Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης μας με θέμα την φιλαναγνωσία, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τη συγγραφέα του παιδικού βιβλίου, με τίτλο”Σαν παραμύθι”, κυρία Λιλή Γάτη. Παρουσίασε με πολύ όμορφο και διαδραστικό τρόπο το παραμύθι της και “μάγεψε” τόσο με την αφήγησή της όσο και με τα παιχνίδια που είχε ετοιμάσει τα παιδιά. Την ευχαριστούμε θερμά.
Η επίσκεψή της πραγματοποιήθηκε τη σημερινή μέρα εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
Τα παιδιά για να την ευχαριστήσουν, έφτιαξαν ένα βιβλίο με ζωγραφιές τους και εκείνη με τη σειρά της, έδωσε στον καθένα ξεχωριστά Έπαινο Φιλαναγνωσίας.


Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966 ,με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο.
Το 2025, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) χρηματοδοτείται από το εθνικό τμήμα IBBY της Ολλανδίας .
Το μήνυμα είναι ένα ποίημα, από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) του Rian Visser και της εικονογράφου Janneke Ipenburg. Αυτό το βιβλίο βραβεύτηκε με Zilveren Griffel στην Ολλανδία και Gouden Poëziemedaille (Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης) στο Βέλγιο.
Η αφίσα έγινε από δύο Ολλανδούς δημιουργούς παιδικών βιβλίων.
Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2025 είναι: “Η ελευθερία της φαντασίας” και το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος «Η γλώσσα των εικόνων»:
«Σας παρακαλώ φτιάξτε ζωγραφιές
για το ποίημά μου,
και μη σας νοιάζει αν χρησιμοποιήσετε
τις λέξεις που θα βρείτε μέσα του,
γιατί πλέον είναι δικές σας ! ΣΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ».

Μπορείς να φτιάξεις ζωγραφιές τις λέξεις, που λέω;
Αν μπορείς ζωγράφισε
ένα μικρό μόνο μέρος μιας ζωγραφιάς ,
το κρύο,
τον άνεμο,
έναν κόμπο στον λαιμό,
ή μια κακοτυχία.
Αν μπορείς ζωγράφισε έναν βήχα,
έναν αναστεναγμό,
το άρωμα του φρέσκου ψωμιού,
τον χρόνο που περνάει ,
τη στιγμή,
την αρχή ή το τέλος
ενός σχεδίου.
Αν μπορείς ζωγράφισε ένα μέρος οπουδήποτε ,
ή ένα μέρος που απεικονίζει το πουθενά
ή ένα μέρος όπου κάτι πρόκειται να συμβεί.
Αν μπορείς ζωγράφισε τον πόνο που σου μένει όταν σε σπρώχνουν ,
τη γεύση της θάλασσας.
Υπάρχουν τόσα πολλά
που θέλω να δω να ζωγραφίζεις ,
όπως η αγάπη, για παράδειγμα .
Σας παρακαλώ φτιάξτε ζωγραφιές
για το ποίημά μου,
και μη σας νοιάζει αν χρησιμοποιήσετε
τις λέξεις που θα βρείτε μέσα του,
γιατί πλέον είναι δικές σας !
ΣΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ !
Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.
Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού, με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, καμιά φορά και με τα λεπτά φτερά της άμμου. Πετάω βέβαια και με τα φτερά των μεταναστευτικών πουλιών, ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων. Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις. Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία; Ή μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία; Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.
Έχω τόσες ιστορίες να σου πω! Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που είχε βαρεθεί τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια στον ουρανό; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άγιος Βασίλης;
Ω! Ακούω την καρδιά σου να χτυπάει όλο και πιο γρήγορα: Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι τακ! Η ιστορία που ταξιδεύει βρήκε τρόπο να μπει μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία με φτερά, έτοιμη να πετάξει. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ακόμη μια ιστορία που ταξιδεύει!
Το παιδικό βιβλίο γιορτάζει και μαζί του οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μικροί αναγνώστες. Στον μαγικό κόσμο του ταξιδεύουν χιλιάδες παιδιά, ονειρεύονται, μοιράζονται χαρές, δημιουργούν, αισθάνονται, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και την αισθητική τους! Χαρά των δημιουργών να βλέπουν μάτια παιδικά να τρέχουν πάνω στις γραμμές και τα χρώματα…!
Ψηλά στα σύννεφα θα φτάσω
στ΄άπειρο μπλε να ξαποστάσω
μπροστά μου σαν μια οπτασία
η πιο τρελή μου φαντασία.
Ιππότες στα λευκά ντυμένοι,
και μια πριγκίπισσα προσμένει
ν΄ανέβει στ΄άσπρο τους το άτι
να δραπετεύσει απ΄το παλάτι.
Στο ουράνιο μου το καράβι
μια σπίθα στην καρδιά ανάβει,
του αέρα είμαι ταξιδευτής
παραμυθιών πραματευτής.
Όσο ανεβαίνω και ψηλώνω
καμιά στιγμή δε μετανιώνω
αφού σε κάθε του σελίδα
είναι κρυμμένη μια ηλιαχτίδα.
Πετώ δίχως φτερά να έχω,
φτάνω μακριά δίχως να τρέχω
μες στο πολύχρωμό μου πλοίο
με συντροφιά ένα βιβλίο.
Μαριάνθη Πλειώνη.
Μάθαμε τα 10 δικαιώματα του μικρού Αναγνώστη!
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου, αξιοποιήσαμε το sway συναδέρφου :