Σε συνέχεια της 4ης δραστηριότητας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Και η Γη γυρίζει…”, με θέμα τη “Σελήνη”, διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Σίμος η Στέλλα και το Φεγγάρι», της Έμα Γιάρλετ, εκδόσεις Ψυχογιός.
Στην ιστορία αυτή, ο Σίμος και η Στέλλα είναι δίδυμοι και κάνουν τα πάντα μαζί. Τα πάντα, εκτός από το να μοιράζονται. Κι αυτό τους βάζει σε μπελάδες μεγάλους, όπως εκείνη τη μέρα που από λάθος εκτόξευσαν ένα παιχνίδι τόσο δυνατά που έσπασε το φεγγάρι. Τότε συνεργάστηκαν για να βρουν τι να βάλουν στη θέση του. Και το βρήκαν! Ένα μισοφαγωμένο κεφάλι τυρί!
Τα παιδιά ενθουσιασμένα κατά τη διάρκεια της αφήγησης, πρότειναν και άλλες υπέροχες και μοναδικές ιδέες για το τι θα μπορούσε να αντικαταστήσει τη σελήνη. Με αφορμή το βιβλίο αυτό, οδηγηθήκαμε στο επόμενο εργαστήριο του οποίου το θέμα είναι «Ο δικός μου πλανήτης»! Συνάμα δόθηκε η αφορμή να γραφτούν επιπλέον προτάσεις σχετικά με το τι άλλο θα έμπαινε στη θέση του φεγγαριού, εάν ένας εξωγήινος έφτανε στο φεγγάρι από τυρί και αποφάσιζε να το φάει όλο!
Οι ιδέες των παιδιών αποτυπώθηκαν με φωτογραφίες σε ένα μοναδικό κολλάζ, όπου από μόνο του αποτελούσε μια νέα ιστορία στην οποία ο/η καθένας/καθεμία κατέγραψε την ιδέα του στο χαρτί, συνδέοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη συγκεκριμένη δράση των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Και η Γη γυρίζει» με το θέμα «Παραμύθια αλλιώς» του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο.
Η προσέγγιση αυτή δίνει την ευκαιρία στον/στην μαθητή/τρια να μπορεί:
- Να ακολουθεί οδηγίες για την ολοκλήρωση μιας δράσης.
- Να συνεργάζεται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβεται τις απόψεις και την εργασία των άλλων.
- Να εμπλέκεται σε πράξεις γραφής.
- Να διηγείται, να περιγράφει, να ερμηνεύει