Καλοκαίρι, δραστηριότητες Νηπιαγωγείου

Διάφορες δραστηριότητες και κατασκευές σχετικές με το Καλοκαίρι!

5  ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου. Από το 1972  αποτελεί το κύριο όχημα του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού για τα περιβαλλοντικά προβλήματα.

2024 06 17

Η “Αγαπούλα του καλοκαιριού” είναι η αληθινή ιστορία μιας χελωνίτσας, που κάνει την εμφάνισή της σε μια παιδική κατασκήνωση στο καταπράσινο δάσος της πιο μαγευτικής πλαγιάς του Υμηττού. Η καθημερινή παρουσία της χελώνας μαγεύει τα παιδιά και συμπληρώνει τη χαρούμενη συντροφιά τους. Το καλοκαίρι φεύγει, τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο. Ξαφνικά μία φοβερή είδηση τα αναστατώνει: το αγαπημένο τους δάσος έπιασε φωτιά! Πιστεύουν πως η Αγαπούλα τους χάθηκε κι αυτή μέσα στις φλόγες. Όμως, όταν έρχεται η ώρα της αναδάσωσης, τους περιμένει μια μεγάλη έκπληξη…
Εκτός από το παραμύθι, το βιβλίο περιλαμβάνει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για τη χελώνα, την αξία του δάσους, τις πυρκαγιές που αφανίζουν τη φύση και την αναδάσωση.
Περιλαμβάνει επίσης σειρά εικονογραφημένων δραστηριοτήτων για τα παιδιά, καθώς και ένα διασκεδαστικό επιτραπέζιο παιχνίδι

IMG 20240605 122240

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι το περιβάλλον, από ποια χρώματα αποτελείται η Γη μας (π.χ. μπλε του νερού),γιατί πρέπει να προσέχουμε τη Γη μας και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύσουμε τη φύση. Να μη καίμε τα δάση, να μη σκοτώνουμε τα ζώα, κάνουμε αναδάσωση, ανακύκλωση και πολλές άλλες ήταν οι ιδέες των παιδιών.


Καλοκαιρινές κατασκευές

IMG 20240611 075601

IMG 20240611 075632 IMG 20240611 075616

IMG 20240611 075626         IMG 20240611 075653

IMG 20240611 133941

IMG 20240611 075803     IMG 20240611 075759 IMG 20240611 075750IMG 20240611 133958

 

 Τέλος  ‘Το υποβρύχιο της τάξης μας” ! 

IMG 20240611 075731

   Καλό Καλοκαίρι! 

 

 

Ανοιξιάτικες Δημιουργίες!

Ποίημα: Η άνοιξη

Στέλιος Σπεράντσας

Ήρθες άνοιξη και                                                           

λιώνει πια το χιόνι 

βάζει η γη τα γιορτινά

και λουλούδια απλώνει.

 

Γύρισες μ’ άλλα πουλιά

μαύρο χελιδόνι

και μας χτίζεις τη φωλιά

κάτω απ’ το μπαλκόνι.               

IMG 20240516 134301                           IMG 20240516 134232

IMG 20240516 134055                 IMG 20240516 134131

IMG 20240516 134043    IMG 20240516 134149

IMG 20240516 131752

IMG 1591 IMG 1599 IMG 1594 IMG 1605

IMG 1596 IMG 1592 IMG 1598 IMG 1590

IMG 1515 IMG 1600 IMG 1593 IMG 1597

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ- Δόντια Γερά

IMG 20240227 080815

Με αφορμή την  ανάγνωση και στη συνέχεια τον προβληματισμό γύρω από το παραμύθι “Η Δόνα η Τερηδόνα”. Τα παιδιά ευαισθητοποιούνται γύρω από το θέμα των δοντιών και κατανοούν τη σπουδαιότητα των δοντιών για την καλή υγεία.

IMG 20240227 080746 IMG 20240227 125456  IMG 20240227 081028

ΑΓΚΟΣΤΙΝΙ ΣΑΡΑ

Μαθαίνουν τις υγιεινές και τις μη υγιεινές  τροφές για τα δόντια.

IMG 20240226 132729   IMG 20240226 132723

IMG 20240226 132801

 

Τα νήπια κατανοούν τα προϊόντα της στοματικής υγιεινής  και αντιλαμβάνονται  την αξία του σωστού τρόπου βουρτσίσματος.

IMG 20240301 110828

Σχηματίζουν σύνθετες λέξεις με τη λέξη δόντι π.χ. πόνος και δόντι – πονόδοντος , δόντι και γιατρός – οδοντίατρος, δόντι και κρέμα – οδοντόκρεμα, δόντι και βούρτσα – οδοντόβουρτσα, δόντι και νήμα – οδοντόνημα.

IMG 20240227 125332

Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα  του ναι έχω επισκεφτεί τον οδοντίατρο και δεύτερη ομάδα του όχι δεν έχω επισκεφτεί τον οδοντίατρο. Τα παιδιά κατανοούν τον ρόλο του οδοντιάτρου και  τον ρόλο της προληπτικής ιατρικής.

IMG 20240301 110913      IMG 20240226 132637

Η ομάδες ζωγραφίζουν τι βλέπει οδοντίατρος  και  γνωρίζουν τις ονομασίες των δοντιών, τα μέρη αυτών και τη χρησιμότητά τους. Παράλληλα  γνωρίζουν τις κατηγορίες των δοντιών (νεογιλά -μόνιμα δόντια)

IMG 20240401 120940

Τα παιδιά ανεβαίνουν και κατεβαίνουν τους αριθμούς από το 1-10 μετρώντας δοντάκια.

Μετράμε όμως και τα δικά μας τα δόντια!

IMG 20210617 093717 e1624401238193

IMG 20240306 115309    IMG 20240306 115236

Τέλος κατασκευάσαμε μάσκα δοντάκι με οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα για να έχουμε όλοι μας το πιο αστραφτερό χαμόγελο!

IMG 20240301 121234

 

“Ολυμπιακή παιδεία – 4η Ολυμπιακή εβδομάδα στα Σχολεία”

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ολυμπιακή παιδεία – 4η Ολυμπιακή εβδομάδα στα Σχολεία” έγινε διδασκαλία για τους αρχαίους και τους σύγχρονους ολυμπιακούς αγώνες και για τα Ολυμπιακά ιδεώδη.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να κρατήσουν τις επίσημες δάδες των Ολυμπιακών αγώνων του Σίδνεϊ 2000, του Πεκίνου 2008 και του Λονδίνου 2012.Στη συνέχεια κάθε παιδί ζωγράφισε τη δάδα του και το μετάλλιο του. Επίσης προβλήθηκε βίντεο από την αρχαία Ολυμπία όπου παρακολούθησαν την τελετή αφής.

 

εικόνα Viber 2024 04 25 21 06 09 375εικόνα Viber 2024 04 25 10 45 11 110εικόνα Viber 2024 04 25 10 45 11 156εικόνα Viber 2024 04 25 10 45 11 224εικόνα Viber 2024 04 25 10 45 11 544

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”

Αφού διαβάσαμε τα παραμύθια, “Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη” και ” Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας”.

  • Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις, πόνος +δόντι , πόνος + κεφάλι, πόνος + στομάχι, πόνος + λαιμός
  • Παίξαμε με το κροκοδειλάκι
  • εικόνα Viber 2024 04 16 12 28 29 428
  • Φτιάξαμε δοντάκια

εικόνα Viber 2024 04 16 11 55 09 140

εικόνα Viber 2024 04 16 12 21 06 096

  • Μιλήσαμε για τη στοματική υγιεινή. Μετρήσαμε τα δόντια μας.

εικόνα Viber 2024 04 16 11 54 55 745

  • Ξεχωρίσαμε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.
  • Φτιάξαμε ομάδες υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών.

εικόνα Viber 2024 04 16 11 54 57 891 εικόνα Viber 2024 04 16 11 54 57 500

εικόνα Viber 2024 04 16 12 23 56 098

  • Παίξαμε με τον Ρούλη τον τροφούλη.

εικόνα Viber 2024 04 16 11 54 56 814 εικόνα Viber 2024 04 16 11 54 56 334

εικόνα Viber 2024 04 16 12 23 55 995

 

Τα Δικαιώματα του Παιδιού. Έχω κι εγώ δικαίωμα.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Υποθεματική: Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Τίτλος: “Έχω κι εγώ Δικαίωμα” 

Τα παιδιά μαθαίνουν να γνωρίζουν την αξία των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Συζητούν, εκφράζουν απόψεις, σκέψεις, ιδέες, προτάσεις.

IMG 20240216 102605  IMG 20240216 102645

Ζωγραφίζουν ένα κατά τη γνώμη τους σημαντικό δικαίωμα και δημιουργείται η αφίσα των Δικαιωμάτων των παιδιών.

IMG 20240216 102527 

Σε κύκλο χορεύουν και τραγουδούν το τραγούδι : “Αν όλα τα παιδιά της Γης” .Επιπλέον θέτουν προβληματισμό και εκφράζουν απόψεις σχετικά με το θέμα.

IMG 20240222 134114

Ζωγραφίζουν τη Γη και ένα περιστέρι που πάνω στις φτερούγες του βρίσκονται τα παιδιά αναδεικνύοντας έτσι τη σημασία της ειρήνης, της αγάπης και πατρίδας. 

Αφήγηση παραμυθιών 

IMG 20240227 081004

Οδήγησε τον τυφλό. Τα παιδιά σε ζευγάρια.  Το ένα παιδί οδηγεί το δεύτερο  που έχει τα μάτια κλειστά.

IMG 20240313 113404  IMG 20240313 113617

Τα παιδιά άκουσαν το τραγούδι “Γιατί είμαστε οικογένεια” και το δραματοποίησαν!

Το Σώμα, Δραστηριότητες

Τα παιδιά στον κύκλο ονομάζουν και κινούν τα διάφορα μέρη του σώματος τους.

Τα εξωτερικά του μέρη:
Τα ονομάζω, τα αγγίζω και περιγράφω τι κάνει το καθένα. Τα παιδιά με προτάσεις λένε τι μπορεί να κάνει το καθένα.
Με το σώμα μπορώ…
Τι μπορώ να κάνω: Μόνο με τα χέρια, μόνο με τα πόδια, μόνο με το κεφάλι, μόνο με τα δάχτυλα, μόνο με τον κορμό.
Χρησιμοποιούν μία χαρτοπετσέτα που την τοποθετούν σε διάφορα μέρη του σώματός τους!

IMG 20240216 163924

Με τα τουβλάκια μπορώ το σώμα μου να φτιάξω στο λεπτό…

IMG 20240216 163648IMG 20240216 115852

Δημιουργούν ανθρωπάκια με την πλαστελίνη, με χαρτόνι, ζωγραφίζουν ανθρωπάκια ..,τον εαυτό τους

20220202 121925 20220202 121824 20220202 121835 20220202 121756

IMG 20240220 133138    IMG 20240220 112529

 

 

Παίζοντας με τις αισθήσεις!!

IMG 20240223 122238    IMG 20240223 122328

IMG 20240223 121736     IMG 20240223 122054

Προβληματισμοί διάφοροι και ο εγκέφαλος ενεργοποιείται και απαντά.

IMG 20240226 132556

Γνωρίσαμε τον ζωγράφο Joan Miro που του άρεσε να δημιουργεί τέχνη με παιδικές ιδιότητες και τα παιδιά ζωγράφισαν το αντίστοιχο ανθρωπάκι.

IMG 20240226 132615

 

 

Αναπτύσσοντας την ενσυναίσθηση.

Στα πλαίσια του προγράμματος ”οι πέντε αισθήσεις” και με αφόρμηση την διαφορετικότητα, μετά από πρόσκλησή μας, μας επισκέφτηκε η κυρία Μαλτέζου Βάσω με εκ γενετής πρόβλημα όρασης. Μας μίλησε για την καθημερινότητα της και παρουσίασε στα παιδιά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί και ανταπεξέρχεται στη ζωή της. ‘Έδωσε μήνυμα αισιοδοξίας και ψυχικής δύναμης.

Σεβασμός, ευκαιρία, υπομονή, ενθάρρυνση, κατανόηση!!!
Ίσες ευκαιρίες για όλους!!!!0 02 05 9f0332644c08220bac1d0ba9df2cfa55e180ce3e98b0107fbead0c583c850b5a b98ec69202260395 0 02 05 003641aa88174e4ba7d0f23d629868c7084fb6985e89db5555d4515c6c4b91b9 1dbfdcbe7c15335c

Οι 5 αισθήσεις. Συζητάμε για τις αισθήσεις. Παίζουμε, δοκιμάζουμε, μαντεύουμε τα γλυκά, αλμυρά, ξινά, πικρά. Συζητάμε για τη δύναμη των ανθρώπων με αναπηρία. Τύφλωση, κώφωση και για το πως καταφέρνουν να επικοινωνούν με το περιβάλλον.

0 02 05 ee652a485d911f58a67a419ff85b6a0a95c69f492941bdc889188eabc2631a1b 8a903149a8aa51f9 0 02 05 40f6a57c489d7a1a670c802d9597551b1662cd5030d6df91182e89fb0c725782 aa1f055c966eecb0 0 02 05 f6e46f8ef27574d1a5061bc8469e112107fedffcff822b22b027547e8b4ef2b7 e22c785edf606327 0 02 05 7ed8e578c9d136a5ad05fcd50488494aa9e869469a0281eb16a09fada82abd21 66f99986f4102fb6 0 02 05 d9ef54db2c608805e17fdc2955028460ba7fd463d678834d080a59b0327442cc d4a991b1c956e352 0 02 05 d9ef54db2c608805e17fdc2955028460ba7fd463d678834d080a59b0327442cc 9fd418df9ab103b1