“Σεισμός… και τώρα τί κάνω;”
Το 1ο εργαστήρια δεξιοτήτων που ασχοληθήκαμε τη φετινή χρονιά εντάσσεται στην ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” και στην υποενότητα “Φυσικές καταστροφές”. Το θέμα του εργαστηρίου ήταν: “Σεισμός… και τώρα τί κάνω;”
Στόχοι του εργαστηρίου:
- ως προς τις δεξιότητες του νου: οι μαθητές/τριες να περιγράφουν, να διατυπώνουν ερωτήματα, να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού και έντυπου εποπτικού υλικού σχετικά με το σεισμό και τους τρόπους αντιμετώπισής του. Οι μαθητές/τριες να παρατηρούν, να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται κάθε νέα πληροφορία με δημιουργικό τρόπο.
- ως προς το θέμα: οι μαθητές α) να αναγνωρίζουν τους φυσικούς κινδύνους και τις πιθανές αιτίες πρόκλησής τους, β)να μάθουν για το εσωτερικό της Γης , γ)να σκεφτούν πως προκαλείται ένας σεισμός και τι συνέπειες έχει , δ) να προετοιμαστούν κατάλληλα για το ενδεχόμενο σεισμού ε) να μάθουν τους αριθμούς Έκτακτης Ανάγκης στ) να κάνουν άσκηση προσομείωσης.
Μέσα από συζήτηση διερευνάται η ήδη υπάρχουσα γνώση των παιδιών για τις φυσικές καταστροφές και πως προκαλούνται
Το παρακάτω βίντεο δίνει περισσότερες πληροφορίες
Τα παιδιά ζωγράφισαν έναν φυσικό κίνδυνο και τι αυτός προκαλεί στη φύση
Μελετήσαμε το εσωτερικό της Γης και πως προκαλείται ένας σεισμικό φαινόμενο
Τα παιδιά αναπαράστησαν τη Γη και το εσωτερικό της με πλαστελίνη
και έφτιαξαν τρισδιάστατη κατασκευή
Μάθαμε για το μύθο του Εγκέλαδου, τη μάχη που έδωσε με τη θεά Αθηνά και την τιμωρία του να εξαφανιστεί στα βάθη της Σικελίας.
Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το ομοίωμα του Εγκέλαδου με χαρτί κι εφημερίδες καθώς προσπαθεί να βγει από τα έγκατα της Γης
Και τί κάνουμε την ώρα του σεισμού … τα παιδιά γνωρίζουν ότι πρέπει να μπούνε κάτω από τα τραπέζια
Φτιάξαμε το βαλιτσάκι του σεισμού, είτε ως φύλλο εργασίας, είτε ως κατασκευή
Τα παιδιά έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης σχετικά με το τι χρειαζόμαστε σε περίπτωση σεισμού
Παιχνίδι σκοποβολής για το σεισμό
Η Πύρρα προετοιμάζεται για το σεισμό
Ακούσαμε και το τραγούδι των Ημισκούμπρια ” Σεισμός, μη σε πιάνει πανικός”, όπου τα παιδιά με ευχάριστο τρόπο μαθαίνουν τι να κάνουν σε περίπτωση σεισμού
Μάθαμε ακόμη για τα τηλέφωνα Έκτακτης Ανάγκης, που βρίσκονται αναρτημένα δίπλα στην τηλεφωνική συσκευή
Το εργαστήριο αυτό ολοκληρώθηκε με άσκηση σεισμού ένα πρωινό. Το κουδούνι χτυπάει δυνατά και οι νηπιαγωγοί φωνάζουν ”ΣΕΙΣΜΟΣΣΣΣ”. Ήρθε η στιγμή να κάνουμε πράξη αυτά που μάθαμε τις προηγούμενες μέρες.
Η άσκηση στέφθηκε με επιτυχία και οι μαθητές/τριες παρέλαβαν το βραβείο τους .
Πηγές: Οι εικόνες ανακτήθηκαν από το διαδίκτυο για εκπαιδευτικούς σκοπούς
photodentro
you tube

























