Συμμετοχή του σχολείου μας στο eTwinning έργο”S.D.G.s Defenders- Eco-Books co-writers”
Το έργο “S.D.G.s Defenders – Eco-Books co-writers” επικεντρώνεται στη μελέτη των 17 Στόχων του ΟΗΕ για την Αειφόρο Ανάπτυξη, μέσα από την ανάγνωση σχετικών παιδικών λογοτεχνικών βιβλίων. Σύμφωνα με την Κατσίκη-Γκίβαλου η παιδική λογοτεχνία «συνιστά μια ιδιαίτερη ψυχοαισθητική, αξιακή και γλωσσική μορφή διαμεσολάβησης ανάμεσα στο παιδί και στον εξωτερικό ιστορικοκοινωνικό χώρο». Ως εκ τούτου, μέσα από τις νοητικές και ψυχοσυναισθηματικές επιρροές που ασκεί στο παιδί-αναγνώστη συμβάλλει στην ανάπτυξη αξιών που σχετίζονται με την αειφορία καθώς και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ενεργού πολιτότητας.
Το έργο μας ξεκίνησε τον Δεκέμβριου του 2023 και σε αυτό συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο.Με αφετηρία τον Στόχο 17 που αφορά στη “Συνεργασία για τους Στόχους” παιδιά από 4 μέχρι και 12 ετών από Κύπρο και Ελλάδα δημιουργούν μία κοινότητα αναγνωστών και μέσα από τη συλλογική δημιουργική γραφή φτιάχνουν τα δικά τους λογοτεχνικά κείμενα για την προάσπιση των 17 στόχων της αειφορίας. Οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται για την υλοποίηση του έργου λειτουργούν πολυεπίπεδα με παράλληλη ενίσχυση του λογοτεχνικού, περιβαλλοντικού, ψηφιακού γραμματισμού και των ήπιων δεξιοτήτων των συμμετεχόντων.
Συγκεκριμένα, κάθε μήνα γίνεται επιλογή ενός συγκεκριμένου βιβλίου μέσα από το οποίο προσεγγίζεται ένας ή και δύο στόχοι της αειφορίας. Το εκάστοτε βιβλίο τυγχάνει επεξεργασίας από τα συμμετέχοντα σχολεία μέσω φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες των συμμετεχόντων σχολείων συναντιούνται σε μηνιαία βάση για να ανταλλάξουν απόψεις για το βιβλίο που διάβασαν και να παρουσιάσουν τον τρόπο που το προσέγγισαν στην τάξη τους. Επιπρόσθετα, σε κάθε συνάντηση υπάρχει και μία δραστηριότητα συλλογικής δημιουργικής γραφής.
Για τον πρώτο μήνα της συνεργασίας και θέλοντας να μεταφέρουμε στα παιδιά το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων επιλέγηκε ως κοινό λογοτεχνικό βιβλίο το “Γράμματα στο έλατο κρυμμένα” της Κ. Τσάνταλη και ο υπό έμφαση Στόχος Αειφορίας ήταν ο Στόχος 12: Υπεύθυνη Παραγωγή και Κατανάλωση.
Αρχικά συναντηθήκαμε μεταξύ μας για να γνωριστούμε.
Ανταλλάξαμε μεταξύ μας ευχετήριες κάρτες και Χριστουγεννιάτικες αποστολές και δημιουργήσαμε στολίδια από ανακυκλώσιμα υλικά για το δέντρο μας. Διαδικτυακά δημιουργήσαμε το κοινό μας Χριστουγεννιάτικο Δέντρο.
Για τον δεύτερο μήνα της συνεργασίας μας επιλέγηκε ως κοινό λογοτεχνικό βιβλίο το “Ένα σχολείο ταρακουνημένο” της Α. Χαλικιά. Ο υπό έμφαση Στόχος Αειφορίας ήταν ο Στόχος 4: Ποιοτική Εκπαίδευση.
Ως αποτέλεσμα της ανάγνωσης και επεξεργασίας του βιβλίου, τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν αδυναμίες του δικού τους σχολείου (στις υλικοτεχνικές υποδομές, στο αναλυτικό πρόγραμμα, στον τρόπο λειτουργίας του) και να κάνουν τις εισηγήσεις τους για το σχολείο που τα ίδια θα ήθελαν ζωγραφίζοντας ή δημιουργώντας μακέτα με το σχολείο των ονείρων τους.
Οι δικές μας μακέτες με το σχολείο των ονείρων μας.
Έγινε διαδικτυακή συνάντηση όλων των σχολείων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν τα έργα τους.
Δημιουργήθηκε και ένα συνεργατικό ψηφιακό παιχνίδι με τις προτάσεις και τις δημιουργίες όλες των σχολείων για το σχολείο των ονείρων τους. Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα να το δείτε.
Για τον μήνα Φεβρουάριο κάθε σχολείο προκήρυξε τον δικό του διαγωνισμό για τη δημιουργία λογότυπου για το έργο και κατέληξε με την επιλογή των δύο καλύτερων τα οποία θα ανέβουν σε ένα google form ώστε όλα τα σχολεία να ψηφίσουν συνεργατικά για το τελικό λογότυπο του έργου. Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του avatar και όλα μαζί ανέβηκαν σε ένα συνεργατικό padlet με στόχο να γνωριστούν καλύτερα οι μαθητές μεταξύ τους.
Για τον μήνα Μάρτιο επιλέχθηκε το βιβλίο “Όταν εσύ λείπεις” του Θ. Παπαϊωάννου και ο υπό έμφαση Στόχος Αειφορίας είναι ο Στόχος 15: Ζωή στη Στεριά.
Και συνεχίζουμε!




























