Στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου, τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους και με τα ονόματα των φίλων τους, μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν παρουσίες, να υπογράψουν τις εργασίες τους, να δανειστούν βιβλία κ.λπ.
Η γραφή είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη δεξιότητα. Η ανάπτυξη του υψηλότερου επιπέδου γραφής για ένα νήπιο ξεκινά απ’ την ικανότητα του να αντιγράφει απλά σχήματα. Πριν την εκμάθηση των γραμμάτων, το παιδί χρειάζεται να εξοικειωθεί στην αντιγραφή και στην πορεία στην αναπαραγωγή προγραφικών σχημάτων (οριζόντιες γραμμές, κύκλο, κάθετες γραμμές, τεμνόμενες, διαγώνιες γραμμές, σταυρό, τρίγωνο, τετράγωνο κ.ο.κ.).
Μία δραστηριότητα που ενισχύει τη λεπτή κινητικότητα (και εξασκεί τους λεπτούς μύες των χεριών) είναι η ζωγραφική σε συγκεκριμένο χώρο. Τα νήπια εργάστηκαν με αυτόν τον τρόπο στην δημιουργία των ημερών της εβδομάδας και του παρουσιολογίου της τάξης (διαστημόπλοιο), το οποίο εξελίσσεται μέρα με την ημέρα. Πέραν απ’ την εξάσκηση των λεπτών δεξιοτήτων τους, τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα ζωγραφίζοντας, χρωματίζοντας, κόβοντας χαρτόνια με τρόπο αυθόρμητο, φυσικό και δημιουργικό.