Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

31 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την αποταμίευση και φυσικά συζητήσαμε για αυτήν με τους μαθητές μας.

Αφορμή στάθηκε το παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου “Αν κάθε μέρα” το οποίο εισάγει στα παιδιά την έννοια της αποταμίευσης, από μία διαφορετική, ευρύτερη οπτική. Μας προτρέπει να δοκιμάσουμε, να είμαστε συνεπείς και να σκεφτόμαστε αισιόδοξα το μέλλον, κάνοντας κάθε μέρα κάτι μικρό, για να πετύχουμε κάτι  μεγάλο.

images 1

 

Στη συνέχεια, αντλώντας έμπνευση από τη μασκότ του σχολείου μας “Πεινασμένη Κάμπια” και την πεταλούδα του αγαπημένου μας Eric Carle, δημιουργήσαμε τους δικούς μας κουμπαράδες-πεταλούδες!!!!

 

Η πεταλούδα του Eric Carle:

                                                                       572027633 1351594410088628 7284497737248580838 n  

 

Οι κουμπαράδες μας:

572004930 1351595076755228 6977221559837473826 n        574580073 1351595173421885 5389202529064039817 n     572779005 1351595420088527 7136386763137086659 n                                                                                                        572806194 1351595526755183 5581367777909915220 n

 

Γιατί “των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”!!!

“Ζήτω το ΟΧΙ, Ζήτω η ΕΛΛΑΔΑ”

Προσεγγίσαμε το θέμα της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 διαμέσου ποικίλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Πρωτίστως εστιάσαμε στις σύνθετες έννοιες του πολέμου και της ειρήνης.

Για την εισαγωγή των παιδιών στο θέμα υπό διερεύνηση, διαβάσαμε το καταπληκτικό αντιπολεμικό βιβλίο του Davide Cali “O εχθρός”.

archeio lhpshs 2

Έπειτα υλοποιήσαμε ατομικό φύλλο εργασίας, άμεσα σχετιζόμενο με το μήνυμα που αποπνέει το βιβλίο!

Stigmiotypo othonhs 141

Εν συνεχεία, διαβάσαμε την “Ειρήνη” του Αριστοφάνη σε διασκευή του Φίλιππου Μανδηλαρά…

archeio lhpshs 1 1

και υλοποιήσαμε ατομικό φύλλο εργασίας.

Stigmiotypo othonhs 142

Ακολούθως, τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν “εικόνες ειρήνης” και “εικόνες πολέμου”, τις οποίες ομαδοποίησαν σε στεφάνια χωρίζοντάς τις σε δύο κατηγορίες, αναλόγως την έννοια την οποία αντιπροσώπευαν.

57a0f622 dc19 410e b340 84e0dd5d8988 3c3abcf9 01f1 47ad 861b 2b7c0b10ef11 42ff9294 e80d 4ce5 82f6 7bb427988ce1 8656112d 78ea 46c3 9bd0 54c99d5e04ee

Συνεχίσαμε μετατρέποντας μια εικόνα πολέμου σε εικόνα ειρήνης, δημιουργήσαμε ατομικά τα περιστέρια – σύμβολα της ειρήνης και ομαδικά την “ΕΙΡΗΝΗ”!

Stigmiotypo othonhs 143 cda69231 0baf 48ee 9174 179fd1b1c6bd ff42e03e 8139 448c 89a5 229e22803aa7

Για την εισαγωγή μας στα ιστορικά γεγονότα, διαβάσαμε “Το έπος του ’40” του Φίλιππου Μανδηλαρά… 

20200219112808 to epos tou 40

παρατηρήσαμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο.

Η 28η Οκτωβρίου 1940

Έπειτα, γνωρίσαμε την Ιταλική και τη Γερμανική σημαία. Εστιάσαμε στη δική μας Γαλανόλευκη Ελληνική σημαία την οποία παρατηρήσαμε και μιλήσαμε για τα χρώματα και τους συμβολισμούς της.

Τα παιδιά προχώρησαν σε ατομική κατασκευή ελληνικής σημαίας στην οποία ενσωματώθηκαν φωτογραφίες τους που “φώναζαν” λεζάντες – συνθήματα που τα ίδια έγραψαν (ΟΧΙ, ΑΕΡΑ, 1940).

b8ff2e61 31e3 456b 9d8b 2d1afc619925 eeb4fc3f a03c 4f03 bf4b aecdfeccc700

b1be4713 0fba 45d4 8a4a c708e17ba867

Δεν παραλείψαμε να μάθουμε το Ο του ΟΧΙ, το οποίο προέκυψε αβίαστα από την υπό επεξεργασία θεματική ενότητα και υλοποιήσαμε σχετικό φύλλο εργασίας.

Stigmiotypo othonhs 144

 

Την παραμονή της εθνικής μας επετείου, πραγματοποιήσαμε με μεγάλη υπερηφάνεια την καθιερωμένη γιορτούλα μας, κατά τη διάρκεια της οποίας τα παιδιά τίμησαν το έπος του ’40 απαγγέλοντας ποιήματα, τραγουδώντας και κάνοντας παρέλαση!!!

454ebe36 12ea 4a03 b771 ef159b260ada 18911ea6 498e 4422 9755 3817b95083bd aa2e4941 62b6 43b1 9fc9 03de6d60e1ec 78d83955 2643 4b7f b55f 9a7bed6b7840 dbdf1295 8e3b 42fa 86d4 938f529bf486 4ccf74fa b5ef 4478 b16d 05da5ffa515c d0a396c4 1179 4f78 bd7e 265117b7c8c6 b8998862 eac1 4991 8e77 c255b5729512 2ac3ae24 1ef6 41cf b150 e67bc2ae2572

780ac7b4 29fd 454f b632 aec54ebefe0e 0532600c 03fe 42fc 8e49 f1549090f424 ab23b3a2 36e7 4044 b024 65712fda13ae 30150ce6 868d 4e4a a0a0 30cd4f4caa2e

Πατώντας την παρακάτω εικόνα, μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο με στιγμιότυπα από την όμορφη γιορτή μας!!!

Stigmiotypo othonhs 145

Και του χρόνου με υγεία!!!

 

EU Code Week 2025 – “Code, Play, Smile – Rights for Every Child”

colorful flat and cute back to school banner 3

Συμμετείχαμε στη EU Code Week (Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα) 2025 με τη δραστηριότητα “Code, Play, Smile – Rights for Every Child” και ανακαλύψαμε την κωδικοποίηση και τον προγραμματισμό μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες που συνδέονταν με τα δικαιώματα των παιδιών.

Πιο συγκεκριμένα οι διδακτικοί στόχοι ήταν οι εξής:

  • Να καταλάβουν τα δικαιώματά τους με παιγνιώδη τρόπο.
  • Να αναπτύξουν απλές δεξιότητες προγραμματισμού (αλγόριθμοι, ακολουθίες, εντολές).
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η ακρόαση, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων.
  • Να συνδέσουν τον προγραμματισμό με θέματα της πραγματικής ζωής (τα δικαιώματα των παιδιών).

Πραγματοποιήσαμε τη δραστηριότητα σε δύο εκδοχές, μία με τη χρήση του ρομπότ Βeebot και μία unplugged, μετατρέποντας τα ίδια τα παιδιά σε ρομποτάκια.

Οι μαθητές και στις δύο δραστηριότητες χωρίστηκαν σε ανομοιογενείς ομάδες των τριών και κάθε ομάδα πραγματοποίησε μία μίνι σύσκεψη για να αποφασίσει ποιο ρόλο θα επιτελούσε κάθε μέλος της στα πλαίσια των δραστηριοτήτων.

Στην unplugged εκδοχή ένα παιδί ανέλαβε το ρόλο του ρομπότ, το δεύτερο να γράψει τον κώδικα (αλγοριθμική ακολουθία) βρίσκοντας και τοποθετώντας τις κάρτες κατεύθυνσης – εντολής στη σωστή σειρά και το τρίτο ανέλαβε να προγραμματίσει το παιδί – ρομπότ για να εκτελέσει τον κώδικα. Οι μαθητές δούλεψαν πάνω σε αυτοσχέδιο επιδαπέδιο πλέγμα με εικόνες δικαιωμάτων των παιδιών. Όταν το παιδί – ρομπότ έφτανε στην εικόνα που είχαν προαποφασίσει να το οδηγήσουν, έπρεπε να την παρατηρήσουν και να πουν σε ποιο δικαίωμα αναφέρεται.

Στη Beebot εκδοχή, οι μαθητές εργάστηκαν σε πλέγμα με εικόνες και έπρεπε να λύσουν σύντομους γρίφους καθένας από τους οποίους, τους οδηγούσε σε ένα δικαίωμα των παιδιών. Οι ρόλοι των μελών κάθε ομάδας μοιράστηκαν ως εξής: Ένα παιδί έπρεπε να λύσει το γρίφο, το δεύτερο να γράψει τον κώδικα (αλγοριθμική ακολουθία) και το τρίτο να προγραμματίσει τη Beebot για να εκτελέσει τον κώδικα και να φτάσει στον προορισμό της.

Πατήστε την εικόνα για να παρακολουθήσετε το βίντεο της συμμετοχής μας στη EU CodeWeek 2025, σε σύνδεση με το ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα “Little Rights, Big Voices”!!!

Stigmiotypo othonhs 139

Κλείσαμε την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με ένα ατομικό φύλλο εργασίας, το οποίο ζητούσε από τους μαθητές να βοηθήσουν τη Beebot να περάσει με αριθμητική σειρά από όλα τα δικαιώματα για να φτάσει στα παιδάκια!

Stigmiotypo othonhs 99

Περάσαμε υπέροχα κωδικοποιώντας και προγραμματίζοντας κατά τη διάρκεια της EU Code Week, εξερευνώντας ταυτόχρονα τα δικαιώματα των παιδιών!!!

“Σχολειό και σπίτι αγαπώ … και στα δυο χαρούμενα περνώ”

1ος θεματικός άξονας εργαστηρίων δεξιοτήτων: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποενότητα: Συναισθηματική υγεία – Πρόληψη

Τίτλος προγράμματος: Σχολειό και σπίτι αγαπώ … και στα δυο χαρούμενα περνώ”

Οι κανόνες και το συμβόλαιο της τάξης μας, η ενδυνάμωση και η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών της ομάδας, το αρχικό του ονόματός μου – το όνομά μου, ο εαυτός μου και η οικογένειά μου, ενσωματωμένα στο 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων για το τρέχον σχολικό έτος 2025-2026.

Το συμβόλαιο της τάξης μας

Με το ξεκίνημα της χρονιάς και στα πλαίσια της αρμονικής συνύπαρξης μέσα στην τάξη, επεξεργαστήκαμε τους κανόνες που θα πρέπει να θέσουμε ως ομάδα για να ζούμε αρμονικά μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να συνάψουμε μεταξύ μας ένα συμβόλαιο. Εφόσον καταγράψαμε τους κανόνες που πρότειναν οι ίδιοι οι μαθητές, τα παιδιά του τμήματος 1 χωρίστηκαν σε ζευγάρια με σκοπό να εικονογραφήσουν σε μία καρδιά, έναν από αυτούς. Μόλις οι δημιουργίες τους ολοκληρώθηκαν, κάθε ζευγάρι παρουσίασε αυτό που ζωγράφισε συνεργατικά και έπειτα προχωρήσαμε στη σύνθεση του συμβολαίου της τάξης, στα πλαίσια της ολομέλειας! Οι μαθητές τοποθέτησαν τις καρδιές τους πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι και τις πλαισίωσαν με τις υπογραφές τους, επισφραγίζοντας τη δέσμευσή τους ως προς την τήρηση των από κοινού συμφωνημένων κανόνων. Το συμβόλαιο αναρτήθηκε σε εμφανές σημείο της τάξης για να αποτελέσει διαρκή υπενθύμιση και να το συμβουλευόμαστε όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο!

7bd2069c a92d 4447 ba9d 9c86b55f6df0 32b0dca6 7c3b 4183 bd0f a74845ebb72c d73ea3ab 8491 4ba7 8430 2456d8f330e5 e277dede 64c4 411f 9c4b 24737dde7415 ce30b84d 540f 49b4 b182 2b3fb22539c9 9ae29832 8694 4ee8 8cf0 5cc3448aa62e

faf4a152 e27a 4af2 9b6a 51b037c9863d

Οι μαθητές του τμήματος 2 πραγματοποίησαν την ίδια δραστηριότητα πάνω σε τεράστιους κύκλους που όταν ενώθηκαν, σχημάτισαν την “κάμπια των κανόνων της τάξης”.

2c907ac1 0778 4c9e 8fb3 6d769b4f8b5f 4a834a62 3e2c 4c97 be14 9a3385d20e61 1d8a1bcc b9e0 4b3b 9178 00db09f29fc3

Έπειτα, τα παιδιά πρότειναν λέξεις που κάνουν τους άλλους να αισθάνονται όμορφα και δημιούργησαν ομαδικά “Το βάζο με τα γλυκά λογάκια”!!!

be3f71e2 dbe5 494b 89aa 135b480bc4f0 ccdb6b54 e50d 458c a2be e15da3fbd0c3 2d086e58 7cf3 46b7 a89b 8de2a6c9dafe

 

Το αρχικό του ονόματός μου – Το όνομά μου

Διαμέσου πολλών παιχνιδιών, ατομικών και ομαδικών, κινητικών και ψηφιακών, τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους, ολόκληρο το όνομά τους, καθώς και των συμμαθητών τους.

1d024943 40ef 482c a07f d47cc967d9ab 49fa93a3 2a13 4304 a295 a54c253286e5 b6773b0a a9fa 4d97 81e2 2ea88d743c4e b860597f 278b 47f3 aaa2 90a1c41e303e 2a0d079d 65ec 48f5 a8e1 b2979b1268ac df7e623b 9fa5 4baa 9af3 ce760a759716 72632d73 6057 4b5b 9953 27039378691f 3f673b3f e92d 4f6b 9485 6c99d4dcdb80 debd0213 b150 459a 8c9f dc77bd234a3f 8663be0d 1a7c 42b5 a10e 8711832db802 048a0e42 672b 4bda 80a8 08efa25921ae 8e72153f d29d 4ee3 a518 e4cab0c405aa 04d68835 9fd6 48a0 9d81 4d00148fa0bd

Παράλληλα εργάστηκαν πάνω σε διαφοροποιημένα φύλλα εργασίας ως προς τον τρόπο υλοποίησης, σε ατομικές και σε ομαδικές εργασίες.

9f5bd423 f71e 437d 8274 0dc4e7c30f69 30d045f2 ad74 41a0 b982 a428a81993ba 47de32f6 c6fe 4770 8753 bceef6c23b64 ba1154a2 6c69 4c58 b57c e20124f78ece

bdbfa28b e0e1 4e66 adb5 9f860ad8f6bc f218a891 941c 492b 9bf8 3c27a6295ca2 bd8db57b a47f 4507 930c d753562147ad 5470d428 bdb7 400c 87a5 2bd96b6a0883 84bde4b0 6e08 4fe7 8f9b dc74621fc9c4 748c9260 19fa 4d8a 847b 943d79c95257 323c05c6 1537 4e74 ba14 aef3499ef56e3aa18c0d df9b 4910 8710 49cde6cd8373 42f15291 37b7 494a 8960 a2fde797ccd5 722ae5c3 1627 4901 9641 6923a8b3708b

 

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, δημιουργήσαμε ως βοήθημα εκπαιδευτικά παιχνίδια για το σπίτι, που θα ενισχύσουν τις προσπάθειες των παιδιών στο σχολείο ως προς την εκμάθηση του ονόματός τους (προνήπια) και του επιθέτου (νήπια), εφόσον το όνομα έχει ήδη κατακτηθεί.

Μέσω της δημιουργικής ενασχόλησης με τα συγκεκριμένα παιχνίδια επιτυγχάνεται η προγραφική άσκηση, η αναγνώριση, η ταύτιση αλλά και η σειροθέτηση γραμμάτων με σκοπό τη σύνθεση του ονόματος ή του επιθέτου, με διασκεδαστικό τρόπο!

6081900f a5ec 4971 9234 55f667c25361 cf98bba3 515a 441e b47f d150628dbc00 c3865ec0 b07c 4226 97f4 c132d576086a 8060c811 bb0a 429c 8680 0e19cbd1e775 ebadb337 a52e 4269 a2ea b85aa36710ea 1 794aa1e2 789b 44ab 811f bbdff06b929a d0444998 bdba 4402 afb8 f7fc40350be9

 

Ο εαυτός μου

Κάθε παιδί μίλησε για τον εαυτό του περιγράφοντάς τον και εργάστηκε πάνω σε ατομικά φύλλα εργασίας!

1dfed06a 33e6 47b1 9c36 62244ad335b0 2137c290 3ba5 4189 b7e2 96190edd4f32 72817b95 db0e 4347 abbc fef39e97db1b d354251b 29d1 4f5a b809 43475944d8da

Στη συνέχεια δημιούργησαν ατομικά “Το βραχιόλι του εαυτού μου”, γεμίζοντας το με κατηγορίες χαντρών, κάθε μία από τις οποίες είχε ένα πολύ συγκεκριμένο νόημα!

Οι χάντρες των γραμμάτων σχημάτιζαν το όνομα κάθε παιδιού, οι χάντρες των αστεριών αντιπροσώπευαν την ηλικία του και οι χάντρες-καρδιές τα μέλη της οικογένειάς του!

Μία δραστηριότητα με πολλαπλά εκπαιδευτικά οφέλη, καθώς προϋπέθετε καταμέτρηση και αριθμητική αντιστοίχιση, αναγνώριση και σειροθέτηση γραμμάτων για σύνθεση του ονόματος και πέρασμα των χαντρών σε πετονιά ως τρομερή εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας των παιδιών!

6861af85 2a87 47d5 a256 86ce56b68510 ebc02f96 11c0 490c a67f dd28259bde19 dd2fdae5 c355 458c aab9 debe4c82e397 bb9917b3 b56c 4977 a559 d4543578abba 19a13cd1 a242 4ee9 b5db e2d2d67f7326 e06dd896 93ab 41d2 8f33 af525e1f203d 7b7b0f38 80d9 41f3 a902 1dda52f94089 16a99377 1c7a 46b1 a61c a975023b21fb 0e416466 da0d 4fc0 9d22 ec21a604a02b b8358aa3 b778 4bf4 b321 f70114bbe243

 

Η οικογένειά μου

Από τον εαυτό περάσαμε στην οικογένεια και αφού διαβάσαμε “Το μεγάλο βιβλίο της οικογένειας”, ο καθένας ζωγράφισε τη δική του σε φύλλο εργασίας.

7e2d1496 7cfb 4e05 8418 7e5ff19e0069 8b7814e6 d81f 4592 8baa d838d7dd1b34 72752ea7 b6b1 4153 a2b8 ad2d44f37f67 b0598ef9 973c 46aa b2b5 405040405d34 e2b11895 8bc0 4722 9764 a1a6705c3ff4 e5804c7c 8ecf 44c4 88e4 51ef1a86721a a61369c9 1c64 4ead 8534 ecc58db9ff76 87c2f320 23c9 4d78 96ab d0704a7a3c98

Κλείσαμε το εργαστήριό μας δημιουργικά με την κατασκευή του σπιτιού μας αλλά και του “Οικογενειακού δέντρου” κάθε παιδιού, μία δραστηριότητα που προϋπέθετε τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας!!!

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για την άμεση ανταπόκρισή τους!!!

47884f6a 4bad 4d35 b5bb 58f4463b2597 fe73dd48 3356 4534 9142 fb348fba0f1b f96c5caf 8b4e 44d0 9d1b 947828d0defb

8af5364f aa99 4dd3 88ce 8a3b77e4bb17

 

 

 

 

 

 

Ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα “Little Rights, Big Voices!!”

547114340 1300239934943824 5172124329047466226 n

Το σχολείο μας, την τρέχουσα σχολική χρονιά 2025-2026, συμμετέχει σε ευρωπαϊκό eTwinning project με τίτλο “Little Rights, Big Voices!!” διάρκειας εννέα (9) μηνών και συνεργάζεται με σχολεία από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και την Τουρκία.

Μέσα από το εν λόγω πρόγραμμα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, θα ανακαλύψουν τα δικαιώματά τους και θα αποκτήσουν ενσυναίσθηση και σεβασμό για τα δικαιώματα των άλλων διαμέσου ευχάριστων και συναρπαστικών δραστηριοτήτων.

Ειδικότερα οι στόχοι του έργου είναι οι εξής:

  • Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή.
  • Η σύνδεση των ανθρώπινων αναγκών με τα Δικαιώματα του παιδιού.
  • Η εμπέδωση και εμβάθυνση στα δικαιώματα και στην αναγκαιότητά τους.
  • Η προώθηση της ενσυναίσθησης και του σεβασμού στα δικαιώματα των άλλων.
  • Η αναγνώριση των ατομικών στοιχείων ταυτότητας και της ταυτότητας των άλλων.
  • Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας.
  • Η ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, ο ψηφιακός γραμματισμός και η ανάδειξη της συλλογικής προσπάθειας για την επίτευξη κοινών στόχων.
  • Η δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης για όλους τους εμπλεκόμενους.
  • Η ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης και η προώθηση της κατανόησης και του σεβασμού μεταξύ των διαφορετικών ευρωπαϊκών πολιτισμών, μέσω συνεργατικών έργων.

Δραστηριότητες Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου

Πριν από την έναρξη του προγράμματος, όλοι οι γονείς – κηδεμόνες συμπλήρωσαν και υπέγραψαν το σχετικό έντυπο γονικής συγκατάθεσης, αναφορικά με τη συμμετοχή των παιδιών τους.

Έπειτα, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τους εαυτούς τους σε συνεργατική ψηφιακή παρουσίαση των σχολείων – εταίρων, στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης (European School Education Platform).

Προχωρήσαμε με τη συμπλήρωση ψηφιακών ερωτηματολογίων (Google Forms) από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, που ως βασικό σκοπό είχαν να συγκεντρώσουν απόψεις, προσδοκίες, ιδέες και πρότερες γνώσεις γύρω από το θέμα προς διερεύνηση, πριν από την επίσημη έναρξη των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων.

“The magic bridge of eTwinning – a little story about eTwinning”

Για την ομαλή εισαγωγή των παιδιών στο πρόγραμμα, διαβάσαμε το “The magic bridge of eTwinning – a little story about eTwinning”μία όμορφη και σύντομη διδακτική ιστορία για τον μαγικό κόσμο του eTwinning, τη γνωριμία με φίλους από άλλες χώρες αλλά και την περιπέτεια που θα ζήσουμε όλοι μαζί διασχίζοντας τη “γέφυρά του” αυτή τη σχολική χρονιά, δηλαδή την ενασχόλησή μας με το θέμα των δικαιωμάτων των παιδιών!!!

f48e1686 73f5 4b35 aca0 fec100a3c429 4401574c de9d 41fc bfa0 3663d4d0c5f0 3f645c74 2a39 424f b208 ceb153376bf1

stigmiotypo othonis 2025 09 21 213423

 

Γράμμα από ένα μακρινό φίλο

Στη συνέχεια λάβαμε ένα γράμμα από ένα μακρινό φίλο ο οποίος μας συστήθηκε, ζήτησε να συμμετάσχουμε μαζί του σ’ αυτή την περιπέτεια και να μάθουμε καινούρια πράγματα παρέα!!! Κάθε μήνα, ένα ανάλογο γράμμα από ένα μυστηριώδη μακρινό φίλο, θα μας εισάγει στις επόμενες δραστηριότητες!!!

your friend thabo 1

 

Η συνεισφορά μας στη δημιουργία του  logo

Για τη δημιουργία του logo (λογότυπου) του project μας, κάθε σχολείο – εταίρος ανέλαβε να φιλοτεχνήσει ένα γράμμα από τον τίτλο ή ένα δικαίωμα των παιδιών. Το σχολείο μας ανέλαβε το γράμμα V από τη λέξη Voices και τα παιδιά το γέμισαν χρησιμοποιώντας τέμπερες και τυπώματα.

2e8fe161 3f0c 4bdb 8e91 284d8eca7a70 3cf256d3 d2f0 4fa7 9c10 446a5d8a9e1b 39cbf385 2ede 4496 bf83 d8607c3f17bd 750e54fb 65b5 4eda a0a9 0eab0a783e85 5885be98 a48a 47cb 8de9 710dfd46b45c abd4e373 7ae2 4522 8510 89dac2b97cfc d3812cc9 60bc 4879 9380 72255fe7b30a ef1b60b5 7247 423a ac43 49d3bd848807

b7e55266 b1ac 4966 8028 a51fac03690f

 

Διάγραμμα Venn

Κατόπιν, στα πλαίσια της παρουσίασης των σχολείων – εταίρων μέσα από ανάρτηση φωτογραφίων εσωτερικού και εξωτερικού χώρου σε συνεργατική παρουσίαση Google (Google Slides), οι μαθητές μας διάλεξαν το Νηπιαγωγείο Λυκείου Ροδόπης, για να το συγκρίνουν με το δικό μας σχολείο ως προς τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές!

Τα παιδιά παρατήρησαν προσεκτικά τις φωτογραφίες και οι παρατηρήσεις τους καταγράφηκαν.

ba00acfb 7a6f 4fa5 bf8b 6c243b7befba 1 ccd8804d 3189 49da add6 7198607b7247 1 dd73f81f de8a 41e3 9969 43a729805ded

Έπειτα, κάθε μαθητής/τρια ανέλαβε να εικονογραφήσει μία ομοιότητα ή διαφορά.

36de130b 2f12 48ae a5b7 d8940abc2b62 1 54b96f08 34e6 45e7 9627 f406117446aa c2e55a35 6d4b 45b5 bf98 fc7e4eb69de8 1 faa9ac68 d10e 4149 87d2 1a6e7306c576

Τα παιδιά παρουσίασαν τις δημιουργίες τους στα πλαίσια της ολομέλειας και οι ομοιότητες/διαφορές των δύο σχολείων αποτυπώθηκαν με τη δημιουργία ενός διαγράμματος Venn!

Το διάγραμμα Venn είναι ένα γράφημα που απεικονίζει τις λογικές σχέσεις μεταξύ συνόλων, χρησιμοποιώντας επικαλυπτόμενους κύκλους ή άλλα σχήματα. Χρησιμοποιείται για να δείξει οπτικά τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ εννοιών, ομάδων ή κατηγοριών. Η περιοχή όπου οι κύκλοι τέμνονται αντιπροσωπεύει τα κοινά στοιχεία (τομή), ενώ οι υπόλοιπες περιοχές δείχνουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε συνόλου. 

74363d89 c1ec 46e9 ab38 1b99f0848db1 cf895c65 aae1 4d8a 81e4 578b4f8af571 d9a62704 5067 467d 8791 a7c18cbd914b e6592467 6ccc 4165 81b5 5b93bfefbb8b ec0b2fe0 4917 4e2f 9cfb ab500036aa95 f346048e 43c9 4486 bc9c 0795f4d0cc06 97130135 e9bf 47f4 a00e b196344179a5

To ομαδικό μας διάγραμμα Venn ενσωματώθηκε σε φύλλο εργασίας για τους φακέλους των παιδιών!

archeio lhpshs

 

Παρουσίαση των μαθητών/τριών του project

Για την παρουσίαση των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, κάθε παιδί έκανε μία σύντομη περιγραφή του εαυτού του, την οποία καταγράψαμε. Στη συνέχεια διαλέξαμε ένα από τα συνεργαζόμενα σχολεία και αποστείλαμε τις περιγραφές μας, ώστε οι μαθητές/τριές τους να μας ζωγραφίσουν όπως μας φαντάζονται! Λαμβάνοντας τις δικές τους περιγραφές, κάναμε κι εμείς το ίδιο για εκείνους!!!

Όταν η διαδικασία ολοκληρώθηκε, δημιουργήσαμε ένα όμορφο βίντεο για τις ανάγκες της συνεργατικής παρουσίασης του προγράμματος στην πλατφόρμα ESEP.

Γνωρίστε τα παιδιά μας, μέσα από τη δημιουργική έκφραση των παιδιών του Νηπιαγωγείου Καλεσσών Ηρακλείου!!!

Ευχαριστούμε θερμά τους/τις μαθητές/τριες και τις εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου Καλεσσών για την εξαιρετική συνεργασία!!!

Γνωρίστε τους μαθητές και τις μαθήτριες του 2ου Νηπιαγωγείου Μοιρών

Στο τέλος, οι ζωγραφιές των παιδιών μετατράπηκαν σε ατομικά φύλλα εργασίας για τους φακέλους τους!

6ac56894 fe2b 46f4 b8ed 916f8a9fb8f7

 

ΜΕΤΑδράση

Αξιοποιήσαμε εκπαιδευτικό υλικό από τη “ΜΕΤΑδράση” και διαβάσαμε το βιβλίο «Δικαιώματα, μια παρέα που είναι πάντα μαζί σου», το οποίο δημιουργήθηκε για να εισάγει τα παιδιά στον κόσμο των δικαιωμάτων τους, όπως αυτά προκύπτουν από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Stigmiotypo othonhs 138

 

Η βαλίτσα των δικαιωμάτων

Τα παιδιά έπειτα από συζήτηση στα πλαίσια της ολομέλειας, διάλεξαν ανάμεσα σε προτεινόμενα δικαιώματα και επέλεξαν το δικαίωμα στην εκπαίδευση και το παιχνίδι, ώστε στη συνέχεια να προτείνουν με τη σειρά τους τρία σχετικά συμβολικά αντικείμενα για να τα τοποθετήσουν στη “βαλίτσα των δικαιωμάτων” τους. Εξαιτίας του γεγονότος ότι οι προτάσεις τους ήταν πολλές και ενδιαφέρουσες, προβήκαμε σε ψηφοφορία για την ανάδειξη των τριών επικρατέστερων. Εν τέλει, η βαλίτσα μας έκλεισε μέσα της ένα βιβλίο, ένα μολύβι και τουβλάκια και ξεκίνησε το ταξίδι της.

archeio lhpshs 1

Οι φωτογραφίες από τις “βαλίτσες των δικαιωμάτων” των σχολείων – εταίρων, ανέβηκαν σε συνεργατικό padlet στο twinspace (συλλογικός χώρος εργασίας που επιτρέπει την επικοινωνία, τη συνεργασία, την υποβολή δραστηριοτήτων, την αποθήκευση τεκμηρίων και την έκθεση των αποτελεσμάτων του έργου, μέσω μιας ποικιλίας εργαλείων) στην πλατφόρμα ESEP, ώστε να μπορέσουμε να τις παρατηρήσουμε.

Συνεχίζουμε δυναμικά με τη συμμετοχή μας στη Eu CodeWeek (Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα), με τη δραστηριότητα

Code, Play, Smile  Rights for Every Child!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

4 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων!!! Με χαμόγελα, φαντασία και πολλή αγάπη, τα παιδιά τίμησαν τους μικρούς μας φίλους!!!!

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “Τα αδεσποτάκια” της Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη,  είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την προστασία των ζώων και συζητήσαμε για τα δικαιώματά τους.

Στη συνέχεια οι μικροί μας ζωόφιλοι ανέλαβαν δράση και ιδού οι όμορφες κατασκευές  μας!!!!!!

1000011640   1000011639 

 

1000011641       1000011638

 

Γιατί η αγάπη για τα ζώα ξεκινά από μικρή ηλικία!!!

 

1000011643          1000011644

 

1000011642                                   1000011645

Παρουσιολόγιο 2025-2026

Τα παρουσιολόγια των τμημάτων μας για τη νέα σχολική χρονιά 2025-2026 είναι έτοιμα!!!

                                    1000011636 Παρουσιολόγιο Τμήματος 1

 

                                      1000011637   Παρουσιολόγιο Τμήματος 2

 

 

Η παρέα της πεινασμένης κάμπιας και του Λύκου Ζαχαρία σε νέες περιπέτειες…!!!!

 

Πρώτη μέρα σχολείο – Δωράκια καλωσορίσματος 2025-2026

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλά χαμόγελα και παιδικές φωνούλες.

Ο πολυαγαπημένος μας Λύκος Ζαχαρίας υποδέχτηκε τα παιδιά!!!

Χαιρέτησε τους παλιούς μαθητές, γνώρισε τους καινούριους, έπαιξε μαζί τους πολλά παιχνίδια και έδωσε την υπόσχεση ότι φέτος την παρέα μας θα συμπληρώσει και μια νέα φίλη!!!

Η φίλη αυτή, την οποία ελπίζει να αγαπήσουν τα παιδιά, όσο και εκείνον, δεν είναι άλλη από την “Πεινασμένη κάμπια”, την ηρωίδα του πασίγνωστου βιβλίου του Eric Carle “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”.

Τα δώρα καλωσορίσματος των μικρών μας μαθητών και μαθητριών, μικρά σακίδια γεμάτα συμβολικές εκπλήξεις, περιελάμβαναν και ένα σύντομο βιντεομήνυμα για τα παιδιά, από τις δυο τρομερές μασκότ της φετινής χρονιάς!!!

doro kalosorismatos                              balitsaki                            qr code

 

1000011618                    1000011619                             mpalonia

 

Στο τέλος της ημέρας, φωτογραφηθήκαμε ως είθισται , για να κρατήσουμε ως ενθύμιο την πρώτη μας μέρα στο σχολείο.

 

1000011633  1000011632  1000011631

 

1000011627   1000011625   1000011626

 

Καλή σχολική χρονιά σε μικρούς και μεγάλους!!!!!

Καλοκαιρινή γιορτή 2025!!

Η καλοκαιρινή γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2024-2025 “Όταν η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη, συνάντησε τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη…” πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία!!!
💁‍♀️ 💁‍♂️ Τα παιδιά του σχολείου μας, νήπια και προνήπια, μέσα από λέξεις, μελωδίες και απλές χορογραφίες τίμησαν δύο σπουδαίους Έλληνες!!!
Τον ποιητή του Αιγαίου Οδυσσέα Ελύτη και το συνθέτη της καρδιάς μας Μίκη Θεοδωράκη!!!
Μας θύμισαν ότι η Τέχνη δεν έχει ηλικία και ότι η Ελλάδα ζει μέσα από τα παιδιά της…!!!
Η γιορτή αυτή δεν ήταν απλώς ένα μουσικό ταξίδι – αφιέρωμα. Ήταν μια γιορτή της παιδείας, του πολιτισμού, μα πάνω απ’ όλα της παιδικής ψυχής!!!
🙏 Ευχαριστούμε θερμά τις οικογένειες, τους συγγενείς, τους φίλους, τους γνωστούς και άγνωστους που βρέθηκαν κοντά μας για να θαυμάσουν και να χειροκροτήσουν την προσπάθεια των παιδιών!!!
🙏 Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε την Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Φαιστού κυρία Βασιλεία Αρμουτάκη και τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Μοιρών κύριο Γιώργο Κακουλάκη που μας τίμησαν με την παρουσία τους!!!
🙏 Ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή πραγματοποίηση της εκδήλωσης και πιο συγκεκριμένα:
👏 Τον κύριο Γιάννη Χαρκιωτάκη, μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, για την παροχή του ηχείου και του μικροφωνικού συστήματος.
👏 Τον κύριο Σεραφείμ Δημαρά, Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Πόμπιας, για το δανεισμό του εξαιρετικού προβολικού μηχανήματος.
👏 Το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την παροχή χυμών και αναψυκτικών.
👏 Όλους τους γονείς-κηδεμόνες των παιδιών για τη συμβολή τους στο στήσιμο του μπουφέ αλλά και τη βοήθεια που προσέφεραν για το συμμάζεμα του σχολείου.
👏 Τον εξαίρετο Σύλλογο Διδασκόντων του 2ου Νηπιαγωγείου Μοιρών για τη φοβερή προσπάθεια που κατέβαλε τον τελευταίο ενάμιση μήνα, ώστε να έχουμε αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα.
😊 🙂 Η γιορτούλα μας ήταν απολύτως επιτυχημένη γιατί πραγματικά “έμαθαν οι μικροί και θυμήθηκαν οι μεγάλοι”!!!
🙏 Και του χρόνου με υγεία!!!
506968140 10239112127523827 8885515112891017133 n 507060471 10239112123443725 1709284533204830418 n 507064273 10239112123123717 2099286033973355547 n 507088168 10239112121723682 1688924764782921884 n 507103397 10239112126683806 5905283779586027060 n 507179034 10239112125683781 8791736716480470556 n 507193168 10239112125043765 3657178561958473224 n 507217448 10239112122763708 3837986491824955252 n 507225387 10239112121123667 5978843130829882241 n 507285413 10239112118403599 4914471582433059377 n 507336337 10239112128003839 5702746068083611669 n 507745529 10239112127203819 5016833271949488164 n 507986739 10239112124043740 7457776520007126146 n 507986874 10239112114323497 686294862900282315 n 508124757 10239112119083616 1423934556182184413 n 508130195 10239112117883586 3596161042232892324 n

Το φετινό μας ταξίδι στον κόσμο της γνώσης!!!

Το φετινό μας ταξίδι στον κόσμο της γνώσης ήταν … “διαστημικό”!!! 👨‍🚀 👩‍🚀 🚀
🌠 Παρέα με τον Μικρό Πρίγκιπα, εξερευνήσαμε, ανακαλύψαμε συναισθήματα, κάναμε φιλίες και αποκτήσαμε όμορφες αξίες που θα μας συντροφεύουν για πάντα. 🌍💫💛
Με γνώση, δημιουργία, γέλια, αμέτρητες αγκαλιές και πολλή αγάπη, κλείνουμε μια χρονιά γεμάτη φως, φαντασία και καρδιές που έλαμψαν σαν αστέρια! ⭐
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μικρούς μας εξερευνητές 🚀 αλλά και στους γονείς για την αγάπη και τη στήριξή τους! 🙏
Θερμές ευχαριστίες στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας που στάθηκε όπως πάντα βράχος δίπλα μας, καλύπτοντας το κόστος των αναμνηστικών τσαντών, καθώς και το κόστος της βιβλιοδεσίας των εργασιών των παιδιών!!! 🙏🙏
Τα παιδικά γέλια θα μας συντροφεύουν μέχρι να ξανασυναντηθούμε! 😊
Σας ευχόμαστε ένα μαγικό, ξέγνοιαστο και χαρούμενο καλοκαίρι! ☀️🍉🏖️🌈
508118121 10239157722823681 6704833891721514093 n 508124029 10239157731743904 4423315134488297792 n508113237 10239157741424146 2407790974828904452 n508114709 10239157731463897 8750868374974104661 n
508129123 10239157739544099 8898725009552622394 n 508133625 10239157710303368 4259514520756876774 n 508139705 10239157705343244 1173037048088755200 n 508156334 10239157730663877 1753727481614736480 n 508159674 10239157702863182 5673657350936249685 n 508165633 10239157981390145 2396705646346868001 n 508170296 10239157741784155 6562404505258562612 n 508171245 10239157740464122 8805069633235459980 n 508171478 10239157742064162 2712136117130845093 n 508174519 10239157721903658 3900758783092229649 n 508180121 10239157730423871 481878871866459668 n 508183846 10239157721863657 7840617811017151354 n 508188952 10239157701743154 1281557216601604593 n 508221276 10239157721823656 4986801841997884703 n 508229561 10239157740424121 5422522836360701552 n 508303104 10239157933188940 4452317046145777419 n 508394391 10239157730223866 4019808691423485482 n 508629089 10239157712343419 633583368029917740 n 508816855 10239157739504098 871085045483708408 n