Τμήμα 1 : Σύνδεση Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Και η Γη γυρίζει… – Σελήνη” με τη θεματική ενότητα “Παραμύθια αλλιώς” του Νέου Προγράμματος Σπουδών

Σε συνέχεια της 4ης δραστηριότητας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Και η Γη γυρίζει…”, με θέμα τη “Σελήνη”, διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Σίμος η Στέλλα και το Φεγγάρι», της Έμα Γιάρλετ, εκδόσεις Ψυχογιός.995bf8a7 892e 4718 a615 ec652f8a1d5a
Στην ιστορία αυτή, ο Σίμος και η Στέλλα είναι δίδυμοι και κάνουν τα πάντα μαζί. Τα πάντα, εκτός από το να μοιράζονται. Κι αυτό τους βάζει σε μπελάδες μεγάλους, όπως εκείνη τη μέρα που από λάθος εκτόξευσαν ένα παιχνίδι τόσο δυνατά που έσπασε το φεγγάρι. Τότε συνεργάστηκαν για να βρουν τι να βάλουν στη θέση του. Και το βρήκαν! Ένα μισοφαγωμένο κεφάλι τυρί!

 

 

Τα παιδιά ενθουσιασμένα κατά τη διάρκεια της αφήγησης, πρότειναν και άλλες υπέροχες και μοναδικές ιδέες για το τι θα μπορούσε να αντικαταστήσει τη σελήνη. Με αφορμή το βιβλίο αυτό, οδηγηθήκαμε στο επόμενο εργαστήριο του οποίου το θέμα είναι «Ο δικός μου πλανήτης»! Συνάμα δόθηκε η αφορμή να γραφτούν επιπλέον προτάσεις σχετικά με το τι άλλο θα έμπαινε στη θέση του φεγγαριού, εάν ένας εξωγήινος έφτανε στο φεγγάρι από τυρί και αποφάσιζε να το φάει όλο!

Οι ιδέες των παιδιών αποτυπώθηκαν με φωτογραφίες σε ένα μοναδικό κολλάζ, όπου από μόνο του αποτελούσε μια νέα ιστορία στην οποία ο/η καθένας/καθεμία κατέγραψε την ιδέα του στο χαρτί, συνδέοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη συγκεκριμένη δράση των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Και η Γη γυρίζει» με το θέμα «Παραμύθια αλλιώς» του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο.

Η προσέγγιση αυτή δίνει την ευκαιρία στον/στην μαθητή/τρια να μπορεί:

  • Να ακολουθεί οδηγίες για την ολοκλήρωση μιας δράσης.
  • Να συνεργάζεται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβεται τις απόψεις και την εργασία των άλλων.
  • Να εμπλέκεται σε πράξεις γραφής.
  • Να διηγείται, να περιγράφει, να ερμηνεύει
    6f4342c2 ea62 46be bf25 21e5c775b77e3d02d6c7 eb7b 40dc a66c 31cd11e144996a32eb0c 6e7f 49ef a037 87a3b25f813d 78995f73 4e0f 4802 ad24 b3b27e5ed3f4 d2fc81d0 9cc6 4178 ba87 49a436818d4e fe53ab94 8622 4f79 a88b 74a0b67cf600d29a7129 322f 421c 81bd 8f37c5c350d5