Νοέμβριος: Δραστηριότητα 2-Αγορά Ανταλλαγής (Κατανόηση της δραστηριότητας της οικονομίας ανταλλαγής)

Νοέ 202510

Στη δεύτερη δραστηριότητα, η θεωρία έγινε πράξη με την υλοποίηση της «Αγοράς της Ανταλλαγής». Για να κατανοήσουν γιατί εφευρέθηκε το νόμισμα, τα παιδιά βίωσαν τις δυσκολίες του να ψωνίζει κάποιος χωρίς αυτό. Χρησιμοποιώντας μικροαντικείμενα (παιχνίδια, βιβλία κλπ.), προσπάθησαν να ανταλλάξουν τα πράγματά τους με αυτά που ήθελαν από τους συμμαθητές τους. Η δυσκολία ενίοτε να συμπέσουν οι επιθυμίες (π.χ. «Δεν θέλω την μπάλα σου, θέλω το μολύβι σου») οδήγησε στην ουσιαστική κατανόηση του προβλήματος της ανταλλαγής. Έτσι, τα παιδιά συνειδητοποίησαν τον αναγκαίο ρόλο του χρήματος ως κοινού μέσου για τη διευκόλυνση του εμπορίου, δίνοντας μεγαλύτερο νόημα στο νόμισμα που είχαν ήδη σχεδιάσει!

1 3 2 3

Δωρεάν ψυχο-εκπαιδευτικό σεμινάριο

Νοέ 20256

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
σε ψυχο-εκπαιδευτικό σεμινάριο με θεματολογία:
«Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός»
που θα πραγματοποιηθεί
Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, ώρα 18:00 μ.μ. στην
Αίθουσα Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (Ε.Β.Ε.), πλατεία Ξάνθης.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (1)

Νοέμβριος: Δραστηριότητα 1-Σχεδιάζοντας Χρήματα (Δραστηριότητα Τέχνης και Σχεδιασμού)

Νοέ 20255

Μέσω της δραστηριότητας, τα παιδιά κατανόησαν τη βασική έννοια του νομίσματος ως μέσου ανταλλαγής, εξέφρασαν τις σημαντικότερες αξίες της ομάδας τους μέσω του σχεδιασμού και ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας κατά τη δημιουργία των ομάδων τους.

Ξεκινήσαμε τη συζήτηση ρωτώντας τα παιδιά: «Τι είναι πολύτιμο για εμάς στην τάξη;». Οι απαντήσεις τους επικεντρώθηκαν σε κοινωνικές και συναισθηματικές αξίες, όπως «η φιλία», «το να μοιραζόμαστε», «να λέμε ευχαριστώ, συγνώμη» κ.ά.

Συνδέσαμε αυτές τις αξίες με την έννοια της εργασίας και του χρήματος, εξηγώντας ότι το νόμισμά μας δεν θα αγόραζε παιχνίδια, αλλά θα αντάλλαζε και θα επιβράβευε καλές πράξεις και συνήθειες μέσα στην τάξη. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα ενός «νομίσματος» που θα είχε αξία μόνο στον δικό μας χώρο.

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε 5 ομάδες και η κάθε ομάδα αποφάσισε για το σύμβολο της (το νόμισμα έπρεπε να απεικονίζει πράγματα που μας κάνουν χαρούμενους: έναν ήλιο (για τη χαρά), παιδιά που παίζουν μαζί (για τη φιλία/συνεργασία) κλπ.), το οποίο και ζωγράφισε σε τρία χαρτονομίσματα. Το μικρότερο είχε αξία 1, το μεσαίο αξία 2 και το μεγαλύτερο αξία 3.  Τα ονόματα των ομάδων ήταν: καρδούλες, ήλιος, πεταλούδες, αστεράκια, φιλία.  Δώσαμε σε κάθε ομάδα ορθογώνια χαρτιά για χαρτονομίσματα και μαρκαδόρους για να δημιουργήσουν τα χαρτονομίσματα τους. Ενθαρρύναμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τα σύμβολα και τα χρώματα που είχαν επιλέξει. Πραγματοποιήσαμε συχνές ερωτήσεις για να ενισχύσουμε τη σύνδεση μεταξύ του σχεδίου και της αξίας («Γιατί βάλατε μπλε; Τι σημαίνει;»).

Συγκεντρώσαμε όλα τα σχέδια και δημιουργήσαμε το «Μουσείο Νομισμάτων» σε έναν πίνακα. Κάθε ομάδα παρουσίασε το έργο της, εξηγώντας το σχέδιο και τον «συμβολισμό» πίσω από αυτό.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ψηφοφορία, όπου κάθε ομάδα ψήφισε το πιο ουσιαστικό σχέδιο (εκτός από το δικό της).

Η ομάδα που σχεδίασε χαρτονομίσματα με Πεταλούδες, κέρδισε. Πεταλούδες που πετάνε παντού για να βρουν τη γνώση και να κάνουν φίλους.

Activity 1 Our class currency

Ενδοσχολική Επιμόρφωση από Ο.Α.Σ.Π.

Νοέ 20254

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025, 17:00-19:00, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα «Αντισεισμική Προστασία Σχολικών Μονάδων» και τίτλο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης σεισμικού κινδύνου». Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με εισηγήτρια την Δρ. Ασημίνα Κούρου, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντισεισμικής Άμυνας του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.).

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος της δέσμευσης του σχολείου μας για την ασφάλεια και την προστασία της μαθητικής κοινότητας. Στόχος της επιμόρφωσης ήταν η εις βάθος κατανόηση και εξοικείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού με τις ενέργειες και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται για την αποτελεσματική διαχείριση του σεισμικού κινδύνου.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, δόθηκε πλήρης αναφορά και επεξήγηση στο Σχέδιο Εκτάκτων Αναγκών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου σε Σχολική Μονάδα του ΟΑΣΠ. Αυτό το Σχέδιο αποτελεί τον κεντρικό πυλώνα της αντισεισμικής μας ετοιμότητας και περιλαμβάνει λεπτομερείς οδηγίες για τις ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμό.

Η γνώση και η εφαρμογή του Σχεδίου είναι υποχρέωση όλων μας—εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Η επιμόρφωση εξόπλισε το εκπαιδευτικό μας προσωπικό με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ενισχύοντας την ικανότητα του σχολείου να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά σε μια κατάσταση ανάγκης.

Η ασφάλεια των μαθητών μας αποτελεί την απόλυτη προτεραιότητα του σχολείου. Συνεχίζουμε τις προσπάθειες μας, με την υποστήριξη του Ο.Α.Σ.Π., ώστε η σχολική μας μονάδα να είναι ένα ασφαλές περιβάλλον για όλους.

Katagrafh oasp    Katagrafh oasp 3  apokomma oasp 5


1η Συνάντηση Εκπαιδευτικών

Νοέ 20251

Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο έργο, συναντήθηκαν για να οργανώσουν τις δραστηριότητες του Προγράμματος, να θέσουν το πλαίσιο συνεργασίας και να λύσουν απορίες.

Katagrafh 3

Δραστηριότητες Οκτωβρίου

Οκτ 202531

Το φθινόπωρο στο σχολείο μας!

Οκτ 202530

Το φθινόπωρο έγινε αφορμή για παιχνίδι, φαντασία και δημιουργία! Με υλικά από τη φύση, χρώματα και χαμόγελα, τα παιδιά γνώρισαν την εποχή μέσα από δραστηριότητες που καλλιεργούν δεξιότητες, συνεργασία και έκφραση, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

Το κουτί του Φθινοπώρου

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με το «Κουτί του Φθινοπώρου», ένα μαγικό κουτί που έκρυβε μέσα του φθινοπωρινά αντικείμενα. Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας την αφή και τη φαντασία τους, ανακάλυψαν ομπρέλες, καρύδια, μήλα, κάστανα, βελανίδια, σταφύλια και φύλλα.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης και περιγραφής, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και πειραματίστηκαν με τις αισθήσεις. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν το δικό τους φθινοπωρινό πρόσωπο, προσθέτοντας «μαλλιά» από φύλλα τα οποία χρωμάτισαν με αποχρώσεις του φθινοπώρου.

1

Μαθαίνω τη λέξη «Φθινόπωρο»

Ακολούθησαν διάφορες γλωσσικές δραστηριότητες, όπου τα παιδιά προσπάθησαν να τοποθετήσουν τις μπερδεμένες φωνούλες της λέξης “ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ” στη σωστή σειρά, σχηματίζοντας τη λέξη με επιτυχία. Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του φθινοπωρινό δέντρο, με τρόπο μοναδικό και προσωπικό, χρησιμοποιώντας τη φαντασία του και διάφορα υλικά. Η λέξη φθινόπωρο γράφτηκε τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, ενισχύοντας τη φωνολογική επίγνωση και την πρώτη γραφή, όπως προτείνει το Αναλυτικό Πρόγραμμα. Στα πλαίσια του Γ΄ Θεματικού Πεδίου: Παιδί και Θετικές Επιστήμες, τα παιδιά γνώρισαν και αξιοποίησαν τα γεωμετρικά σχήματα, τα οποία «μεταμορφώθηκαν» σε φθινοπωρινά δέντρα! Πάνω στα σχήματα κόλλησαν μικρά χαρτάκια σε φθινοπωρινά χρώματα, συνδέοντας έτσι τη μαθηματική σκέψη με τη δημιουργική τέχνη.

2

Η ομπρέλα της φιλίας και της συνεργασίας

Στο πλαίσιο των δράσεων για την ομάδα και τη φιλία, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια ομαδική δραστηριότητα συνεργασίας, όπου συζήτησαν τι σημαίνει να ανήκεις σε μια ομάδα και πώς η φιλία μάς ενώνει και μας βοηθά να δημιουργούμε μαζί. Ως συνέχεια, όλα τα τα παιδιά συνεργάστηκαν για να φτιάξουν τη δική τους φθινοπωρινή ομπρέλα της φιλίας, χρησιμοποιώντας πολύχρωμα γκοφρέ χαρτιά. Τα παιδιά, δουλεύοντας με τα χεράκια τους, έπλασαν μικρά μπαλάκια και τα κόλλησαν στην επιφάνεια της ομπρέλας, καλλιεργώντας τη λεπτή κινητικότητα, τη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα. Αντίστοιχα, δημιουργήσαμε και το φθινοπωρινό μας δέντρο, όπου κάθε παιδί πρόσθεσε τα δικά του κομματάκια χαρτονιού στα ζεστά χρώματα της εποχής, συμβάλλοντας έτσι σε ένα ομαδικό έργο γεμάτο χρώμα, προσπάθεια και χαρά!

Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας βίωσαν τη χαρά της μάθησης μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τη δημιουργία, γνωρίζοντας το φθινόπωρο με όλες τους τις αισθήσεις και ενισχύοντας την έννοια της ομάδας και της φιλίας.

Καλή φθινοπωρινή συνέχεια γεμάτη δημιουργία, συνεργασία και χαμόγελα!

3

STEM and Nature For a Secure Future

Οκτ 202530
Το τμήμα 2 συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning
«STEM και Φύση για ένα Ασφαλές Μέλλον» που
στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας 
σχετικά με τις φυσικές καταστροφές μέσω πρακτικής εξάσκησης 
σε θέματα STEM και βασισμένης στη φύση. 
Εξερευνώντας φαινόμενα όπως η πυρκαγιά, ο σεισμός και η πλημμύρα,
 τα παιδιά θα αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, 
κριτικής σκέψης και συνεργασίας. 
Το έργο προωθεί επίσης την αγάπη για τη φύση, 
τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη. 
Το πρόγραμμα διαρκεί από τον Οκτώβριο του 2025 
έως τον Μάιο του 2026. Συμμετέχουν σχολεία από την Ελλάδα,
την Τουρκία, τη Βουλγαρία και την Ιταλία.
e twiining 2025 26

Με χρώματα και χαμόγελα για την 28η Οκτωβρίου

Οκτ 202530

Όπως κάθε χρόνο, τιμήσαμε στο νηπιαγωγείο μας την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου με τραγούδια, ποιήματα και όμορφες δημιουργίες των παιδιών. Μιλήσαμε για την έννοια της ειρήνης και της ελευθερίας με τρόπο κατανοητό για τους μικρούς μας μαθητές και φτιάξαμε όλοι μαζί μια μικρή γιορτή γεμάτη συγκίνηση και υπερηφάνεια. Τα παιδιά συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό, θυμίζοντάς μας πόσο σημαντικό είναι να κρατάμε ζωντανή την ιστορία μας.

1

5

 

2

3

4

6

7

«Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα» (Code Week) 2025

Οκτ 202530

Tο σχολείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, EU Code Week 2025!

Το EU Codeweek είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2013 από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αύξηση των βασικών γνώσεων προγραμματισμού μεταξύ παιδιών και νέων. Έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τον κόσμο του προγραμματισμού. Με τη βοήθεια της ρομποτικής μας μελισσούλας , της beebot,  έπαιξαν με τα αγαπημένα τους χρώματα  και αναπαρήγαγαν μοτίβα.

Anonymo schedio 2 1

Σε μια πρώτη επαφή με τη δημιουργία κώδικα , το παιδί “οδηγός ” βοήθησε το παιδί “αρκουδάκι” να πάει στη φωλιά του.

Anonymo schedio 4

Τέλος τα παιδιά προγραμμάτισαν το “ρομποτομελισσάκι” μας να βοηθήσει την αρκουδίτσα να μπει στην φωλιά της για να περάσει τον χειμώνα.

Anonymo schedio 1 1

Ήταν μια εμπειρία γεμάτη χαμόγελα και ενθουσιασμό!

Το ταξίδι μας στον κόσμο του προγραμματισμού, μόλις άρχισε!!!

 

 

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
European SchoolRadio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων