ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα- Ευ Ζην
Τίτλος Προγράμματος :Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα
Σκοπός του εργαστηρίου είναι η εισαγωγή των μαθητών/τριών στην απόκτηση βασικών γνώσεων αναφορικά με: α)τα μέρη του ανθρώπινου σώματος β)την εξέλιξη του ανθρώπινου σώματος και τις βιολογικές και εξωτερικές αλλαγές με το πέρασμα της χρονολογικής ηλικίας, γ)τα εσωτερικά όργανα,όπως το πεπτικό σύστημα δ)τα δόντια και την φροντίδα τους και ε)για την διατροφή
Είδαμε την εξέλιξη του ανθρώπινου σώματος στις διάφορες φάσεις ανάπτυξης.
Τα παιδιά έφεραν δικές τους φωτογραφίες από τη βρεφική τους ηλικία και προσπάθησαν να μαντέψουν ποιο παιδί βλέπουν.
Φωτογραφίες των παιδιών κόπηκαν σε τρία μέρη(κεφάλι,κορμός, πόδια) ανακατεύτηκαν και προσπάθησαν να τα συνθέσουν των συμμαθητών τους.
Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες τα νήπια ανακάλυψαν τα εξωτερικά και εσωτερικά μέρη ενός σώματος, συναρμολόγησαν τον ανθρώπινο σκελετό και στη συνέχεια σχεδίασαν το σώμα ενός παιδιού σε χαρτί του μέτρου πρώτα με τουβλάκια και έπειτα με μαρκαδόρο ,και τοποθέτησαν τα εσωτερικά όργανα.
Ακούσαμε και χορέψαμε το μουσικοκινητικό τραγούδι:”Κεφάλι,ώμοι,γόνατα και πόδια” , το ”Hokey-pokey” καθώς και το χορό του σκελετού.

Συζητήσαμε για το ταξίδι της τροφής και τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, βλέποντας σχετικό βίντεο, με βιωματικό παιχνίδι,με το ρομποτάκι bee-bot και έπειτα το ζωγράφισαν,
Γνωρίσαμε τις πέντε αισθήσεις και τη χρησιμότητά τους.
Μιλήσαμε για τα δόντια ,την στοματική υγιεινή και παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια.
Μετά από συζήτηση, βίντεο, διδακτική αξιοποίηση παραμυθιών και ενημέρωση από την Διατροφολόγο, κατανοήσαμε την αξία της σωστής διατροφής για την υγεία μας.
Ύστερα από την επίσκεψη του Οδοντιάτρου και της Διατροφολόγου στο σχολείο μας και την ενημέρωση τους, αναφερθήκαμε στις διάφορες ειδικότητες και δημιουργήσαμε το δικό μας ιατρείο.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ
Επέτειος του Πολυτεχνείου
Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου μέσα από δραστηριότητες προσαρμοσμένες σην τρυφερή ηλικία των παιδιών μας.Ξεκινήσαμε με την αφήγηση του παραμυθιού ” Η κυρία Δημοκρατία ” που βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι οι νέοι τότε ζήτησαν έναν κόσμο πιο δίκαιο και ελεύθερο. Συζητήσαμε και επικεντρωθήκαμε στις έννοιες Δημοκρατία και Δικτατορία. Αναγνώρισαν τη δύναμη της ομάδας και κατανόησαν ότι όταν συνεργαζόμαστε, μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο.
Στη συνέχεια μέσα από εποπτικό υλικό και σχετικά βίντεο μιλήσαμε για το Πολυτεχνείο. Ακούσαμε τραγούδια όπως τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο, ο Δρόμος, ο Μέρμηγκας και η Ειρήνη.Φτιάξαμε ατομικές κατασκευές για το Πολυτεχνείο.Μια από τις ξεχωριστές στιγμές ήταν το κουκλοθέατρο με τη γνωστή ιστορία της ”Ντενεκεδούπολης”. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και κατανόησαν ότι όταν συνεργαζόμαστε, μπορεί να αντιμετωπίζουν κάθε δυσκολία.
Επίσκεψη ιατρών στο νηπιαγωγείο μας
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του θεματικού κύκλου ¨Ευ ζην-Ζω καλύτερα¨ και της υποενότητας ¨Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα¨ σήμερα Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας ο οδοντίατρος Γεράσιμος Λυκούδης και η διατροφολόγος Αικατερίνη Φαντούση ,ιατροί του Διόκλειου Νοσοκομείου Καρύστου, και μας ενημέρωσαν για τη σημασία της στοματικής υγείας και της σωστής διατροφής.Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έκαναν πολλές ερωτήσεις και μοιράστηκαν τις δικές τους εμπειρίες.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον οδοντίατρο και στη διατροφολόγο ,για τη συνεργασία ,την ευγένεια και την αγάπη με την οποία προσεγγίσανε τους μαθητές μας.Ελπίζουμε να τους έχουμε ξανά κοντά μας σε μελλοντικές δράσεις!
Ο Καραγκιόζης στο νηπιαγωγείο μας !
Σήμερα είχαμε μια ξεχωριστή επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας! Ο αγαπημένος Καραγκιόζης και οι φίλοι του ήρθαν στο χώρο μας και μας χάρισαν πολύ γέλιο και χαρά με το θέατρο σκιών. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενθουσιασμό την παράσταση, γνώρισαν τους ήρωες και συμμετείχαν με τραγούδια και χειροκροτήματα. ήταν μία υπέροχη εμπειρία που μας ταξίδεψε στον μαγικό κόσμο του Καραγκιόζη και μας υπενθύμισε πως το θέατρο μπορεί να μας διασκεδάζει και να μας μαθαίνει ταυτόχρονα!
Φθινοπωρινές δημιουργίες
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας αποφάσισε τον προγραμματισμό των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2025-26 ανά θεματική ενότητα και χρονική περίοδο ως εξής:
Θεματική ενότητα: ζω καλύτερα-ευ ζην (13 Οκτωβρίου – 30 Ν0εμβρίου)
Υποθεματική: Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
Τίτλος προγράμματος: Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα
Θεματική ενότητα: ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη (1 Δεκεμβρίου – 30 Ιανουαρίου)
Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος προγράμματος: Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική
Θεματική ενότητα: δημιουργώ και καινοτομώ (2 Φεβρουαρίου-7 Μαρτίου)
Υποθεματική: STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος: STEAM και η Γη γυρίζει
Θεματική ενότητα: φροντίζω το περιβάλλον (20 Απριλίου-29 Μαϊου)
Υποθεματική: οικολογία, παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Τίτλος προγράμματος: Θαλάσσια ρύπανση….με αφορά;
Μαθαίνω το όνομά μου….παίζοντας!
Παίζοντας μαθαίνω το όνομά μου και το αρχικό μου γραμματάκι! Μια από τις πρώτες μας θεματικές προσεγγίσεις είναι το όνομά μας .Οι δραστηριότητες που γίνονται στη τάξη μας σχετικά με τα ονόματα των παιδιών έχουν στόχο να τους δώσουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν και να γράφουν το όνομά τους.Θα σας παρουσιάσουμε κάποιες δραστηριότητες που κάναμε για το όνομά μας.
Ψάχνουμε και βρίσκουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας με το σταμάτημα της μουσικής.
Βάζω βούλα με δακτυλομπογιές στο αρχικό γράμμα του ονοματός μου.
Πλάθω με την πλαστελίνη το αρχικό γράμμά μου.
Ζωγραφίζω και κάνω κατασκευή τον εαυτό μου πάνω στο αρχικό μου γράμμα.
Με το δάχτυλό μας γράψαμε πάνω στο αλεύρι.
Με το ρομποτάκι bee-bot βρίσκουμε το αρχικό μας γράμμα.
Ψαρέψαμε μέσα σε μια λεκάνη με νερό τα αρχικά μας.
Φτιάξαμε καρτελάκια με τα ονόματα των παιδιών και το κάθε παιδί προσπάθησε να αναγνωρίσει το όνομά του και τοποθετήσαμε το καρτελάκι στο παρουσιολόγιο μας .
Βρήκαμε ποιός έχει το μεγάλο όνομα με τα περισσότερα γράμματα και ποιός το πιο μικρό.Αφήσαμε έπειτα το όνομά μας στο σωστό αριθμό συλλαβών χτυπώντας παλαμάκια.
Συνθέσαμε το όνομά μας με καπάκια .
Φτιάξαμε δύο ομαδικές εργασίες με τα ονόματα μας καθώς και στολίσαμε την πόρτα μας με τους εαυτούς μας και τα ονόματα.
Παίξαμε παιχνίδια με τα μπαλόνια και σχηματίσαμε ομάδες με το ίδιο αρχικό γράμμα.
Διαβάσαμε,συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τα παρακάτω παραμύθια.


































































































