Είμαστε όλοι νικητές!
Την επομένη της γιορτής μας, την οποία λόγω της φύσης των αθλημάτων τα νήπια ονόμασαν Survivor, μοιραστήκαμε τη χαρά της ευγενούς άμιλλας και διαπιστώσαμε πως όλοι ήμασταν νικητές στα “Παιχνίδια χωρίς Σύνορα”. Όλα τα παιδιά πήραν κονκάρδα 1ης Θέσης και φόρεσαν το μετάλλιο του νικητή!
Το τμήμα 1 αποθανάτισε τη στιγμή της πρώτης θέσης και στην ομαδική φωτό φωνάξαμε όλοι μαζί “Survivor”!!!
* To logo του Survivor μας συνόδεψε στις φωτογραφίες μας, χωρίς να μας ανήκει κάποιο πνευματικό δικαίωμα, το οποίο ανήκει στους δημιουργούς του.
Γιορτή λήξης σχολικού έτους 2023-24 του 2ου Νηπιαγωγείου Νέων Παλατίων
Στις 3/6/24 πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2023-24 του 2ου Νηπιαγωγείου Νέων Παλατίων υπό την καθοδήγηση του Ηλία Παπακωνσταντίνου και της Magic Dream με τίτλο “Παιχνίδια χωρίς Σύνορα”! Ένας από τους λόγους που τα παιδιά μπόρεσαν να διασκεδάσουν και να χαρούν την όλη διαδικασία, ήταν η παραχώρηση της αυλής του 1ου Δημοτικού Σκάλας Ωρωπού και Νέων Παλατίων για την υλοποίηση της εν λόγω δράσης. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γιώργο Ποταμιά και όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του για την φιλοξενία, τους γονείς του 2ου Νηπιαγωγείου Νέων Παλατίων για την συμβολή τους στη δράση, για τα κεράσματα, για την συμμετοχή τους και γενικότερα για την σημαντική παρουσία και συνεργασία τους με το Νηπιαγωγείο μας καθ’όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι Νηπιαγωγοί του σχολείου μας και η πολύτιμη για εμάς κα Ευγενία Δημητρακοπούλου, εύχονται καλή πρόοδο στα παιδάκια μας, υγεία και χαρές σε όλους! Καλό καλοκαίρι!
Τμήμα 1: Ψυχοκινητική αγωγή με το πολύχρωμο αλεξίπτωτο
Τμήμα 1: Απονομή φρουτοβραβείων
Τμήμα 2: « Το παράπονο των ζώων»: Ομάδα δράσης για την προστασία των ζώων Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Θεματική ενότητα: « Φροντίζω το περιβάλλον» Τομέας: « Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές – Πολιτική Προστασία»
Τμήμα 2: « Το παράπονο των ζώων»: Ομάδα δράσης για την προστασία των ζώων Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Θεματική ενότητα: « Φροντίζω το περιβάλλον» Τομέας: « Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές – Πολιτική Προστασία»
Εργαστήριο 1
Τα ζώα στο περιβάλλον τους
Στοχος: να γνωρίσουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και πως αυτά απειλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα
https://sway.cloud.microsoft/8oFGHa4AttHG95wA?ref=Link&loc=play
Παρακολουθήσαμε βίντεο και συλλέξαμε πληροφορίες για τα ζώα υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα. Στη συνέχεια φτιάξαμε τα σπίτια των ζώων, μια ομαδική εργασία στην οποία απεικονίζονται διάφορα οικοσυστήματα, π.χ. θάλασσα, ποτάμι, λίμνη, δάσος. Τα παιδιά έκοψαν φωτογραφίες από τα απειλούμενα ζώα της Ελλάδας και τα τοποθέτησαν το καθένα στο δικό τους οικοσύστημα π.χ. στη θάλασσα η χελώνα, στο δάσος ο λύκος, στη λίμνη ο αργυρο-πελεκάνος κα. Και σχολίασαν πόσο ευτυχισμένα θα ένιωθαν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον.
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν και έκοψαν εικόνες ανθρώπινης δραστηριότητας π.χ. σπίτια, δρόμοι, αυτοκίνητα, καράβια κλπ και τα πρόσθεσαν στη μακέτα τους. Παρατηρώντας το αποτέλεσμα, διαπίστωσαν ότι τα ζώα πρέπει να φύγουν από το φυσικό τους περιβάλλον γιατί δεν μπορούν να χτίσουν πλέον τις φωλιές τους και να ζήσουν εκεί εξαιτίας της ανθρώπινης παρέμβασης. Τα παιδιά εξέφρασαν τον προβληματισμό τους γύρω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ζώα τώρα και τα συναισθήματα τους, καθώς αναγκάζονται να τα αφαιρέσουν από τη μακέτα τους. Με αυτό τον τρόπο αντιλαμβάνονται ότι η ανθρώπινη παρέμβαση συμβάλλει στην απειλή με εξαφάνιση αρκετών ειδών.
Στο τέλος, τα παιδιά παρατήρησαν λυπημένα ότι δεν ήταν όμορφο το περιβάλλον έτσι, συζήτησαν γι αυτό και αποφάσισαν να αφαιρέσουν την ανθρώπινη δραστηριότητα και να ξαναφέρουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον .
Εργαστήριο 2
Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον
Στόχος : Να αντιληφθούν τη χρησιμότητα του κάθε ζώου σαν στοιχείο του οικοσυστήματος και τη σχέση αλληλεπίδρασης ζώου – ανθρώπου.
Για την κατανόηση του παραπάνω στόχου, παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι.
Τα παιδιά έγιναν διάφορα ζώα της επιλογής τους και σχημάτισαν έναν κύκλο. Χρησιμοποιώντας ένα νήμα το οποίο πήγαινε από χέρι σε χέρι αντικριστά δημιούργησαν ένα πυκνό πλέγμα στο κέντρο του κύκλου . Εκεί, τοποθέτησαν μια κούκλα που συμβολίζει τον άνθρωπο. Ένα ένα παιδί- ζώο καθώς << εξαφανίζεται>> από το οικοσύστημα, βγαίνει από τον κύκλο αφήνοντας το νήμα.
Στο τέλος , η κούκλα – άνθρωπος δεν μπορεί να σταθεί χωρίς το πλέγμα ασφάλειας που σχημάτιζαν τα ζώα με την ύπαρξή τους, οπότε πέφτει.
Εργαστηριο 3
Εικαστικό εργαστήριο!
Χρησιμοποιώντας χάρτινα πιάτα και πιρούνια, τέμπερες, ψαλίδια και χαρτιά, κόλλες, ματάκια και πολύ φαντασία , αποφασίσαμε να φτιάξουμε σε μορφή μάσκας το ζώο υπ’ εξαφάνιση που επέλεξε ο καθένας.
Έτσι φτιάξαμε λύκο, χελώνες καρέτα- καρέτα, κόκκινο ελάφι, φώκια μονάχους- μονάχους, καφέ αρκούδες .
Εργαστήριο 4
Θέλετε να μάθετε για μας;
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ζώων και συνεργάστηκαν ώστε να συγκεντρώσουν όλες τις γνώσεις τους για το ζωάκι που επέλεξαν. Έφτιαξαν την ταυτότητα του ζώου τους καταγράφοντας με γραφή και ζωγραφική τις πληροφορίες που συνέλλεξαν πχ. που κατοικεί, τι τρώει, από τι κινδυνεύει κ. α.
Τέλος, η ομάδα κάθε ζώου συστήθηκε στην ολομέλεια μιλώντας για τον εαυτό της .
Εργαστήριο 5
Τα ζώα μας μιλούν!
Τέθηκε το ερώτημα <<Αν είχαν ανθρώπινη φωνή τα ζώα , τι νομίζετε ότι θα μας ζητούσαν?>>. Τα παιδιά δάνεισαν τη φωνή τους στα ζώα και παρουσίασαν τα αιτήματά τους.
<< Θέλουμε να προστατεύετε τα δάση γιατί εκεί είναι το σπίτι μας>> ή
<<Μην πετάτε σκουπίδια στην άμμο και στη θάλασσα>>,
<< Προσέξτε σας παρακαλώ, να μην καίγονται τα δάση>> κ.α.
Τα καταγράψαμε φτιάχνοντας μια αφίσα και συμπληρώσαμε με ζωγραφική.
Τέλος όλα τα παιδιά- ζωάκια ένωσαν τη φωνή τους κάνοντας διαμαρτυρία και φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της προστασίας των ζώων.
Τμήμα 2: Κηπουροί εν δράσει
Οι μικροί κηπουροί σε δράσεις διαρκείας για τη φροντίδα των αρωματικών και καλλωπιστικών φυτών που φύτεψαν στις αρχές του χειμώνα.
Τα παιδιά, καθ’ όλη την πορεία της μαθησιακής διαδικασίας παρατηρούσαν, συζητούσαν και ζωγράφιζαν την εξέλιξη και ανάπτυξη των φυτών του σχολικού κήπου, ακολουθώντας τις αλλαγές των εποχών.
Διαπιστώνουν ότι όσο πλησιάζουμε στο καλοκαίρι, το πότισμα είναι πιο συχνό και αναγκαίο. Για κάθε φυτό είχαν κατασκευάσει ένα καρτελάκι που αποτύπωνε την εικόνα του φυτού και το όνομά του. Είχαν την ευθύνη τους, φροντίζοντας να διορθώνουν τα καρτελάκια εάν κάποιο χαλούσε ή έφευγε από τη θέση του.
Η όλη προσπάθεια τα ενθουσιάζει και προκαλεί μεγάλη ικανοποίηση μέχρι σήμερα.
Ταυτόχρονα, προβληματίζονται για το ποιος θα φροντίζει τα φυτά τους το καλοκαίρι που το σχολείο θα είναι κλειστό. Η ιδέα για αυτόματο πότισμα, φαίνεται ως η ιδανική λύση.
Τμήμα 1: Η πεταλούδα!
Τα νήπια προσέγγισαν το θέμα “Πεταλούδα” με πρωτότυπους τρόπους, όπως την κατανόηση χρήσης εργαλείων του διαδραστικού πίνακα της τάξης, σε μια επαφή με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Η πεταλούδα, με τα ποικίλα χρώματα και σχέδια των φτερών της αποτέλεσε αφορμή για τέχνη. Είδαμε την πεταλούδα όπως την αποτύπωσε ο Μιρό και ο Πικάσο και στη συνέχεια με καμβά τον διαδραστικό πίνακα της τάξης, τα παιδιά χρησιμοποίησαν τα εργαλεία του για να εκφραστούν εικαστικά.
Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” και στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι μνήμης και κουίζ μαθηματικών
Μιλήσαμε για την ανατομία της και συμμετείχαμε σε ερωτήσεις
Και ολοκληρώσαμε με φύλλα εργασίας