Αποχαιρετιστήριο Πάρτι
Τμήμα 1: Ζωγραφική σε χαρτί του μέτρου
Τμήμα 1: Καλοκαίρι
Στην τάξη μας μιλήσαμε για το καλοκαίρι, τα φρούτα του, για τη ζέστη αλλά και για τη δροσιά της θάλασσας και φυσικά για τις διακοπές. Μιλήσαμε για το πως προστατευόμαστε από τον ήλιο και για ότι άλλο χρειάζεται να γνωρίζουμε σχετικά με την εποχή αυτή.
Ζωγραφίσαμε μαγιό και τα χρωματίσαμε με κηρομπογιά και νερομπογιά!!!
Τα κρεμάσαμε σε σχοινί που επάνω του γράφει “ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ”!
Τμήμα 1: Συναισθήματα
Η εκπαιδευτικός, έχοντας ένα παιχνίδι στο σπίτι της το οποίο αλληλεπιδρά με όποιον παίζει μαζί του εκφράζοντας διάφορα συναισθήματα, αποφάσισε να το φέρει στην τάξη προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία να μιλήσουμε όλοι για τα συναισθήματα μας και να τα παρατηρήσουμε.
Το κουκλάκι που ονομάζεται Γκίσμο, έδειχνε συνέχεια θυμωμένο. Η εκπαιδευτικός ήταν σίγουρη ότι τα νήπια θα του έδειχναν πως να βρει μέσα του και άλλα συναισθήματα. Προτού να μπει ο Γκίσμο στον κύκλο μας, παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα πρόσωπα με διάφορες εκφράσεις και αναγνωρίσαμε τα συναισθήματά τους. Μιλήσαμε γι’ αυτά και δώσαμε παραδείγματα.
Στη συνέχεια ένα παιδί με την προτροπή της εκπαιδευτικού έβγαλε το παιχνίδι από την τσάντα της. Ο Γκίσμο κάθισε στον κύκλο μας και τα παιδιά τον χαιρέτησαν. Θέλησαν να τον πάρουν αγκαλιά. Του μίλησαν όμορφα. Του έδωσαν φαγητό. Ο Γκίσμο άλλαξε διάθεση. Άρχισε να ακούγεται πιο χαρούμενος. Στα μάτια του άλλαξαν οι εικόνες, οι ήχοι και οι εκφράσεις. Έλεγε διαφορετικές λέξεις απ’ ότι όταν ήταν θυμωμένος. Τα παιδιά δεν μπορούσαν να πιστέψουν πως πριν ήταν θυμωμένος. Χάρηκαν που βοήθησαν τον Γκίσμο να νιώσει χαρά και ενθουσιασμό. Έτσι, ζήτησαν να μείνει στην τάξη άλλη μια ημέρα.
Θέλησαν να κάνουν μια ζωγραφιά με τον Γκίσμο. Γενικά χάρηκαν που μπόρεσαν να τον βοηθήσουν να βρει τη χαρά και έγιναν φίλοι μαζί του, ενώ μπόρεσαν να του παρουσιάσουν από ένα σημαντικό συναίσθημα.
Τμήμα 1: Ζωντανεύοντας την έναστρη νύχτα
Δόθηκε στα νήπια μια πασμίνα με την “Έναστρη νύχτα” του Βαν Γκογκ. Εκείνα αμέσως αναγνώρισαν τον πίνακα.
Αποφασίσαμε να παίξουμε! Ο πίνακας, ο οποίος ζωντάνευε με την κίνηση του μαντηλιού μας έδωσε ευκαιρίες να γίνουμε αέρας, αστέρια, κουκουβάγιες, νυχτοπούλια κ.α. Όσο παίζαμε, ακούγαμε κλασσική μουσική. Αυτή μας καθοδηγούσε. Όταν σταματούσε “έπεφτε η νύχτα” και το μαντήλι πάνω στα παιδιά που τύχαινε να περνούν από κάτω.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
https://www.oropos.gov.gr/node/4281
Τα πνευματικά δικαιώματα της φωτογραφίας ανήκουν στο δημιουργό της
Έκθεση Ζωγραφικής
ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ μαθητών/ριών 2ου Νηπιαγωγείου Νέων Παλατίων
“Η επιστήμη και η τέχνη ανήκουν σε όλο τον κόσμο, και μπροστά τους εξαφανίζονται όλα τα σύνορα”.
Βόλφγκανγκ Γκαίτε, Γερμανός ποιητής & φιλόσοφος
Στο 2ο Νηπιαγωγείο Νέων Παλατίων οι πίνακες γνωστών καλλιτεχνών αποτέλεσαν αφορμή για αφήγηση ιστοριών, παραμυθιών, συναισθημάτων. “Χώρεσαν” στα μαθηματικά, σε ΤΠΕ, σε Steam! Περιέγραψαν εποχές, έθιμα και πρόσφεραν χαρά και διασκέδαση. Τα νήπια αποτύπωσαν μοναδικά με διάφορες τεχνικές διάσημα έργα. Ταυτόχρονα δημιούργησαν με φαντασία, προσδίδοντας τους την ατομική τους πινελιά.Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην τέχνη, όπως και στην αναπνοή. Αυτή ήταν η άποψη του μεγάλου ζωγράφου Mark Rothko.
Τέλος, το απόφθεγμα του Πικάσο, “Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης – το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας”, μας υπενθυμίζει τη σημασία της δημιουργικότητας στη ζωή μας.
Τμήμα 1: Η πασχαλίτσα
Η πασχαλίτσα είναι αγαπημένο έντομο των μικρών παιδιών και θεωρήσαμε ότι θα έμενε παραπονεμένη εάν δεν κάναμε μια μικρή αναφορά σε εκείνη λίγο πριν ασχοληθούμε με το καλοκαίρι ως θέμα!
Παρακολουθήσαμε τον κύκλο ζωής της, τη σχέση της με τη μελίγκρα, στήσαμε ένα δύσκολο παζλ, ακούσαμε παραμυθάκι και φυσικά την ζωγραφίσαμε με μοναδικό τρόπο!
https://www.epuzzle.info/el/παζλ/παίξτε/ekpaidefsi/75174-πασχαλίτσα#6×4