Τμήμα 1: Σύνδεση Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Και η Γη γυρίζει…Ήλιος-Σελήνη” με τη θεματική ενότητα “Παραμύθια αλλιώς” του Νέου Προγράμματος Σπουδών

Ολοκληρώνοντας την 4η δραστηριότητα, η εκπαιδευτικός αποσκοπώντας στην καλύτερη εμπέδωση των προηγούμενων δράσεων σχετικά με τη μέρα και τη νύχτα, τον ήλιο και τη σελήνη, διάβασε το παραμύθι «Το πρώτο λουλούδι» του Μάνου Κοντολέων,769e7d7f 9e37 4bfa 8206 f020f15b9c2a εκδόσεις Πατάκη.

“Ήταν κάποτε μια εποχή κι ήταν κάποτε ένας μεγάλος τόπος, στον οποίο ζούσανε άνθρωποι. Υπήρχαν ζώα, πουλιά, ερπετά και ψάρια. Υπήρχαν θάλασσες, βουνά, ποτάμια και λίμνες. Και υπήρχαν φυτά και δέντρα, θάμνοι και άγρια χορτάρια.
Αλλά σ’ εκείνη την εποχή και σ’ εκείνον τον τόπο δεν υπήρχαν λουλούδια. Κι σ’ εκείνον τον τόπο ζούσαν, μόνες τους, πλάι στην λίμνη, δυο αδερφές, εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους αλλά πολύ αγαπημένες. Η Ασημένια, φίλη της νύχτας και των πλασμάτων της, γιατί η νύχτα το ασήμι αγαπά. Και η Χρυσαφένια, αγαπημένη της μέρας και των ανθρώπων γιατί η μέρα το χρυσάφι αγαπά. Οι άνθρωποι τρόμαζαν σαν έβλεπαν την Ασημένια. Τους φαινόταν απόκοσμη, θλιβερή. Μα κάτι αντίστοιχο γινόταν με την Χρυσαφένια από τα πλάσματα της νύχτας. Σταματούσαν τα πουλιά να κελαηδούν, έφευγαν μακριά της όλα.

4be4e24e a41b 4eec 8906 c894d5dd3788 7a2427e9 2be8 4975 bc0f b38812adceaf 23494b13 118e 4e37 adc1 0a0ad3710bfa a08ba621 1410 4ce3 adc4 570458c02259 e802d7aa f667 415a a0c7 eb4b1cc907e3

Τότε οι αδελφές έφυγαν. Κίνησαν για άλλα μέρη. Παντού κάποιος ήθελε τη μια από τις δυο, πουθενά και τις δυο. Μα ήρθε η ώρα κι η στιγμή που σ’ ένα βουνό επάνω, στο μέσο μιας ξέρας, ένα τόσο δα σποράκι αντάμωσαν, ανάμεσα σε πέτρες, μέσα σε σπηλιά. Κι αυτός ο τόσο δα σπόρος έγινε κάτι περισσότερο από ένας τόπος για τις δυο τους. “Νύχτα που μέρα έγινες. Μέρα που κρύβεις νύχτα”. Και το θαύμα δημιουργήθηκε.

7d1c250f 57bd 4214 84a2 09679b7163f3 099b1b92 522f 4d3b ae41 84ed571b427c 625aa13c c720 40e4 9672 efcca09f71c2 5178e2f4 5068 4936 914e d6e95390cdfd
Η εκπαιδευτικός αφού διερεύνησε το επίπεδο κατανόησης της ιστορίας από τα νήπια, τους ζήτησε να ζωγραφίσουν τη Χρυσαφένια και την Ασημένια. Κάθε παιδί κλήθηκε να περιγράψει τις δύο ηρωίδες, ενώ εξέφρασε τι του έκανε εντύπωση απ’ το παραμύθι και στη συνέχεια όλα φαντάστηκαν το πρώτο λουλούδι και το ζωγράφισαν. Κάποια παιδιά θυμήθηκαν ότι και ο μικρός Πρίγκιπας είχε ένα τριαντάφυλλο. Οπότε βάσει και αυτής της ιδέας, τελικά αποφασίστηκε όλοι να αναζητήσουμε τον δικό μας φανταστικό πλανήτη.