Εσωτερική Αξιολόγηση

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Σχολική Μονάδα: 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΩΝ ΠΑΛΑΤΙΩΝ – 9051776
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το νηπιαγωγείο μας λειτουργεί σε μια ημιαστική περιοχή πο χαρακτηρίζεται από πολύπλοκα κοινωνικά,
πολιτιστικά και οικονομικά χαρακτηριστικά . Έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες που το διαφοροποιούν
ενδεχομένως από τα όμορα νηπιαγωγεία. Αυτό αφορά τόσο τις εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές/τριες και
βέβαια και τις οικογένειές τους. Όλοι μαζί συνθέτουν ένα πολυσύνθετο μωσαϊκό πληθυσμών με πολυποίκιλα
χαρακτηριστικά, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει και ένα ποσοστό ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.
Οι νηπιαγωγοί υλοποιούμε εκαιδευτικές και παδαγωγικές δράσεις προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα και στις
ιδιαιτερότητες των μαθητών/τριών μας.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
-Ολιστική προσέγγιση της γνώσης και έμφαση στο πώς να μαθαίνουμε.
-Ανατροφοδότηση από τις νηπιαγωγούς των παιδιών και των γονέων για την πρόοδο των μαθητών.
-Συνεχείς προσπάθειες των νηπιαγωγών για γόνιμη επικοινωνία με τους γονείς παρά τις δυσκολίες.
-Η ανάδειξη των κοινωνικών παραμέτρων και διαστάσεων της εκπαίδευσης μέσω των δράσεων της σχολικής
μονάδας.
-Οι καθημερινές προσπάθειες διαμόρφωσης αντισταθμιστικών και μορφωτικά επωφελών παιδαγωγικών
πρακτικών από όλες τις νηπιαγωγούς του σχολείου.
Σημεία προς βελτίωση
-Μείωση αριθμού μαθητών στην τάξη.
-Εκσυγχρονισμός των υλικών,ηλεκτρονικών και κτιριακών υποδομών του νηπιαγωγείου.
– Σταθερή ύπαρξη αντισταθμιστικών δομών στο νηπιαγωγείο(ψυχολόγος,κοινωνικός λειτουργός,νοσηλευτής).
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
1) Οι νηπιαγωγοί με βαθύ αισθημα παιδαγωγικής ευθύνης και παρά τις εμφανείς ανεπάρκειες των σχολείων
καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να διαχειριστούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
2)Το βαθύ αίσθημα ευθύνης των νηπιαγωγών τις ωθεί σε συνεχή προσπάθεια να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις
του ρόλου τους και στα καθήκοντά τους.
3)Η συναδελφικότητα,η αλληλεγγύη ,η κατανόηση και η συνεργασία των νηπιαγωγών του σχολείου συνέβαλαν
στην δημιουργία πολύ θετικού κλίματος το οποίο ήταν εμφανές και επηρέασε τα παιδιά ,τους γονείς τους και την
συνεργασία σχολείου-οικογένειας.
Σημεία προς βελτίωση
1)Δημιουργία σταθερών δομών υποστήριξης (ψυχολόγος,κοινωνικός λειτουργός,νοσηλευτής) για την υποστήριξη
των μαθητών και των οικογενειών τους.
2)Σταθερή και συστηματική συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης με την προϊσταμένη,τον σύλλογο
διδασκουσών και τους εκπροσώπους των γονέων του νηπιαγωγείου.
3)Διαμόρφωση του αύλειου χώρου ώστε να είναι ασφαλής για τα νήπια.
4)Εξοπλισμός του σχολείου με τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών 
Θετικά σημεία
1)Ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού μεταξύ των νηπιαγωγών και δημιουργία νέου.
2)Συνεχής διάλογος μεταξύ των νηπιαγωγών για θέματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών.
3)Υψηλή ευαισθητοποίηση των νηπιαγωγών φια θέματα συμπερίληψης,αλληλεγγύης και σεβασμού όλων των
ανθρώπων και ιδιαίτερα των πιο αδύναμων.
Σημεία προς βελτίωση
Απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα κατά την περίοδο μακροχρόνιας επιμόρφωσης.
Επιμόρφωση σε θέματα εκπαίδευσης προσφύγων.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Διοικητική λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
1)Δημιουργία κλίματος αποδοχής και συμπερίληψης όλων των μαθητών.
2)Αύξηση της συμμετοχής των γονέων στα σχολικά δρώμενα και αύξηση του βαθμού εμπιστοσύνης προς τις
νηπιαγωγούς.
3)Δημιουργία θετικού κλίματος μεταξύ νηπιαγωγών,παιδιών,νηπιαγωγών-παιδιών και νηπιαγωγών-γωνέων.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
1)Διαρκής αγώνας για επικοινωνία και συνεργασία με τους αρμόδιους Δημοτικούς φορείς.
2)Ελλειπής τεχνολογικός εξοπλισμός.
3)Η υπερπροσπάθεια των νηπιαγωγών να ανταπεξέλθουν στον πολυσύνθετο ρόλο τους τις οδήγησε σε
επαγγελματική εξουθένωση.