Μικροί Ενεργοί Πολίτες: Ανακυκλώνω, Δημιουργώ, Προστατεύω το Περιβάλλον – Τα ρομπότ στην υπηρεσία της Ανακύκλωσης

Γενικός στόχος:

Να αναπτύξουν τα παιδιά περιβαλλοντική συνείδηση, ενεργή στάση ως πολίτες και

να κατανοήσουν τη σημασία της συμμετοχής στη φροντίδα του περιβάλλοντος μέσα από βιωματικές δράσεις.

Ειδικοί στόχοι:

1. Να κατανοήσουν τη σημασία της ανακύκλωσης.

  • Μέσα από την προβολή βίντεο.
  • Να αναγνωρίζουν τα υλικά που ανακυκλώνονται (χαρτί, πλαστικό,

        γυαλί, μέταλλο).

2. Να συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος.

  • Να αντιληφθούν την επίδραση των ανθρώπινων πράξεων στο

       περιβάλλον.

3. Να καλλιεργήσουν δημιουργικότητα και φαντασία μέσω κατασκευών.

  • Δημιουργία χειροτεχνιών με ανακυκλώσιμα

       υλικά.

  • Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και φαντασίας.

4. Να ευαισθητοποιηθούν ως ενεργοί μικροί πολίτες.

  • Μέσα από τη συζήτηση με τις δράσεις: Τι μάθαμε; Τι μπορούμε να

αλλάξουμε στην καθημερινότητά μας;

  • Να αναλάβουν ρόλους

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Προβολή βίντεο: Εκπαιδευτικό βίντεο για την ανακύκλωση και τους

κινδύνους της ρύπανσης.

https://www.youtube.com/watch?v=jUXWKk3JLCU   

 

https://www.youtube.com/watch?v=0hr9cOUKfGY

Κατασκευές:

ana2 ana3 ana4  ana10ana9ana5 ana6 ana7 ana8

Επίσκεψη της Α’ τάξης του 1ου Δημοτικού Πεύκης στο Νηπιαγωγείο μας

Την Παρασκευή 22 Μαΐου 2026 υλοποιήθηκε δράση  κατά την οποία αναφερθήκαμε ξανά στο δημοτικό σχολείο και τα παιδιά μίλησαν για τα άγχη και τις αγωνίες τους. Την ίδια μέρα έκαναν μια δράση η ψυχολόγος κυρία Ασπασία και η κοινωνική λειτουργός Ελένη Σιακαβάρα.

Στην συνέχεια επισκέφθηκαν το σχολείο μας τα δύο τμήματα της Α’ Δημοτικού όπου ξεναγήθηκαν από τα παιδιά του νηπιαγωγείου, του δείξαμε τις ομαδικές εργασίες μας για την ανακύκλωση και όχι μόνο, δώσαμε στα παιδιά κεράσματα και παίξαμε μαζί στο διάλειμμα.

Τέλος θα πρέπει εδώ να αναφέρουμε ότι δόθηκαν στα παιδιά του νηπιαγωγείου μας κάποια φύλλα εργασίας, για να αποτυπωθούν στο χαρτί όλα αυτά που αποκόμισαν από την δράση αυτή, αλλά και τα συναισθήματα τους και οι τυχόν αγωνίες και άγχη τους.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στις δραστηριότητες που έγιναν στον χώρο του νηπιαγωγείου μας πήραν  μέρος και τα μικρά νήπια (προνήπια) θέλοντας έτσι να έχουν και αυτά μια «πρώτη γεύση» για το δημοτικό, αλλά και να νιώσουν ενεργά μέλη της ομάδας.

Τα παιδιά της Α’ Δημοτικού μας έκαναν δώρο μία ομαδική εργασία  με θέμα τη θάλασσα. Πολύ τα ευχαριστούμε γι’αυτό.

dhm1                 dimp1          dimp3a

Σχολικός εκφοβισμός

Την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου η Ψυχολόγος και Κοινωνική Λειτουργός του Νηπιαγωγείου μας, πραγματοποίησαν δράση με θέμα το σχολικό εκφοβισμό στα πλαίσια των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη και ερέθισμα το παραμύθι με τίτλο ” Ο Τριγωνοψαρούλης”. Τα παιδιά άκουσαν  με ενδιαφέρον το παραμύθι και εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με αυτό. Στόχος αυτής της δράσης ήταν   να ενημερωθούν οι μαθητές  για το σχολικό εκφοβισμό, να ευαισθητοποιηθούν και να  κινητοποιηθούν ενάντια σε κάθε μορφής βίας. Ακολούθησε ομαδική εργασία με θέμα τη διαφορετικότητα. Το κάθε παιδί σχεδίασε το δικό του Τριγωνοψαρούλη. Τα παιδιά έδωσαν στην ομαδική τους εργασία τον τίτλο: ” Το ενυδρείο της διαφορετικότητας” Η δράση αυτή ήταν κοινή και για τα δύο τμήματα αλλά πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές ημερομηνίες.

asp1            asp2        bia

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ με ασφάλεια κυκλοφορώ- Κυκλοφοριακή Αγωγή

Στις 30 Απριλίου επισκεφτήκαμε το Paradise Park , όπου τα παιδιά έμαθαν να μοιράζονται τον οδικό χώρο με υπευθυνότητα και να  εφαρμόζουν  τον κώδικα οδικής συμπεριφοράς, οδηγώντας ηλεκτροκίνητα οχήματα στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα κυκλοφοριακής αγωγής του πάρκου τους.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ  ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ:

  • Τη σημασία των πινακίδων οδικής κυκλοφορίας και τον ρόλο της τροχαίας
  • Τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, μέσω προσομοιωμένων σεναρίων
  • Την ορθή οδική συμπεριφορά οδηγών, ποδηλατών και πεζών, οδηγώντας τα απολύτως ασφαλή ηλεκτροκίνητα οχήματα του πάρκου

ky1  ky2  ky3

Επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο – Κάλαντα του Λαζάρου – Ερωτηματολόγιο προς τους γονείς για τη μετάβαση

Ενόψει του Πάσχα, τα μεγαλύτερα παιδιά (νήπια) του σχολείου μας επισκέφτηκαν τα δύο τμήματα της Α’ τάξης την Παρασκευή 3 Απριλίου 2026. Εκεί είπαν τα κάλαντα του Λαζάρου, πρόσφεραν ένα καλάθι με δώρα πασχαλιάτικα, μια ομαδική εργασία και λεβάντες από την αυλή του σχολείου μας. Επίσης παρακολούθησαν μέσα στις τάξεις  ένα μάθημα Γλώσσας. Τέλος ξεναγήθηκαν στους βοηθητικούς χώρους του Δημοτικού σχολείου (τουαλέτες, αυλή κτλ) και δέχθηκαν κεράσματα από τα παιδιά της Α’ τάξης.

Την τελευταία αυτή μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα δόθηκε στους γονείς ερωτηματολόγιο, το οποίο , έχει σκοπό να καταγράψουμε τις απόψεις, τις αγωνίες και τις προσδοκίες τους σχετικά με την μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. Οι απαντήσεις τους είναι ανώνυμες και θα χρησιμοποιηθούν για παιδαγωγικούς σκοπούς,    Ερωτηματολόγιο μετάβαση

p1 p2       p4     

 

p6              p3