“Εφεδρική βιβλιοθήκη στον κοινόχρηστο χώρο του Νηπιαγωγείου μας”

Ευχαριστούμε πολύ τους  γονείς που ανταποκρίθηκαν θετικά και στήριξαν το σχέδιο δράσης μας για τον  εκσυγχρονισμό της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Χάρη στις ευγενικές χορηγίες τους δημιουργήσαμε στο κοινό χώρο και των δύο τμημάτων μια επιπλέον βιβλιοθήκη.

Η εν λόγω   βιβλιοθήκη εμπλουτίστηκε  και με βιβλία από εκδοτικούς οίκους προς τους οποίους είχαμε απευθυνθεί.

Η παραπάνω βιβλιοθήκη λειτούργησε ως ενισχυτική των δανειστικών βιβλιοθηκών των δύο τμημάτων καθώς το ενδιαφέρον το παιδιών για δανεισμό βιβλίων ήταν μεγάλο, με αποτέλεσμα όσα παιδιά δανείζονταν από την έναρξη του σχεδίου δράσης και έχουν εξαντλήσει τον αριθμό των βιβλίων της τάξης, να δανείζονται από τη νέα μας βιβλιοθήκη.

Efedrikh bibliothhkh

“Η Εποχή των Δεινοσαύρων” Παλαιοντολόγοι εν δράσει

 Την Πέμπτη 08/05/2025 το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Πολιτιστικό Πάρκο Δεινοσαύρων στην Κερατέα. Μια έκθεση με εντυπωσιακά ομοιώματα Δεινοσαύρων που έζησαν στη γη πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, φιλοξενείται στο Πολιτιστικό Πάρκο.  Η έκθεση είναι εκπαιδευτικού, περιβαλλοντικού και ψυχαγωγικού ενδιαφέροντος. Όλα τα εκθέματα είναι πιστές αναπαραστάσεις σε φυσικό μέγεθος υπό την επιστημονική επίβλεψη του Παλαιοντολόγου Γεωργίου Γεωργαλή, συνεργάτη του Α.Π.Θ. και άλλων Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων. Πλήθος εντυπωσιακών ζώων κοσμούν την έκθεση, καλύπτοντας όλες τις σημαντικές στιγμές της εξέλιξης της ζωής στον Πλανήτη μας.
Κύριος σκοπός είναι η προσπάθεια αφύπνισης της οικολογικής συνείδησης. Για το λόγο αυτό η έκθεση περιλαμβάνει και ζώα που ζουν σήμερα στη γη αλλά κινδυνεύουν με εξαφάνιση! Η γνώση της εξέλιξης της ζωής και της διαμόρφωσης της σύγχρονης Βιοποικιλότητας είναι απαραίτητη για την βαθύτερη κατανόηση του παρελθόντος, μα και την ενίσχυση και διαφύλαξη της οικολογικής και περιβαλλοντικής συνείδησης.

Στο βιωματικό αυτό πρόγραμμα ταξιδέψαμε στην Κρητιδική Εποχή και μάθαμε για τον τρόπο ζωής των δεινοσαύρων, τις συνήθειες τους και τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους. Τα παιδιά διασκέδασαν παίζοντας ομαδικά παιχνίδια και έγιναν παλαιοντολόγοι, πραγματοποιώντας ανασκαφές και ανακαλύπτοντας οστά δεινοσαύρων. Ήταν μια εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα μέρα !

dino 1
Τα παιδιά κάνουν ανασκαφή
dino 2
Ανακάλυψαν οστά δεινοσαύρων
dino 3
Γνωριμία με διαφορετικά είδη δεινοσαύρων
dino 4
Ο αγαπημένος των παιδιών!

 

Δημιουργία ακουστικής βιβλιοθήκης

Στα πλαίσια ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας των παιδιών ,έχουμε δημιουργήσει μία ακουστική βιβλιοθήκη για όσα παιδιά επιθυμούν να ακούσουν και να δουν ένα παραμύθι που ίσως να μην διαθέτουν στη βιβλιοθήκη του σπιτιού τους.
Η πρόσβαση της ακουστικής βιβλιοθήκης θα γίνεται μέσω του παρακάτω συνδέσμου:

https://padlet.com/2nip_pefkis/padlet-hcg3k97yek3j80pd

Η ακουστική βιβλιοθήκη θα εμπλουτίζεται συχνά προκειμένου να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά  να περνούν όμορφα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους.

Καλή διασκέδαση!

 

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης  μας με θέμα την φιλαναγνωσία, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας  τη συγγραφέα του παιδικού βιβλίου, με τίτλο”Σαν παραμύθι”, κυρία Λιλή Γάτη.  Παρουσίασε  με πολύ όμορφο και διαδραστικό τρόπο το παραμύθι της και “μάγεψε” τόσο με την αφήγησή της όσο και με τα παιχνίδια που είχε ετοιμάσει τα παιδιά. Την ευχαριστούμε θερμά.

Η επίσκεψή της πραγματοποιήθηκε τη σημερινή μέρα εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Τα παιδιά για να την ευχαριστήσουν, έφτιαξαν ένα βιβλίο με ζωγραφιές τους και εκείνη με τη σειρά της,  έδωσε στον καθένα ξεχωριστά Έπαινο Φιλαναγνωσίας.

g5  g1g3 gv

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966 ,με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο.

Το 2025, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) χρηματοδοτείται από το εθνικό τμήμα IBBY της Ολλανδίας .

Το μήνυμα είναι ένα ποίημα, από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) του Rian Visser και της εικονογράφου Janneke Ipenburg. Αυτό το βιβλίο βραβεύτηκε με Zilveren Griffel στην Ολλανδία και Gouden Poëziemedaille (Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης) στο Βέλγιο.

Η αφίσα έγινε  από δύο Ολλανδούς δημιουργούς παιδικών βιβλίων.

Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2025 είναι:   “Η ελευθερία της φαντασίας”  και το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος «Η γλώσσα των εικόνων»:

«Σας παρακαλώ φτιάξτε ζωγραφιές
για το ποίημά μου,
και μη σας νοιάζει αν χρησιμοποιήσετε
τις λέξεις που θα βρείτε μέσα του,
γιατί πλέον είναι δικές σας !  ΣΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ».

IBBY

Μπορείς να  φτιάξεις ζωγραφιές τις λέξεις, που λέω;

Αν μπορείς  ζωγράφισε
ένα μικρό μόνο μέρος μιας ζωγραφιάς ,
το κρύο,
τον άνεμο,
έναν κόμπο στον λαιμό,
ή μια κακοτυχία.

Αν μπορείς ζωγράφισε έναν βήχα,
έναν αναστεναγμό,
το άρωμα του φρέσκου ψωμιού,
τον χρόνο που περνάει ,
τη στιγμή,
την αρχή ή το τέλος
ενός σχεδίου.

Αν μπορείς ζωγράφισε ένα  μέρος οπουδήποτε ,
ή ένα μέρος που απεικονίζει το πουθενά
ή ένα μέρος όπου κάτι πρόκειται να συμβεί.

Αν μπορείς ζωγράφισε τον πόνο που σου μένει όταν σε σπρώχνουν ,
τη γεύση της θάλασσας.

Υπάρχουν τόσα πολλά
που θέλω να δω να ζωγραφίζεις ,
όπως η αγάπη, για παράδειγμα .

Σας παρακαλώ φτιάξτε ζωγραφιές
για το ποίημά μου,
και μη σας νοιάζει αν χρησιμοποιήσετε
τις λέξεις που θα βρείτε μέσα του,
γιατί πλέον είναι δικές σας !

ΣΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ !

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού, με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, καμιά φορά και με τα λεπτά φτερά της άμμου. Πετάω βέβαια και με τα φτερά των μεταναστευτικών πουλιών, ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων. Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις. Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία; Ή μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία; Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.

Έχω τόσες ιστορίες να σου πω! Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που είχε βαρεθεί τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια στον ουρανό; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άγιος Βασίλης;

Το παιδικό βιβλίο γιορτάζει και μαζί του οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μικροί αναγνώστες. Στον μαγικό κόσμο του ταξιδεύουν χιλιάδες παιδιά, ονειρεύονται, μοιράζονται χαρές, δημιουργούν, αισθάνονται, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και την αισθητική τους! Χαρά των δημιουργών να βλέπουν μάτια παιδικά να τρέχουν πάνω στις γραμμές και τα χρώματα…!

Ψηλά στα σύννεφα θα φτάσω
στ΄άπειρο μπλε να ξαποστάσω
μπροστά μου σαν μια οπτασία
η πιο τρελή μου φαντασία.
Ιππότες στα λευκά ντυμένοι,
και μια πριγκίπισσα προσμένει
ν΄ανέβει στ΄άσπρο τους το άτι
να δραπετεύσει απ΄το παλάτι.
Στο ουράνιο μου το καράβι
μια σπίθα στην καρδιά ανάβει,
του αέρα είμαι ταξιδευτής
παραμυθιών πραματευτής.
Όσο ανεβαίνω και ψηλώνω
καμιά στιγμή δε μετανιώνω
αφού σε κάθε του σελίδα
είναι κρυμμένη μια ηλιαχτίδα.
Πετώ δίχως φτερά να έχω,
φτάνω μακριά δίχως να τρέχω
μες στο πολύχρωμό μου πλοίο
με συντροφιά ένα βιβλίο.
Μαριάνθη Πλειώνη.
Μάθαμε τα 10 δικαιώματα του μικρού Αναγνώστη!
bi 1
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου, αξιοποιήσαμε το sway  συναδέρφου :

6η Μαρτίου Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Με αφορμή την ημέρα αυτή και στα πλαίσια   της Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας : Ομάδα αντι-bullying  συνεργαστήκαμε με το 5ο Νηπιαγωγείο Πεύκης, ανταλλάξαμε απόψεις και  αναπτύξαμε  επιοικοδομητικό διάλογο για συνεργασία σε αυτό το ευαίσθητο θέμα . Όλοι μαζί αποφασίσαμε από κοινού, αφού αφιερώσουμε χρόνο  σε δράση-συζήτηση  με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού ,ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των παιδιών και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, να ανταλλάξουμε καλλιτεχνικά δημιουργήματα των παιδιών μας προιόν της καλής συνεργασίας και διάθεσης και της ανάγκης πάταξης του δυσάρεστου αυτού φαινομένου!

 Στόχοι  της δράσης ήταν οι μαθητές/τριες:

-να ορίζουν τη βία και τον εκφοβισμό

-να αναγνωρίζουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού και τις μορφές τους

-να κατανοούν τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού

-να αναφέρουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να αξιολογούν θετικά το σπάσιμο της σιωπής σε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να χρησιμοποιούν ειρηνικές πρακτικές επίλυσης των συγκρούσεων

-να  νοιώθουν συναισθήματα αλληλεγγύης, αποδοχής και συνεργασίας.

Όλοι είμαστε ομάδα μια κι ας είμαστε μακριά!!!

Με σύνθημα “Ναι στη φιλία- όχι στη βία”, η δράση στόχευε στην προώθηση αξιών όπως η αποδοχή, η φιλία, η ενσυναίσθηση και η συνεργασία, δημιουργώντας ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον. Η πρωτοβουλία αυτή αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα προς την ευαισθητοποίηση και την ενεργοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενισχύοντας το όραμα για ένα σχολείο χωρίς φόβο, αλλά γεμάτο αγάπη και αλληλεγγύη.

Είδαμε βίντεο, τραγουδήσαμε, φωνάξαμε κατά της βίας και της ανάγκης για αποδοχή, συνεργασία, αγάπη, ενδιαφέρον κι αγκαλιά. Και ανταλλάξαμε τα καλλιτεχνικά μας δημιουργήματα!!!

Απολαύστε μας:

sxoliko ekfovismo  aspasia 1 aspasia 2   foto1    foto 3 gogo2

Βεβαίωση Υποστηρικτή Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο 2025

Το Νηπιαγωγείο μας παρέλαβε για αυτήν την χρονιά  την βεβαίωση  υποστηρικτή, αναφορικά με τις δράσεις του για την Hμέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο!



Λήψη αρχείου

Πρακτικές συμβουλές για γονείς για ένα ασφαλές Διαδίκτυο

Αγαπητοί γονείς,

σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης, σας παραθέτουμε σημαντικές πληροφορίες για την προστασία  των μικρών και μεγαλύτερων παιδιών, από τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση της τεχνολογίας, αν δεν ακολουθούμε τους κανόνες χρήσης της.



Λήψη αρχείου

Παγκόσμια Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο 2025.

Αγαπητοί γονείς,

ακολουθεί ενημερωτικό υλικό σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο:



Λήψη αρχείου

Υποστήριξη στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου SID 2025#SaferInternetDay #BetterInternet #staysafeonline

 Αυτή την σχολική χρονιά το Νηπιαγωγείο μας θα είναι υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025. Όλοι μαζί θα αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και θα διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας! Στέλνουμε ένα δυνατό μήνυμα: Όλοι μαζί για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο με  την προστασία, την ενδυνάμωση και τον σεβασμό στο επίκεντρο.

«Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»

Θα διοργανώσουμε την Τρίτη 11/2/2025,  δράση χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό από το SaferInternet4Kids και θα υπογραμμίσουμε τη σημασία της συνεργασίας για ένα ασφαλέστερο ψηφιακό κόσμο, ειδικά για τα παιδιά και τους νέους!

Ο στόχος μας για τα νήπια είναι:
  • Να μάθουν και να υιοθετήσουν ορθές συμπεριφορές διαδικτυακής χρήσης.
  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού και τους ορθούς τρόπους αντιμετώπισής του.
  • Να αναπτύξουν στρατηγικές απόκρισης στη διαδικτυακή βία, συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς της (report) και του αποκλεισμού (block).
  • Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα και ενσυναίσθηση στο διαδίκτυο.
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, υπευθυνότητα και κοινωνικές δεξιότητες.

Δανειστική βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο

Κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο  μας λειτουργεί ο θεσμός της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Κατά την διάρκεια της έναρξης λειτουργίας της, έγιναν διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες σχετικές με το βιβλίο.

Πολύτιμος βοηθός στην οργάνωση της δανειστικής μας βιβλιοθήκης είναι κάθε χρόνο το παραμύθι << Ο Βιβλιοπόντικας >> του συγγραφέα Βαγγέλη Ηλιόπουλου.  Μας δίνει μια καλή αφορμή να συζητήσουμε με τα παιδιά το θέμα της σωστής μεταχείρισης των βιβλίων. Πώς πρέπει να τα φροντίζουμε, τί επιτρέπεται και τι όχι στη διάρκεια ανάγνωσης ενός βιβλίου.

 Αφού διαβάσαμε το παραμύθι συζητήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να φροντίζουμε και να μεταχειριζόμαστε τα βιβλία και μια και ο πρωταγωνιστής ήταν ο Βιβλιοπόντικας, αποφασίσαμε να φτιάξουμε “Βιβλιοπόντικες”. Στη συνέχεια τα παιδιά υπαγόρεψαν στις νηπιαγωγούς  τους κανόνες της βιβλιοθήκης και  τους ζωγράφισαν , αφού χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας.

 

1732269675404      1732269675395  κανόνες Βιβλιοθήκης 2ου Νηπιαγωγείου Πεύκης