Τμήμα 1: Τα λογάκια τα πικρά τη “ραγίζουν” την καρδιά! Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”!

Με αφορμή το εν λόγω βίντεο, στο οποίο τα νήπια προσποιήθηκαν πως δεν αποδέχονται στην παρέα τους τον Αιμίλιο το μήλο, ένα καινούργιο παιδάκι στην τάξη επιδεικνύοντας αγενή συμπεριφορά, είναι καλό να αναφερθεί ότι υπάρχουν χαρακτηριστικές μορφές παιδικής επιθετικής συμπεριφοράς στα σχολικά περιβάλλοντα, ανάλογα με το φύλο και την ηλικία, καθεμία από τις οποίες ποικίλλει σε σοβαρότητα και ένταση. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ακόλουθες:

  • Πειράγματα με σκοπό την γελοιοποίηση των συμμαθητών
  • Σωματικές παρενοχλήσεις (σπρωξίματα, τραβήγματα κ.λπ.)
  • Απόρριψη από παρέες και διαπροσωπικές σχέσεις
  • Αντιδραστικότητα προς τους εκπαιδευτικούς
  • Άρνηση συνεργασίας και συμμετοχής στην τάξη
  • Ξεσπάσματα

Η συγκεκριμένη δράση είχε ως στόχο να παρατηρήσουν οι μαθητές/ριες α) τις αθέατες επιπτώσεις μιας μη αποδεκτής συμπεριφοράς στον ψυχικό κόσμο ενός προσώπου, β) να μπορέσουν να μπουν για λίγο στη θέση του, γ) ν’ αναγνωρίζουν μορφές επιθετικότητας (λεκτική, σωματική, κοινωνική κ.ο.κ.), δ) να επιλέγουν την ορθή επικοινωνία και συνεργασία με τους άλλους.

Το θέμα της πρόληψης στον τομέα της ψυχικής υγείας των παιδιών αποκτά όλο και μεγαλύτερη απήχηση διεθνώς τα τελευταία χρόνια και αποτελεί σημαντικό στόχο διαφόρων διεθνών οργανισμών, γιατί το «αποτελεσματικό» σχολείο, οφείλει να «αφουγκράζεται» τις ανάγκες των παιδιών και να δίνει έμφαση στην επαρκή στήριξη τους σε ένα πλαίσιο επικοινωνίας, κατανόησης και φροντίδας» (Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Πράξη: «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων» (MIS 5092064) « Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω» Παπαδημητρίου Άρτεμις).