ΑΠΟ 5 ΕΩΣ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025
9ΠΡΧ46ΝΚΠΔ-8ΓΟ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2025-2026
ΑΠΟ 5 ΕΩΣ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025
9ΠΡΧ46ΝΚΠΔ-8ΓΟ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2025-2026
O Φλεβάρης κι αν φλεβίσει
καλοκαίρι θα μυρίσει,
μα κι αν δώσει και κακιώσει,
μες το χιόνι θα μας χώσει.
Φεβρουάριος!!! Ο μήνας της αρχής της αποκριάς, του γλεντιού, του ξεφαντώματος… Μέσα από τη θεματική προσέγγιση του «Χειμώνα», μάθαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα ζώα που ζουν στους πόλους όπως οι πιγκουίνοι οι πολικές αρκούδες.Γνωρίσαμε την «Αμυγδαλιά » τη νυφούλα του Χειμώνα, το δεντράκι που ανθίζει μέσα στην καρδιά του Χειμώνα. Μάθαμε για τα μέρη του δέντρου, το μύθο της Αμυγδαλιάς και εμπλουτίσαμε τον προφορικό μας λόγο μέσα από παροιμίες, αινίγματα, γλωσσοδέτες. Ήρθαμε σε επαφή με την τέχνη και αντλήσαμε πληροφορίες για το θέμα αυτό μέσα από πίνακες ζωγραφικής και παρακολουθήσαμε το μύθο της Αμυγδαλιάς με σχετικό βίντεο στον διαδραστικό πίνακα. Φτιάξαμε τα δικά μας καδράκια και την δική μας αμυγδαλιά.
Με αφορμή την καλοκαιρία των ημερών (Αλκυονίδες μέρες) μιλήσαμε για το μύθο της «Αλκυόνα », είδαμε τον μύθο και φτιάξαμε τις δικές
μας Αλκυόνες με μάσκες!
Το Τριώδιο ξεκίνησε και υποδεχτήκαμε τις Απόκριες με μεγάλη χαρά, κέφι και διασκέδαση. Κατασκευή κλόουν, αρλεκίνου, λαγουδάκια, πειρατές. Κάναμε πάρτι μασκέ και τσικνίσαμε. Ντυθήκαμε στο σχολείο και χορέψαμε γύρω γύρω από το γαϊτανάκι.
Διαβάσαμε τον μύθο του αρλεκίνου και ζωγραφίσαμε τι στολή θα φτιάχναμε αν δεν είχαμε δική μας στολή!
Μας επισκέφθηκε ο κλόουν μπαλονο- φουσκας και μας ζήτησε να του φτιάξουμε αφίσα για το τσίρκο φαντασία γιατί χάλασαν οι δικοί του μαρκαδόροι
Παίξαμε και διασκεδάσαμε με χαμένα γράμματα των λέξεων «μάσκα, στολή, κλόουν» στον ιστό της αράχνης αφού ακούσαμε το παραμύθι:
« Αποκριές στο δάσος»
.
Επισκεφθήκαμε την Δημόσια Κινητή Βιβλιοθήκη που ήρθε στο σχολείο μας και δανειστήκαμε βιβλία. Με αφορμή της Κινητής Βιβλιοθήκη ξεκίνησε και η δική μας εβδομαδιαία δανειστική βιβλιοθήκη.
Τέλος, ολοκληρώσαμε το 2ο θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Ζω- Ευ Ζην», ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα και ζωγραφίσαμε, κόψαμε και φτιάξαμε την «ξαδέλφη» της διατροφούλας και φτιάξαμε σουπλα !!
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Μαθαίνοντας για τον Χειμώνα!
Μάθαμε και παιξαμε το παιχνιδοτράγουδο:
<<Όταν πας να κάνεις σκι πάνω στα ψηλά βουνά..>>
Όταν πας να κάνεις σκι
πάνω στα ψηλά βουνά….
ξάφνου να σου ένας σκιέρ
σου χαλάει τη δουλειά.Ωωωωωωωωωωω (χτύπημα στα πόδια)
Γιο λαλά κυρία , γιο λαλά κουκού, (2 χτυπήματα στα πόδια, 1 παλαμάκι δυο φορές)
φστττ (μίμηση σκιέρ)γιο λαλά κυρία, γιο(2 χτυπήματα στα πόδια, 1 παλαμάκι).. . .ξάφνου να σου μια αρκούδα σου χαλάει τη δουλειά
Ωωωωωωωωωωω
Γιο λαλά κυρία , γιο λαλά κουκού,
φσττ, χρατς χρουτς γιο λαλά κυρία, γιοΌταν πας…βουνά
ξάφνου…μια χιονοστιβαδα, σου χαλαει τη δουλειά
ωωωω γιολαλα…
φστττ, χρατς χρατς, ράπιτι ράπιτι
γιολαλα κυρια γιο
και πάει λέγοντας…μετά είναι μωρό, μετά τρένο, ασθενοφόρο, 2 φίλοι, μια κυρία και ότι άλλο σκεφτούν τα παιδιά
και στο τέλος λέμε:
Όταν πας να κάνεις σκι, πάνω στα ψηλά βουνά
ξάφνου να σου μια κυρία, σου χαλάει τη δουλειά
ωωωωω γιολαλα κυρία, γιολαλα κούκου
φσττττ, χρατς χρατς, ράπιτι ράπιτι, ουα ουα, του του, ίου ίου, ματς μουτς!!!!
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ…
Έχουμε πει πόσο μας αρέσουν τα Χριστούγεννα.. Για το λόγο αυτό κάθε μέρα όλο και κάτι φτιάχναμε, όλο και κάτι ολοκληρώναμε.. Ήρθε η ώρα να σας δείξουμε τις κάρτες μας, τα σουπλά μας με την φωτογραφία μας και το αρχικό μας, τα καδράκια Ρούντολφ με τις ζωγραφιές μας, τα καπελάκια των ξωτικών, το στόλισμα του δέντρου μας, το κεράκι από ανακυκλώσιμο υλικό και τα μπισκότα μας από κανέλα!! Τραγουδήσαμε, διαβάσαμε παραμύθια, παίξαμε Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια ,κάναμε χριστουγεννιατικο εργαστήρι φτιάχνοντας κατασκευές με τους γονείς μας , κάναμε την γιορτή μας σε γιορτινό κλίμα και τέλος ήρθε και ο Αη Βασίλης και μας μοίρασε δωράκια από τον σύλλογο γονέων !!!
~~~~ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ~~~
( ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ 2 ΤΜΗΜΑΤΑ)
Μιλήσαμε για το σεισμό και εκτελέσαμε ασκήσεις ετοιμότητας σεισμού με μεγάλη υπευθυνότητα και ασφάλεια.
1)Παρακολουθήσαμε βίντεο: «Σεισμός: Πώς προστατευόμαστε;»
(εκπαιδευτικό βίντεο για παιδιά -Μέτρα προστασίας από το σεισμό)
https://www.youtube.com/watch?v=O9g_LC2mlk4
2) «Σεισμός στο νηπιαγωγείο! Τι είναι;»à video
https://www.youtube.com/watch?v=QJIyFkw0Kx4
3) Αναφερθήκαμε και στις φυσικές καταστροφές και πειραματιστήκαμε φτιάχνοντας ανεμοστρόβιλο σε μπουκάλι και πώς γίνεται η έκρηξη ηφαιστείου.
Νοέμβριος
“Και ο Νοέμβριος με βροχή,
σκάβει, σπέρνει όλη τη γη”
Νοέμβριος, ο μήνας της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και της Ελιάς !!!
Ξεκινήσαμε με το φθινόπωρο μέσω του ημερολογίου μας και με τις πρώτες βροχές. Αναφερθήκαμε στα φρούτα, στα ζώα και τι παθαίνουν τα δέντρα το φθινόπωρο.
Μάθαμε τα χρώματα κάνοντας πολλά πειράματα, μίξεις χρωμάτων και παίζοντας παιχνίδια
Αναλύσαμε τις έννοιες: δικτατορία- δημοκρατία, ελευθερία, παιδεία.
εκλογές στην τάξη
Video: «Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου – 17η Νοεμβρίου 1973- Τι γιορτάζουμε»
https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk
Μαζί με τα παιδιά μοιραστήκαμε εμπειρίες από το όργωμα, τη σπορά, το μάζεμα της ελιάς, από την επαρχία (χωριό παππού- γιαγιάς), για το λιομάζωμα. Παρατηρήσαμε κλαδιά ελιάς. Στρώσαμε δίχτυα και μαζέψαμε ελιές για να φτιάξουμε ελιοψωμάκια. Τα παιδιά δοκίμασαν λάδι και ελιές. Ομαδικές και ατομικές εργασίες.





Ο Οκτώβρης ξεκίνησε δημιουργικά. Από τα τέλη Σεπτεμβρίου αρχίσαμε να μιλάμε για το φθινόπωρο και τα φρούτα του όμως κάποιο παιδί που του άρεσε το σταφύλι ξεκίνησε να μας λέει για τον τρυγο κι έτσι κι εμείς βρήκαμε ευκαιρία να βιώσουμε τον τρυγο, πώς βγαίνει ο μούστος, πώς φτιάχνουμε μουστοκούλουρα και δοκίμασαμε γλυκό του κουταλιού σταφύλι. Έπειτα με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ζώων(4/10/23), διαβάσαμε το παραμύθι: «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας» και δημιουργήσαμε σε χαρτόνι αφισα με τα αποτυπώματα των χεριών μας διαφορά ζωάκια. Στη συνέχεια παίξαμε, γελάσαμε, ζωγραφίσατε τα αρχικά των ονομάτων μας και διαβάζοντας 3 βιβλία ” Μία αράχνη μόνη ψάχνει”, “Η μαγισσούλα που έτρωγε γράμματα”, ” Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης, ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης!”. Τέλος, με την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940, μιλήσαμε για τον αγώνα των Ελλήνων που πολέμησαν τότε, είδαμε φωτογραφίες, πίνακες της εποχής μιλήσαμε επίσης για τον αγώνα και των Ελληνίδων, για την Ειρήνη και τον πόλεμο και τα αποτελέσματά τους και φτιάξαμε το περιστέρι της Ειρήνης κι του ΟΧΙ !!
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ 2 ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΜΑΣ
ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΟΝΟΜΑΤΟΣ
ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΜΕΓΑΛΩΣΑ
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΡΝΟΥΜΕ:
Τα χέρια είναι για να χαιρετάμε, να παίζουμε, να χειροκροτάμε, να μετράμε, να βοηθάμε τους άλλους, να κατασκευάζουμε πράγματα, να μας κρατάνε ασφαλείς. Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι για να χειριστούμε τα συναισθήματά μας χωρίς να καταφύγουμε σε επιθετική συμπεριφορά.
Με τη βοήθεια αυτού του βιβλίου τα παιδιά καταλΑβαν ότι η βία ποτέ δε βγαίνει σε καλό. Κάθε παιδί μπορεί να κάνει με τα χέρια του διασκεδαστικά και εποικοδομητικά πράγματα, να τιθασεύει τα έντονα συναισθήματα θυμού ή ζήλιας βρίσκοντας εναλλακτικές λύσεις όταν του έρχεται να χτυπήσει κάποιον. Πώς; Χοροπηδώντας, ζωγραφίζοντας, συζητώντας…
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΧΙ
ΤΟΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΟ ΗΡΩΟ
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ….
Κέντρα ενδιαφέροντος:
Γιορτάσαμε την πανελλήνια ήμερα σχολικού αθλητισμού εδώ:
https://blogs.sch.gr/2nipkoskin/2024/09/29/11panellinia-imeras-scholikoy-athlitismoy/
Ψυχοκινητικά παιχνίδια