Τμήμα 2: « Το παράπονο των ζώων»: Ομάδα δράσης για την προστασία των ζώων Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Θεματική ενότητα: « Φροντίζω το περιβάλλον» Τομέας: « Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές – Πολιτική Προστασία»

Εργαστήριο 1

Τα ζώα στο περιβάλλον τους

Στοχος: να γνωρίσουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και πως αυτά απειλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα

https://sway.cloud.microsoft/8oFGHa4AttHG95wA?ref=Link&loc=play

     Παρακολουθήσαμε βίντεο και συλλέξαμε πληροφορίες για τα ζώα υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα. Στη συνέχεια φτιάξαμε τα σπίτια των ζώων,  μια ομαδική εργασία στην οποία απεικονίζονται διάφορα οικοσυστήματα, π.χ. θάλασσα, ποτάμι, λίμνη, δάσος.  Τα παιδιά έκοψαν φωτογραφίες από τα απειλούμενα ζώα της Ελλάδας και τα τοποθέτησαν το καθένα στο δικό τους οικοσύστημα π.χ. στη θάλασσα η χελώνα, στο δάσος ο λύκος, στη λίμνη ο αργυρο-πελεκάνος κα. Και σχολίασαν πόσο ευτυχισμένα θα ένιωθαν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον.

    Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν και έκοψαν εικόνες ανθρώπινης δραστηριότητας π.χ. σπίτια, δρόμοι, αυτοκίνητα, καράβια κλπ και τα πρόσθεσαν στη μακέτα τους. Παρατηρώντας το αποτέλεσμα, διαπίστωσαν ότι τα ζώα πρέπει να φύγουν από το φυσικό τους περιβάλλον γιατί δεν μπορούν να χτίσουν πλέον τις φωλιές τους και να ζήσουν εκεί εξαιτίας της ανθρώπινης παρέμβασης. Τα παιδιά εξέφρασαν  τον προβληματισμό τους γύρω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ζώα τώρα  και τα συναισθήματα τους, καθώς αναγκάζονται να  τα αφαιρέσουν  από τη μακέτα τους. Με αυτό τον τρόπο αντιλαμβάνονται ότι η ανθρώπινη παρέμβαση συμβάλλει στην απειλή με εξαφάνιση αρκετών ειδών.

 Στο τέλος, τα παιδιά παρατήρησαν λυπημένα ότι δεν ήταν όμορφο το περιβάλλον έτσι, συζήτησαν γι αυτό και αποφάσισαν να αφαιρέσουν την ανθρώπινη δραστηριότητα και να ξαναφέρουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον .

1 1 1.2

Εργαστήριο 2

Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον

Στόχος : Να αντιληφθούν τη χρησιμότητα του κάθε ζώου σαν στοιχείο του οικοσυστήματος και τη σχέση αλληλεπίδρασης ζώου – ανθρώπου.

        Για  την κατανόηση του παραπάνω στόχου, παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι.

Τα παιδιά έγιναν διάφορα ζώα της επιλογής τους και σχημάτισαν έναν κύκλο. Χρησιμοποιώντας ένα νήμα το οποίο πήγαινε  από χέρι σε χέρι αντικριστά δημιούργησαν ένα πυκνό πλέγμα στο κέντρο του κύκλου . Εκεί, τοποθέτησαν μια κούκλα που συμβολίζει τον άνθρωπο. Ένα ένα παιδί- ζώο καθώς << εξαφανίζεται>> από το οικοσύστημα, βγαίνει από τον κύκλο αφήνοντας το νήμα.

 Στο τέλος , η κούκλα – άνθρωπος δεν μπορεί να σταθεί χωρίς το πλέγμα ασφάλειας που σχημάτιζαν τα ζώα με την ύπαρξή τους, οπότε πέφτει.

2 1 2.2 1

 Εργαστηριο 3

Εικαστικό εργαστήριο!

     Χρησιμοποιώντας  χάρτινα πιάτα και πιρούνια, τέμπερες, ψαλίδια και χαρτιά, κόλλες, ματάκια και πολύ φαντασία , αποφασίσαμε να φτιάξουμε σε μορφή μάσκας το ζώο υπ’ εξαφάνιση που επέλεξε ο καθένας.

 Έτσι φτιάξαμε λύκο, χελώνες καρέτα- καρέτα, κόκκινο ελάφι, φώκια μονάχους- μονάχους, καφέ αρκούδες .

3.2 2 3 1

Εργαστήριο 4

Θέλετε να μάθετε για μας;

      Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ζώων και συνεργάστηκαν ώστε να συγκεντρώσουν όλες τις γνώσεις τους για το ζωάκι που επέλεξαν. Έφτιαξαν την ταυτότητα του ζώου τους καταγράφοντας με γραφή και ζωγραφική τις πληροφορίες που συνέλλεξαν πχ. που κατοικεί, τι τρώει, από τι κινδυνεύει  κ. α.

 Τέλος, η ομάδα κάθε ζώου συστήθηκε στην ολομέλεια μιλώντας για τον εαυτό της .

4.2 4

 Εργαστήριο 5

Τα ζώα μας μιλούν!

       Τέθηκε το ερώτημα <<Αν είχαν ανθρώπινη φωνή τα ζώα , τι νομίζετε ότι θα μας ζητούσαν?>>.  Τα παιδιά δάνεισαν τη φωνή τους στα ζώα και παρουσίασαν τα αιτήματά τους.

 << Θέλουμε να προστατεύετε τα δάση γιατί εκεί είναι το σπίτι μας>> ή

<<Μην πετάτε σκουπίδια στην άμμο και στη θάλασσα>>,

<< Προσέξτε σας παρακαλώ, να μην καίγονται τα δάση>> κ.α.

 Τα καταγράψαμε φτιάχνοντας μια αφίσα και συμπληρώσαμε με ζωγραφική.

 Τέλος όλα τα παιδιά- ζωάκια ένωσαν τη φωνή τους κάνοντας διαμαρτυρία και φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της προστασίας των ζώων.

5 1