“STEAM… και η Γη γυρίζει”
Στα πλαίσια της ενότητας των Εργαστηρίων δεξιοτήτων ” Δημιουργώ & καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη & καινοτομώ” , φέτος ασχοληθήκαμε με τις ψηφιακές δεξιότητες. To θέμα του εργαστηρίου ήταν ” STEAM…και η Γη γυρίζει”.
Στόχοι του εργαστηρίου:
- ως προς τις δεξιότητες του νου: οι μαθητές/τριες να περιγράφουν, να διατυπώνουν ερωτήματα, να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού κυρίως, αλλά και έντυπου εποπτικού υλικού σχετικά με το διάστημα ,τους πλανήτες και τη θέση της Γης στο ηλιακό σύστημα. Οι μαθητές/τριες να παρατηρούν, να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται κάθε νέα πληροφορία με δημιουργικό τρόπο.
 - ως προς το θέμα: οι μαθητές α) να μάθουν για το διάστημα και τη δημιουργία του, για το ηλιακό σύστημα & τους πλανήτες, γ)να καταλάβουν τη θέση της Γης σε σχέση με τον ήλιο και τη σελήνη και, κατά συνέπεια, την εναλλαγή Ημέρας & Νύχτας, δ) να βρίσκουν και να χρησιμοποιούν ψηφιακό υλικό
 
Μέσα από συζήτηση διερευνάται η ήδη υπάρχουσα γνώση των παιδιών για το διάστημα και τι υπάρχει σ’ αυτό, αλλά και τι θέλουν να μάθουν
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για να μάθουμε για τη δημιουργία του σύμπαντος και το ηλιακό σύστημα με τους πλανήτες
Για να παρακολουθήσετε κι εσείς το βίντεο, πατήστε πάνω στην εικόνα, έργο των παιδιών
” Το ηλιακό σύστημα”
Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας με τους πλανήτες , καθώς κι έφτιαξαν τα στεφάνια με τους πλανήτες προσπαθώντας να κατανοήσουν τη θέση των πλανητών σε σχέση με τον ήλιο.
Έπαιξαν ψηφιακό puzzle : Το ηλιακό σύστημα . Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να παίξετε ξανά
alexiakotoula – Untitled – ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (jigsawplanet.com)
Με βιωματικό τρόπο τα παιδιά αναπαράστησαν την κυκλική κίνηση των πλανητών γύρω από τον ήλιο και τον εαυτό τους
Επιμείναμε στο δικό μας πλανήτη, τη μοναδικότητα της ζωής που κατέχει η Γη μας και τη σχέση της με τον Ήλιο & το μοναδικό δορυφόρο της, τη Σελήνη.
Τα παιδιά αναρωτήθηκαν πόσο κοντά βρίσκεται η Σελήνη αφού τη βλέπουμε από τη Γη και πόσο μακριά όπως οι άλλοι πλανήτες.
Επισκεφτήκαμε την ιστοσελίδα της NASA Πόσο μακριά είναι το φεγγάρι; | NASA Space Place – Επιστήμη της NASA για παιδιά
και πήραμε σημαντικές πληροφορίες για την απόσταση της Γης με τη Σελήνη, πως η Σελήνη γυρίζει γύρω από τη Γη, κατανοώντας την εναλλαγή της Ημέρας και της Νύχτας
Τα παιδιά αποτύπωσαν την ίδια εικόνα την Ημέρα και τη Νύχτα
Κάναμε πείραμα με την Υδρόγειο και έναν φακό για να δείξουμε ότι όταν ο μισός πλανήτης έχει ημέρα, ο άλλος μισός έχει νύχτα.
Το επιβεβαιώσαμε και με την εφαρμογή Google Earth
αφού βρήκαμε την τοποθεσία του σχολείου μας.
Συνεχίσαμε με κατασκευές και φύλλα εργασίας
Διαβάσαμε βιβλία που μας έμαθαν τις φάσεις του φεγγαριού.
Ζωγραφίσαμε το παραμύθι του Φεγγαροσκεπαστή
Ομαδική κατασκευή από τη μωβ τάξη
Είδαμε την εκτόξευση διαστημοπλοίου
αλλά και τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε στη Σελήνη
Ομαδική εργασία – Ταξίδι στο φεγγάρι
Το εργαστήριο έκλεισε με κατασκευή , όπου το διαστημόπλοιο ταξιδεύει στο φεγγάρι με τη βοήθεια σχοινιού
( την ιδέα την πήραμε από τον ιστότοπο https://the-busy-kids.com/ )
Έτοιμοι για ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ…3.2.1… Φύγαμεεεεε!!!
Πηγές: you tube
διαδίκτυο












 







