Εθνικές ετικέτες ποιότητας για το σχολείο μας

Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας τιμήθηκε με τις Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας για το ευρωπαϊκό eTwinning έργο «Monumental Adventures with UNESCO». Το έργο υλοποιήθηκε με επιτυχία στο σχολείο μας σε συνεργασία με το 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης και σχολεία από την Ισλανδία, την Τουρκία, την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Σερβία και την Ελλάδα.

Η διάκριση αυτή αποτελεί αναγνώριση της συστηματικής δουλειάς, της καινοτομίας και της δημιουργικότητας που χαρακτηρίζουν τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές μας.

Θερμά συγχαρητήρια στους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες για τον ενθουσιασμό, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, που έδωσαν ζωή στο έργο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ αξίζει στους συνεργάτες μας από την Ελλάδα και το εξωτερικό για την άριστη και γόνιμη συνεργασία, καθώς και στους γονείς των μαθητών μας για τη συνεχή στήριξη και εμπιστοσύνη τους.

Η τιμητική αυτή βράβευση μας γεμίζει χαρά και περηφάνια, ενώ παράλληλα μας δίνει δύναμη και κίνητρο να συνεχίσουμε με αφοσίωση και ενθουσιασμό το εκπαιδευτικό μας έργο, προάγοντας τη συνεργασία, την καινοτομία και την αριστεία.

national quality label project nql pdf 3969964 user 1185732 53f142bdee1 1national quality label project nql pdf 3969163 user 900908 6872efd540 1

Το πρώτο βήμα στη γνώση

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με χαρά και θετική διάθεση. Τα νήπια αποχαιρέτησαν το Καλοκαιράκι, γνώρισαν τους νέους τους φίλους και τις δασκάλες τους και μπήκαν σε μια ομάδα που θα τους χαρίσει νέες και όμορφες εμπειρίες.

Με ενθουσιασμό έκαναν το πρώτο τους βήμα στη γνώση, αφήνοντας το δικό τους αποτύπωμα σε ένα ταξίδι που μόλις ξεκίνησε! 🌈🎨

photo collage.png131photo collage.png141

Ευχαριστήρια επιστολή-Ισχύς εν τη ενώσει

Αγαπητοί γονείς,

Με την ολοκλήρωση της πρώτης μας εβδομάδας στο νέο σχολικό κτήριο, νιώθουμε την ανάγκη να εκφράσουμε την ειλικρινή μας ευγνωμοσύνη για την ανεκτίμητη συμβολή σας στην προετοιμασία του χώρου και την ομαλή έναρξη της σχολικής μας χρονιάς.

Ο δρόμος μέχρι εδώ υπήρξε απαιτητικός, όμως η υποστήριξή σας – με ενσυναίσθηση, υπομονή και έμπρακτη βοήθεια – υπήρξε καθοριστική. Σταθήκατε δίπλα μας σε κάθε δυσκολία, με φροντίδα και σεβασμό, δημιουργώντας το στέρεο έδαφος πάνω στο οποίο μπορούμε να συνεχίσουμε το έργο μας με ασφάλεια και αισιοδοξία.

Για όλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί του 2ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου ΑΠΘ σάς λέμε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ σε όλους με υγεία, ασφάλεια, δημιουργικότητα, πρόοδο κι επιτυχία στόχων,ονείρων και προσδοκιών.

Με εκτίμηση,
Ο Σύλλογος Διδασκόντων
2ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου (ΑΠΘ)

photo collage.png12

Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς,

αυτή την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου στις 8:30 π. μ. σας περιμένουμε στον Αγιασμό του σχολείου μας στο νέο χώρο συστέγασης στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας, Λεωφόρο Γεωργικής Σχολή 129.

teacher

Όμιλοι Αριστείας, Δημιουργικότητας και Καινοτομίας

Στο πλαίσιο των Ομίλων Αριστείας, Δημιουργικότητας και Καινοτομίας που λειτουργούν στα Πειραματικά Σχολεία, οι μαθητές/ήτριές μας είχαν φέτος τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες πέρα από το βασικό πρόγραμμα.

Όμιλος Ζωγραφικής – «Γνωριμία με τη Μοντέρνα Τέχνη στη Ζωγραφική»

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, υλοποιήθηκε με επιτυχία ο Όμιλος Ζωγραφικής με τίτλο «Γνωριμία με τη Μοντέρνα Τέχνη στη Ζωγραφική». Υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κ. Χατζή Μαρίας, οκτώ μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο της μοντέρνας ζωγραφικής, κάθε Παρασκευή.

Οι μαθητές γνώρισαν υλικά και τεχνικές ζωγραφικής, ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως σύνθεση, χρώμα, φως και προοπτική, και ενθαρρύνθηκαν να εκφραστούν ελεύθερα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα καλλιτεχνικά κινήματα του 19ου και 20ού αιώνα, όπως ο Ιμπρεσιονισμός, ο Εξπρεσιονισμός, ο Κυβισμός και ο Σουρεαλισμός, και σε εμβληματικούς δημιουργούς όπως ο Πικάσο, ο Βαν Γκογκ, ο Μιρό και άλλοι.

Οι δραστηριότητες του ομίλου συνδύαζαν τη θεωρητική γνώση με τον καλλιτεχνικό πειραματισμό, ενώ τα παιδιά ανέπτυξαν αισθητική αντίληψη, δημιουργικότητα και προσωπικό ύφος. Ο Όμιλος Ζωγραφικής αποτέλεσε έναν γόνιμο χώρο έκφρασης, συνεργασίας και έμπνευσης, αποδεικνύοντας ότι η μοντέρνα τέχνη μπορεί να εμπνεύσει και να ενδυναμώσει τη φαντασία των παιδιών με μοναδικό τρόπο.

Polish 20250608 190911150Polish 20250531 225918997 1Polish 20250531 225459194 1

Όμιλος STEM – «Σχεδιάζοντας μια Συμπεριληπτική Παιδική Χαρά – Από την Ενσυναίσθηση στην Καινοτομία»

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της δημιουργικής σκέψης, της καινοτομίας και της κοινωνικής ευαισθητοποίησης των μαθητών, στο 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2024–2025 ο Όμιλος STEM με τίτλο: «Σχεδιάζοντας μια Συμπεριληπτική Παιδική Χαρά – Από την Ενσυναίσθηση στην Καινοτομία».

Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα βιωματικών δραστηριοτήτων με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και της συμπερίληψης μέσα από την αξιοποίηση εργαλείων εκπαιδευτικής ρομποτικής και τεχνολογίας, όπως LEGO Spike Essential, Makey-Makey, BBC Micro:bit και τεχνητή νοημοσύνη (ChatGPT, Leonardo AI). Η δράση πλαισιώθηκε από πολιτιστικό υλικό της πλατφόρμας Europeana.eu, εμπλουτίζοντας το πρόγραμμα με ιστορική και κοινωνική προοπτική.

Με βασικό ερέθισμα την πραγματική ιστορία του Παναγιώτη, ενός παιδιού σε αναπηρικό αμαξίδιο, τα παιδιά προβληματίστηκαν πάνω στην έννοια της προσβασιμότητας και σχεδίασαν – με φαντασία, ενσυναίσθηση και τεχνολογική ευρηματικότητα – λύσεις για μια παιδική χαρά που να είναι ανοιχτή σε όλους.

Η δράση διακρίθηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο με το Scientix Cultural Legacy Award, στο πλαίσιο της STEM Discovery Campaign 2025, και εντάχθηκε στις καλές διδακτικές πρακτικές του Teaching with Europeana, αναδεικνύοντας το σχολείο μας ως παράδειγμα καινοτόμου και κοινωνικά ευαίσθητης εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλο το υλικό, τις δραστηριότητες και τις δημιουργίες των παιδιών στον ψηφιακό τοίχο (Padlet) εδώ: Όμιλος STEAM, Ρομποτικής και Τεχνητής Νοημοσύνης: Δημιουργώντας έναν Αειφόρο και Συμπεριληπτικό Κόσμο 

Screenshot 2025 07 10 at 10 24 03 Yliko gia Asfaleia sto Diadiktyo anna.atha@gmail.com Gmail

Όμιλος Κεραμικής Τέχνης – «Πλάθοντας Ιστορίες με Πηλό»

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα παιδιά του Ομίλου Κεραμικής Τέχνης ταξίδεψαν στον κόσμο του πηλού, δοκιμάζοντας με ενθουσιασμό διάφορες τεχνικές: τσιμπητό, πλακάκι, μακαρόνι, kurinuki, sgraffito, μεικτές τεχνικές, αλλά και δημιουργίες εμπνευσμένες από τα αρχαία παιχνίδια και τα πήλινα κοσμήματα. Πλάθοντας, χαράζοντας και διακοσμώντας, έμαθαν να εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα μέσα από τα χέρια τους.

Γνώρισαν από κοντά την ομορφιά της κεραμικής τέχνης και τη σημασία της στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, τότε και τώρα. Μέσα από τα σχέδια και τα μοτίβα των αρχαίων αγγείων, συζήτησαν για το παρελθόν και φαντάστηκαν ιστορίες που ζωντάνεψαν στα έργα τους. Είδαν τον κόσμο μέσα από τα μάτια του κεραμίστα και του αρχαιολόγου, κατανοώντας τον ρόλο τους στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η τεχνολογία μπήκε δημιουργικά στο παιχνίδι: τα παιδιά κατασκεύασαν ψηφιακά παζλ, έφτιαξαν παρουσιάσεις και συμμετείχαν με χαρά στη διοργάνωση της τελικής έκθεσης. Ο όμιλος έγινε χώρος φαντασίας, συνεργασίας και δημιουργικής έκφρασης — ένα ταξίδι όπου το χθες συναντά το σήμερα, κι ο πηλός γίνεται γέφυρα ανάμεσα στην τέχνη και τη ζωή.

Screenshot 2025 07 10 at 11 35 15 Photo Collage Maker Create Free Collages OnlineScreenshot 2025 07 10 at 11 36 05 Photo Collage Maker Create Free Collages Online

Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο ηλεκτρονικό βιβλίο του ομίλου.

StoryJumper

Όμιλος  Δημιουργικής Νηπιο-γραφής: «Τα πρώτα μου βηματάκια στην ποίηση»

Ο όμιλος Δημιουργικής Γραφής εντάχθηκε κυρίως στο Α’ Θεματικό Πεδίο της Γλώσσας και συνδέθηκε με όλα τα Θεματικά Πεδία του Νέου Προγράμματος Σπουδών (ΝΠΣ). Ιδιαίτερα, ωστόσο, εστίασε στις εμπειρίες των νηπίων.

Μέσα από τις δράσεις του ομίλου, τα νήπια κλήθηκαν να αναπτύξουν τις γλωσσικές και εκφραστικές τους ικανότητες, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να διακρίνουν κειμενικά τη μυθοπλασία από τον επιστημονικό και ρεαλιστικό λόγο, αντιλαμβανόμενα παράλληλα τη λογοτεχνική τους αξία.

Επιπλέον, τα παιδιά έμαθαν να ξεχωρίζουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα λογοτεχνικά είδη —πεζά και ποιητικά— μέσα από παιγνιώδεις αναγνωστικές, αφηγηματικές και δημιουργικές δραστηριότητες.

Παράλληλα συνέδεσαν τη νέα γνώση με προηγούμενες εμπειρίες τους (νανουρίσματα, ταχταρίσματα και τραγούδια), κατανοώντας διαισθητικά έννοιες όπως το μέτρο και η ρίμα. Αναγνώρισαν τα χαρακτηριστικά των ποιητικών ειδών ανάλογα με το εξελικτικό τους στάδιο (δίστιχα, τετράστιχα, λίμερικς, χάικου, σχηματοποιήματα) και συνέδεσαν τον ποιητικό λόγο με την ιστορία, τη λαογραφία και την περιβαλλοντική κατανόηση του τόπου μας.

Τα παιχνίδια λόγου ενσωματώθηκαν αβίαστα και διαθεματικά στις μαθησιακές πρακτικές και στα γνωστικά αντικείμενα.

Κυρίως, τα νήπια ανέπτυξαν τον προφορικό τους λόγο και πέρασαν ομαλά στον γραπτό, μέσα από την επιθυμία να αποτυπώσουν και να επικοινωνήσουν τα δικά τους γλωσσικά προϊόντα, καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Η διδασκαλία στηρίχθηκε στη βιωματική και διερευνητική μάθηση, με χρήση παιγνιδιών ρόλων, μελέτης περίπτωσης, ασκήσεων ακρόασης, αναπαραγωγής και δημιουργίας, καθώς και παιγνιώδη μάθηση μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο.

Screenshot 2025 07 10 at 10 46 29 Photo Collage Maker Create Free Collages OnlineScreenshot 2025 07 10 at 10 42 19 Photo Collage Maker Create Free Collages OnlineScreenshot 2025 07 10 at 10 40 49 Photo Collage Maker Create Free Collages OnlineScreenshot 2025 07 10 at 10 41 37 Photo Collage Maker Create Free Collages Online

 

 

Καινοτόμο Πρόγραμμα για την Αυτονομία στην Προσχολική Εκπαίδευση: Διασχολική Συνεργασία και Νέα Κέντρα Μάθησης

Το σχολικό έτος 2024–2025 υλοποιήθηκε στο 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης μια καινοτόμος παιδαγωγική δράση με τίτλο: «Ενισχύοντας την αυτονομία του παιδιού προσχολικής ηλικίας: Νέα κέντρα μάθησης και προαγωγής λεπτών δεξιοτήτων στην προσχολική τάξη». Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από την εκπαιδευτικό Αθανασοπούλου Άννα και συμμετείχαν οκτώ νηπιαγωγοί από τέσσερα νηπιαγωγεία της χώρας (Θεσσαλονίκη, Πολίχνη, Ηράκλειο Κρήτης), προωθώντας τη διασχολική συνεργασία και τη σύνδεση με την ακαδημαϊκή κοινότητα, καθώς υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η δράση εντάχθηκε, επίσης, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και της προώθησης σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών.

Kainotomo istologio 3 Kainotomo istologio 4

Το πρόγραμμα εστίασε στη θεωρητική τεκμηρίωση της αναγκαιότητας καλλιέργειας των λεπτών και ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων από την προσχολική ηλικία, καθώς και στη σύνδεσή τους με τη μελλοντική σχολική ετοιμότητα και προσαρμοστικότητα. Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με καινοτόμες προσεγγίσεις που εφαρμόζονται σε ευρωπαϊκά νηπιαγωγεία και σχετίζονται με εργαστήρια αυτόνομου χειρισμού αντικειμένων, τα οποία βασίζονται σε υλικά καθημερινής χρήσης, με αναφορές σε διεθνή παραδείγματα και το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών.

Kainotomo istologio 5 Kainotomo istologio 2

Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν στις τάξεις τους νέα κέντρα μάθησης που προάγουν την αυτονομία των παιδιών μέσα από βιωματικές, παιγνιώδεις δραστηριότητες και πολυαισθητηριακά ερεθίσματα. Στόχος των εργαστηρίων είναι η ενίσχυση δεξιοτήτων όπως ο οπτικοκινητικός συντονισμός, η λεπτή κινητικότητα, η αυτοεξυπηρέτηση και η αυτοσυγκέντρωση.

Kainotomo istologio 1 Screenshot 2025 06 20 at 09 20 21 Photo Collage Maker Create Free Collages Online1

Το πρόγραμμα αποτέλεσε πεδίο γόνιμου διαλόγου και ανταλλαγής καλών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών από διαφορετικές σχολικές μονάδες και γεωγραφικές περιοχές. Η σύνδεση με την πανεπιστημιακή κοινότητα και η αξιοποίηση σύγχρονης παιδαγωγικής γνώσης προσέδωσαν στη δράση επιστημονική τεκμηρίωση και πρακτική εφαρμογή. Μέσα από αυτή την εμπειρία ενισχύθηκε τόσο η επαγγελματική ανάπτυξη των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών όσο και η ποιότητα του παιδαγωγικού έργου που προσφέρεται στους μικρούς μαθητές.

Καινοτόμο πρόγραμμα «Από το Δέντρο που έδινε στο δάσος που δίνει»

Το Καινοτόμο Πρόγραμμα με τίτλο «Από το δέντρο που έδινε στο δάσος που δίνει» το οποίο σχεδίασε και συντόνισε η εκπαιδευτικός Λαρδούτσου Ειρήνη είχε λογοτεχνική αφετηρία το βιβλίο «Το δέντρο που έδινε» του Σελ Σιλβερστάιν (εκδ. Δωρικός, 1998) και συνέδεσε, μέσω δραστηριοτήτων, περιφερειακά και διαπεριφερειακά, 9 σχολικές μονάδες. Στόχο είχε την ενίσχυση συνεργασιών μεταξύ σχολείων, φορέων, ερευνητικών κέντρων, πανεπιστημίων, υπηρεσιών και της ευρύτερης κοινότητας.

Το πρόγραμμα ακολούθησε τις αρχές του Νέου Προγράμματος Σπουδών, εστιάζοντας στις διερευνήσεις των μαθητών και την ομαδοσυνεργατική μάθηση σε τρία επίπεδα: στο μικροσύστημα (σχολείο και οικογένεια), το μεσοσύστημα (συνεργασίες σχολείου, οικογένειας και φορέων) και το εξωσύστημα (δήμος, κοινότητα, εκπαιδευτική διοίκηση, μέσα ενημέρωσης). Παράλληλα, προήγαγε τις δεξιότητες του 21ου αιώνα — κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία και δημιουργικότητα — αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία τεχνολογίας και μάθησης.

Screenshot 2025 07 10 at 11 44 03 Photo Collage Maker Create Free Collages OnlineScreenshot 2025 07 10 at 11 51 47 Photo Collage Maker Create Free Collages Online

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο, στην ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων μέσω αναστοχασμού και μεταγνωστικών πρακτικών, καθώς και στην προώθηση της πρωτοβουλίας και της δημιουργικότητας. Το πρόγραμμα στόχευσε στην καλλιέργεια αειφόρου συνείδησης μέσα από διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις στους τομείς του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και της οικονομίας.

Screenshot 2025 07 10 at 11 42 51 Photo Collage Maker Create Free Collages OnlineScreenshot 2025 07 10 at 11 54 00 Photo Collage Maker Create Free Collages Online

Οι βασικοί στόχοι περιέλαβαν την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ σχολείων και φορέων, τη διαθεματική σύνδεση με το σχολικό πρόγραμμα, την ανάπτυξη εργαλείων μάθησης και τεχνολογίας, την εξωστρέφεια των σχολείων και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών μέσω επιμορφώσεων.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο 2025, μέσα από πέντε συναντήσεις μελών, ανταλλαγές καλών πρακτικών και κοινές δράσεις σχολείων. Χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακά εργαλεία όπως εφημερίδα, blog, padlet, e-book και ημερολόγιο δράσεων.

Προβλέφθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις, συμμετοχή σε διαγωνισμούς, δράσεις με γονείς, επιμορφώσεις, κοινές εκδηλώσεις και διάχυση των αποτελεσμάτων στην κοινότητα.

Οι θεματικές ενότητες κάλυψαν την τοπική φύση, τη μυθολογία, την τέχνη, τον συμβολισμό των δέντρων και τη φανταστική και φαντασιακή φωνή τους. Οι συμμετέχοντες δεσμεύτηκαν σε πρωτόκολλο συνεργασίας, τακτικές συναντήσεις και μηνιαία αναφορά δράσεων.

 Screenshot 2025 07 10 at 11 42 05 Photo Collage Maker Create Free Collages OnlineScreenshot 2025 07 10 at 11 56 49 Photo Collage Maker Create Free Collages Online1

eTwinning: “Monumental Adventures with UNESCO”

Ένα ταξίδι γνώσης και πολιτισμού από το Νηπιαγωγείο μας

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε φέτος στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning “Monumental Adventures with UNESCO”, σε συνεργασία με το 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης και σχολεία από την Ισλανδία, την Τουρκία, την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Λετονία και τη Σερβία. Στόχος του προγράμματος ήταν η καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης, η γνωριμία με την πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης και η ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε μια κοινή παιδαγωγική διαδρομή.

photo collage.png1 photo collage.png blocks

Οι μαθητές μας μελέτησαν και παρουσίασαν με ενθουσιασμό δύο σπουδαία μνημεία της Θεσσαλονίκης, αναγνωρισμένα από την UNESCO: τον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου του Ορφανού και τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου, μέσα από βιωματικές δράσεις, καλλιτεχνικές δημιουργίες, ψηφιακές παρουσιάσεις και συνεργατικές αφηγήσεις. Παράλληλα, ταξίδεψαν νοερά σε σημαντικά μνημεία άλλων χωρών, γνώρισαν πολιτισμούς, αντάλλαξαν ιδέες με συνομήλικους τους μέσω διαδικτυακών συναντήσεων και ένιωσαν μέρος μιας μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας.

1 2

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα ενίσχυσε τη συνεργασία, τη φαντασία, την έκφραση και τον σεβασμό των παιδιών. Σε συνεργασία με τους συνομηλίκους τους από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία, δημιούργησαν το ψηφιακό παραμύθι «Peter’s Adventures with UNESCO», με ήρωα τον μικρό Πέτρο που ταξιδεύει σε σπουδαία ευρωπαϊκά μνημεία, μεταφέροντας το μήνυμα της ενότητας και της πολιτισμικής συνύπαρξης. Παράλληλα, συμμετείχαν σε δραστηριότητες ψηφιακού εγγραμματισμού, όπως η Code Week, και στον διαγωνισμό του European School Radio, ενισχύοντας σημαντικά τις ψηφιακές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Το πρόγραμμα προσέφερε στα παιδιά όχι μόνο γνώσεις, αλλά και μια βαθύτερη κατανόηση του κόσμου, διαμορφώνοντας τη στάση των αυριανών πρεσβευτών του πολιτισμού.

Μπορείτε να διαβάσετε το ψηφικό βιβλίο των παιδιών εδώ.

Μπορείτε να ακούσετε τη συμμετοχή των παιδιών στο διαγωνισμό του European School Radio εδώ.

Μπορείτε να δείτε έργα των παιδιών όλων των συμμετεχόντων σχολείων στην εικονική έκθεση εδώ.

Screenshot 2025 06 10 at 23 15 43 Book Creator Peters adventures in UNESCO monuments Polish 20250330 223026178photo collage.sites .pngPolish 20250126 200536107photo collagepixels

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα βιβλία!

Ένα θερμό ευχαριστώ στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας που φέτος, στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία, στις γιορτές και τα γενέθλια των παιδιών τους, διάλεξαν να “κεράσουν” βιβλία για να ενισχύσουν τη σχολική μας βιβλιοθήκη!

Υπάρχει άραγε πιο όμορφο δώρο από μια ιστορία που ταξιδεύει τα παιδιά σε μαγικούς κόσμους, τους γνωρίζει ήρωες, τα μαγεύει με τις λέξεις, τα χρώματα, τις εικόνες;

Χάρη στη δική σας αγάπη για το βιβλίο και την εκπαίδευση, η βιβλιοθήκη μας γεμίζει με νέους θησαυρούς που θα εμπνέουν και θα χαρίζουν χαμόγελα στους μικρούς μας αναγνώστες για πολύ καιρό!

photo collage.png91 1747898912113

 

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Το ταξίδι μας στον ψηφιακό κόσμο ξεκίνησε με τη γνωριμία μας με τον υπολογιστή και την κατανόηση των pixels – των μικρών κουκίδων που δημιουργούν εικόνες και γραφικά.

pixels pc

Συζητήσαμε για τα προσωπικά μας δεδομένα και πώς να τα διαφυλάττουμε δημιουργώντας ισχυρούς κωδικούς με συνδυασμούς γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων.

ischyroi kodikoi 1 ischyroi kodikoi 2

Μάθαμε να προστατεύουμε τις φωτογραφίες μας, δημιουργώντας τα δικά μας avatars για να διατηρούμε την ιδιωτικότητά μας.

avatars

Μέσα από τα podcasts μας στο European School Radio, σε συνεργασία με το Διαπεριφερειακό Δίκτυο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, γίναμε μικροί ερευνητές του διαδικτύου με τους Νετ Ντετέκτιβς και βοηθήσαμε κι άλλους να περιηγούνται με ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο!

DALL·E 2025 03 26 08.37.45 A cartoon style illustration of two young digital detectives Click and Data in a futuristic digital city with floating icons and neon lights. Click

Ακούστε τα podcasts μας εδώ.