ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ”ΣΕΙΣΜΟΣ ! ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΩ ;” -ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ Κ.Ε.ΠΕ.Α ΛΙΘΑΚΙΑΣ” ΤΟ ΣΕΙΣΜΙΚΟ ΤΟΞΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ”
Το νησί μας , η Κρήτη , είναι ένα κατεξοχήν σεισμογενές νησί που κείται στην έντονα σεισμογενή γειτονιά της Σαντορίνης και του ηφαιστείου της . Έχει βιώσει καταστροφικούς σεισμούς τόσο στην αρχαιότητα , όσο και πολύ πρόσφατα , στους σεισμούς του Καστελλίου. Βασικός μας στόχος λοιπόν μέσα από αυτό το πρόγραμμα , το οποίο είναι ενταγμένο και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων , είναι να κατακτήσουν τα παιδιά βασικούς μηχανισμούς διαχείρισης πριν , κατά την διάρκεια και μετά τον σεισμό , τόσο στο σχολείο όσο και με την οικογένειά τους.
Σκεφτήκαμε και καταγράψαμε όσα ξέραμε και όσα θα θέλαμε να μάθουμε για τους σεισμούς και αρχίσαμε την εξερεύνηση μας .
Αναζητήσαμε τί είναι ο σεισμός και πως δημιουργείται .Είδαμε βίντεο από σεισμούς στο διαδίκτυο και κατασκευάσαμε ηφαίστεια από αυγοθήκες , σεισμογράφους από κούτες και ποτήρια χάρτινα και τεκτονικές πλάκες από ζελέ και μπισκότα .
Αναζητήσαμε πως μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στο φαινόμενο το σεισμού , πως πρέπει να προετοιμαστούμε και πως να αντιδράσουμε κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό .
Και ετοιμάσαμε και ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης με όλα τα απαραίτητα !
Είδαμε το εσωτερικότης Γης και τί μπορεί να εξηγήσει τους σεισμούς , κάναμε και μια κατασκευή με την Γη μας σειώμενη !
Καταγράψαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης, είδαμε σε ποια υπηρεσία αντιστοιχεί ο καθένας και μάθαμε να τους καλούμε ένα ετοιμάσαμε και ένα φυλλάδιο για τους γονείς μας
Και φυσικά κάναμε και άσκηση σεισμού !



















































































































































































