Εργαστήρια δεξιοτήτων

Σχολικό έτος 2025-2026

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους, στο νηπιαγωγείο μας θα υλοποιηθούν τα παρακάτω Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με στόχο την ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και αξιών που ενισχύουν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την κοινωνική ευαισθησία των παιδιών.

Α. Εργαστήριο: ΕΥ ΖΗΝ – ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
Θεματική: Υγεία – Διατροφή
Τίτλος: «Στα ίχνη των φρούτων και των λαχανικών»
Διάρκεια: 2 μήνες
Εισηγήτρια: Πάχτα Βασιλική

Β. Εργαστήριο: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Θεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Τίτλος: «Το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής για το Νηπιαγωγείο»
Διάρκεια: 2 μήνες
Εισηγήτρια: Λαρδούτσου Ειρήνη

Γ. Εργαστήριο: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Θεματική: Συμπερίληψη – Εθελοντισμός
Τίτλος: «Φροντίζω και ενεργώ για την αυλή του Νηπιαγωγείου»
Διάρκεια: 2 μήνες
Εισηγήτρια: Χατζή Μαρία

Δ. Εργαστήριο: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
Θεματική: Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία – STEM/Ρομποτική
Τίτλος: «Ένας ψηφιακός λαχανόκηπος στο σχολείο μας»
Διάρκεια: 2 μήνες
Εισηγήτρια: Αθανασοπούλου Άννα

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εντάσσονται στο ευρύτερο όραμα του σχολείου για μια εκπαίδευση που προάγει τη βιωσιμότητα, τον σεβασμό προς το περιβάλλον και την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών ζωής.
Μέσα από τις δράσεις των εργαστηρίων, τα παιδιά ευαισθητοποιούνται σε ζητήματα διατροφής, οικολογικού αποτυπώματος και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες συνεργασίας, υπευθυνότητας και δημιουργικής σκέψης.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε βιωματικές δραστηριότητες, όπως ο σχολικός λαχανόκηπος, που ενισχύουν τη σύνδεση της μάθησης με την καθημερινή ζωή και την κοινότητα.

Κατά την υλοποίηση των εργαστηρίων λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και μαθητριών, η δυναμική των ομάδων και το ευρύτερο σχολικό περιβάλλον, με στόχο μια ουσιαστική και βιωματική μαθησιακή εμπειρία για όλα τα παιδιά.

 

Σχολικό έτος 2024-25 :

Α. Εργαστήριο : ΕΥ ΖΗΝ – ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή.
Τίτλος: “Η διατροφή μέσα από την τέχνη“.
Διάρκεια: 2 μήνες.
Εισηγήτρια Εργαστηρίου: Χατζή Μαρία.

Β. Εργαστήριο : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ: Παγκόσμια και τοπική, φυσική κληρονομιά.
Τίτλος: “Η βροχούλα που έγινε πλημμύρα: Το βροχόμετρο!“.
Διάρκεια: 2 μήνες.
Εισηγήτρια Εργαστηρίου: Λαρδούτσου Ειρήνη.

Γ. Εργαστήριο : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα.
Τίτλος: “Η διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο“.
Διάρκεια: 2 μήνες. Εισηγήτρια Εργαστηρίου: Σπίτσα Κατερίνα.

Δ. Εργαστήριο : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ: STEM/ρομποτική.
Τίτλος: “Μοντέρνα τέχνη στο Νηπιαγωγείο“.
Διάρκεια: 2 μήνες. Εισηγήτρια Εργαστηρίου: Αθανασοπούλου Άννα.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων βρίσκονται σε συνάφεια με το όραμα του σχολείου για τη σημασία και
την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση, την αντιμετώπιση κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας και
επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
Επιπλέον, κατά την υλοποίηση των εργαστηρίων συνεκτιμώνται οι ιδιαίτερες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα
των μαθητών και μαθητριών, η δυναμική των ομάδων και το σχολικό περιβάλλον.

 

Σχολικό έτος 2022-23

 

Κατά το σχ. έτος 2022-23 θα πραγματοποιηθούν στο σχολείο μας τα παρακάτω εργαστήρια δεξιοτήτων :

Α. Εργαστήριο από την ενότητα : Ζω καλύτερα , από τη θεματική της διατροφής, αποφασίστηκε η δημιουργία εργαστηρίου με έμφαση στα ελληνικά παραδοσιακά προιόντα του τόπου μας ( ψωμί, κρασί και μέλι)- 2 μήνες.

Β. Εργαστήριο από την ενότητα : Φροντίζω το περιβάλλον, οικολογία- παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά. Αποφασίστηκε η δημιουργία εργαστηρίου με θέμα ” από το δέντρο που έδινε στο δάσος που δίνει”. Το εργαστήριο εστιάζεται στην ελιά ως φυσικό προϊόν , αλλά και ως πολιτιστική κληρονομιά με συμβολισμούς στην τέχνη, την παράδοση και τη λαογραφία – 2 μήνες.

Γ. Εργαστήριο από την ενότητα : Ζω και ενεργώ- κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη. Το εργαστήριο προεκτείνεται διαθεματικά με το Β εργαστήριο , με έμφαση στις έννοιες “προσφορά και δόσιμο” ( μέσω του δέντρου και του δάσους). Καλλιεργούνται δεξιότητες κοινωνικής ευαισθησίας, ενσυναίσθησης και συμπερίληψης – 2 μήνες.

Δ. Εργαστήριο από την ενότητα : Στη βάση του εργαστηρίου First Lego League Jr- STEM-STEAM (eduACT) και καθώς το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές 6 ετών, διαμορφώνεται πρόγραμμα στη βάση των προηγούμενων εργαστηρίων και της φιλοσοφίας του συγκεκριμένου.