Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΜΗΜΑ 2

Ποιος είμαι; Τι μου αρέσει; Τι αγαπώ; Όλη την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τη μοναδικότητα του καθενός μας.
Αφορμή στάθηκε το υπέροχο βιβλίο
“Το κουτί της Νέλλης”, της Ελισάβετ Αρκολάκη.
Η Νέλλη είναι ένα κοριτσάκι που ξεκινάει το σχολείο. Η δασκάλα της τάξης, στα πλαίσια γνωριμίας των παιδιών, τους ζητά να φέρουν στην τάξη ένα κουτί που θα βάλουν μέσα κάτι που αγαπούν πάρα πολύ και θα το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.310137265 613346056849915 2320903955296563834 n
Το βρήκαμε εξαιρετική ιδέα και το κάναμε και εμείς!!!
Ζητήσαμε λοιπόν από τους γονείς να βρουν ένα κουτί (κουτί παπουτσιών, κουτί αποθήκευσης κ.α) και να αφήσουν τα παιδιά ελεύθερα να επιλέξουν αυτό που θέλουν να βάλουν μέσα. Αυτό που αγαπούν πολύ και θέλουν να το δείξουν στην τάξη και να μιλήσουν σχετικά.
Προκειμένου να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερο νόημα η διαδικασία, εμπλέξαμε και τους γονείς. Τους παρακαλέσαμε να αφιερώσουν λίγο χρόνο και να διακοσμήσουν μαζί με τα παιδιά τους το κουτί. Έτσι, θα λάμβαναν το μήνυμα ότι κάτι που θεωρούν τα ίδια σημαντικό, είναι και για τους γονείς τους, για αυτό και το στολίζουν μαζί.
Η τάξη μας λοιπόν, γέμισε υπέροχα κουτιά, που τα παιδιά ανυπομονούσαν να παρουσιάσουν σε όλους μας.
Είδαμε παιχνίδια, φωτογραφίες, κουβερτούλες που είχαν από μωρά και πολλά άλλα που μας συγκίνησαν, ακούγοντας την ιστορία τους.311018002 613346520183202 332627598258128070 n310302936 613346793516508 4650333558839503334 n 310392379 613346950183159 7173556024449534827 n 310402754 613346846849836 5883642473836844519 n 310441211 613346696849851 6268457956566769474 n 310487166 613346883516499 6357611898878585259 n 310741019 613346460183208 7001412927074346622 n
Στη συνέχεια, αφού μιλούσαμε για την μοναδικότητα του εαυτού μας, δε γινόταν να μη φτιάξουμε και τα μοναδικά πορτρέτα μας!!!
Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε!!!310992499 613347476849773 7515924294010517204 n
310830149 613347576849763 2919720485643044679 n
310451542 613347660183088 6641732708791900898 n310333086 613347703516417 8630653171352201840 n 310455609 613347836849737 779611980762388389 n 310496504 613348350183019 6320269932683235975 n 310965544 613349980182856 4920988270096202360 n 311126344 613346293516558 8453959746803549522 n
Παίζοντας με το όνομα μου!!!
Αφού παίξαμε αρκετά παιχνίδια γνωριμίας και μάθαμε τα ονόματα των συμμαθητών μας, ήρθε η ώρα να μάθουμε να αναγνωρίζουμε και να γράφουμε το δικό μας όνομα.
Ξεκινήσαμε με τη σύνθεση του αρχικού μας γράμματος.
Δώσαμε κομμάτια από χαρτόνι σε διάφορα μεγέθη και σχήματα και έπρεπε να επιλέξουν αυτά που χρειάζονται για να συνθέσουν το γράμμα τους. 308988329 606808134170374 5527665070504921323 n
308999185 606808410837013 6774728822396628609 n 309180511 606808380837016 5784199556698586119 n310155426 606808184170369 4445769144078101840 n 309684482 606808287503692 6666276549961656975 n 309208639 606808530837001 2371854331351088460 n 310096806 606808484170339 2252624561986957724 n
Έπειτα, γίναμε ντετέκτιβ γραμμάτων!!!309409027 606807640837090 2698093621718539136 n
Δείξαμε στα παιδιά το χαρτί και τους ζητήσαμε  να  βρούν το γράμμα που αρχίζει το όνομα τους.
Τα παιδιά  κοίταξαν με απορία,  και  είπαν “πώς κυρία, αφού είναι μόνο μια κόκκινη μουτζούρα”.
Είναι μια κόκκινη μουτζούρα, αλλά όχι για όποιον έχει το μαγικό φακό των ντετέκτιβ γραμμάτων!!!
Και κάπως έτσι, αρχίσαμε την αναζήτηση.309279883 606807700837084 2930669387996272603 n
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.
Στη συνέχεια παίξαμε ένα πολύ ωραίο παιχνίδι.
Πάνω σε μια μεγάλη ομπρέλα  κρεμάσαμε τα αρχικά γράμματα των παιδιών.
Τους ζητήσαμε να σταθούν όρθια και κυκλικά γύρω από την κυρία, κρατώντας λίγη απόσταση για την αποφυγή ατυχήματος και λέγοντας το παρακάτω τραγουδάκι:
Την ομπρέλα μου κρατώ
Και γυρνώ και τραγουδώ
Γράμματα έχω πολλά
Αρχικά ονόματα
Το παιδί που θα ‘κουστεί
Τ’ αρχικό του αναζητεί
Κι αν το βρει κι αν το βρει
Το φοράει στη στιγμή!!!
Καθώς τελείωνε το τραγούδι,   το παιδί που άκουγε το όνομα του έπρεπε να έρθει να βρει το αρχικό του και να το φορέσει.308972538 606807554170432 3617407233035164374 n 309016762 606807497503771 1801249285082211298 n
Μετά αποφασίσαμε να φτιάξουμε και να διακοσμήσουμε το σχολείο μας με το δέντρο των γραμμάτων μας!!! (να δουλέψουμε και τη λεπτή κινητικότητα).309478516 606805870837267 246504163915346635 n
309269409 606807384170449 821507473603253046 nΚαι αφού κατακτήσαμε την αναγνώριση του πρώτου γράμματος μας, προχωρήσαμε σε ολόκληρο το όνομα μας.
Φέτος, φτιάξαμε ονοματοσκυλάκια!!!
Έκοψαν τα γράμματα που έχει το όνομα τους και με τη βοήθεια της καρτέλας του ονόματος τους, προσπάθησαν να τα κολλήσουν στη σωστή σειρά.309104163 606808037503717 4571384940224266471 n 309196589 606807967503724 5435233269384036345 n
Μετά τη σύνθεση του ονόματος, προσπαθήσαμε να βρούμε το μακρύτερο και κοντύτερο σκυλάκι (σύγκριση), μετρήσαμε τα γράμματα κάθε ονόματός (αρίθμηση) και ομαδοποιήσαμε τα σκυλάκια με κριτήριο τον αριθμό των γραμμάτων τους(ομαδοποίηση).309971041 606807997503721 4697933750022713649 n

Φυσικά φτιάξαμε και τις γραμματοσαλάτες μας. Στόχος ήταν να βρούν  τα γράμματα μέσα στο φακελάκι ,να τα βάλουν  στη σειρά και να σχηματίσουν το όνομα τους μέσα στο πιάτο που είχαν  μπροστά τους!

IMG 20220927 143256 1 IMG 20220927 142320 1 IMG 20220927 142208 IMG 20220927 141846 IMG 20220927 141644 IMG 20220927 141632 1 IMG 20220927 141619 IMG 20220927 141508 1 IMG 20220927 141450 1 IMG 20220927 141436 IMG 20220927 141416