ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ 2023-2024
- Το “Schoolnest: A Place of Well-being” είναι ένα έργο eTwinning όπου οι εμπλεκόμενες σχολικές κοινότητες επικεντρώνονται σε διαφορετικά είδη παιχνιδιού, με στόχο την προώθηση της συνολικής ευημερίας. Τον Ιανουάριο, τα συνεργαζόμενα σχολεία διάλεξαν την αγαπημένη τους ιστορία με χιονάνθρωπο και τη διάβασαν. Στη συνέχεια, δημιούργησαν τον χιονάνθρωπο τους χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά και υλοποίησαν δραστηριότητες όπως η ψηφιακή δημιουργία του χιονάνθρωπου τους χρησιμοποιώντας το Flipanim και πειράματα για να μάθουν πώς διατηρείται ο πάγος και συζήτησαν για τις καιρικές συνθήκες σε κάθε χώρα (κλιματική αλλαγή). Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι χιονάνθρωποι αρχίζουν να λένε την ιστορία τους, περιγράφοντας την κοινή τους προέλευση (τον κύκλο του νερού) και ενσωματώνοντας ορισμένα πολιτισμικά χαρακτηριστικά για να εισαγάγουν τη διαφορετικότητα. Schoolnest: Snowmen Family Story: Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι χιονάνθρωποι αρχίζουν να λένε την ιστορία τους, περιγράφοντας την κοινή τους προέλευση (τον κύκλο του νερού) και ενσωματώνοντας ορισμένα πολιτισμικά χαρακτηριστικά για να εισαγάγουν τη διαφορετικότητα. Ο πρώτος χιονάνθρωπος δώρισε κάτι που χρειάζεται η ανθρωπότητα για το μέλλον στον επόμενο. Το φόντο της ιστορίας δημιουργήθηκε με ένα εργαλείο AI (Stable Diffusion Image Generator), όπου οι μαθητές εισήγαγαν συγκεκριμένες λέξεις για να δημιουργήσουν το περιεχόμενο της εικόνας τους.
- Schoolnest: Find the hidden star! Η δράση αυτή εμπνεύστηκε το παιδικό βιβλίο «3 γάτες και μια ευχή» όπου οι ήρωες του παραμυθιού κοίταξαν στον ουρανό για να βρουν ένα πεφταστέρι και μοιράστηκαν μια κοινή επιθυμία, να παραμείνουν φίλοι για πάντα. Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να αποκωδικοποιήσουν συγκεκριμένα μονοπάτια με δραστηριότητες χρήσης ρομποτικού εξοπλισμού, με στόχο να εντοπίσουν πού κρύβεται το αστέρι και να κάνουν μια ευχή για ένα καλύτερο μέλλον.

- Schoolnest: Swallows & Bees: Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι εταίροι του έργου χωρίζονται σε δύο ομάδες: τα χελιδόνια και τις μέλισσες.
Η ομάδα των Swallows δημιούργησε ένα ζάρι που κωδικοποιεί συγκεκριμένες κινήσεις πουλιών (από την έρευνα που έκαναν σε προηγούμενη δραστηριότητα). Στη συνέχεια συναντήθηκαν διαδικτυακά για να ρίξουν τα ζάρια και να παίξουν.
- Schoolnest Orff Game Code: Η μέθοδος Orff είναι μια διδακτική προσέγγιση που χρησιμοποιείται στη μουσική εκπαίδευση, η οποία βασίζεται στο σπάσιμο μιας έννοιας σε μικρότερα μέρη, έτσι ώστε οι μαθητές να αναγνωρίζουν μοτίβα που τους βοηθούν να θυμούνται και να τα συνδέουν για να παράγουν το αρχικό στοιχείο. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση προωθεί την ισχυρή συνεργασία μεταξύ των μελών για την εκτέλεση των μοτίβων και την αναπαραγωγή μουσικής.
- Schoolnest: Strategic Games/ Brain Teasers: Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι ομάδες συναντώνται διαδικτυακά και παίζουν σκάκι, προσπαθώντας να μάθουν βασικές κινήσεις των πιονιών. Στη συνέχεια, σχηματίζουν ζευγάρια και παρουσιάζουν ένα παιχνίδι μυαλού και το άλλο σχολείο το παίζει. Παραδείγματα των προτάσεων είναι: σχεδιαστικές διαδρομές και προγράμματα Ozobot, Tetris, Rubrik’s cube, Tangrams, Tapatan, Sudoku Outdoors, Balance Toys Game, Maze with ball, Color Code, Handmade Domino, Smart Game Maze.
Αποφασίσαμε να πάρουμε μέρος στην ευρωπαική εβδομάδα προγραμματισμού (Code Week 2023) δημιουργώντας μία ιστορία-γράμμα προς τον δήμαρχο της πόλης μας, εντοπίζοντας περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα της κοντινής μας περιοχής.
Η ιστορία μας δημιουργήθηκε από τους μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Αρτάκης μετά από μία έρευνα πεδίου στην κοντινή μας γειτονιά. Τα παιδιά εντόπισαν κάποια προβλήματα και θέλησαν να στείλουν ένα γράμμα στον δήμαρχο της πόλης μας και να του ζητήσουν να βρει λύσεις. Τα προβλήματα αυτά ήταν: 1. Δεν υπάρχει κάδος ανακύκλωσης έξω από το σχολείο μας, κάτι που θεωρούμε αναγκαίο, καθώς ανακυκλώνουμε διαρκώς. 2.Προχωρώντας και φτάνοντας στο κοντινό μας παρκάκι, διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχουν πολλά δέντρα για σκιά, ούτε και πολλά παρτέρια με λουλούδια. 3. Συνεχίζοντας, διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν πολλά αδέσποτα σκυλιά που χρειάζονταν φαγητό και νερό και 4. Διασχίζοντας το δρόμο από μία διάβαση πεζών διαπιστώσαμε ότι για να ανέβουμε στο πεζοδρόμιο δεν υπήρχε ράμπα, γεγονός που θα δυσκόλευε κάποιον/α που κινείται με αναπηρικό καροτσάκι.
Επιστρέφοντας στο σχολείο μας αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε αυτά τα προβλήματα και να συνθέσουμε μια ιστορία-γράμμα προς τον δήμαρχο της πόλης μας, ζητώντας λύσεις για αυτά τα συγκεκριμένα προβλήματα. Στη συνέχεια, και αφού γράψαμε το γράμμα, τοποθετήσαμε τις ζωγραφιές κάτω από το χαλάκι του beebot και δείξαμε τη διαδρομή πρώτα με τόξα και μετά προγραμματίζοντας το ρομποτάκι beebot. Η διαδρομή στο χαλάκι ήταν αυτή ακριβώς της ιστορίας, όπου ξεκινήσαμε από το σχολείο μας, εντοπίσαμε την έλλειψη μπλε κάδου ανακύκλωσης, συνεχίσαμε προς το πάρκο όπου εντοπίσαμε την έλλειψη δέντρων, βρήκαμε αδέσποτα σκυλιά, όπου θελήσαμε να φτιαχτεί ένα σπιτάκι με δοχεία νερού και φαγητού, διασχίσαμε το δρόμο όπου διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε ράμπα στο πεζοδρόμιο και τέλος φτάσαμε στο δημαρχείο όπου και δώσαμε την επιστολή μας στο δήμαρχο.
Στόχοι της παραπάνω δραστηριότητας ήταν η συνεργασία σε ομάδες, η βιωματική μάθηση, η από κοινού συζήτηση και εύρεση λύσεων, η αφήγηση μιας ιστορίας, η κωδικοποίηση της διαδρομής και ο προγραμματισμός του ρομπότ. Πρέπει να τονιστεί ότι τα παιδιά, χάρηκαν ιδιαιτέρως τον προγραμματισμό του ρομπότ και βοηθήθηκαν πολύ από τη χρήση των τόξων.

Ο παρακάτω σύνδεσμος περιέχει αναλυτικά τις δράσεις σας https://www.canva.com/design/DAFu9ouUqHo/zSTRJ5LRJuapk7ssNSdFCw/edit