Αυτές οι πρώτες εβδομάδες είναι πολύ σημαντικές στο Νηπιαγωγείο γιατί τίθενται ξεκάθαροι κανόνες, ξεκάθαρα και σταθερά όρια, ξεκάθαρες προσδοκίες! Οι κανόνες και τα όρια υπάρχουν για την ομαλή συμβίωση, για τη ρύθμιση συμπεριφορών, τη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων.. Είναι αυτά που θα συμβάλλουν στο να νιώσουν οι μικροί μαθητές οικειότητα και ασφάλεια. Το οικείο, ασφαλές και δημιουργικό κλίμα αρχίζει να χτίζεται σιγά σιγά με παιχνίδια γνωριμίας,, ψυχοκινητικές δραστηριότητες, αφηγήσεις παραμυθιών, τραγούδια, γνωριμία με τις γωνιές- κέντρα ενδιαφέροντος του Νηπιαγωγείου. Δραστηριότητες που έχουν στόχο να γνωρίσουν τους φίλους τους, το σχολείο, το πώς λειτουργούμε μέσα κι έξω στην αυλή. Οι δράσεις αυτές ενισχύουν τις κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, καλλιεργούν αξίες όπως σεβασμό, υπευθυνότητα, ευγένεια, ενσυναίσθηση…
Μια σειρά από εργαλεία θα μας βοηθήσουν σ’αυτό. Ήδη το φωνόμετρο(με τους πέντε χρωματιστούς κύκλους) και στόχο τη διαχείριση της έντασης της φωνής μας. άρχισε να εφαρμόζεται με επιτυχία! Πότε κάνουμε απόλυτη ησυχία;( Η σιωπή του παραμυθιού…),πότε ψιθυρίζουμε, πότε μιλάμε κανονικά, πότε και πού μπορούμε να φωνάζουμε δυνατά;
Το φανάρι της ηρεμίας με τους τρεις κύκλους ήρθε να μας βοηθήσει να ρυθμίσουμε τη συμπεριφορά μας και να μας κάνει καλύτερους! Στόχος τα μανταλάκια με τα ονόματα να βρίσκονται πάντα στον πράσινο κύκλο της ηρεμίας και στο όραμα που είναι και ο ύψιστος στόχος κάθε μαθητή. Αν το μανταλάκι κατέβει στον πορτοκαλί κύκλο της αναστάτωσης ή στον κόκκινο κύκλο, εκεί θα πρέπει να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε τη λάθος συμπεριφορά, τίποτα δε χάθηκε, μπορούμε και πάλι να ανεβούμε στον κύκλο της ηρεμίας!
Άλλο βοηθητικό εργαλείο είναι το κουδουνάκι που με το χαρακτηριστικό του ήχο μας επαναφέρει στην ηρεμία ή μας καλεί να μειώσουμε την ένταση της φωνής μας (αν είμαστε για παιχνίδι στα κέντρα ενδιαφέροντος) για να ακούσουμε μια σημαντική ανακοίνωση από τη δασκάλα μας!
Τέλος μια σειρά από μουσικά συνθήματα μας βοηθούν να αισθανθούμε ασφαλείς στο Νηπιαγωγείο γνωρίζοντας κάθε φορά τη δραστηριότητα που θα ακολουθήσει. Κάθε μουσικό σύνθημα σηματοδοτεί και μια διαφορετική δραστηριότητα.
Το μουσικό σύνθημα της πρωινής καλημέρας για την πρώτη μας επικοινωνία στην ολομέλεια. Όταν το ακούσουν τα παιδιά τακτοποιούν τις καρέκλες τους στα τραπεζάκια, τοποθετούν τα παραμύθια στη βιβλιοθήκη και έρχονται στην παρεούλα!
Όταν ακούσουν το παρακάτω μουσικό σύνθημα γνωρίζουν ότι ακολουθεί παιχνίδι στα κέντρα ενδιαφέροντος, στις γωνιές της τάξης μας!
Και πότε τελειώνει το παιχνίδι για να ξεκινήσει το μάζεμα των παιχνιδιών; Τα παιδιά ακούν το παρακάτω μουσικό τραγούδι και ξεκινούν ήρεμα να συμμαζεύουν τα παιχνίδια τους!
Το παιχνίδι και η εργασία φέρνει πείνα, ώρα για φαγητό λοιπόν!
Το μάθημα των αγγλικών έχει δύο μουσικά συνθήματα, ένα για την αρχή της δραστηριότητας κι ένα για το τέλος. Τα παιδιά ακούγοντας το γνωρίζουν ότι ξεκινούν οι δράσεις των αγγλικών!
Όταν παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα στην τάξη, στην ώρα του παιχνιδιού ή στην ώρα του μαθήματος, τα παιδιά ακούν το παρακάτω μουσικό τραγούδι. Αφήνουν ό,τι κάνουν κι έρχονται στην ολομέλεια για να ενημερωθούν για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε. Ακολουθεί συζήτηση και προτείνονται λύσεις!
Και δεν ξεχνάμε το μουσικό σύνθημα για τα παραμύθια που αποτελούν σημαντικό κομμάτι στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Τα παιδιά ακούγοντάς το, γνωρίζουν ότι ακολουθεί…παραμύθι!
Και συνεχίζουμε δυναμικά! Μείνετε συντονισμένοι να παρακολουθείτε τις εξελίξεις και τα νέα μας…