Το φθινόπωρο στο σχολείο μας!

Οκτ 202530

Το φθινόπωρο έγινε αφορμή για παιχνίδι, φαντασία και δημιουργία! Με υλικά από τη φύση, χρώματα και χαμόγελα, τα παιδιά γνώρισαν την εποχή μέσα από δραστηριότητες που καλλιεργούν δεξιότητες, συνεργασία και έκφραση, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

Το κουτί του Φθινοπώρου

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με το «Κουτί του Φθινοπώρου», ένα μαγικό κουτί που έκρυβε μέσα του φθινοπωρινά αντικείμενα. Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας την αφή και τη φαντασία τους, ανακάλυψαν ομπρέλες, καρύδια, μήλα, κάστανα, βελανίδια, σταφύλια και φύλλα.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης και περιγραφής, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και πειραματίστηκαν με τις αισθήσεις. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν το δικό τους φθινοπωρινό πρόσωπο, προσθέτοντας «μαλλιά» από φύλλα τα οποία χρωμάτισαν με αποχρώσεις του φθινοπώρου.

1

Μαθαίνω τη λέξη «Φθινόπωρο»

Ακολούθησαν διάφορες γλωσσικές δραστηριότητες, όπου τα παιδιά προσπάθησαν να τοποθετήσουν τις μπερδεμένες φωνούλες της λέξης “ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ” στη σωστή σειρά, σχηματίζοντας τη λέξη με επιτυχία. Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του φθινοπωρινό δέντρο, με τρόπο μοναδικό και προσωπικό, χρησιμοποιώντας τη φαντασία του και διάφορα υλικά. Η λέξη φθινόπωρο γράφτηκε τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, ενισχύοντας τη φωνολογική επίγνωση και την πρώτη γραφή, όπως προτείνει το Αναλυτικό Πρόγραμμα. Στα πλαίσια του Γ΄ Θεματικού Πεδίου: Παιδί και Θετικές Επιστήμες, τα παιδιά γνώρισαν και αξιοποίησαν τα γεωμετρικά σχήματα, τα οποία «μεταμορφώθηκαν» σε φθινοπωρινά δέντρα! Πάνω στα σχήματα κόλλησαν μικρά χαρτάκια σε φθινοπωρινά χρώματα, συνδέοντας έτσι τη μαθηματική σκέψη με τη δημιουργική τέχνη.

2

Η ομπρέλα της φιλίας και της συνεργασίας

Στο πλαίσιο των δράσεων για την ομάδα και τη φιλία, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια ομαδική δραστηριότητα συνεργασίας, όπου συζήτησαν τι σημαίνει να ανήκεις σε μια ομάδα και πώς η φιλία μάς ενώνει και μας βοηθά να δημιουργούμε μαζί. Ως συνέχεια, όλα τα τα παιδιά συνεργάστηκαν για να φτιάξουν τη δική τους φθινοπωρινή ομπρέλα της φιλίας, χρησιμοποιώντας πολύχρωμα γκοφρέ χαρτιά. Τα παιδιά, δουλεύοντας με τα χεράκια τους, έπλασαν μικρά μπαλάκια και τα κόλλησαν στην επιφάνεια της ομπρέλας, καλλιεργώντας τη λεπτή κινητικότητα, τη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα. Αντίστοιχα, δημιουργήσαμε και το φθινοπωρινό μας δέντρο, όπου κάθε παιδί πρόσθεσε τα δικά του κομματάκια χαρτονιού στα ζεστά χρώματα της εποχής, συμβάλλοντας έτσι σε ένα ομαδικό έργο γεμάτο χρώμα, προσπάθεια και χαρά!

Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας βίωσαν τη χαρά της μάθησης μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τη δημιουργία, γνωρίζοντας το φθινόπωρο με όλες τους τις αισθήσεις και ενισχύοντας την έννοια της ομάδας και της φιλίας.

Καλή φθινοπωρινή συνέχεια γεμάτη δημιουργία, συνεργασία και χαμόγελα!

3

«Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα» (Code Week) 2025

Οκτ 202530

Tο σχολείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, EU Code Week 2025!

Το EU Codeweek είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2013 από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αύξηση των βασικών γνώσεων προγραμματισμού μεταξύ παιδιών και νέων. Έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τον κόσμο του προγραμματισμού. Με τη βοήθεια της ρομποτικής μας μελισσούλας , της beebot,  έπαιξαν με τα αγαπημένα τους χρώματα  και αναπαρήγαγαν μοτίβα.

Anonymo schedio 2 1

Σε μια πρώτη επαφή με τη δημιουργία κώδικα , το παιδί “οδηγός ” βοήθησε το παιδί “αρκουδάκι” να πάει στη φωλιά του.

Anonymo schedio 4

Τέλος τα παιδιά προγραμμάτισαν το “ρομποτομελισσάκι” μας να βοηθήσει την αρκουδίτσα να μπει στην φωλιά της για να περάσει τον χειμώνα.

Anonymo schedio 1 1

Ήταν μια εμπειρία γεμάτη χαμόγελα και ενθουσιασμό!

Το ταξίδι μας στον κόσμο του προγραμματισμού, μόλις άρχισε!!!

 

 

2η Ενημερωτική Συνάντηση Γονέων

Οκτ 202524

Αγαπητοί γονείς,

Σας προσκαλούμε στη δεύτερη ενημερωτική συνάντηση, όπου θα σας παρουσιάσουμε τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τους στόχους και τις δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν στο νηπιαγωγείο μας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 17:00.

Sas proskaloyme sth 2h enhmerotikh synanthsh poy tha pragmatopoihthei thn Tetarth 29 Oktobrioy 2025 stis 1700

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ-ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Οκτ 202524

School 1

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΕΔΥ 2025-26

Επέτειος 28ης Οκτωβρίου 1940

Οκτ 202522

Agaphtoi goneis H giorth gia thn epeteio ths 28hs Oktobrioy 1940 tha ginei th Deytera 27 Oktobrioy 2025. Ta paidia tha proselthoyn kanonika choris tsantes kai tha apochorhsoyn stis 1000 1

Ενημερωτική Συνάντηση με την κ. Καραλανίδου Βίκυ (Λογοθεραπεύτρια Κ.Ε.Φ.Ι.ΑΠ. Ξάνθης)

Οκτ 202522

Στο πλαίσιο της ολόπλευρης υποστήριξης των παιδιών μας, σας προσκαλούμε σε μια πολύ χρήσιμη ενημερωτική συνάντηση με την κ. Βίκυ Καραλανίδου, Λογοθεραπεύτρια (ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ. Ξάνθης), την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 18:00.

Θα ενημερωθείτε για:

  • Τα ορόσημα της φυσιολογικής ανάπτυξης του λόγου και της ομιλίας στην προσχολική ηλικία.
  • Πότε και πώς μπορείτε να αναγνωρίσετε πρώιμες δυσκολίες.
  • Πρακτικές συμβουλές και δραστηριότητες που ενισχύουν τη γλωσσική ανάπτυξη στο σπίτι.

Θα ακολουθήσει χρόνος για ερωτήσεις.

creative

Ενεργοί πολίτες για ένα ασφαλές σχολείο!

Οκτ 202521

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενεργός Πολίτης» και σε σύνδεση με τον Στόχο 11 των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (Στόχος 11 – Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες), που αφορά τη δημιουργία ασφαλών, ανθεκτικών και βιώσιμων κοινοτήτων, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε μια σειρά από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες με θέμα τον σεισμό και την πρόληψη.

Η δράση ξεκίνησε με τη γνωριμία των παιδιών με τη δομή της Γης. Μέσα από εκπαιδευτικό βίντεο και σχετική κατασκευή, τα παιδιά έμαθαν ότι η Γη αποτελείται από διαφορετικά στρώματα — τον φλοιό, τον μανδύα και τον πυρήνα — και κατανόησαν πώς δημιουργούνται οι σεισμοί και γιατί προκαλούνται οι δονήσεις. Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τον κύριο Ρίχτερ, τον επιστήμονα που έδωσε το όνομά του στη κλίμακα μέτρησης της έντασης των σεισμών.
Μέσα από απλές δραστηριότητες, τα παιδιά κατάλαβαν πώς μετράμε τη δύναμη ενός σεισμού και ποια είναι η σημασία της επιστημονικής παρατήρησης.

DRASH ENERGOY POLITH MATHAINO GIA TON SEISMO3

  • «Σκύβω – Καλύπτομαι – Κρατιέμαι» & Κατασκευή Σεισμογράφου
    Μέσα από βιωματικό παιχνίδι και κατασκευή, τα παιδιά έμαθαν πώς να προστατεύονται τη στιγμή του σεισμού και πώς καταγράφεται η δόνηση. Με απλά υλικά, όπως ένα κουτί και έναν μαρκαδόρο, δημιούργησαν σεισμογράφο και παρατήρησαν πώς ο μαρκαδόρος κατέγραφε τη δόνηση — κατανοώντας έτσι πώς λειτουργεί η μέτρηση των σεισμών, όπως και στη μέθοδο του Ρίχτερ.

DRASH ENERGOY POLITH MATHAINO GIA TON SEISMO1 1

  • Η “Τσάντα του Σεισμού” & Δραστηριότητα στην αυλή
    Τα παιδιά συζήτησαν και δημιούργησαν τη δική τους τσάντα ανάγκης, γεμάτη με χρήσιμα αντικείμενα για ώρα ανάγκης: φακό, νερό, σφυρίχτρα, φάρμακα και ραδιόφωνο. Παράλληλα, βγήκαν στην αυλή και, με παιγνιώδη διάθεση, σχεδίασαν στο χώμα μια «γραμμή σεισμού» και τα «Ρίχτερ», αποτυπώνοντας με τον δικό τους τρόπο τη σεισμική δόνηση. Με αυτόν τον τρόπο, συνέδεσαν τη θεωρία με την πράξη, βιώνοντας το φαινόμενο μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα.

DRASH ENERGOY POLITH MILAME GIA TO SEISMO4

  • Οι Αριθμοί Έκτακτης Ανάγκης & Παιχνίδι Ρόλων “Οι Πυροσβέστες”
    166 (ΕΚΑΒ), 199 (Πυροσβεστική), 100 (Αστυνομία), 112 (Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης)
    Οι αριθμοί αυτοί παρουσιάστηκαν μέσα από μια κατασκευή “κινητού τηλεφώνου”, που δημιούργησαν τα παιδιά.
    Στη συνέχεια, μέσα από παιχνίδι ρόλων, τα παιδιά ντύθηκαν πυροσβέστες με στολές παιχνιδιού και ανέλαβαν δράση!
    Μπροστά τους είχε στηθεί ένας «πύργος» από χάρτινα ποτήρια με φλόγες, και με μπαλάκια προσπαθούσαν να «σβήσουν τη φωτιά».
    Μέσα από αυτή τη διασκεδαστική δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν τη σημασία της ετοιμότητας και της συνεργασίας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, αλλά και τον ρόλο των υπηρεσιών διάσωσης.

DRASH ENERGOY POLITH MATHAINO GIA TON SEISMO2 1

  • Άσκηση Σεισμού στο Σχολείο
    Η δράση ολοκληρώθηκε με μια προσομοιωμένη άσκηση σεισμού σε όλο το σχολείο.
    Όταν δόθηκε το σήμα έναρξης της άσκησης, τα παιδιά εφάρμοσαν όλα όσα είχαν μάθει: έσκυψαν, καλύφθηκαν και κρατήθηκαν με ψυχραιμία κάτω από τα θρανία τους. Μόλις εξασφαλίστηκε ότι ο «σεισμός» είχε σταματήσει, βγήκαν από τις αίθουσες με τάξη, ασφάλεια και ηρεμία, σχηματίζοντας σειρά προς τον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης στην αυλή. Η άσκηση αυτή βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν στην πράξη τη σημασία της ετοιμότητας, της ψυχραιμίας και της συνεργασίας σε περίπτωση πραγματικού σεισμού.

DRASH ENERGOY POLITH ASKHSH SEISMOY EXO 1

  • Ενημέρωση και Διάχυση στην Κοινότητα
    Για να μεταφερθεί η γνώση και στους γονείς, τα παιδιά δημιούργησαν ένα δικό τους ενημερωτικό φυλλάδιο, που περιείχε μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό. Το φυλλάδιο αυτό σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τη δράση του σχολείου μας και διανεμήθηκε στις οικογένειες, ενισχύοντας έτσι την ενημέρωση και την ετοιμότητα όλης της σχολικής κοινότητας.



Λήψη αρχείου

Με όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά έγιναν ενεργοί και υπεύθυνοι μικροί πολίτες, έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ένα φυσικό φαινόμενο με γνώση, ψυχραιμία και συνεργασία.

Γιατί η ενημέρωση, η πρόληψη και η αλληλεγγύη είναι το πρώτο βήμα για ένα ασφαλές και βιώσιμο αύριο!

Συμμετοχή του σχολείου μας στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο: “Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία”

Οκτ 202521

Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο: “Διατροφή Περιβάλλον και Υγεία” του ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας Νεάπολης. Συγκεκριμένα την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025, παρακολουθήσαμε το δίωρο εισαγωγικό σεμινάριο για μία πρώτη γνωριμία και ενημέρωση για τα προγράμματα που υλοποιούνται και τις δράσεις του ΚΕΠΕΑ, ενώ η επόμενη διαδικτυακή συνάντηση προγραμματίζεται για τις αρχές Δεκέμβρη.

KEPEA IERAPETRAS

Αξιολόγηση σχολικής μονάδας 2024-25

Οκτ 202519

Αξιολόγηση σχολικής μονάδας 2024-25

Food Educators Webinar: Υγιεινή Διατροφή και Ευεξία

Οκτ 202513

Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης, παρακολουθήσαμε το webinar «Food Educators», το οποίο επικεντρώνεται στην υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών διατροφής και στη φροντίδα της ευεξίας των παιδιών. Στη διάρκεια του webinar δόθηκε έμφαση στη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, η οποία μπορεί να προλαμβάνει διάφορες ασθένειες, αλλά και στη μείωση της σπατάλης των πόρων του πλανήτη.

Αποκτήσαμε ιδέες για πρακτικές δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιηθούν στο νηπιαγωγείο και θα ενισχύσουν την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής συνολικά.

Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης (1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην)  θα εστιάσουμε στη διατροφή και την ευεξία, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής διατροφής. Το θέμα εντάσσεται στο 2ο Θεματικό Πεδίο «Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία» του Αναλυτικού Προγράμματος, εστιάζοντας στην υγεία και ευημερία στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής των παιδιών.

Με αυτόν τον τρόπο, το νηπιαγωγείο μας συνδέει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με πρακτικές δράσεις που προάγουν την υγεία και τη βιωσιμότητα, ενισχύοντας τη συνολική ανάπτυξη και ευτυχία των παιδιών μας.

food

« Παλιότερα άρθρα
Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
European SchoolRadio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων