Δημιουργία λαχανόκηπου

Το σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Σχολικοί λαχανόκηποι” και το Σάββατο 2/12/2023 δημιουργήσαμε το δικό μας λαχανόκηπο στο αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου μας.

Τα μέλη της ομάδας του προγράμματος με τη βοήθεια των γονέων ετοίμασαν ξύλινα παρτέρια από παλέτες.

Τα  παιδιά είχαν ενεργό ρόλο στη δημιουργία του .

Συγκεκριμένα έγιναν οι εξής δραστηριότητες:

-Γνωριμία με τα μέλη της ομάδας

-Παιχνίδι αναγνώρισης λαχανικών

-Παιχνίδι σύνδεσης στοιχείων της φύσης

-Βάψιμο παρτεριών

-κατασκευή λαχανόκηπου με τη δημιουργία παρτεριών

-φυτέματα στον κήπο (μαρούλια, κουνουπίδια, μπρόκολα, λάχανα και σκόρδα

-εδαφοκάλυψη και πότισμα

-Γνωριμία με τον κύκλο ζωής των λαχανικών

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη διαδικασία και ήταν έτοιμα να βοηθήσουν στη συντήρηση ,στη φροντίδα και την προστασία του δικού τους λαχανόκηπου .

 

20231202 111757 120231202 112421FB IMG 1702490056316FB IMG 1702490065999FB IMG 1702490082194

P2150673

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

P2150671

20231202 124543

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

FB IMG 1702490093013

 

 

Εργαστήριο δεξιοτήτων : “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική ,είναι απλώς μοναδική”  

 

Θεματική ενότητα :Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

1.Ανθρώπινα δικαιώματα

 

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου
δυο καρδιές η καρδιά της μητέρας
η καρδιά του πατέρα.
Πάτα γερά.
Δε θα πέσεις.
Γιάννης Ρίτσος

 

Κύριος σκοπός της παραπάνω θεματικής ενότητας είναι η προσέγγιση θεμάτων οικογενειακής πολυμορφίας μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια στους μαθητές των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα όπως η κριτική σκέψη ,η συνεργασία ,η επικοινωνία και η δημιουργικότητα καθώς και την καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (εν συναίσθηση ,ευαισθησία ).

Αρχικά ζωγραφίσαμε και παρουσιάσαμε τη δική μας οικογένεια και είπαμε πως νιώθουμε μέσα σ’ αυτή.

Στη συνέχεια με τη βοήθεια του παραμυθιού “Η μονα-δική μου οικογένεια” της Ι. Μανάφη συζητήσαμε για όλους τους τύπους οικογένειας που συναντάμε(πυρηνική ,εκτεταμένη ,μονογονεϊκή ,θετή ,ορφανά παιδιά).  Αναφερθήκαμε  στις όμορφες στιγμές που περνούν οι άνθρωποι μέσα σ’ αυτές ,τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν  και προσπαθήσαμε να δώσουμε λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις.

Τέλος συμφωνήσαμε ότι τα δομικά υλικά για μια ευτυχισμένη οικογένεια είναι η :

ΑΓΑΠΗ     ΣΤΟΡΓΗ     ΖΕΣΤΑΣΙΑ    ΔΥΝΑΜΗ     ΑΠΟΔΟΧΗ    ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

20231214 122835 1

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη

Την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023 στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “Φθινόπωρο -Σπορά”, επισκεφτήκαμε τον Βοτανικό Κήπο ¨Ζέλιος Γη¨. Μαζί με την ξεναγό τα παιδιά παρατήρησαν τα βότανα ,τα άγγιξαν ,τα μύρισαν , έμαθαν για τις ιδιότητές τους και θαύμασαν τον πλούσιο λαχανόκηπο. Στη διάρκεια της βόλτας τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το Γυάλινο Πύργο ,τις μαρμάρινες προτομές που στόλιζαν το τοπίο και  τις εναλλαγές των χρωμάτων στα δέντρα. Είχαν την ευκαιρία να ταΐσουν τα όμορφα ελαφάκια και τα κατσικάκια του κήπου. Η ωραία περιήγηση στη φύση ολοκληρώθηκε με  την τέχνη της κηπουρικής, καθώς κάθε παιδί φύτεψε από ένα φυτό σε μια γλάστρα. Μια αξέχαστη εμπειρία με μοναδικές εικόνες από το υπέροχο φυσικό τοπίο!

P1230508

P1230532

P1230534

IMG 20231109 110153P1230538

P1230569

P1230576

P1230594

Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα -code week

Το νηπιαγωγείο  μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2023 (https://codeweek.eu).

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό  με ευχάριστο και ενδιαφέροντα τρόπο. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία από την Ελλάδα και χώρες της Ευρώπης και συνδυάζει συμμετοχή του κάθε σχολείου  στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Codeweek) και συμμαχία Etwinning.

Συγκεκριμένα, συμμετείχαμε μαζί με άλλα νηπιαγωγεία της Ελλάδας και του εξωτερικού  στην δραστηριότητα “Φθινοπωρινά μαζέματα”, που οργάνωσε η συνάδελφος Γιαννούλα Κυριάκου.

  Σχεδιάζουμε και ζωγραφίζουμε ένα φθινοπωρινό φύλλο δέντρου, ένα για κάθε τμήμα που συμμετέχει.

   Τα νήπια   του  1ου τμήματος   κόλλησαν διάφορα όσπρια στο φύλλο και του 2ου τμήματος  χρησιμοποίησαν τέμπερα και μπατονέτες.

Φθινοπωρινό φύλλο 1ΦΥΛΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ

Ανεβάζουμε το φύλλο που δημιουργήσαμε σε συνεργατικό padlet.

Αφού συγκεντρώσαμε όλα τα φύλλα από τα συμμετέχοντα σχολεία τα εκτυπώσαμε και τα πλαστικοποιήσαμε εις διπλούν.

Τέλος διαλέξαμε κάποια φύλλα, αναμεσά τους και το δικό μας. Τα τοποθετήσαμε στο πλέγμα και προγραμματίσαμε το ποντικάκι μας να φτάσει πάνω στα φύλλα ακολουθώντας την σωστή διαδρομή.

Το πιστοποιητικό συμμετοχής μας. 6MgfwsMaKc-

Στο έργο Etwinning με τίτλο «Autumn collections – Φθινοπωρινά μαζέματα…», το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει με βιωματικές δραστηριότητες, δραστηριότητες προγραμματισμού σε συνεργασία με σχολεία της Ελλάδας αλλά και άλλων χωρών της Ευρώπης.

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε  από τα  φθινοπωρινά φύλλα που κατασκεύασαν όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

1η δραστηριότητα:

Παρατηρήσαμε τα φύλλα  από το padlet   και βρήκαμε στο χάρτη και στην υδρόγειο σφαίρα που βρίσκονται τα σχολεία που συμμετέχουν. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία που βρίσκονται στην Ελλάδα και σχολεία που βρίσκονται σε  σε άλλες χώρες. Είδαμε  ότι φύλλα έστειλαν σχολεία από 5 χώρες: Ελλάδα, Ρουμανία, Βοσνία &Ερζεγοβίνη, Ιταλία, Ισπανία.

2η δραστηριότητα:

Ομαδοποιήσαμε τα  φύλλα ανάλογα με το σχήμα των φύλλων που είχαμε κατασκευάσει.

1699909339969 1

3η δραστηριότητα:  Παίξαμε παιχνίδι μνήμης

1699909339942

4η δραστηριότητα: Παιχνίδι ¨βρίσκω το όμοιο φύλλο¨. Τα παιδιά κρατούν ένα φύλλο και τα υπόλοιπα φύλλα είναι στο πάτωμα. Τα παιδιά με τη συνοδεία μουσικής κινούνται στο χώρο και όταν σταματά η μουσική βρίσκουν το όμοιο φύλλο.

16999090542711699909054281

5η δραστηριότητα: Παίξαμε με το ρομποτάκι .Τα παιδιά  το οδήγησαν να περάσει σε διαδρομή ανάμεσα από τα φύλλα ή πάνω από αυτά και  να σταματήσει όταν φτάσει στο δικό μας φύλλο.

IMG 3f766b55d42456f8795eaf6c0424e05f VIMG 4d66fd415b456230bd5a4dcd77fac124 V

6η δραστηριότητα: Παιχνίδι ¨ποιο φύλλο λείπει”. Κρύβουμε ένα φύλλο και το παιδί προσπαθεί να μαντέψει ποιο φύλλο λείπει.

1699909305655

7η δραστηριότητα: Εξέλιξη του χρώματος των φύλλων από το κίτρινο στο καφέ.1699909197688

8η δραστηριότητα:

Συνεργατικό δέντρο. Τα παιδιά κόλλησαν  τα φύλλα όλων των σχολείων στο δέντρο.

16999090542521699909054243

9η δραστηριότητα. Φυλλοσυνθέσεις. Τα νήπια αξιοποιώντας τα φύλλα συνέθεσαν το γράμμα Φ του φθινοπώρου και μια φυλλοφατσούλα.