4 Απριλίου 2025 – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων/Ενεργός Πολίτης Σχ.Έτος 2024-2025

Σκοπός της δράσης υπήρξε η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των αδέσποτων ζώων.

Οι μαθητές/τριες αναζητούν ανθρώπους και φορείς που θα μπορούσαν να τους δώσουν πληροφορίες για τα αδέσποτα ζώα. Κατά την προετοιμασία των συναντήσεων με αυτούς και αντίστοιχων επισκέψεων παρέχουν ιδέες και συναποφασίζουν μια σειρά ερωτήσεων που αφορούν στις εξής θεματικές:

Α) Πρόληψη του φαινομένου των αδέσποτων ζώων

Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται και συζητούν για τους λόγους που υπάρχουν αδέσποτα ζώα στη γειτονιά. Καταγράφουν τους λόγους και αναζητούν τρόπους πρόληψης προκειμένου να μην καταλήγουν ζώα συντροφιάς αδέσποτα (π.χ. τσιπ, κολλάρο με ταυτότητα).

Β) Προστασία αδέσποτων

Οι μαθητές/τριες διαπιστώνουν ότι τα αδέσποτα δεν έχουν ποιότητα ζωής. Προβληματίζονται και αναζητούν τρόπους υποστήριξης των αδέσποτων (π.χ. ποτίστρες με νερό και ταΐστρες με φαγητό).

IMG d8ac8b79135a1746d3621681e6cec8d4 VIMG 45605f40c279aae96cac3f0e4b0392f1 V   IMG 20250331 214029 1

IMG 20250314 170511

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων,  ενώ παράλληλα ήρθαν σε επαφή με την υπηρεσία  του Δήμου που ασχολείται με τα αδέσποτα ζώα και συζήτησαν για τη λειτουργία και τις δραστηριότητές της.

Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η επίσκεψη της Φιλοζωικής Ομάδας από το Τμήμα Προστασίας Ζώων  Συντροφιάς του Δήμου Κορυδαλλού η οποία πλαισιώθηκε από την αξιολάτρευτη τετράποδη φίλη τους. Μέσα από την παρουσίαση και τη συζήτηση που ακολούθησε, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων, τις δυσκολίες που βιώνουν. αλλά και τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στην προστασία και τη φροντίδα τους.

IMG 20250415 001645 IMG 20250415 001455  IMG 20250327 102745

IMG 20250327 103118

Σε συνεργασία με την  εκπαιδευτικό οργάνωσαν συζήτηση/συνέντευξη με γονιό που έχει υιοθετήσει αδέσποτο σκυλάκι από καταφύγιο Αδέσποτων ζώων.

trashed 1746543919 IMG 20250406 180459  IMG c06dee49741bf7d4c2b41a66d6642d90 V

Τα παιδιά είδαν φωτογραφίες από Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων, τις παρατήρησαν και προβληματίστηκαν προτείνοντας τρόπους  με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στην προστασία και τη φροντίδα τους.

IMG bb9ef6c5956277afac1a99e272a2f81d V IMG 09cd23e4cf833b1cdf58051faccc25fd V

Παρατήρησαν εικόνες αδέσποτων σκύλων πριν την υιοθεσία τους και μετά την υιοθεσία! Τα παιδιά διέκριναν τα συναισθήματα στο βλέμμα τους.

IMG 1ad2ae624337adcb5c654a00f6894bc2 V

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ξουτ” και τα παιδιά ζωγράφισαν ….

 

bc5ef2d05c96332b82406bc2e3182e00 

 IMG 20250328 081259  IMG 20250328 081312   IMG 20250328 081332

Η δράση αυτή είχε ως στόχο να καλλιεργήσει στους μαθητές το αίσθημα της ενσυναίσθησης, της υπευθυνότητας και του σεβασμού προς όλα τα ζώα, και αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία ευαισθητοποίησης και γνώσης.

Δημιουργήσαμε  σπιτάκια για τα πουλάκια…. και μία αφίσα που παρουσιάζει τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων και των ζώων συντροφιάς.

IMG 20250415 002714     omadikh

Αναστοχασμός

Με την ολοκλήρωση της δράσης, σε κύκλο οι μαθητές/τριες επέλεξαν να μιλήσουν με τη φωνή ενός αδέσποτου ζώου, εκφράζοντας τις σκέψεις τους, ξεκινώντας με τη φράση «Αν ήμουν ένα αδέσποτο…».

Πήραμε και βραβείο!

trashed 1746794700 IMG 20250409 105959 (14ο Νηπ/γείο Χανίων)

Με την υλοποίηση της δράσης τα παιδιά θα μάθουν να συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή, να διεκδικούν θέση στην κοινωνία στην οποία μεγαλώνουν και να προάγουν τα στοιχεία που συνθέτουν την έννοια του ενεργού πολίτη, συνδέοντας τη ατομική τους ευθύνη με τη συλλογική.

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1966 από την Ι.Β.Β.Υ. -τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα-  με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα. Αφού γνωρίσαμε τον σπουδαίο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, διαβάσαμε το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου που αποτυπώνεται στην αφίσα που ανέλαβε φέτος να φιλοτεχνήσει το αντίστοιχο τμήμα ΙΒΒΥ της Ολλανδίας.

Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα και ποιήτρια Rian Visse και το εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο 

Janneke Ipenburg.

Προσκαλεί τα παιδιά παγκοσμίως να εξερευνήσουν τη δύναμη της φαντασίας μέσω της τέχνης και της ποίησης .

“…Φτιάξε εικόνες
με το ποίημά μου,
ελεύθερα να αισθανθείς:
αυτά τα λόγια
πάρ’ τα και κάνε τα δικά σου
από την καρδιά μου στην καρδιά σου.”

IMG 7903 701x1024 1

Ακολούθησε «αγώνας ανάγνωσης» με τη συνοδεία μουσικής ξεφυλλίζαμε τα βιβλία που κρατούσαμε, τα οποία άλλαζαν χέρια κάθε φορά που εκείνη σταματούσε. Ζωγραφίσαμε την εικόνα που μας άρεσε από το βιβλίο που διαλέξαμε…

IMG 20250406 175857  IMG 20250403 120730

IMG 20250406 180017 IMG 20250406 175618

Τέλος φτιάξαμε σελιδοδείκτες, τους οποίους πήραμε στο σπίτι, ώστε να μη χάνουμε τη σελίδα που σταματήσαμε το διάβασμα!

IMG 20250406 175640

Δράσεις Ενεργού Πολίτη

Στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη για το σχολικό έτος 2024-2025, αποφασίσαμε με τους μαθητές να επεξεργαστούμε το θέμα της ”προστασίας των αδέσποτων ζώων”. Ο στόχος ήταν η καλλιέργεια ευαισθητοποίησης κι ενσυναίσθησης των νηπίων απέναντι στα αδέσποτα ζώα.

Διαβάσαμε το βιβλίο ”Τα αδέσποτα”, το συζητήσαμε και το δραματοποιήσαμε.

24

Στη συνέχεια δείξαμε φωτογραφικό υλικό και videos με αδέσποτα ζώα και προτρέψαμε να παρατηρήσουν τις εικόνες και να περιγράψουν τι βλέπουν. Εντοπίσαμε τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούμε, εάν συναντήσουμε ένα εγκαταλελειμμένο ζώο.

3 16

Συζητήσαμε για τη συμπεριφορά που πρέπει να επιδεικνύουμε απέναντι στα ζώα και δώσαμε φύλλα εργασίας για να εντοπίσουν σωστές και λάθος συμπεριφορές.

1 2

Θυμηθήκαμε τις οικογένειες ζώων(ζούγκλας, αγρού. δάσους), αναγνωρίσαμε τους ήχους των ζώων, τους μιμηθήκαμε, ονομάσαμε τα ζώα και από τα αρχικά τους βρήκαμε νέες λέξεις. Φτιάξαμε, επίσης, σύνθετες λέξεις από τη λέξη φίλος(φιλόζωος, φιλοζωική, φιλάνθρωπος) και από τη λέξη ιατρός(κτηνίατρος κ.λπ.).

Δημιουργήσαμε τη δική μας εικονοιστορία για τη φροντίδα ενός αδέσποτου ζώου.

6 8 9

Ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας ζωάκια.

13 14

Μας μίλησαν οι συμμαθητές μας, που έχουν κατοικίδια ζώα για τις καθημερινές τους υποχρεώσεις απέναντι σ’ αυτά.

Μας επισκέφτηκε μια μητέρα για να μας περιγράψει την ιστορία του κακοποιημένου ζώου, που υιοθέτησε. Με την αγάπη και τη φροντίδα που έδειξε είναι σήμερα ένα χαρούμενο ζωάκι. Μας επισήμανε την ανάγκη για υιοθεσία κι όχι αγορά.

5

Φτιάξαμε ομαδικά την αφίσα με τις ανάγκες των ζώων και τονίσαμε: ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΩ-ΥΙΟΘΕΤΩ!!!

17

Καλέσαμε τον δήμο της πόλης μας στο σχολείο, ο οποίος έχει δημιουργήσει καταφύγια αδέσποτων ζώων, για να μας ενημερώσει για τις δράσεις που κάνει, προκειμένου να προστατέψει τα αδέσποτα ζώα. Στο τέλος της ομιλίας, μας κάλεσε στην κεντρική πλατεία στις 30/3/2025 για να δούμε από κοντά τους τετράποδους φίλους με την προοπτική της υιοθεσίας τους.

10 20 18

22

Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν μ’ όλες τις δράσεις που έγιναν και με δική τους πρωτοβουλία έφτιαξαν σπιτάκι για τα αδέσποτα ζωάκια κι έβαζαν κάθε πρωί φαγητό και νερό.

15 11

ΥΙΟΘΕΤΩ!!!!!!!!

ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΩ!!!!!!!

Εργαστήρια δεξιοτήτων. Γνωριμία με παλαιά και νέα επαγγέλματα. Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω;

Παρατηρήσαμε εικόνες εργαζόμενων ανθρώπων, ξεκινήσαμε τη συζήτηση για τα επαγγέλματα.

Ανέφεραν τα παιδιά τα επαγγέλματα των γονιών τους και στη συνέχεια είπε το καθένα τι θα ήθελε να γίνει όταν μεγαλώσει.

Παρακολουθήσαμε βιντεάκια με τα επαγγέλματα και συζητήσαμε για τις στολές, τα εργαλεία και τις δυσκολίες των επαγγελμάτων.

Παίξαμε με καρτέλες, αντιστοιχίζοντας τα εργαλεία που ταιριάζουν στο κάθε επάγγελμα.

Μιλήσαμε για το επάγγελμα του γιατρού, παρατηρήσαμε την ιατρική του τσάντα. Κάναμε σύνθετες λέξεις π.χ. παιδίατρος, οφθαλμίατρος.

Χωρίστηκαν τα παιδιά σε ζευγάρια, ο ένας έκανε τον γιατρό και ο άλλος τον ασθενή.

Κάναμε ομαδική εργασία με όλα τα επαγγέλματα που συζητήσαμε.

Στο τέλος, είδαμε εικόνες με επαγγέλματα που χάθηκαν στο χρόνο για παράδειγμα γαλατάς. Συζητήσαμε την εξέλιξη της κοινωνίας, που συντέλεσε στην εξαφάνιση αυτών των επαγγελμάτων.

1 1 2 1 3

10 9 4 1 ιατρική τσάντα 6 11 εφημεριδοπώλης

12

6 Μαρτίου Ημέρα Κατά Του Σχολικού Εκφοβισμού.

Παγκόσμια Ημέρα Κατά Του Σχολικού Εκφοβισμού 2025

Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού με σκοπό την ενημέρωση και δράση απέναντι σε περιστατικά συστηματικής και επαναλαμβανόμενης βίαιης συμπεριφοράς του μεγαλύτερου ή δυνατότερου μαθητή προς τον μικρότερο και πιο αδύναμο.

Στο νηπιαγωγείο μας λοιπόν τιμήσαμε αυτήν την ημέρα κάνοντας δράσεις σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Είδαμε εικόνες και βίντεο  στο διαδίκτυο και συζητήσαμε για συμπεριφορές και συναισθήματα, βάζοντας τους μαθητές σε ρόλους, με σκοπό να ενισχύσουμε την ενσυναίσθησή τους.

Στη συνέχεια τα νήπια εκφράζουν τις απόψεις τους για τα χαρακτηριστικά που έχει ένας καλός φίλος: αγαπάει, βοηθάει, φροντίζει, μοιράζεται, ακούει, προστατεύει.

IMG 20250307 074613

IMG 20250307 100151

IMG f40a8e06d0619067852b309b84af5c8c V

Συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης και αναγνώρισαν ότι τους αρέσει να βλέπουν τους εαυτούς τους ως ισότιμα μέλη μέσα στη σχολική οικογένεια.

Επίσης, θέλουν να αποτελούν μια μεγάλη και δυνατή συντροφιά, όπου ο καθένας έχει τον ρόλο του και όλοι φροντίζουν όλους!

6 Μαρτίου: Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου ” Όλιβερ και Σοφί”, προβληματιζόμαστε για το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε με τους φίλους μας κι εξηγούμε τι συμβαίνει σχολικός εκφοβισμός. Υπενθυμίζουμε τους κανόνες της τάξης, της ώρας του παιχνιδιού και του διαλείμματος.

5

Δραματοποιούμε την ιστορία του Όλιβερ και της Σοφί.

1

Παρατηρούμε τις εικόνες σχολικού εκφοβισμού και παροτρύνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τι βλέπουν, πως νιώθουν και τα προτρέπουμε να βρουν λύσεις για να αποφεύγονται τέτοιες συμπεριφορές.

2

Περιγράφουμε τα συναισθήματα που νιώθουν τα παιδιά στις εικόνες και χρωματίζουμε τα χαρούμενα συναισθήματα.

7 4

Τραγουδάμε και χορεύουμε το ποιήμα ”Τα λόγια πονάνε”.

8

Τέλος, παρακολουθήσαμε μια ταινία μικρού μήκους για τον σχολικό εκφοβισμό.

 

Μένουμε μακριά από τον φόβο!!

Η φιλία και η καλή συμπεριφορά είναι η μόνη κόλλα που μπορεί να κρατήσει τον κόσμο ενωμένο.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία“ Επιχειρηματικότηα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα:Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω!”

Γνωριμία με επαγγέλματα:Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω!”

Στόχοι του Προγράμματος

Γνωριμία με Διάφορα Επαγγέλματα: Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν για διάφορα επαγγέλματα παραδοσιακά κα νέα, όπως γιατροί, πυροσβέστες, δάσκαλοι, αστυνομικοί, μάγειρες και πολλά άλλα. Μέσα από βιβλία, παρουσιάσεις, βίντεο  τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα καθημερινά καθήκοντα και τις ευθύνες αυτών των επαγγελμάτων αλλά και τα εργαλεία ή τα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σε κάποια επαγγέλματα.

Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Συμμετέχοντας σε ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να επιλύουν προβλήματα, καλλιεργώντας έτσι την κοινωνική τους νοημοσύνη. 

Ενίσχυση της Κριτικής Σκέψης: Μέσα από συζητήσεις και δραστηριότητες, τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να σκέφτονται κριτικά και να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τα επαγγέλματα και τη συμβολή τους στην κοινωνία. Να καταλάβουν πως η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων οδήγησαν στην εξαφάνιση κάποιων επαγγελμάτων.

Ενδυνάμωση της Αυτοεκτίμησης: Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με διαφορετικά επαγγέλματα μέσα από παιχνίδι ρόλων, βοηθώντας τα να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους, ενισχύοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους. Να φανταστούν τον εαυτό τους στο μέλλον.

Η εισαγωγή στην έννοια των επαγγελμάτων έγινε μέσω της διδακτικής αξιοποίησης  του παραμυθιού: “Όταν μεγαλώσω..”

IMG 20250211 081159

Ακούσαμε το τραγούδι :Όταν μεγαλώσω https://www.youtube.com/watch?v=ySsaz-sX5Y8 και ακολούθησε καταιγισμός ιδεών

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το επάγγελμα που θα έκαναν!

IMG 20250207 103833

Η συζήτηση συνεχίστηκε γύρω απ’ το θέμα καθώς και με την οικεία ερώτηση τί  επαγγέλονται οι γονείς μας. Ακολούθησαν ερωταπαντήσεις και διάλογος.

Γνωρίσαμε τα παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο: https://youtu.be/1_b4HPpwPLc?feature=shared

και δραματοποιήσαμε σκηνές απο τα σύγχρονα ,με αντικείμενα που βρήκαμε στην τάξη.  Έγινε φωνολογική ενημερότητα στην λέξη κάθε επαγγέλματος, γράψαμε σε καρτελάκι τις λέξεις και χωριστήκαμε σε ομάδες για το παιχνίδι .

IMG 20250210 112912     IMG 20250217 115328

Τα παιδιά άκουσαν  διάφορα παιδικά τραγούδια και προσπάθησαν να μαντέψουν σε ποιο επάγγελμα αναφέρεται το κάθε τραγούδι : Σοφία Παπάζογλου – Ο Παγωτατζής, ΜΑΓΕΙΡΑΣ – ΜΑΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ , ΗΛΙΑΣ ΜΑΜΑΛΑΚΗΣ, Βγαίνει η βαρκούλα (του ψαρά), Ο Γεωργός πάει στον αγρό, Είδε κανείς τον φούρναρη, Επίσκεψη Στον Οδοντίατρο, Το αμαξάκι πλένω 🚗 Αυτοκινητακια παιδικα |

Παίξαμε παιχνίδι απο το you tubeΜαντεύω το επάγγελμα: https://www.youtube.com/watch?v=_aJYaZ2ZRII

Παίξαμε το παιχνίδι της παντομίμας και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε το επάγγελμα!Τα παιδιά έδειχναν μια δουλειά με διάφορες κινήσεις και έπρεπε να τη βρούμε.

Το Εργαστήριο δε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί χωρίς το παιχνίδι ρόλων. Δημιουργήθηκαν γωνιές μέσα στην αίθουσα και τα παιδιά χρησιμοποίησαν αντικείμενα από διάφορα επαγγέλματα και υποδήθηκαν ρόλους  ώστε να έρθουν σε πιο άμεση επαφή και να κατανοήσουν καλύτερα τη σημασία των επαγγελμάτων! 

IMG 0da470c3a4448ba3e259913e5e327c8c V     20250301 225753

 IMG 1a686b2960804e58e0e71b4b0112e4a7 V         20250301 225838

IMG 9bea8ce02295f389e31911cc67550b65 V    20250301 225735 20250301 225813 IMG 8e23e963c40b252c41d70bda8dd6aa7a V

Στο τέλος ασχοληθήκαμε ενδεικτικά με το επάγγελμα του μάγειρα! 

IMG 20250217 115353  IMG 20250217 115343  

trashed 1742753451 IMG 20250220 111427IMG 20250218 171253    

 

Έτσι τελείωσε το εργαστήριο δεξιοτήτων το οποίο μας άφησε γνώσεις και δημιουργίες!

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ!!! ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΞΕΚΙΝΑ!!!

Με αφορμή την παρακολούθηση μιας ταινίας για το ηλιακό μας σύστημα γνωρίζουμε τους πλανήτες. Μιλαμε για τη γη και τις ηπείρους μελετώντας την υδρόγειο σφαίρα.

Δραματοποιούμε την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο και της σελήνης γύρω από τη γη.thumbnail 16

Φτιάχνουμε τα δικά μας διαστημόπλοια, που φεύγουν από τη γη.

thumbnail 13

Χορεύουμε ακόυγοντας το τραγούδι ” Οι Πλανήτες”.https://www.youtube.com/watch?v=SLNCt2PFBsk

Με τη διαδικασία της εκτόξευσης, μαθαίνουμε να μετράμε μέχρι το 10.

thumbnail 14

Στολίζουμε τους πυραύλους μας με τη φωνούλα ”Π”.

thumbnail 10

Ζωγραφίζουμε τα δικά μας τηλεσκόπια.

thumbnail 9

Συνεργαζόμαστε και φτιάχνουμε όλοι μαζί το ηλιακό σύστημα.

thumbnail 12  thumbnail 11