Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Τι είναι αυτό; Είναι το σώμα το δικό μου και το αγαπώ!

Παρακάτω παρατίθενται οι δραστηριότης που πραγματοποιήθηκαν για το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα τη γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα:

  1. Ατομική ζωγραφιά των παιδιών για την απόδοση του προσώπου τους χρησιμοποιώντας χρώματα που αντιστοιχούν στα βιολογικά τους χαρακτηριστικά

20231011 121027 20231011 121035

20231011 1210500 20231011 112448

2. Δημιουργία σωματογραφίας για την καταγραφή των εξωτερικών μερών του σώματος σύμφωνα με τις γνώσεις των παιδιών

20231010 123611 20231011 121000

3. Μουσικοκινητικά παιχνίδια όπως Χόκι Πόκι και το «Κεφάλι, Ώμοι, Γόνατα και Πόδια»

4. Αξιοποίηση βιβλίων για το ανθρώπινο σώμα και τα εσωτερικά όργανα και εμπλουτισμός των σωματογραφιών. Για κάθε εσωτερικό όργανο αναφερόταν και η σημασία του για τον άνθρωπο και η δουλειά που εκτελεί στην λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.

20210217125059 eikones to anthropino soma Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 05 215749

IMG 5bcf3a262af1a1605aa7f44b5d1f0f79 V IMG 1812c13c20ee818adfff33efbfc55c82 V

IMG 280fd6de82f6240a3bed7f92b6d5a2f9 VIMG bf4131f20d8b56908c485c741cd1e080 VIMG 37a1bd0e0e07a73228eb1f51e7fccece VIMG f072ad7159ab0ae200f5d3bc7c1248af V

5. Κινητικό παιχνίδι στο οποίο οι εικόνες των εσωτερικών οργάνων ήταν σκορπισμένες επάνω στα τραπέζια της τάξης και τα παιδιά κινούνταν ανάμεσα από τα τραπέζια με τη μουσική. Όταν σταματούσε το τραγούδι, η νηπιαγωγός έλεγε το όνομα από ένα όργανο και τα παιδιά έπρεπε να πάνε γρήγορα να ακουμπήσουν το τραπέζι που είχε επάνω την σωστή εικόνα. Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός σταμάτησε να λέει τα ονόματα των οργάνων και περιέγραφε την λειτουργία που επιτελεί κάθε ένα και τα παιδιά έπρεπε από την περιγραφή να μαντέψουν σε ποιο όργανο έπρεπε να πάνε.

20231103 122822 20231103 122837

6. Έχοντας σαν σημείο αναφοράς την σωματογραφία και την θέση των εσωτερικών οργάνων, τα παιδιά συνέθεσαν με κολλάζ το δικό τους ανθρώπινο σώμα χωρίς αλλά και με τα εσωτερικά όργανα.

20231013 123349 20231013 140400 20240222 135702

20231101 121947 20231101 121957

7. Με αφορμή μια ερώτηση για το που πάει η τροφή τα παιδιά συζήτησαν με τις εκπαιδευτικούς για το πεπτικό σύστημα, διάβασαν το βιβλίο «Ο Μάκης ο ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι», δραματοποίησαν την διαδρομή μιας μπουκιάς φαγητού και έβαλαν στην σωστή σειρά τις φάσεις της κατανάλωσης και της πέψης της τροφής.

20231108 122426 1 20231108 122437

20231109 122601 20231109 122622

20231109 122701 20231109 122716

20231109 141056 20231109 141137

8. Με αφορμή μια ακόμα ερώτηση για τα πνευμόνια οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά μίλησαν για τα πνευμόνια και τον αέρα που μπαίνει από το στόμα και τη μύτη και πάει σε όλο το σώμα.

IMG 2e6ea92d1d2083efca8048e3f85f3129 V IMG 0acdb2fcbbc9d4f7d64ab185f1eabd69 V

9. Ενδιαφέρον έδειξαν τα παιδιά για το θέμα του εγκεφάλου, του πόνου, των πληγών και των ασθενειών για αυτό και έγινε μια σύντομη αναφορά στο νευρικό σύστημα αλλά και στο κυκλοφορικό με τη χρήση εικόνων και πολύχρωμων σκοινιών.

IMG 239085796b0d557d828431f07b04e89b V 20231113 124957

20231113 125002 20231114 135921

10. Το εργαστήριο συνέχισε με μια αναφορά στην υγιεινή του σώματος το οποίο διασκέδασε πολύ τα παιδιά καθώς βρέθηκαν να πρέπει να καθαρίσουν και να φτιάξουν μια κούκλα πολύ βρώμικη και ατημέλητη, με μακριά νύχια, άπλυτα μαλλιά, μαύρα δόντια και λερωμένα ρούχα. Τα παιδιά την έκαναν μπάνιο, της έβαλαν καθαρά ρούχα, της έκοψαν τα νύχια, της έπλυναν τα μαλλιά και τα δόντια και την έκαναν αγνώριστη!

20231115 121351 20231115 123031

20231115 123059 20231115 124545

20231115 125251 20231122 121849

20231121 135236 20231121 135244

11.Σειρά είχαν οι 5 αισθήσεις και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε διαφορετικά παιχνίδια και μικρά πειράματα για να τις παρατηρήσουν: 1) Στην γεύση τα παιδιά δοκίμασαν αλάτι και ζάχαρη, στην ακοή τα παιδιά χόρεψαν σε μουσική με δυο διαφορετικά μοτίβα και έπρεπε να διακρίνουν το κάθε μοτίβο, στην όραση έπρεπε να βρουν τις διαφορές ανάμεσα σε δυο εικόνες, στην οσμή τα παιδιά μύρισαν βανίλια και ρίγανη και στην αφή η εκπαιδευτικός έκρυψε κάτω από ένα παπλωματάκι 4 διαφορετικά χαρτόνια (βελουτέ, οντουλέ, γκλίτερ και γυαλιστερό) και τα παιδιά έβαζαν μόνο το χέρι τους για να τα ακουμπήσουν και περιέγραφαν την αίσθηση. Στο τέλος το κάθε παιδί έφτιαξε το βιβλίο των πέντε αισθήσεων.

20231122 123730 20231122 131831

20231122 124818 1 20231122 131721

20231128 124307 20231128 124502

20231128 124510 20231128 124515

12. Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων για το σώμα ολοκληρώθηκε με ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι: Τα παιδιά έπαιξαν μουσικές καρέκλες με τη διαφορά ότι σε κάθε σταμάτημα της μουσικής τα παιδιά χρησιμοποιούν το σώμα τους για να μιμηθούν την στάση στην εικόνα που είναι πάνω στην καρέκλα. Τα παιδιά γέλασαν πολύ και το γεγονός ότι κανείς δεν έχανε έκανε, το παιχνίδι ακόμα πιο διασκεδαστικό!

20231110 122745 20231110 122752

20231110 124444 20231110 123735

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *