Άρθρα ανά μήνα: Απρίλιος 2025
ΠΑΣΧΑ , ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ – ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ ΑΡΟΛΙΘΟΣ
Τελευταία μέρα πρίν τις διακοπές του Πάσχα και πραγματοποιήσαμε άλλη μια εκδρομή , αυτή τη φορά στο παραδοσιακό χωριό Αρόλιθος , έχοντας για παρέα το Νηπιαγωγείο Χερσονήσου .
Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της θεματικης του Πασχα και του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων ”το σεντούκι της παράδοσης ”.
Η μέρα ξεκίνησε επεισοδιακά και με καθυστερηση μεγάλη…..και ήταν και μεγάλο το ταξίδι μέχρι να φτάσουμε …αλλά το πρόγραμμα μας αποζημίωσε .
Μέσα από μια βιωματική παρουσίαση , ήρθαμε σε επαφή με τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας ,μέσα σε ένα πολύ όμορφο παραδοσιακό κρητκό σπίτι .
Επιστροφή στο σχολείο , και αφού συζητήσαμε για το τί γιορτάζουμε το Πάσχα και για όσα θέμετα σχετίζονται με αυτο , διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες , φτιάξαμε τις πασχαλινές μας κατασκευές , στολίσαμε τις τσαντες μας , παίξαμε το κυνήγι των πασχαλινών αυγών και κάναμε πασχαλινό πυτζάμα πάρτυ!
και του χρονου !

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΝΩΣΟΥ
Και έτσι ξαφνικά , αποφασίσαμε να επισκεφτούμε την Κνωσό !
Ακριβώς ”παράδοση” δεν είναι, ”ήθη και έθιμα ” από την εποχή εκείνη δεν έχουμε διατηρήσει, ωστόσο είναι σημαντικό για τα παιδιά να έχουν μια πρώτη εικόνα ότι στον τόπο που ζουν και μεγαλώνουν , ζούσαν και μεγάλωναν και μεγαλουργούσαν άνθρωποι πριν χιλιάδες χρόνια , που είχαν και εκείνοι τους δικούς του τρόπους στην καθημερινότητα, που ίσως μοιάζουν κάπου με την δική μας καθημερινότητα .
Μάλιστα στην ευρύτερη Δημοτική περιφέρεια του σχολείου μας , υπάρχουν αρχαιότητες από την ίδια χρονική περίοδο και που τα περισσότερα από αυτά τα συναντάνε καθημερινά .
Συνοδοιπορος στην εκδρομή αυτή ήταν το 1ο Νηπιαγωγείο Λιμένος Χερσονήσου .
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Το πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής είναι ένα πρόγραμμα που επιδιώκουμε να εντάσσουμε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στον προγραμματισμό του σχολείου .
Φέτος ένα παραπάνω καθώς εμπλέκεται και με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων αλλά και με το φετινό σχέδιο δράσης .
Το βασικό μας εργαλείο είναι το πολυαγαπημένο μας βιβλίο ”το τερατάκι των χρωμάτων ” με τα συνοδευτικά αξιολάτρευτα λούτρινα και ακολούθως τόσα άλλα βιβλία .
Δεν μπορούσαμε βέβαια να μην συμπεριλάβουμε την ημέρα σχολικού εκφοβισμού , με τα βιβλία ”Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος ” και ” τα μπαλόνια της φιλίας ” καθως και την παγκόσμια ημέρα αγκαλιάς
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ”ΣΕΙΣΜΟΣ ! ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΩ ;” -ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ Κ.Ε.ΠΕ.Α ΛΙΘΑΚΙΑΣ” ΤΟ ΣΕΙΣΜΙΚΟ ΤΟΞΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ”
Το νησί μας , η Κρήτη , είναι ένα κατεξοχήν σεισμογενές νησί που κείται στην έντονα σεισμογενή γειτονιά της Σαντορίνης και του ηφαιστείου της . Έχει βιώσει καταστροφικούς σεισμούς τόσο στην αρχαιότητα , όσο και πολύ πρόσφατα , στους σεισμούς του Καστελλίου. Βασικός μας στόχος λοιπόν μέσα από αυτό το πρόγραμμα , το οποίο είναι ενταγμένο και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων , είναι να κατακτήσουν τα παιδιά βασικούς μηχανισμούς διαχείρισης πριν , κατά την διάρκεια και μετά τον σεισμό , τόσο στο σχολείο όσο και με την οικογένειά τους.
Σκεφτήκαμε και καταγράψαμε όσα ξέραμε και όσα θα θέλαμε να μάθουμε για τους σεισμούς και αρχίσαμε την εξερεύνηση μας .
Αναζητήσαμε τί είναι ο σεισμός και πως δημιουργείται .Είδαμε βίντεο από σεισμούς στο διαδίκτυο και κατασκευάσαμε ηφαίστεια από αυγοθήκες , σεισμογράφους από κούτες και ποτήρια χάρτινα και τεκτονικές πλάκες από ζελέ και μπισκότα .
Αναζητήσαμε πως μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στο φαινόμενο το σεισμού , πως πρέπει να προετοιμαστούμε και πως να αντιδράσουμε κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό .
Και ετοιμάσαμε και ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης με όλα τα απαραίτητα !
Είδαμε το εσωτερικότης Γης και τί μπορεί να εξηγήσει τους σεισμούς , κάναμε και μια κατασκευή με την Γη μας σειώμενη !
Καταγράψαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης, είδαμε σε ποια υπηρεσία αντιστοιχεί ο καθένας και μάθαμε να τους καλούμε ένα ετοιμάσαμε και ένα φυλλάδιο για τους γονείς μας
Και φυσικά κάναμε και άσκηση σεισμού !
ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ”ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ”
25η Μαρτίου και πραγματοποιήσαμε την καθιερωμένη μας τιμητική κατάθεση στο ηρώο του Αγνώστου Στρατιώτη .
Στο σχολείο μας μάθαμε για την διπλή αυτή γιορτή , τόσο εθνική όσο και θρησκευτική και δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές .
Και στα πλαίσια του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων ” το σεντούκι της παράδοσης ”φιλοξενήσαμε και φέτος την κ.Τζαγκαρουλάκη Αριστέα από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής της ΔΙΠΕ Ηρακλείου, που μας παρουσίασε τις παραδοσιακές κρητικές στολές .
Και δεν μπορούμε να παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε την κ.Μαρία Κριτσωτάκη , που φροντίζει για την καθαριότητα του σχολείου μας , που μας έφερε τα δικά της προσωπικά γνήσια κρητικά αντικείμενα , όπως τα βουργιδάκια , το λυχνάρι ,διάφορα υφαντά κ.α .

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ;;;;;;
Με μεγάλη μας χαρά ετοιμάσαμε τα δικά μας δωράκια για τα παιδιά και τις δασκάλες των δυο σχολείων που αλληλογραφούμε , το 30ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων και το Νηπιαγωγείο Αγγελοχωρίου
ετοιμάσαμε τα δικά μας αστέρια της ευχής και μαζί με αυτά που είχαμε αγοράσει , στείλαμε με αυτά τις ευχές μας , και καθώς πλησιάζει ο Μάρτης , φτιάξαμε και στείλαμε Μαρτάκια για τα παιδιά και τους μαθητές αλλα΄και μια γιρλάντα που είχαμε στην τάξη μας με αφορμή το Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας για την ομαδικότητα και την συνεργασία , αποφασίσαμε να το χαρίσουμε στο Νηπιαγωγείο Αγγελοχωρίου με το οποίο αλληλογραφούμε από πέρυσι .

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΚΤΥΟΥ 2025
ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ!
Ήρθαν επιτέλους και πάλι στο σχολείο μας το ”ΒΙβλία σε ρόδες” με θεματική την οικογένεια .
Και ήρθαν και στην κατάλληλη στιγμή, με την έναρξη της δανειστικής μας βιβλιοθήκης .
έτσι λοιπόν μπορέσαμε να τα επεξεργαστούμε από κοντά και να τα πάρουμε σπίτι μας , όπως και τα υπόλοιπα βιβλία της δικής μας βιβλιοθήκης .
φτιάξαμε την προσωπική μας κάρτα της δανειστικής μας βιβλιοθήκης , διαλέξαμε τα βιβλία της , και ετοιμάσαμε τους ατομικούς μας φακέλους και τα φύλλα εργασίας .
ΜΑΡΤΗΣ ΕΙΝΑΙ …….ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ !
”Μάρτης είναι νάζια κάνει , πότε κλαίει , πότε γελάει!”
Ηρθες και ο καλός μας Μάρτης και μαζί του έφερε λίγες βροχές , τις Απόκριες με την Τσικνοπέμπτη και την Καθαρά Δευτέρα .
Αλλά και επειδή δεν ” λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή ”, μας έφερε φυσικά και την Σαρακοστη.
Ζωγραφίσαμε τα δυο πρόσωπα του ΄Μάρτη , τις βροχερες και τις ηλιόλουστες μέρες, βάλαμε το Μαρτάκι μας και ετοιμάσαμε και μικρά δωράκια- Μαρτάκια για να μοιράσουμε στους γονείς μας αλλα και στο γειτονικό μας σχολείο.
Κάναμε αναγραμματισμούς με το όνομα του Μαρτη και φτιάξαμε την Κυρά -Σαρακοστή για να μετράμε τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα.
Σχεδιάσαμε χαρταετους , είδαμε και σχετικους πίνακες ζωγραφικής , ακούσαμε και διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και χρωματίσαμε και κόψαμε ένα πρωτότυπο Αρλεκίνο μομπιλε!
Διαβάσαμε την ”αλεπού την καπελού ” αλλα και τον” κλόουν που έχασε την μύτη του ” και παίξαμε παιχνίδια με καπέλα και την μύτη του κλόουν , οπως μια δική μας παραλλαγή για τις μουσικές καρέκλες και ”έχασα την μύτη μου και ψάχνω να την βρω ” μέσα στην τάξη !
Κατασκευάσαμε μάσκες και λάβαμε με χαρά το δώρο απο το Νηπιαγωγείο Αγγελοχωρίου για τις απόκριες !
Και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει η αγαπημένη Μαρία Κοπανάκη με την ομάδα θεατρικου΄παιχνιδιού ”παίξε μαζί μας ”, που έφερε στο σχολείο μας όλα τα έθιμα της Αποκριας απο όλη την Ελλαδα !
Και του χρόνου !























































































































































































































































