ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΛΑΜΨΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ(CODE WEEK 14-27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024 ) !!!
Το Νηπιαγωγείο μας κι εφέτος, συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού(code week 14-27 Οκτωβρίου 2024), με πέντε διαφορετικές συμμαχίες και πέντε διαφορετικές δράσεις και υπο-δράσεις αυτών.
Συμετείχαμε με μια σειρά από δημιουργικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό και τη λογική σκέψη, χρησιμοποιώντας το ρομποτάκι Bee-bot.
1. Η ΠΡΩΤΗ συμμαχία, είχε θέμα: «Με το Beebot ξεναγό θα γνωρίζω τη ζούγκλα τη φάρμα αλλά και το βυθό»
ΚΩΔΙΚΟΣ: cw24-EcciZ
Σε αυτή τη δράση, κάναμε 4 υπο-δράσεις: Ζώα της ΦΑΡΜΑΣ, ζώα του ΒΥΘΟΥ και ζώα της ΖΟΥΓΚΛΑΣ και διαγωνισμό ταχύτητας και συγκέντρωσης!!!
Τα παιδιά ζωγράφισαν ζώα από τρία διαφορετικά περιβάλλοντα: τη ζούγκλα, τη φάρμα και το βυθό της θάλασσας. Στη συνέχεια, τοποθέτησαν τις ζωγραφιές πάνω στο χαλάκι-πλέγμα, που είχε το αντίστοιχο θέμα. Κάθε μαθητής ρίχνοντας το ζάρι, έπρεπε να οδηγήσει το ρομποτάκι Beebot στο ζώο που έτυχε, προγραμματίζοντας τη σωστή διαδρομή. Έτσι, τα παιδιά έμαθαν βασικές αρχές προγραμματισμού μέσω του παιχνιδιού και της εξερεύνησης των ζώων.
α) Ζώα ΦΑΡΜΑΣ:
β) ζώα ΒΥΘΟΥ:
γ) ζώα ΖΟΥΓΚΛΑΣ:
δ) διαγωνισμό ταχύτητας και συγκέντρωσης: Οι μαθητές καλούνται σε δυάδες να διαγωνιστούν στο ποιος θα καταφέρει να συνδυάσει πρώτος στα ζωάκια από τα διάφορα περιβάλλοντα, αφού περάσουν πρώτα από διαδρομές και εμπόδια, φτιαγμένα από το ψυχοκινητικό υλικό του Νηπιαγωγείου μας:
2. Η ΔΕΥΤΕΡΗ συμμαχία, είχε θέμα: «Με το Beebot οδηγό το αρχικό μου γράμμα ανακαλύπτω κι εγώ»:
ΚΩΔΙΚΟΣ: cw24-DPqa7
Κάθε μαθητής έπρεπε να εντοπίσει το αρχικό γράμμα του ονόματός του πάνω στο χαλάκι- πλέγμα όπου υπήρχαν τα γράμματα του αλφαβήτου. Στη συνέχεια, προγραμμάτιζαν το Beebot ώστε να κινηθεί στο χαλάκι και να φτάσει στο σωστό γράμμα. Αυτή η δραστηριότητα βοήθησε στην εξοικείωση των παιδιών με το αλφάβητο και την ενίσχυση της χωρικής αντίληψης:
3. Η ΤΡΙΤΗ συμμαχία, είχε θέμα: « «Βοήθησε τη Beebot να βρει το όνομά σου»
ΚΩΔΙΚΟΣ: cw24-nBrAH
Στην επόμενη δραστηριότητα, τα παιδιά προγραμμάτισαν το Beebot ώστε να κινηθεί στο χαλάκι όπου ήταν γραμμένο το όνομά τους. Μέσα από αυτή τη διασκεδαστική πρόκληση, τα παιδιά εξασκήθηκαν στον χειρισμό του ρομπότ, τον προγραμματισμό και ενδυνάμωσαν την ικανότητά τους να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν το όνομά τους αλλά και των φίλων τους:
4. Η ΤΕΤΑΡΤΗ συμμαχία, είχε θέμα: «Let me travel around Europe»
ΚΩΔΙΚΟΣ: cw24-F6Jiz
Κι εδώ πραγματοποιήσαμε 2 υπο-δράσεις:
α) Στην πρώτη δραστηριότητα, οι μαθητές κατέγραψαν σε χαρτί τον κώδικα που θα ακολουθούσε το Beebot για να ταξιδέψει σε διάφορες χώρες της Ευρώπης:
β)Με την ολοκλήρωση του ταξιδιού, τα παιδιά σχημάτισαν την ελληνική και την ιταλική σημαία χρησιμοποιώντας pixel art, ενισχύοντας τη μαθηματική τους σκέψη, τις κινητικές τους δεξιότητες αλλά και την κατανόησης βασικών εννοιών προγραμματισμού:
5. Η ΠΕΜΠΤΗ συμμαχία, είχε θέμα: «Κάνουμε τα ζώα χαρούμενα-Make the animals happy!»
ΚΩΔΙΚΟΣ: cw24-EI8gB
Εδώ πραγματοποιήσαμε 2 υπο-δράσεις:
α) Με αφορμή το παραμύθι “Ένας γάτος μα τι γάτος” της συγγραφέως Μαρίας Γεωργίου αλλά και την παγκόσμια ημέρα των ζώων, τα παιδιά ζωγράφισαν σε κάρτες τι θα έκανε χαρούμενο τον Μάρκο τον γάτο, τον ήρωα της ιστορίας. Στη συνέχεια, προγραμμάτισαν το Beebot ώστε να φτάσει σε κάθε μία από τις ανάγκες του γάτου, κάνοντάς τον χαρούμενο:
β) Pixel art: . Επιπλέον, δημιούργησαν τον γάτο Μάρκο σε επιφάνεια με κουτάκια (pixel art), ζωγραφίζοντας τα τετράγωνα σύμφωνα με τις οδηγίες, για να εμφανίσουν το κρυμμένο ζωάκι, ενισχύοντας έτσι τη φαντασία και την αίσθηση ολοκλήρωσης:
Με αυτές τις πρωτοποριακές δραστηριότητες, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαν ενεργά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, ανακαλύπτοντας την ομορφιά του προγραμματισμού μέσα από το παιχνίδι και την τέχνη.
;