Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Φέτος για πρώτη φορά εισάγεται το μάθημα “Εργαστήρια Δεξιοτήτων“, το οποίο εντάσσεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων. Διδάσκεται 1 ώρα την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις. Το μάθημα βαθμολογείται όπως τα άλλα μαθήματα και εντάσσεται στην Γ΄ομάδα μαθημάτων, αλλά απαιτείται συνεργασία μεταξύ των μαθητών με ομαδοσυνεργατικές μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες καλλιεργούν τις δεξιότητες του 21ου αι.: δεξιότητες της ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

Το εκπαιδευτικό υλικό ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους  Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (ευ ζην – ασφάλεια, περιβάλλον, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα).  Οι μαθητές κάθε τάξης μελετούν, ανά ομάδες, κατά την διάρκεια του έτους 4 υποθέματα, ένα από κάθε ενότητα ανά δίμηνο. Κάθε μαθήτρια και μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες. 

Στόχος είναι η απόκτηση δεξιοτήτων και η ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων όπως: Επικοινωνία, Συνεργασία, Κοινωνικές δεξιότητες, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα, Ενσυναίσθηση, Κριτική σκέψη, Πρωτοβουλία, Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Οργανωτική ικανότητα, Υπολογιστική Στρατηγική και Ψηφιακή κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Αυτομέριμνα.

Το μάθημα βαθμολογείται κατά τα 2 τετράμηνα περιγραφικά, χωρίς να εξετάζεται την περίοδο του Ιουνίου στις Γραπτές εξετάσεις. Εφαρμόζεται και η περιγραφική αξιολόγηση και κυρίως η σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων (portfolio) από τους μαθητές, ο οποίος παραμένει στο σχολείο. Συγκεκριμένα, για κάθε μαθητή/τρια δημιουργείται ένας φάκελος στον οποίο καταχωρούνται οι εργασίες τους (ατομικές και ομαδικές) που μπορεί να είναι:  Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, παρουσιάσεις κ.λ.π.

Ειδικά η ενότητα “Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση” αφορά σε εκπαιδευτικές δράσεις γνώσης και κριτικής σκέψης καθώς και δράσεις καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής στα θέματα του φύλου, των δικαιωμάτων, της ψυχικής και σωματικής υγείας, της ασφάλειας, της προστασίας, του σεβασμού της γενετήσιας αξιοπρέπειας και της ισότητας. Η θεματολογία και το εκπαιδευτικό υλικό διαφοροποιείται κατά σχολική ηλικία. Στο νηπιαγωγείο επεξεργαζόμαστε τα συναισθήματα, τις επιθυμίες, τη φιλία ενώ στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού και στο γυμνάσιο τα ίδια θέματα εξετάζονται από την οπτική των δικαιωμάτων. Στο πνεύμα της σύγχρονης κοινωνίας του 21ου αιώνα η σωστή ενημέρωση και διαπαιδαγώγηση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην πρόληψη φαινομένων σεξουαλικής βίας και σεξουαλικής παρενόχλησης.
Στόχος αυτών των προγραμμάτων είναι η απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης.

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.