4 Απριλίου 2025 – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων/Ενεργός Πολίτης Σχ.Έτος 2024-2025
Σκοπός της δράσης υπήρξε η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των αδέσποτων ζώων.
Οι μαθητές/τριες αναζητούν ανθρώπους και φορείς που θα μπορούσαν να τους δώσουν πληροφορίες για τα αδέσποτα ζώα. Κατά την προετοιμασία των συναντήσεων με αυτούς και αντίστοιχων επισκέψεων παρέχουν ιδέες και συναποφασίζουν μια σειρά ερωτήσεων που αφορούν στις εξής θεματικές:
Α) Πρόληψη του φαινομένου των αδέσποτων ζώων
Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται και συζητούν για τους λόγους που υπάρχουν αδέσποτα ζώα στη γειτονιά. Καταγράφουν τους λόγους και αναζητούν τρόπους πρόληψης προκειμένου να μην καταλήγουν ζώα συντροφιάς αδέσποτα (π.χ. τσιπ, κολλάρο με ταυτότητα).
Β) Προστασία αδέσποτων
Οι μαθητές/τριες διαπιστώνουν ότι τα αδέσποτα δεν έχουν ποιότητα ζωής. Προβληματίζονται και αναζητούν τρόπους υποστήριξης των αδέσποτων (π.χ. ποτίστρες με νερό και ταΐστρες με φαγητό).
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, ενώ παράλληλα ήρθαν σε επαφή με την υπηρεσία του Δήμου που ασχολείται με τα αδέσποτα ζώα και συζήτησαν για τη λειτουργία και τις δραστηριότητές της.
Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η επίσκεψη της Φιλοζωικής Ομάδας από το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς του Δήμου Κορυδαλλού η οποία πλαισιώθηκε από την αξιολάτρευτη τετράποδη φίλη τους. Μέσα από την παρουσίαση και τη συζήτηση που ακολούθησε, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων, τις δυσκολίες που βιώνουν. αλλά και τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στην προστασία και τη φροντίδα τους.
Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό οργάνωσαν συζήτηση/συνέντευξη με γονιό που έχει υιοθετήσει αδέσποτο σκυλάκι από καταφύγιο Αδέσποτων ζώων.
Τα παιδιά είδαν φωτογραφίες από Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων, τις παρατήρησαν και προβληματίστηκαν προτείνοντας τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στην προστασία και τη φροντίδα τους.
Παρατήρησαν εικόνες αδέσποτων σκύλων πριν την υιοθεσία τους και μετά την υιοθεσία! Τα παιδιά διέκριναν τα συναισθήματα στο βλέμμα τους.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ξουτ” και τα παιδιά ζωγράφισαν ….
Η δράση αυτή είχε ως στόχο να καλλιεργήσει στους μαθητές το αίσθημα της ενσυναίσθησης, της υπευθυνότητας και του σεβασμού προς όλα τα ζώα, και αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία ευαισθητοποίησης και γνώσης.
Δημιουργήσαμε σπιτάκια για τα πουλάκια…. και μία αφίσα που παρουσιάζει τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων και των ζώων συντροφιάς.
Αναστοχασμός
Με την ολοκλήρωση της δράσης, σε κύκλο οι μαθητές/τριες επέλεξαν να μιλήσουν με τη φωνή ενός αδέσποτου ζώου, εκφράζοντας τις σκέψεις τους, ξεκινώντας με τη φράση «Αν ήμουν ένα αδέσποτο…».
Πήραμε και βραβείο!
Με την υλοποίηση της δράσης τα παιδιά θα μάθουν να συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή, να διεκδικούν θέση στην κοινωνία στην οποία μεγαλώνουν και να προάγουν τα στοιχεία που συνθέτουν την έννοια του ενεργού πολίτη, συνδέοντας τη ατομική τους ευθύνη με τη συλλογική.









































































