Τμήμα 1: Σύνδεση Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Και η Γη γυρίζει”…”Ημέρα-Νύχτα-Εποχές”, “Ήλιος-Σελήνη” με τις θεματικές ενότητες “Παραμύθια αλλιώς” & “Πωπω πόσες ζωγραφιές” του Νέου Προγράμματος Σπουδών

Προβλήθηκε το παραμύθι «Η μυγδαλιά και το φεγγάρι».

Μια φορά και έναν καιρό, σε μια χώρα μακρινή που ο ήλιος είχε φωνή ανθρώπινη και ο άνεμος συνομιλούσε με τα δέντρα και τα βουνά, φύτρωσε μια μυγδαλιά. Ήταν πάντα εκεί να περιμένει την άνοιξη. Μια νύχτα του χειμώνα, το φεγγάρι της είπε πως νιώθει μόνο και τότε εκείνη το πήρε στην αγκαλιά της. Το φεγγάρι κάποια νυχτιά αποφάσισε να φύγει. Η μυγδαλιά ένιωσε βαθιά λύπη. Έκλαψε απαρηγόρητα και αποκοιμήθηκε, μα όταν ξύπνησε ήταν ανθισμένη. Το μοναδικό δέντρο «στολισμένο» με άνθη το χειμώνα.

books0047
Τα δικαιώματα της εν λόγω φωτογραφίας ανήκουν στους δημιουργούς της.

Εν όψει του τέλους του χειμώνα και της επαφής των νηπίων με τα ουράνια σώματα, στο πλαίσιο εμπέδωσης των δράσεων που αφορούν τόσο στη θεματική ενότητα «Σελήνη» όσο και σε εκείνη με τον τίτλο «Παραμύθια αλλιώς», τους ζητήθηκε να παρατηρήσουν τις εικόνες του παραμυθιού και να εκφράσουν την ιστορία με τον δικό τους τρόπο. Μέσω αυτής της προσέγγισης τα παιδιά αφενός μίλησαν για τα συναισθήματα των ηρώων του παραμυθιού, αφετέρου έδωσαν προσοχή στη φύση και στα σημάδια που μας δίνει όταν ετοιμάζεται να περάσει από τη μια εποχή στην άλλη. Με αυτόν τον τρόπο, έγινε σύνδεση και με το θέμα «Ημέρα-Νύχτα και Εποχές».

Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός πήρε τα παιδιά στην αυλή του σχολείου και τους έδειξε μια ανθισμένη αμυγδαλιά.

f42332a5 3e27 45d0 abe1 7ffdd005b87c

Εκείνα παρατήρησαν τα άνθη της και τα χρώματά της. Είδαν ότι ξεχώριζε από τα άλλα δέντρα που ήταν κοντά. Διαπίστωσαν ότι κάποια είχαν ακόμη γυμνά κλαδιά.

Έπειτα επιστρέψαμε στο παραμύθι και στις εικόνες του. Παρατηρήσαμε τα χρώματα, τα πρόσωπα τις εκφράσεις.

Η συζήτηση στράφηκε στους ζωγράφους. Τα παιδιά θυμήθηκαν που είχαν αναπαραστήσει πίνακες του Μοντριάν, του Καντίνσκι, του Χάρινγκ. Ως αποτέλεσμα ήταν να προσεγγίσουμε και τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ.

 

Παρακολουθήσαμε ένα κινούμενο σχέδιο με τη ζωή του ζωγράφου και είδαμε τους πίνακές του. Σταθήκαμε στην έναστρη νύχτα. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα χρώματα και τους στροβιλισμούς και αποφασίσαμε να γίνουμε και εμείς μικροί Βαν Γκογκ, συνδέοντας το θέμα «Πωπω ζωγραφιές», με τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

 

                                    2efb54d0 35ad 47d6 b50e 6674736d6b88 95aa6c98 5d3f 415b 831e 425b0a0b0ed2 

 

c2e666b6 7aaa 4486 ad19 7a0f45435089