ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Στο πλαίσιο των Διδακτικών Επισκέψεων του σχολικού έτους 2023-2024, μετά από εισήγηση της θεολόγου κ. Μπέλλου Ελένης, την Τετάρτη 13/03/2024, οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου περιηγήθηκαν σε 3 σημαντικά ρωμαϊκά και παλαιοχριστιανικά μνημεία της Θεσσαλονίκης:

  1. Στη θριαμβική αψίδα του Γαλερίου, (Καμάρα), η οποία αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Εκεί έγινε λόγος για την ιστορία αλλά και τη συντήρηση και διατήρηση του μνημείου. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την αφηγηματική-διακοσμητική τέχνη των ανάγλυφων όπου επάνω τους, μεταξύ άλλων, διακρίνονται ανθρώπινες μορφές, άλογα, ελέφαντες, πύλες κτιρίων κ.ά. που μαρτυρούν τη νίκη του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Γαλέριου επί των Περσών.
  2. Στη Ροτόντα με τα αριστουργηματικά ψηφιδωτά, ένα κτίριο παρόμοιο με το Πάνθεον της Ρώμης, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στα Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
  3. Στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, όπου βρίσκεται η αργυρή λάρνακα με τα χαριτόβρυτα λείψανα του Αγίου και στην κρύπτη του Ναού, όπου λειτουργεί εκθεσιακός χώρος (μουσειακή έκθεση) με συλλογή γλυπτών, κιονόκρανων, θωρακίων και αγγείων από τις διάφορες φάσεις της ιστορίας του ναού του Αγίου Δημητρίου. Το 1988 ο ναός ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO.

Οι μαθητές μας εργάστηκαν με φύλλα εργασίας και ήρθαν σε επαφή με την ομορφιά της Βυζαντινής Αγιογραφίας και Αρχιτεκτονικής ενώ, με την περιήγησή τους σε 3 σημαντικά ρωμαϊκά και παλαιοχριστιανικά μνημεία, συνειδητοποίησαν την ιστορική φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης άρρηκτα συνδεδεμένη με το παρελθόν της.

Messenger creation d81542e0 b514 402a 92ed 690db10f494b

Messenger creation ee698f95 7449 4de7 b9a9 b948f0f3b294  Messenger creation 169be12d d41a 40ef a2bc 1e4aa26c5cf9

Messenger creation 83a0a342 009a 47d1 bea0 031f2a9637ab   Messenger creation 7e14a881 0a06 4dbd b369 449b89e3771a

Κατηγορίες: Εκδρομές-επισκέψεις, Εκπαιδευτικά προγράμματα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.