Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του θεματικού κύκλου δημιουργώ και καινοτομώ- δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία ασχοληθήκαμε με τους πλανήτες.
Στόχος του προγράμματος είναι να σκεφτούν οι μαθητές και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλεξαρτώμενοι, καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας.
Αρχικά ορίζουμε το τραγούδι «Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου» https://www.youtube.com/watch?v=vH-D8_mjGxU&t=31sγια την έναρξη των εργαστηρίων. Συνεχίζουμε με παιχνίδι γνωριμίας με μουσική.
Τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού
συστήματος. Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και κάθονται στην παρεούλα.
Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτί Α4 όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές και δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης coggle.it https://coggle.it/diagram/Y7784fnDY3PfeMCa/t/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1
Παρακολουθούμε τα βίντεο από το youtube https://www.youtube.com/watch?v=8Ewgh-hLQAc και https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI
για τo ηλιακό Σύστημα και τους πλανήτες και ακολουθεί συζήτηση.
Δημιουργία puzzle με τον τίτλο του προγράμματος με το ψηφιακό εργαλείο
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=22af6b6111c7
Τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του και συνδέουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία αφήνοντας τη δημιουργικότητα τους να εξωτερικευτεί. Διαβάζουμε τον μύθο του Φαέθωνα και τα παιδιά τον ζωγραφίζουν. Στη συνέχεια
Ψηφιοποιούμε την ιστορία με το ψηφιακό εργαλείο storyjumber και αποστέλλουμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους γονείς των παιδιών και στο ιστολόγιο του σχολείου https://www.storyjumper.com/book/read/147790791/63cd25ba9a632
Ακούμε το τραγούδι «ο ήλιος» https://www.youtube.com/watch?v=OrR0dpHe5Do
Και συζητάμε για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου, οφέλη και συνέπειες (Φύλλο
εργασίας με αίνιγμα)
Διαβάζουμε το βιβλίο «Γυρίζει, γυρίζει η γη», και παρακολουθούμε το βίντεο «μέρα, νύχτα» https://www.youtube.com/watch?v=b4nABvE6cAE
Πείραμα με φακό και τη Γη (υδρόγειο σφαίρα) για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Κατασκευή σχετική.
Ακούμε το τραγούδι μέρα- νύχτα https://www.youtube.com/watch?v=RgIuG1q8cb4
και ακολουθεί συζήτηση για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα-Ζωγραφική σαν ένα φιλμ- Ψηφιοποίηση της προσωπικής ιστορίας του κάθε παιδιού με θέμα πως περνώ τη μέρα μου με το ψηφιακό εργαλείο https://www.storyjumper.com/book/read/147626921/63c9525672e4f#
και αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους γονείς των παιδιών.
Ακούμε το τραγούδι «Ένας ήλιος μία γη ένα φεγγάρι» https://www.youtube.com/watch?v=PrA-rBfGzzo
και το δραματοποιούμε.
Παρακολουθούμε το διαδικτυακό παραμύθι « Η μέρα που γνώρισα την σκιά μου» https://www.youtube.com/watch?v=D4D-Xt5qojg&t=1s
Παίζουμε με τις σκιές μας στην αυλή του σχολείου μας και δίνονται σχετικά φύλλα εργασίας(αντιστοίχιση εικόνων και σκιών πλανητών και αίνιγμα σχετικό).
Ψηφιακό παιχνίδι με αντιστοίχιση εικόνων και σκιών πλανητών με το
εργαλείο wordwall https://wordwall.net/play/16737/506/988) (Technology)
Τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις εποχές;
Πως τις ξεχωρίζουν; γράφουμε σε χαρτί Α4 όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές και δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης coggle.it https://coggle.it/diagram/Y-kuL5L8sXIrefjz/t/%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%B5%CF%82
Ψηφίζουμε σε πίνακα διπλής εισόδου την αγαπημένη μας εποχή, την ζωγραφίζουμε σε φύλλο εργασίας και κάνουμε κατασκευή ανεμόμυλο-με τις 4 εποχές.
Παρακολουθούμε τον μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης https://www.youtube.com/watch?v=Oo7PNA1VNiA και τον ζωγραφίζουμε.
Λύνουμε αινίγματα για τις 4 εποχές και εισάγουμε το επιδαπέδιο ρομπότ beebot όπου η μελισσούλα φτάνει στην εποχή που πρέπει, οπτικοποιώντας πρώτα τη διαδρομή στο χαρτί και στη συνέχεια προγραμματίζοντας την κίνηση της Beebot στoν επιδαπέδιo χάρτη.
Παρακολουθούμε τα βίντεο «Η Σελήνη» https://www.youtube.com/watch?v=xR3nzNzA1Do&t=338s και
«Ταξίδι στη σελήνη» https://www.youtube.com/watch?v=2duxh61TUEg
Σεληνιακό τοπίο. Πως μπορούμε να το φτιάξουμε; Βλέπουμε φωτογραφίες από το διαδίκτυο για τη Σελήνη και στη συνέχεια με υλικά όπως αλεύρι, κακάο και πέτρες φτιάχνουμε το δικό μας Σεληνιακό τοπίο.
Παρακολουθούμε το βίντεο «Το φεγγάρι και ο φίλος του» https://www.youtube.com/watch?v=HTEdvjuMLz4
και συζητάμε με τα παιδιά για τις σεληνιακές φάσεις.
Δημιουργούμε τις φάσεις της Σελήνης χρησιμοποιώντας πλαστελίνη και ακολουθώντας την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα φάση, έως τη φθίνουσα.
Ακούμε την Ιστορία Φεγγαροσκεπαστής του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ https://youtu.be/COSzCNona4Q
και ζωγραφίζουμε το παραμύθι.
Διαβάζουμε την ιστορία «ο αστρογάτος» της Σοφίας Ζαραμπούκα, ακούμε το τραγούδι «ο αστροναύτης» https://www.youtube.com/watch?v=39SpOKpjGTM&t=17s
και δημιουργούμε πύραυλο(ομαδική και ατομική εργασία)
Παιχνίδι -ομαδικό στην παρεούλα- εμπέδωσης- quizz για τους πλανήτες και το ηλιακό σύστημα.