Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας για το σχολικό έτος 2022-23

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
(Αξιολόγηση: 10)
Η τεκμηριωμένη αποτίμηση των λειτουργιών του σχολείου ανά άξονα (σε δεκάβαθμη κλίμακα), έγινε λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας, αλλά και την εικόνα που έχω σχηματίσει για το έργο της σχολικής σας μονάδας και τους εκπαιδευτικούς, από τη μέχρι τώρα συνεργασία μας.
Στον άξονα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση, είναι σημαντικό να γίνεται αναφορά στην ποιότητα των διδακτικών πρακτικών που αναπτύσσονται στην τάξη του Νηπιαγωγείου καθ΄ όλη τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος.
Το σχολείο αξιοποίησε:
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και σύγχρονες ομαδοσυνεργατικές μορφές εκπαίδευσης. Οι υψηλοί διδακτικοί στόχοι και οι στρατηγικές που αξιοποιήθηκαν συνέβαλαν στην υλοποίηση του έργου της σχολικής μονάδας και την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών. Χρησιμοποιήθηκαν πρακτικές στο σχολείο, όπως ομαδοσυνεργατικές τεχνικές, projects, αξιοποίηση του παιχνιδιού, χρήση λογισμικών και της υλικοτεχνικής υποδομής Η υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων είναι μέρος του ημερήσιου προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Βασική αρχή των εργαστηρίων δεξιοτήτων είναι ο συνδυασμός του γνωστικού πεδίου του Προγράμματος Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους πολίτες (Υπουργική απόφαση 94236/ΓΔ4/2021-ΦΕΚ 3567/Β/04-08-2021). Η υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων συμβάλει στο να αξιοποιούν καλύτερα τη γνώση οι μαθητές και ανταποκρίνονται στις προκλήσεις ενός μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος.
Αξιοποιήθηκαν οι ικανότητες, η εξειδίκευση και η εμπειρία των μελών της ομάδας. Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας μπορούν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους να συμβάλουν τα μέγιστα στην βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχει η σχολική μονάδα.
Χρησιμοποιήθηκαν Ατομικοί Φάκελοι Portfolio για την οργάνωση και αποθήκευση των έργων και της προόδου των μαθητών και την χρήση τους ως τεκμήρια. Οι Ατομικοί φάκελοι αξιοποιούνται στη συνεργασία με τους γονείς, ώστε να ενισχύεται η συνεργασία σχολείου και οικογένειας προς όφελος των μαθητών.
Η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού που προήλθε από τη συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών, μπορεί περαιτέρω να αξιοποιηθεί, προς όφελος των παιδιών. Το υλικό που παρήχθη, μπορεί να αξιοποιηθεί και τα επόμενα σχολικά έτη.
Έγινε χρήση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία, στα πλαίσια της εξοικείωσης των μαθητών με την Τεχνολογία και την παροχή ποικίλων ερεθισμάτων.
Είναι σημαντικό όλες οι διαδικασίες να βασίζονται στη συστηματική συλλογή δεδομένων όπως και στην καταγραφή των πιθανών δυσκολιών και των τρόπων αντιμετώπισης τους, για να αποτυπώνεται η πραγματικότητα της σχολικής μονάδας, τα θετικά σημεία και τα σημεία προς βελτίωση.
Θα βοηθούσε μια πιο αναλυτική καταγραφή στον άξονα.
Σχολική διαρροή – φοίτηση
(Αξιολόγηση: 10)
Ο άξονας αφορά:
Την παρακολούθηση και μείωση της άτακτης/ σποραδικής φοίτησης και σχολικής διαρροής Μέριμνα για τη μετάβαση μαθητριών/των στην επόμενη σχολική βαθμίδα.
Οι εκπαιδευτικοί έλαβαν υπόψη τους Την υποχρεωτική φοίτηση σύμφωνα με το άρθρο 73 του Νόμου 3518/2006 (ΦΕΚ 272Α/2006) και με την Φ.6/278/56068/Γ1/17-05-2011 Υ.Α., ΠΔ 79/2017, 4521/2018, ΦΕΚ 4559/2018, ΦΕΚ 4704/Τεύχος Α΄133/14.07.2020/Άρθρο 34, ΦΕΚ 4692/2020, ΦΕΚ 4823/2021.
Στη σχολική μονάδα υπήρξε παρακολούθηση του φαινομένου της άτακτης/σποραδικής φοίτησης και σχολικής διαρροής και μέριμνα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο. Η σχολική μονάδα προχώρησε στη συστηματική καταγραφή των απουσιών των μαθητών.
Δεν υπήρξαν φαινόμενα σχολικής διαρροής. Παρατηρήθηκαν κάποιες απουσίες των παιδιών λόγω προβλημάτων υγείας το τρέχον σχολικό έτος για τις οποίες υπήρχε συνεργασία σχολείου – οικογένειας. Η συνεργασία αυτή συνέβαλε στην ενημέρωση του σχολείου από τους γονείς, σε περίπτωση ασθένειας του παιδιού.
Θα βοηθούσε μια πιο αναλυτική καταγραφή στον άξονα.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
(Αξιολόγηση: 10)
Στη σχολική μονάδα υπήρξε υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τριών και προσπάθεια διαμόρφωσης κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και σεβασμού της διαφορετικότητας. Οικοδομήθηκαν δεσμοί φιλίας και εμπιστοσύνης μεταξύ των παιδιών και αποφυγής κάθε μορφής βίας. Στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης συνέβαλε η συμμετοχή των μαθητών σε ανομοιογενείς ομάδες. Έγινε προσπάθεια ενίσχυσης των διαύλων επικοινωνίας με τη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης, για την υποστήριξη των μαθητών και τη διαχείριση δυσκολιών.
Οι εκπαιδευτικοί ενίσχυσαν την αλληλεπίδραση των μαθητών και έδωσαν το παράδειγμα αποδοχής όλων. Το σχολείο σας μπορεί να συνεχίσει να υλοποιεί το έργο του, έτσι ώστε να συμβάλει στην περαιτέρω συνεργασία και ενίσχυση θετικού κλίματος για να αποτελεί το περιβάλλον του σχολείου έναν ασφαλή χώρο για όλα τα παιδιά, στο οποίο θα βιώνουν αποδοχή και ασφάλεια.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
(Αξιολόγηση: 10)
Υπήρξε από τη σχολική μονάδα μεγάλη προσπάθεια για καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, καθώς και υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Είναι σημαντικό να λαμβάνουν υπόψη τους εκπαιδευτικοί και μαθητές τις αρχές της δικαιοσύνης, αξιοκρατίας και εμπιστοσύνης. Όταν αποδίδουν οι προσπάθειες για επικοινωνία εκπαιδευτικών και μαθητριών/των τα παιδιά αναζητούν τη βοήθεια και τη συμβουλή των εκπαιδευτικών και δείχνουν το σεβασμό τους και τα θετικά τους συναισθήματα.
Η οικοδόμηση δεσμών φιλίας και εμπιστοσύνης μεταξύ των παιδιών και των εκπαιδευτικών διευκολύνει την υλοποίηση του έργου της σχολικής μονάδας. Στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης συμβάλει η τήρηση των κανόνων τους οποίους συναποφασίζουν οι εμπλεκόμενοι. Ενισχύονται καλές πρακτικές επικοινωνίας και συνεργασίας εκπαιδευτικών και μαθητών συμβάλλοντας στην αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής πράξης.
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
(Αξιολόγηση: 10)
Βασικές προϋποθέσεις συνεργασίας σχολείου και οικογένειας είναι :
Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης
Αποδοχή της αρχής της διαφορετικότητας
Γνώση και διαχείριση των δυσκολιών επικοινωνίας
Διεξαγωγή προγραμμάτων με τη διακριτική εμπλοκή των γονέων
Υπήρξε προσπάθεια από τη σχολική μονάδα για βελτίωση της αμφίδρομης και ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ σχολείου-οικογένειας, ώστε να μην υπάρχουν συγκρούσεις ή παρανοήσεις με σκοπό την ανάπτυξη σχέσεων σεβασμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, μέσα από την ενεργητική συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου.
Η σχολική μονάδα κινητοποιήθηκε θετικά για την ενίσχυση της συνεργασίας, γνωρίζοντας ότι οι γονείς επιθυμούν να έχουν ουσιαστικό ρόλο στη λειτουργία του σχολείου και δρουν υποστηρικτικά όταν και το σχολείο ενισχύει την ουσιαστική εμπλοκή τους.
Υπάρχουν αναφορές σε καλές πρακτικές βελτίωσης των σχέσεων και προσπάθεια διαμόρφωσης ενός σταθερού πλαισίου διαφόρων μορφών συνεργασίας.
Η λειτουργία του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων σε όσες σχολικές μονάδες έχει συσταθεί, συμβάλει θετικά στην ενίσχυση των σχέσεων σχολείου-οικογένειας.
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
(Αξιολόγηση: 10)
Υπήρξε αποτελεσματική διοίκηση της σχολικής μονάδας διασφαλίζοντας το ήρεμο σχολικό κλίμα για την επίτευξη των στόχων. Οι προτεραιότητες και οι στόχοι που τέθηκαν από την ηγεσία του σχολείου ήταν ρεαλιστικοί και κινητοποίησαν εκπαιδευτικούς, σύλλογο γονέων & κηδεμόνων, σχολική επιτροπή και φορείς της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξή τους. Η συνεργασία των εκπαιδευτικών και η συμμετοχή τους στις  συνεδριάσεις του Συλλόγου διδασκόντων συνέβαλε στην ενημέρωσή τους και την καλλιέργεια συλλογικότητας.
Είναι σημαντικό να γίνεται προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Υπήρξε σωστή διαχείριση των οικονομικών πόρων και προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου σύμφωνα με τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί.
Η αξιοποίηση των ΤΠΕ διευκόλυνε το έργο της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου για την επικοινωνία με τους γονείς, τους Φορείς και την τοπική κοινωνία.
Αξιοποιήθηκαν όλοι οι χώροι του σχολείου και ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός .
Υπάρχει μέριμνα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών και αξιοποίηση και συντήρηση της υλικοτεχνικής υποδομής.
Η διοίκηση του σχολείου λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την δημιουργία ενός ασφαλούς αύλειου χώρου, αλλά και τις απαραίτητες επισκευές στους εσωτερικούς χώρους του Νηπιαγωγείου πριν την έναρξη των μαθημάτων.
Σχολείο και κοινότητα
(Αξιολόγηση: 10)
Η ηγεσία του σχολείου φρόντιζε για τη συνεχή οργάνωση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών και έκανε τις απαραίτητες ενέργειες στα πλαίσια των συγκεκριμένων συνθηκών του σχολείου για την ομαλή λειτουργία του.
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι που τέθηκαν από την ηγεσία του σχολείου ήταν ρεαλιστικοί.
Έχει καταβληθεί προσπάθεια για ενίσχυση των σχέσεων με γονείς και υπήρξε επιδίωξη συνεργασιών με φορείς και συλλόγους.
Η ανάπτυξη δεσμών και η εξωστρέφεια δημιουργούν συνθήκες ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία και τις ανάγκες της. Στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία συμβάλει η λειτουργία της ιστοσελίδας του σχολείου.
Υπήρξε εποικοδομητική συνεργασία με το Δήμο και τη Σχολική Επιτροπή.
Το σχολείο μπορεί να συνεχίσει στην κατεύθυνση ανάπτυξης σχέσεων και συνεργασιών με φορείς, συλλόγους, Τ.Α., συλλόγους γονέων & κηδεμόνων. Να αναπτύξει δίκτυο επικοινωνίας με όμορα σχολεία για την ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
(Αξιολόγηση: 10)
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις επιμορφώσεις συνέβαλε στο διαμοιρασμό των ιδεών μέσω της επικοινωνίας και είχε θετική επίδραση στο έργο τους με την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους.
Στον άξονα καταγράφονται οι υποχρεωτικές και προαιρετικές επιμορφώσεις μικρότερης ή μεγαλύτερης διάρκειας από Φορείς, στις οποίες συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και ενδοσχολικές επιμορφώσεις που οργανώνονται ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε σύγχρονα θέματα στα πλαίσια της δια βίου μάθησης συμβάλει στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, στην ενημέρωσή τους σε σύγχρονα επιστημονικά θέματα, στη συνεχή ανανέωση και επικαιροποίηση των γνώσεών τους.
Η υλοποίηση επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση, συμβάλει στην εξέλιξή τους και επηρεάζει θετικά το έργο τους.
Θα μπορούσατε και τη νέα σχολική χρονιά να συμπεριλάβετε τις επιμορφωτικές ανάγκες, τις ελλείψεις, και τα προβλήματα που αφορούν τη σχολική μονάδα και να προτείνετε θεματικές για την ενδοσχολική σας επιμόρφωση.
Είναι σημαντικό να καταγράφονται αναλυτικά οι επιμορφώσεις στις οποίες συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
(Αξιολόγηση: 9)
Η συμμετοχή σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα δίνει την ευκαιρία για την ανάπτυξη αλληλεπιδράσεων, αναστοχασμού, εμβάθυνσης των γνώσεων και της επικοινωνίας με άλλους πολιτισμούς και κουλτούρες, την ανάπτυξη της επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης, ως προϋπόθεσης για την ενίσχυση της μάθησης των μαθητών/τριών και τη συνεχή ανατροφοδότηση.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η καταγραφή των θετικών σημείων και των σημείων προς βελτίωση μπορεί να συμβάλει στον προγραμματισμό δράσεων ενόψει του σχολικού έτους 2023-2024, που μπορούν να αναδείξουν τη δυναμική της ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών, να συμβάλουν στη διατήρηση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου, στην πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών των μαθητών και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, στη δημιουργία ενός πλούσιου σε ερεθίσματα περιβάλλοντος μάθησης, στην εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες ενδιαφέρουσες.
Η σχολική μονάδα θα μπορέσει να αξιοποιήσει την εμπειρία του τρέχοντος σχολικού έτους και στο μέλλον για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου.
Υπήρξε εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης διδασκαλίας, ένταξης μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας, αξιοποίηση των ΤΠΕ, ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών,
παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών, μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ των βαθμίδων, πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας, διαχείριση των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών, αποδοχή της διαφορετικότητας, καλλιέργεια σεβασμού και συνεργασίας, ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας σχέσεων σχολείου – οικογένειας.
Με βάση τα κείμενα που αποτυπώνονται στο συλλογικό προγραμματισμό, στο σχεδιασμό, στην υλοποίηση των σχεδίων δράσης, στην αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας, καθώς και από την εικόνα, που όσο μπορώ να έχω, επισημαίνω την πολύ καλή προσπάθεια σας για το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο που παρέχεται από τη σχολική μονάδα.
Αποτυπώθηκαν στο κείμενο, τα σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων που υλοποιήθηκαν και ο βαθμός
επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί.
Σημεία προς βελτίωση
Οι εκπαιδευτικοί, κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να φέρουν εις πέρας με τον καλύτερο τρόπο το Παιδαγωγικό και Επιστημονικό τους Έργο.
Σαν Σημεία βελτίωσης θα μπορούσαν ως υπενθύμιση στο έργο που ήδη υλοποιείται, να αναφερθούν θεματικές που έχουν αξία για το νηπιαγωγείο και για τις οποίες κάθε σχολική μονάδα φροντίζει να σχεδιάζει, να οργανώνει και να υλοποιεί καθημερινά.
Αναφέρονται θεματικές που έχουν σχέση με:
Το νηπιαγωγείο ως σύστημα και ζητήματα ποιότητας
Το βασικό σκοπό και τους επιμέρους στόχους του νηπιαγωγείου
Την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων
Την Ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων
Την Ευημερία, εμπλοκή και ενεργό συμμετοχή του παιδιού
Την έννοια και τη σημασία της συναισθηματικής ευημερίας
Τις Μεταβάσεις και ζητήματα ετοιμότητας στο νηπιαγωγείο
Το Περιεχόμενο γνωστικού αντικειμένου
Τη Διδακτική πλαισίωση – Σχεδιασμό Μάθησης
Τις Διαδικασίες Μάθησης
Την Οργάνωση της μάθησης
Την Ανάπτυξη Ημερήσιου Προγράμματος
Το περιβάλλον του νηπιαγωγείου
Την Επαγγελματική ταυτότητα, ρόλους των νηπιαγωγών
Την Ανάπτυξη διδακτικών σχεδιασμών στο νηπιαγωγείο
Την Αξιολόγηση για τη μάθηση, Παιδαγωγική Τεκμηρίωση, Ατομικός Φάκελος Προόδου (Portfolio)
Προτάσεις προς βελτίωση
Ενδεικτικά για όσα θα μπορούσαν να υλοποιηθούν, μπορούμε να αναφέρουμε:
– Εφαρμογή περισσότερων πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης
– Ανάπτυξη διαπολιτισμικού εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας
– Ενασχόληση με ομίλους, σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα
– Προετοιμασία για συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς, σε πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και αθλητικές δράσεις.
– Ενημέρωση και δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων της σχολικής μονάδας για τη σπουδαιότητα των οριζόντιων και κάθετων μεταβάσεων και ζητήματα ετοιμότητας στο νηπιαγωγείο. Η μετάβαση από το ένα περιβάλλον στο άλλο σηματοδοτείται από σημαντικές αλλαγές στην ταυτότητα, τους ρόλους, τις σχέσεις και το πλαίσιο δράσης όλων των εμπλεκομένων σε μια διαδικασία μετάβασης. Διαπιστώθηκε διαχρονικά ότι η επιμόρφωση – ενημέρωση των εκπαιδευτικών ανατροφοδοτεί την εκπαιδευτική διαδικασία, διότι δείχνει άλλους δρόμους και τρόπους αξιοποίησης των γνώσεων που έχει ο καθένας.
Επίσης η εναλλαγή από στατικές σε κινητικές δραστηριότητες και η ποικιλομορφία των δραστηριοτήτων κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών και κάνουν πιο ουσιαστική την εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία.
Είναι χρήσιμο να υπάρχει συνεχής ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξης και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας με δράσεις ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα θα μπορούσατε να σχεδιάσετε ένα πρόγραμμα Συμβουλευτικής γονέων, συναντήσεις ενημερωτικές για θέματα σχολικής ζωής κ.λπ.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι που τέθηκαν από την ηγεσία του σχολείου ήταν ρεαλιστικοί και κινητοποίησαν εκπαιδευτικούς, σύλλογο γονέων & κηδεμόνων, σχολική επιτροπή και φορείς της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξή τους. Η συνεργασία των εκπαιδευτικών και η συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Συλλόγου
διδασκόντων συνέβαλε στην ενημέρωσή τους και την καλλιέργεια συλλογικότητας.
Υπήρξε προσπάθεια για ενίσχυση των σχέσεων με γονείς, των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών επιδίωξη συνεργασιών με φορείς. Υπήρξε συλλογικότητα στη λήψη αποφάσεων.
Υπήρξε σωστή διαχείριση των οικονομικών πόρων και προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου σύμφωνα με τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί.
Η αξιοποίηση των ΤΠΕ διευκόλυνε το έργο της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου για την επικοινωνία με τους γονείς, τους Φορείς και την τοπική κοινωνία.
Αξιοποιήθηκαν όλοι οι χώροι του σχολείου και ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός .
Σημεία προς βελτίωση
Πρόκειται για μια οργανωμένη σχολική μονάδα στην οποία γίνεται συνεχής προσπάθεια βελτίωσης της λειτουργίας της και της διατήρησης της ποιότητας του παρεχόμενου έργου.
Η συνεργασία με το Δήμο αποτελεί προϋπόθεση για την υποστήριξη του έργου του σχολείου και την κάλυψη των αναγκών του. Από την ηγεσία του σχολείου γίνεται προσπάθεια αξιοποίησης των πόρων του σχολείου προς όφελος των μαθητών.
Η συνεχής προσπάθεια για τη διατήρηση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου βασίζεται στη συνεργασία των εκπαιδευτικών και τον εντοπισμό αδυναμιών, ενώ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια σε συνεργασία με τους γονείς και την κοινότητα.
Προτάσεις προς βελτίωση
Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια για τη διατήρηση του θετικού κλίματος στη σχολική μονάδα, ώστε να αντιμετωπίζονται οι όποιες δυσκολίες.
Μέριμνα για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και ορθή κατανομή και διαχείριση πόρων. Επίσης είναι πολύ σημαντικό η συνέχιση της προστασίας, αξιοποίησης και εκσυγχρονισμού των σχολικών χώρων και υποδομών.
Κάθε πρωτοβουλία για τη διαμόρφωση δικτύων σχολείων, για εξωστρέφεια και διάχυση καλών πρακτικών έχει αποτελέσματα με θετικό πρόσημο, τόσο για τη σχολική μονάδα, όσο και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, αλλά και ολόκληρη την κοινότητα.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Οι εκπαιδευτικοί ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης. Ο εκπαιδευτικός διαμορφώνει ο ίδιος το πλάνο της επαγγελματικής του ανάπτυξης. Καθορίζει και αποτιμά τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται η διδασκαλία του και την επίτευξη των στόχων του. Κρίνεται απαραίτητη η μεγιστοποίηση της απόδοσης του εκπαιδευτικού για την παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου Διαπιστώθηκε διαχρονικά ότι η επιμόρφωση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών ανατροφοδοτεί την εκπαιδευτική διαδικασία, διότι δείχνει νέους δρόμους και τρόπους αξιοποίησης των γνώσεων που έχει ο καθένας.
Σημεία προς βελτίωση
Συμμετοχή σε επιμορφώσεις από αρμόδιους φορείς του ΥΠΑΙΘ και φορέων σχετικών με θέματα επιστημονικά, παιδαγωγικά κ.ά.
Οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζοντας τη συμμετοχή τους σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα έχουν την ευκαιρία να ενισχύσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και να μοιραστούν καλές πρακτικές. Επιπλέον με βάση και τα ενδιαφέροντά τους έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται συνάδελφοί τους από άλλα σχολεία, γεγονός που συμβάλει στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και επηρεάζει θετικά το έργο τους.
Προτάσεις προς βελτίωση
Μπορεί η σχολική μονάδα να προγραμματίσει για το νέο σχολικό έτος τη συμμετοχή σε νέες επιμορφώσεις στα
πλαίσια της δια βίου μάθησης.
– Συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις
– Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης
– Σχεδιασμός δράσεων ανάπτυξης του γλωσσικού και του επιστημονικού εγγραματισμού
– Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με άλλα σχολεία
Το ενδιαφέρον και η συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus κ.λπ.) παρέχει προστιθέμενη αξία σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό μιας σχολικής μονάδας. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις επιμορφώσεις συμβάλει στο διαμοιρασμό των ιδεών μέσω της επικοινωνίας και έχει θετική επίδραση στο έργο τους με την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους.