Όμιλοι 2024-2025

Κατόπιν προτάσεων των εκπαιδευτικών μας και εγκρίσεων τους από το ΕΠΕΣ των 2ου και 3ου Πειραματικών Νηπιαγωγείων Θεσσαλονίκης, στη σχολική μας μονάδα για το 2024-2025 θα λειτουργήσουν οι εξής Όμιλοι Καινοτομίας:

Όμιλος Δημιουργικής Γραφής: “Τα πρώτα μου βήματα στην ποίηση” – Λαρδούτσου Ειρήνη.

Ο όμιλος Δημιουργικής Γραφής εντάσσεται κατεξοχήν στο Θεματικό Πεδίο της Γλώσσας και συνδέεται διαθεματικά και με τα υπόλοιπα θεματικά πεδία του Νέου Προγράμματος Σπουδών. Αξιοποιώντας τη διαφοροποιημένη, διερευνητική και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και συνδεοντας την παιγνιωδη μάθηση με τις εμπειρίες των νηπίων και τη νέα γνώση έχει στόχο τη γλωσσική καλλιέργεια των παιδιών και τη φιλαναγνωσία. Μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις οι μαθητές αντιλαμβάνονται τις διαφορές ποιητικού και πεζού λόγου, εντοπίζουν χαρακτηριστικά που συνδέονται με την εμπειρία τους (νανουρίσματα, ταχταρίσματα, τραγούδια), ενώ εξασκούνται σε ποιητικές φόρμες (λίμερικς, χάικου, μαντινάδες σχηματοποιήματα, σονέτα) στοχεύοντας σε δικές τους δημιουργίες. Παράλληλα έρχονται σε επαφή με γνωστούς ποιητές, αναγνωρίζουν τη σύνδεση της ποίησης με τις υπόλοιπες τέχνες (μουσική, ζωγραφική κλπ) ενώ αντιλαμβάνονται το λογοτεχνικό κορμό ως βασικό πυλώνα του πολιτισμού.

Όμιλος Κεραμικής Τέχνης – Αθανασοπούλου Άννα.

Ο όμιλος Κεραμικής Τέχνης δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να δημιουργήσουν και να εκφραστούν με τον πηλό, καλλιεργώντας φαντασία και αισθητική αντίληψη. Θα πειραματιστούν με τεχνικές κεραμικής όπως το τσιμπητό, το φύλλο, το μακαρόνι, το Kurinuki και το sgraffito, διακοσμώντας τα έργα τους με χρώματα και σχέδια. Παράλληλα, στόχος είναι να εξερευνήσουν την ιστορία της κεραμικής τέχνης, τη χρησιμότητα των σκευών και την πολιτιστική τους αξία. Μέσα από τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, τα παιδια θα παρουσιάσουν τα έργα τους, συνδυάζοντας παράδοση και σύγχρονη δημιουργικότητα. Ο Όμιλος Κεραμικής Τέχνης προωθεί τη βιωματική μάθηση, ενισχύοντας την κριτική σκέψη και τον σεβασμό στον πολιτισμό.

Όμιλος STEAM, Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη – Σπίτσα Κατερίνα.

Ο Όμιλος STEAM, Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη στοχεύει στη δημιουργία ενός αειφόρου και συμπεριληπτικού κόσμου, ενισχύοντας τις δεξιότητες των παιδιών σε υπολογιστική σκέψη, αειφορία, συναισθηματική νοημοσύνη και κοινωνική δικαιοσύνη. Τα παιδιά θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως ρομποτικές κατασκευές, διαδραστικά παιχνίδια και δημιουργίες με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, προσεγγίζοντας τη μάθηση μέσω πράξης. Μέσω πρωτοβουλιών, όπως ο διαγωνισμός ΕΛΛΑΚ, τα παιδιά θα προάγουν τη βιωσιμότητα, τη συμμετοχικότητα και την ενεργό πολιτειότητα, κατασκευάζοντας μια παιδική χαρά για όλους.

Όμιλος Ζωγταφικής: “Γνωριμία με τη Μοντέρνα Τέχνη στη ζωγραφική” – Χατζή Μαρία.

Σκοπός του ομίλου είναι οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν βασικές γνώσεις και να προσλάβουν παραστάσεις από τον χώρο της εικαστικής τέχνης τηςζωγραφικής (καλλιτεχνικά κινήματα: όπωςιμπρεσιονισμός, εξπρεσιονισμός κυβισμός, τη ζωή και έργο κορυφαίων ζωγράφων). Επίσης, η γνωριμία μεγνωστούς καλλιτέχνες της μοντέρνας ζωγραφικής, η δημιουργία εικαστικού έργου καθώς και η αναγνώριση της αξίας της Τέχνης και της δημιουργίας ως μέσον συναισθηματικής έκφρασης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Μαζί με τους μαθητές/τριες θα δούμε τα χαρακτηριστικά, τις διαφορές καλλιτεχνικών ρευμάτων, σχολών και εκπροσώπων τους ( Μονέ, Βαν Γογκ, Ματίς κ.ά.) και θα δημιουργήσουν τα προσωπικά τους έργα, διευρύνοντας και αξιοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.