Η ενότητα που αφορά στο γραμματάκι που αρχίζει το όνομα μας απασχόλησε για αρκετές ημέρες , μέσα από σειρά δραστηριοτήτων με σκοπό την πρώτη επαφή με το αρχικό του ονόματος μου, (αναγνώριση, φωνολογική επίγνωση, γραφή κ α).
Αρχικά δόθηκαν οι καρτέλες των ονομάτων ανακατεμένες πάνω στο τραπέζι εργασίας.
Τα νήπια μας ήταν σε θέση να αναγνωρίζουν το όνομα τους και έσπευσαν να πάρει το κάθε παιδί τη δική του.
Έπειτα οι υπόλοιπες δόθηκαν στα υπόλοιπα παιδιά. Συζητήσαμε ποιο είναι το αρχικό γράμμα στο όνομα του κάθε παιδιού, παρατηρήσαμε γενικώς το όνομα μας (είναι μεγάλο ή μικρό), έχει παύλα στη μέση, πόσοι είχαν τις ίδιες καρτέλες ονομάτων (λόγω συνωνυμίας) και άλλα.



Ζωγραφίσαμε με δαχτυλομπογιές το αρχικό μας με πλαστελίνη και άλλα υλικά της τάξης (με μαρκαδόρους, με τουβλάκια και άλλα)

Τοποθετήσαμε τα αρχικά στο πάτωμα και κάθε παιδί παρατηρούσε το αρχικό του.
Έπειτα κάθενα παιδί έβαλε την καρτέλα του κάτω από το αρχικό που φαίνοταν στην καρτέλα αναφοράς.
Σειρά έχει η φωνολογική επίγνωση. Ποιες άλλες λεξεις που γνωρίζουμε, αρχίζουν με το ίδιο αρχικό όπως το δικό μου.
Τα παιδιά τοποθέτησαν στις καρτέλες αναφοράς τα ονόματα τους ,
έπειτα ζωγραφίσαν τα διάφορα αντίκεμενα και τοποθετήκαν στην ομαδική μας εργασία.



Φτιάξαμε γραμματοσαλάτα: Μια σαλάτα με λαχανικά από την κουζίνα μας και μέσα έβαλε κάθε παιδί το δικό του αρχικό.
Την ανακατέψαμε και την φάγαμε…
Κάθε παιδί έπαιρνε ένα γραμματάκι και προσπαθούσε να θυμηθεί σε ποιο παιδί ή σε ποια παιδιά ανήκει το αρχικό αυτό.
Συμπληρώσαμε και το σχετικό φύλλο εργασίας..
Πόσα παλαμάκια έχει το όνομα μου; Μετρήσαμε τα παλαμάκια (συλλαβές των ονομάτων μας) και φτιάξαμε τον πίνακα
Η ίδια δραστηριότητα έγινε όταν γίναμε βατραχάκια και πηδούσαμε στα νούφαρα (κρίκους)
και άφηνε κάθε παιδί το όνομα του στο αντίστοιχο νούφαρο.
Τέλος, ήρθε η Σούλα η μελισσούλα στην τάξη μας κρατώντας το όνομα της σε μία ροζ καρτέλα.
Κάθε παιδί είχε τη δική του αντίστοιχη καρτέλα. Η Σούλα μας προσκάλεσε σε μία βόλτα να ζουζουνίσουμε στην αυλή
Έπειτα επιστρέψαμε πάλι στην τάξη κρατώντας τις καρτέλες των ονομάτων μας στα χέρια.
Ω! μα τι ατυχία. Η Σούλα η μελισσούλα έχασε το αρχικό της όταν μπήκε και ήταν πολύ στεναχωρημένη και τώρα πώς θα την λένε;
Τα παιδιά σκεφτήκανε και το βρήκανε: «θα την λένε Ούλα». Μα δεν της άρεσε. Να της δώσουμε ένα από τα δικά μας;
Έτσι η «Ούλα» έγινε Λούλα, Βούλα, Μούλα, Αούλα, Κούλα κτλ.
Μα στο τέλος το βρήκε το αρχικο΄της! «Είναι διπλωμένο κυρία, από πίσω από την καρτέλα!!!».
Η μελισσούλα μας χάρηκε και πέταξε χαρούμενη πίσω στην κυψέλη της.
Ήρθε στην τάξη μας ο φίλος μας ο Τσέστερ με γυαλιά νυχτερινής όρασης και φακό καθώς και μας έφερε το παραμύθι Εμμανουήλ Α Μπακακούλης
Το διαβάσαμε ρωτήσαμε τα παιδιά πως τα λένε το επίθετο τους ποιο είναι το αρχικό του ονόματος τους.
Ο Τσέστερ τους έφερε μέσα σε ένα κουτί τα αρχικά του ονόματος τους που πρέπει να τα βρουν και να τα χρωματίσουν.
Παιχνίδι μπίνγκο καρτέλες με το όνομα του κάθε παιδιού και αυτοκόλλητα χαρτάκια γυρνάμε τον τροχό των γραμμάτων
και όποιος έχει το γράμμα μέσα στο όνομα του το σκεπάζει με αυτοκολλητάκι
Αφού είδαμε και ακούσαμε την αλφαβήτα από τα λάχανα και χάχανα…
….έρχεται ο Τσέστερ φέρνοντας μας ανακατεμένα τα γράμματα μαζί με κουταλάκια πάνω στα οποία είναι γραμμένο το αρχικό του ονόματος μας Ο Τσεστερ θέλει να φτιάξουμε την μαγική γράμματόσουπα της τάξης… για να συμβεί αυτό πρέπει κάθε παιδί με τη βοήθεια του κουταλιού του να εντοπίσει το αρχικό του γράμμα και να το μεταφέρει στην κατσαρόλα μέσω μιας δύσκολης διαδρομής ισορροπίας……
…..όταν μπουν όλα τα αρχικά γράμματα των ονομάτων της τάξης ανακατεύουμε με την κουτάλα μας την σούπα και την βάζουμε στην κουζίνα να σιγοβράσει….. παρακολουθούμε εκπαιδευτικό video βλέπω και μαθαίνω την αλφαβήτα και όταν αναγνωρίζουμε το αρχικό μας γράμμα σηκώνουμε το κουταλάκι ψηλά ….η μαγική σούπα είναι επιτέλους έτοιμη!!!!
Ήρθε στην τάξη μας ο Ψάρης που του έφυγε το αρχικό του γράμμα και από ψάρης έγινε Άρης και ήταν πολύ στενοχωρημένος …
έπρεπε να ψάξουμε λοιπόν να βρούμε το αρχικό του μέσα σε ολόκληρη την τάξη.
Ψάχνοντας βρήκαμε αρχικά που τα βάλαμε μπροστά του αλλά δεν του άρεσε κανένα …ήθελε το δικό του αρχικό που τελικά ψάξαμε και το βρήκαμε ανάμεσα στα ψαλίδια και ο Ψάρης μας ήταν πλέον χαρούμενος .
Τα παιδιά από τα αρχικά που βρήκαμε ψάρεψαν το δικό τους αρχικό με το καλαμίδι και Το στόλισαν όπως ήθελαν.
Τα παιδιά από τα αρχικά που βρήκαμε ψάρεψαν το δικό τους αρχικό με το καλαμίδι και Το στόλισαν όπως ήθελαν

Διαβάσαμε και την μαγισσούλα που έτρωγε τα γράμματα και κάναμε ανάλογη γλωσσική δραστηριότητα!
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ
Σειρά είχε το παραμύθι μία αράχνη μόνη ψάχνει και βλέπουμε ότι νιώθοντας μοναξιά
ήρθε και στη δική μας τάξη και πήρε τα ονόματα μας πάμε λοιπόν κι εμείς σιγά-σιγά εκεί
που βρίσκεται στον ιστό της εκεί που κρέμονται τα ονόματα μας και τα παίρνουμε σιγά-σιγά
χωρίς να την ξυπνήσουμε και χωρίς να κουνήσουμε τον ιστό ….αφού τα πάρουμε την ξυπνάμε
και εκείνη χαρούμενη που μας βλέπει μας δίνει μία εργασία να γράψουμε το όνομά μας στο δικό της ιστό!.

ΚΑΙ ΚΑΝΑΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ
Αυτές τις ημέρες ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε κατά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων και με το ψαλίδι.
Κόψαμε λωρίδες, γραμμές, καμπύλες, τεθλασμένες και συνεχίζουμε να μαθαίνουμε…
Η ενότητα που αφορά στο όνομα μας ολοκληρώθηκε και με τις παρακάτω τελευταίες δραστηριότητες.
Έχει το όνομα μου το γράμμα «Κ»;
Τα παιδιά τοποθέτησαν στη σωστή στήλη την καρτέλα με το όνομα τους
Έχει το όνομα μου το γράμμα «Σ»; το γράμμα «Α» κοκ..
Φτιάξαμε το τρενάκι με το όνομα μου όπου κάθε βαγόνι κουβαλούσε και από ένα γράμμα..
Τέλος, στη μεγάλη αίθουσα παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι όπου ένα παιδί
με το άκουσμα της μουσικής έκανε τον γύρο πάνω στον κύκλο με τα ονόματα
και όταν σταματούσε η μουσική έπαιρνε την κάρτα και προσπαθούσε, μόνο του ή
με τη βοήθεια των συμμαθητών, να αναγνωρίσει ποιο είναι το όνομα. Περάσαμε πολύ όμορφα..
Ψυχοκινητικά παιχνίδια στο ολοήμερο..