Παρακάτω παρατίθενται οι δραστηριότης που πραγματοποιήθηκαν για το δεύτερο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα τη γνωριμία με τη Γη και με τους υπόλοιπους πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος και άλλα σχετικά θέματα:
- Το εργαστήριο ξεκίνησε με το σχήμα της Γης και τι πίστευαν οι άνθρωποι παλιά για αυτό και πώς σιγά σιγά ήρθαν επιστήμονες και είπαν ότι η Γη είναι στρόγγυλη και γυρίζει γύρω από τον Ήλιο. Χρησιμοποιήθηκε η Υδρόγειος Σφαίρα που διαθέτει το σχολείο και τα παιδιά στη συνέχεια άρχισαν να κατασκευάζουν την δικιά τους Γη
2. Η συζήτηση για τη Γη συνεχίστηκε και κάποια στιγμή ήρθε το θέμα της εναλλαγής της μέρας και της νύχτας. Τα παιδιά περιέγραψαν κάποια πράγματα που κάνουν τη μέρα και κάποια πράγματα που κάνουν την νύχτα και τα ζωγράφισαν. Χρησιμοποιώντας το φυσικό φως που πρόσφερε η τάξη μας τα παιδιά ήταν σε θέση να καταλάβουν την κίνηση της Γης και να συνειδητοποιήσουν ότι όταν εκείνα είναι στο σχολείο στην άλλη πλευρά της Γης τα παιδιά κοιμούνται, καθώς είναι νύχτα.
3. Επειδή προέκυψαν πολλές ερωτήσεις για τον Ήλιο και το Φεγγάρι από τα παιδιά, προβλήθηκαν μικρής διάρκειας βίντεο από το κανάλι της NASA σχετικά με τα δυο ουράνια σώματα. Συμπληρωματικά για τον Ήλιο διαβάστηκε και ο μύθος του Φαέθωνα τον οποίο τα παιδιά δραματοποίησαν.
4. Σχετικά με το Φεγγάρι τα παιδιά έμαθαν και παρατήρησαν τις φάσεις της Σελήνης μέσα από φωτογραφίες και άκουσαν και είδαν ντοκουμέντα από την ιστορική ημέρα που το Apollo 11 εκτοξεύτηκε στο διάστημα και προσσεληνώθηκε. Επιπλέον, τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το επάγγελμα του αστροναύτη και αφού συζήτησαν και είδαν σχετικό βίντεο για τη ζωή τον ανθρώπων μέσα σε ένα διαστημικό σταθμό, συγκέντρωσαν αυτά που πρέπει να ξέρει ένας αστροναύτης. Η ενότητα του Φεγγαριού ολοκληρώθηκε με την κατασκευή ατομικού τροχού για να παρατηρούν τα παιδιά και αυτά τις φάσεις της Σελήνης και ανέβηκαν στο δικό τους Φεγγάρι φτιαγμένο από ατλακόλ και αλεύρι.
5. Περνώντας στους υπόλοιπους πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος, η παρουσίαση έγινε με την βοήθεια φουσκωτών πλανητών κάτι που προκάλεσε τον ενθουσιασμό των παιδιών! Απαριθμήθηκαν τα ονόματα των πλανητών και ένα χαρακτηριστικό τους γνώρισμα και τοποθετήθηκαν στη σειρά.
6. Για να εμπεδωθούν τα ονόματα και η σειρά των πλανητών τα παιδιά έπαιξαν μουσικοκινητικό παιχνίδι με τους φουσκωτούς πλανήτες σκορπισμένους στην τάξη, πάνω στα τραπέζια. Όσο ακουγόταν η μουσική, τα παιδιά έπρεπε να χορεύουν ανάμεσα από τους πλανήτες και όταν σταματούσε η μουσική άκουγαν το όνομα του πλανήτη που έπρεπε να πάνε και ακουμπούσαν το αντίστοιχο τραπέζι. Σε επόμενο γύρο, δινόταν ένα χαρακτηριστικό κάποιου από τους πλανήτες και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν και να πάνε στον σωστό πλανήτη και τέλος κάθε φορά που σταματούσε η μουσική έπρεπε να πηγαίνουν και να σταματάνε στους πλανήτες με τη σειρά. Η μουσική που χρησιμοποιήθηκε ήταν το αγαπημένο τραγούδι «Μια γιορτή στη γειτονιά του Ήλιου» του Χάρη Κατσιμίχα!
7. Με τη βοήθεια της επίσημης ιστοσελίδα της NASA τα παιδιά μπόρεσαν και είδαν συγκρίσεις μεταξύ της Γης και των άλλων πλανητών και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών καταγράφηκαν οι συγκρίσεις και βγήκε το συμπέρασμα, ότι τελικά η Γη, σε σύγκριση με τους υπόλοιπους πλανήτες, δεν είναι μεγάλος πλανήτης αλλά ούτε και πάρα πολύ μικρός.
8. Τα παιδιά αντέγραψαν τα ονόματα των πλανητών και βλέποντας τις σχετικές φωτογραφίες τους απέδωσαν εικαστικά.
9. Με αφορμή τον πλανήτη Άρη ξεκίνησε η συζήτηση για τα ρομπότ και τι είναι. Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο με ρομπότ να κατασκευάζουν αμάξια, να βυθίζονται στους αρκτικούς ωκεανούς, να προχωράνε μέσα σε ηφαίστεια και να περπατάνε επάνω στην επιφάνεια του Άρη και προέκυψε σιγά σιγά το θέμα του πώς λειτουργεί το ρομπότ. Μέσα από συζήτηση με την εκπαιδευτικό τα παιδιά κατάλαβαν ότι ένα ρομπότ ακολουθεί οδηγίες που φτιάχνει ο άνθρωπος. Παίρνοντας το απλό παράδειγμα ενός ρομπότ δρομέα τα παιδιά ξεκίνησαν να σχεδιάζουν διαδρομές και να δίνουν οδηγίες παίζοντας τα ρομπότ και τους επιστήμονες!
10. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε στα παιδιά το ρομπότ BeeBot που διέθετε το σχολείο και αφού τα παιδιά έμαθαν πώς λειτουργούν τα κουμπιά, πήγαν βόλτα την μελισσούλα στο διάστημα! Επίσης, τα παιδιά σχεδίασαν και μια διαδρομή για την μελισσούλα επάνω σε χαρτί με βάση τα όσα έμαθαν με τα βελάκια προγραμματισμού.
11. Η παρούσα ενότητα έκλεισε με τα ρομπότ που σχεδίασαν τα παιδιά με την τεχνική του κολλάζ. Μόλις ολοκληρώθηκαν οι χειροτεχνίες, το κάθε παιδί παρουσίασε το ρομπότ του και τι κάνει για να βοηθήσει τους ανθρώπους!
































