“Το παπάκι πάει…”
Το Πρόγραμμα «Το Παπάκι Πάει…» είναι ένα πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται από τους/ τις νηπιαγωγούς και τους δασκάλους/ τις δασκάλες αφού πρώτα λάβουν σχετική επιμόρφωση από το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
Φέτος στο νηπιαγωγείο μας υλοποιούμε το πρόγραμμα αυτό στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Τα παιδιά αντικρύζουν την “μαμά πάπια” να κλαίει έξω απο το νηπιαγωγείο μας!Την φιλοξενούμε στην τάξη μας και μας αναφέρει το πρόβλημά της…έχασε τον Πάκο το παπάκι της στο πάρκο των Βασιλικών (υπόθεση τμήματος 1) και στην Λαική Αγορά ( υπόθεση Τμήματος 2)! Απο την ώρα εκείνη δεν μπορεί να ησυχάσει και ζητά την βοήθειά μας. Εμεις της κάνουμε πολλές ερωτήσεις για να μάθουμε πως είναι, να μας περιγράψει το παιδί της!
Παρακολουθούμε βίντεο δραστηριοποίησης του Χαμόγελου του Παιδιού σε περίπτωση εξαφάνισης και ετοιμάζουμε την αφίσα μας, τξήν οποία και τοποθετούμε σε διάφορα σημεία στο χωριό μας…
Κατασκευάζουμε κούκλες βοηθούς που θα μας βοηθήσουν να παίξουμε κουκλοθέατρο μαζί και να χρησιμοποιήσουμε όλα όσα μάθαμε στο πρόγραμμα.
Και τέλος πάμε να ψάξουμε όλοι μαζί τον φίλο μας τον Πάκο που χάθηκε…
Αρχικά αναζητούμε ίχνη όπως μικρά πούπουλα σε χρώμα λευκό ή κίτρινο που μας οδηγούν στον μικρό μας φίλο!!
Η χαρά των παιδιών απερίγραπτη!!Συμβουλέυουν τον μικρό μας φίλο και παίζουν μαζί του…
Τέλος κατασκευάζουμε μάσκες- καπέλα εν όψει αποκριάς με θέμα το παπάκι…
Etwinning “Tales of Natural Disaster” και Φωτιά
Στα πλαίσια του Ευρωπαικού μας Προγράμματος etwinning και τις Φυσικές Καταστροφές, ήρθε η στιγμή να ασχοληθούμε με την Φωτιά. Με το στοιχείο αυτό καλούμαστε να επεξεργαστούμε τον Μύθο του Προμηθέα που έκλεψε την φωτιά απο τους θεούς του Ολύμπου και την χάρισε στους ανθρώπους και να δημιουργήσουμε κάτι που να μπορούν να παίζουν τα παιδιά στον υπολογιστή. Εμείς αφού γνωρίσαμε και επεξεργαστήκαμε τον Μύθο ζωγραφισαμε τι μας έκανε εντύπωση. Οι ατομικές αυτές εργασίες μετατράπηκαν σε παζλ που μπορούν να παίξουν και τα δικά μας παιδιά αλλά και τα παιδιά των υπόλοιπων νηπιαγωγείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Τα πάζλ μας είναι εδω:
https://www.jigsawplanet.com/evikali10/2nd-kindergarten-of-vasilika-myth-of-prometheus02
Στην συνέχεια πρέπει να κάνουμε ένα πείραμα με την Φωτιά! Τα παιδιά έχουν ήδη διδαχθεί πως όταν εκλείψει το οξυγόνο η φωτιά σβήνει. Αυτό όμως θα το διδαχθούν και διαδραστικά μέσα απο ένα πείραμα. Τοποθετήσαμε λοιπόν ένα κερί ρεσώ σε ένα γυάλινο μπωλ που το ανάψαμε με φωτιά και τοποθετήσαμε επάνω ένα άδειο γυάλινο ποτήρι. Είδαμε πως σιγά σιγά η φωτιά στο κερί σβήνει χωρίς οξυγόνο!
Να και το πείραμά μας:
https://vimeo.com/915053788?share=copy
Τέλος, στο κομμάτι της Προστασίας απο την Φωτιά καλούμαστε όλα τα συνεργατικά νηπιαγωγεία του έργου να δημιουργήσουν μια εργασία που να περιέχει μια οδηγία για να προστατευτούμε απο την φωτιά…
Στο δικό μας νηπιαγωγείο έτυχε η εξής οδηγία: “Clear dry vegitation from your yard” και εμείς το υλοποιήσαμε με την παρακάτω ομαδική εργασία…
Και οι δραστηριότητές μας δεν σταματούν εδώ ….σβήνουμε “φωτιές” απο χαρτί στην αυλή μας εδώ κι εκεί με την βοήθεια ενός οικιακού πυροσβεστήρα…
Τέλος κατασκευάζουμε μικρούς πυροσβέστες κολλώντας όλα τα απαραίτητα σύνεργα στο εσωτερικό του…
Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25
- Σας ενημερώνουμε ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 οι αιτήσεις εγγραφών στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής παιδείας γίνονται μέσω της ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης ( gov..gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής .
- Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
- Φέτος εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.
- Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017
-
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.
ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
(Καθημερινά 8:00 με 9:30 ή κατόπιν ραντεβού)
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)που συμπληρώνει ο παιδίατρος.
- Φωτοτυπία των σελίδων εμβολιασμού και της πρώτης σελίδας με τα στοιχεία του μαθητή από το Βιβλιάριο Υγείας.
- ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
- ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΕΤΕΡΟΥ ΚΗΔΕΜΟΝΑ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ(μέσω gov. ή επικυρωμένη από ΚΕΠ)
- Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
- Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία σε περίπτωση μαθητών-τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Φωτοτυπία Δικαστικής Απόφασης ή Ιδιωτικού Συμφωνητικού Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης
- Εγκύκλιος Εγγραφών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25
Η Πυροσβεστική στο νηπιαγωγείο, μας μαθαίνει για τις φωτιές
Σήμερα είχαμε την χαρά να μας επισκεφτεί στο νηπιαγωγείο η εκπαιδευτική ομάδα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Περ/κης διοίκησης Πυρ/κων Κεντρικής Μακεδονίας. Η χαρά των παιδιών απερίγραπτη!!
Αρχικά μας έκαναν πλήρη ενημέρωση για την κατάσβεση πυρκαγιών, τον τρόπο που μπορούμε εμείς να σβήσουμε μια φωτιά, μας δώσανε πολλές συμβουλές και απαντήσανε στις αμέτρητες ερωτήσεις μας!!!
Στην συνέχεια ακολούθησε επίδειξη της στολής ενός πυροσβέστη με τα απαραίτητα αξεσουάρ της…
Μετά μας συστήσανε τον αγαπημένο τους συνεργάτη και φίλο τον Έκτορα, έναν σκύλο διασώστη…
Ρίξαμε όλοι νερό με την μάνικα!!!
Και μπήκαμε στο όχημα της Πυροσβεστικής παρατηρώντας τι υπάρχει μέσα!
Τέλος αφού τους ευχαριστήσαμε για όλα όσα μας δίδαξαν και μάθαμε τους δώσαμε μια ομαδική εργασία ενός πυροσβέστη με πολλές ζωγραφιές δικές μας μέσα για να μας θυμούνται με αγάπη όπως κι εμείς!!
Με τον υπέροχο αυτό τρόπο ολοκληρώνεται η ενότητα του προγράμματος etwinning Tales of Natural Disaster-Fire!!
“Το πάρτυ στο δάσος και ο κυρ Λύκος” κουκλοθέατρο στο νηπιαγωγείο μας
Σήμερα είχαμε την χαρά για μια ακόμη φορά να καλέσουμε το κουκλοθέατρο της Χριστίνας Μπήτιου στο νηπιαγωγείο μας και να μας παρουσιάσει μια υπέροχη παράσταση “το πάρτυ στο δάσος και ο κύρ λύκος”. Η παράσταση ήταν μοναδική όπως και οι κούκλες και τα σκηνικά! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν ενεργά καθ όλη την διάρκεια του έργου.
Συνάντηση νηπιαγωγείων στα πλαίσια του Etwinning και συνεργατικά έργα σχετικά με τα Ηφαίστεια
Στα πλαίσια του Ευρωπαικού προγράμματος etwinning που συμμετέχουμε φέτος δημιουργήθηκαν τα παρακάτω συνεργατικά έργα απο τις δημιουργίες όλων των νηπιαγωγείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με θέμα το Ηφαίστειο και παρακολουθήσαμε την παρουσίασή τους ζωντανά σήμερα κατά την διάρκεια της συνάντησης σχολείων του προγράμματός μας!
Ψηφιακό Μουσείο με έργα των παιδιών με θέμα το Ηφαίστειο!
https://www.emaze.com/@ALLCCTZWR/1st-class-of-97th-kindergarten-ofthessaloniki-created
Παρουσίαση πειραμάτων με εκρήξεις ηφαιστείων των νηπιαγωγείων!
https://www.smore.com/fwskx-tales-of-natural-disasters
Τα παιδιά περίμεναν υπομονετικά και με μεγάλη χαρά να αντικρύσουνε τα δικά τους έργα στις παρουσιάσεις και να χειροκροτήσουν δυνατα!
Τα δικά μας έργα είναι αυτά!
Συμμετοχή του 2ου Νηπιαγωγείου Βασιλικών στον “Διαγωνισμό για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου”
Το 2ο Νηπιαγωγείο Βασιλικών σε συνεργασία με τους εταίρους του στο Etwinning έργο “Tales of Natural Diasasters” , έλαβε μέρος στον διαγωνισμό για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου ο οποίος είχε θέμα «Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο». Όλα τα σχολεία πραγματοποίησαν εκτενείς δραστηριότητες για τον κόσμο του διαδικτύου και κατέγραψαν ένα κλιπ με τις ιδέες τους. Το δικό μας κλιπ είναι το παρακάτω:
Και αυτό είναι το συνεργατικό βιντεάκι που στείλαμε στον διαγωνισμό με όλα τα νηπιαγωγεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:
Κρύο πολύ!Ταξίδι στον Β.Πόλο!
Πω πω κρύο!!! Τι θα λέγατε για ένα εβδομαδιαίο ταξίδι στους πόλους; Τα παιδιά καταενθουσιασμένα αποκρίνονται θετικά! Το ταξίδι ξεκιμά με το παραμύθι “Ατσούνα ο μικρός εσκιμώος” Τα παιδιά ενθουσιάζονται με το παραμύθι καθώς μας μαθαίνει πολλές καθημερινές συνήθειες των εσκιμώων ή αλλιώς Ινουίτ. “Θέλουμε κι εμεις κυρία να κάνουμε όπως οι Εσκιμώοι, να ψαρέψουμε σε μικρές τρύπες στον πάγο, να μείνουμε σε ένα ιγκλού και να παίξουμε όπως τα παιδιά τους στο χιόνι” Και η φαντασία δίνει το χέρι στην δημιουργικότητα …
Φτιάξαμε το δικό μας ιγκλού που μας χωρούσε όλους μέσα, ψαρέψαμε λεξούλες που ξεκινούν από τις φωνούλες πα, πε, πι και πο και τέλος φτιάξαμε τις δικές μας πολικές αρκούδες!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Μέσα στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μας: “Μέσα στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω”, εξασκούμε τα παιδιά στο πρότελευταίο μας εργαστήριο πως να χειρίζονται τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης ανάλογα με κάθε περίσταση ατυχήματος! Οπότε μεταμορφωνόμαστε σε γιατρούς, πυροσβέστες και αστυνόμους, απαντάμε στα τηλέφωνα και εξασκούμαστε στο να περιγράψουμε σωστά το κάθε περιστατικο…
Υπόθεση 1η: Ένα παιδάκι χτυπάει σοβαρά το κεφάλι του στο σχολείο..
Τι κάνουμε; Καλούμε ασθενοφόρο στο 166
Μιλάμε και δίνουμε οδηγίες για το που βρισκόμαστε, περιγράφουμε σωστά το περιστατικό
Υπόθεση 2η: Παίζοντας με το γκαζάκι στο σπίτι δύο αδέρφια βάζουν κατα λάθος φωτιά
Τι κάνουμε; Βλέπουν την φωτιά οι γείτονες και καλούν την Πυροσβεστική στο 199
Μιλάμε και περιγράφουμε το μέρος που είμαστε και το περιστατικό…
Υπόθεση 3η: Ένας ξένος ξεγελάει ένα παιδάκι στο πάρκο και το βάζει στο αυτοκίνητό του
Τι κάνουμε; Ενημερώνουμε αμέσως την αστυνομία στο 100
Περιγράφουμε το μέρος που βρισκόμαστε, το περιστατικό και το παιδάκι που χάθηκε αλλά και τον ξένο που περιφέρονταν στο πάρκο για να τον ψάξουν οι αστυνομικοί
Τέλος φτιάξαμε καπέλα ανάλογα με τον ρόλο του καθενός..
Τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες περιγραφής τοποθεσίας τους, περιστατικών αλλά και σωστής χρήσης τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης.