Ο κήπος με τα γκρι…

Ο κήπος με τα γκρι …. ένα υπέροχο βιβλίο βρέθηκε στα χέρια μας και έγινε η συντροφιά μας αυτές τις ημέρες.

Ο κήπος με τα γκρι

“Οι άνθρωποι άφησαν το μεγάλο κήπο στην τύχη του, κι εκείνος γέμισε πανύψηλα, δέντρα και παράξενα φυτά, σαν τη ζούγκλα του Αμαζονίου. Επιπλέον, γέμισε γάτες.
Οι γάτες του κήπου έχουν πολύ σοβαρά καθήκοντα. Φροντίζουν τα δέντρα και τα φυτά, μετρούν τις σκιές και τις λιακάδες κι επιβλέπουν τα πάντα. Ξέρουν πράγματα, που οι άνθρωποι ούτε να φανταστούν δεν μπορούν. Οι ευχές τους πιάνουν, όπως κι οι κατάρες τους. Οι γάτες αυτές δεν είναι τυχαίες. Είναι γενναίες και μαγικές.
Τι θα κάνουν, λοιπόν, οι γάτες όταν οι άνθρωποι αποφασίσουν να καταστρέψουν τον κήπο;”

Ταξιδέψαμε σε αυτό το κήπο γίναμε φίλοι με τις γάτες, ανησυχήσαμε για τον κήπο και προβληματιστήκαμε για το αν και πως θα τον σώσουμε και τελικά κατασκευάσαμε μια μακέτα με τον μαγικό αυτό κήπο!

Μεταμορφώνουμε τον κήπο μας

Οι φραουλίτσες μας μεγαλώνουν πολύ καλά και τις ποτίζουμε καθημερινά

για περισσότερη δύναμη προσθέσαμε χώμα αφράτο

προμηθευτήκαμε φυτά από  λαχανικά που θα φυτέψουμε τώρα για να φάμε μέχρι το καλοκαίρι

  και ξεκινήσαμε με το καθαρισμό του παρτεριού μας

βγάλαμε τα λάχανα που μας τα έφαγαν τα σαλιγκάρια και κρατήσαμε το σέλινο σε γλάστρα

προσθέσαμε χώμα και ανακατέψαμε με το παλιό χώμα

φυτέψαμε τα λαχανικά μας και τα ποτίσαμε

στη συνέχεια μιλήσαμε για το φυσικό λίπασμα των φυτών που εύκολα μπορεί να φτιαχτεί από κομποστοποίηση οργανικών υλικών, ανοίξαμε μια μικρή τρύπα και ρίξαμε τα φλούδια από τα φρούτα μας καθώς και τα χαλασμένα μας λάχανα

είδαμε τα σκουληκάκια που έχει μέσα στο έδαφος και θα βοηθήσουν στην κομποστοποίηση και αυτά

και ο κήπος μας είναι έτοιμος

φράουλες/ κομποστοποίηση οργανικών υλικών / παρτέρι με λαχανικά (αγγουριές, μελιτζανιά, ντοματιές, κολοκυθιά, πιπεριές)

Εκδρομή στο φυτώριο

Στα πλαίσια προγράμματος με θέμα τα φυτά και τον κήπο μας (etwinning), επισκέφτηκαν τα παιδιά το Περιφερειακό Φυτώριο Ν.Αιγαίου στα Κοσκινού και παρακολούθησαν μια σειρά από δράσεις που οργανώθηκαν από το ΚΠΕ Πεταλουδών με θέμα: “Καλλιεργώντας ένα νέο μέλλον”. Τα παιδιά είδαν από κοντά το θερμοκήπιο, γνώρισαν τρόπους φυτέματος, ζωγράφισαν ότι τα εντυπωσίασε και τέλος έκαναν έναν όμορφο περιβαλλοντικό περίπατο στα αμπέλια έξω από το φυτώριο. Ευχαριστούμε τους συναδέρφους από το ΚΠΕ και την Περιφέρεια που μας παραχώρησε το λεωφορείο για τη μετακίνηση.

Gardening at school!!!

“Ένας σχολικός κήπος είναι ένα ισχυρό εργαλείο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Μέσω της κηπουρικής, οι μαθητές γίνονται υπεύθυνοι φροντιστές. Έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε γεωργικές πρακτικές σε μικρή κλίμακα, μαθαίνοντας για τις ευθύνες και τις επιπτώσεις της καλλιέργειας γης. Διερευνούν τον ιστό των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των ζωντανών και μη ζωντανών οργανισμών που συντηρούν τη ζωή. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσουν μεγαλύτερη κατανόηση του φυσικού κόσμου. Για πολλά παιδιά, ένας κήπος προσφέρει τη μοναδική ευκαιρία να πλησιάσει στη φύση. Η δημιουργία σχέσης με τη φύση σε νεαρή ηλικία είναι εξαιρετικά σημαντική.
Σχεδιάστε και χρηματοδοτήστε τον κήπο σας.”

Μ’ αυτά τα λόγια ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα με άλλα σχολεία της Ευρώπης καλώντας μαθητές και εκπαιδευτικούς να μοιραστούν ιδέες για το πως και τι μπορεί να κάνουμε με τον σχολικό τους κήπο. Βασικός μας συνεργάτης σε αυτή τη προσπάθεια του προγράμματος E-Twinning  το 1ο Νηπιαγωγείου Ζεφυρίου, Αθήνα και μέλη στο έργο μας το Súkromná materská škola ABCclub  νηπιαγωγείο Σλοβακίας, το  Ιδιωτικό Σχολείο Αμερικάνικης Ακαδημίας Λεμεσού (Αγγλική Σχολή) LTD , Λεμεσός Κύπρος  και το 1ο 2/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΕΦΑΛΟΥ, Κως.

Οι στόχοι που θέσαμε για το έργο αυτό είναι τα παιδιά να:

Αναγνωρίζουν τα μορφολογικά και λειτουργικά στοιχεία διαφόρων σχολικών κήπων.
• Να έχουν επίγνωση της αισθητικής, περιβαλλοντικής, εκπαιδευτικής αξίας ενός
σχολικού κήπου
• Αναφέρουν με τα ονόματά τους διάφορα είδη δένδρων, θάμνων, φυτών χαμηλής
βλάστησης και άλλων σχετικών με την κηπουρική
• Αναγνωρίζουν τα οφέλη από τη δημιουργία ενός κήπου
• Κατανοούν την διαδικασία της φυτικής παραγωγής
• Συγκρίνουν τη δική τους σχολική αυλή με άλλες σχολικές αυλές
• Προσδιορίζουν τα  μορφολογικά και λειτουργικά στοιχεία βλάστησης στην αυλή
του σχολείου τους
• Ανησυχούν για τον επανασχεδιασμό του κήπου τους
• Εξερευνούν το κλίμα, το έδαφος, τις οικονομικές συνθήκες  και να  δημιουργούν ένα σχολικό κήπο

Επίσης στόχοι γενικότεροι που τέθηκαν είναι να:
• Εξερευνήσουμε τις αντιλήψεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων
δημιουργώντας ένα σχολικό κήπο
• Ενημερώσουμε και ενεργοποιήσουμε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα για την
ικανότητα δημιουργίας σχολικού κήπου
• Σχεδιάσουμε  όπως θέλουμε και μπορούμε
• Συνεργαστούμε μεταξύ μας και με τους κατάλληλους οργανισμούς (π.χ. υπηρεσίες
τοπική αυτοδιοίκηση, ένωση γονέων, εκπαιδευτικοί, εθελοντές)
δημιουργώντας ένα μεγαλύτερο σχολικό κήπο.

Η μεθοδολογία που θα εφαρμοστεί είναι η ομαδική εργασία, η βιωματική, ενεργητική και διεπιστημονική προσέγγιση, ιδιαίτερα η μέθοδος του έργου ή η επίλυση προβλημάτων
σε 4 επίπεδα.
1. Παρουσίαση …. Προγραμματισμός του Προγράμματος Σχολικών Κήπων
2.Να εντοπιστεί το Θέμα….. Βρίσκοντας Προμήθειες και Προϋπολογισμός αυτών
3. Διερεύνηση του θέματος …..  Aναζήτηση πόρων
4.Δράση  …. Δημιουργία κήπων

Συνεργασίες με εταίρους κάθε εβδομάδα ανάλογα με το έργο τους

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου είναι να

– Απολαμβάνουμε υπέροχες υπαίθριες ώρες
– Τρώμε ότι έχουμε φυτέψει
– Συνεργαστούμε με τους εταίρους
– Να κοινοποιήσουμε τις δραστηριότητες του έργου μας
– Ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για προγράμματα σχολικών κήπων

 

Καλή επιτυχία στο έργο μας!!!

Αποκριάτικα πάρτυ και καρναβάλι!!!

υπέροχα αποκριάτικα πάρτυ στο σχολείο

ο σύλλογος διοργάνωσε και φέτος με επιτυχία την συμμετοχή του νηπιαγωγείου στο Καλυθενό Καρναβάλι!!!

σου δίνω τα χρώματα ΧΡΩΜΑΤΙΣΕ τον ΚΟΣΜΟ

ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για όλα τα παιδιά του κόσμου που κρατάνε στα χέρια τους τα χρώματα και με αυτά θα φτιάξουν τον κόσμο

Καλή Σαρακοστή!!!

…το ταξίδι μας έφτασε στο τέλος του!

…το ταξίδι μας τελειώνει και ανυπομονούμε να μάθουμε αν θα κερδίσει ο Φιλέας Φογκ το στοίχημα.

Από την Ιαπωνία λοιπόν ταξιδεύει στην Αμερική, στο Σαν Φρανσίσκο, και από εκεί παίρνει τρένο για Νέα Υόρκη. Αλλά στη διαδρομή θα έχουν απρόοπτα συμβάντα …

οι Ινδιάνοι τους επιτίθενται και τους καθυστερούν

μάθαμε για τις φυλές των Ινδιάνων

Με την ονομασία Ινδιάνοι συνηθίζεται να αποκαλούνται γενικά οι ιθαγενείς πληθυσμοί της Αμερικής πριν την ανακάλυψή της από τους Ευρωπαίους στα τέλη του 15ου αιώνα. Με την ίδια ονομασία αποκαλούνται μέχρι και σήμερα ορισμένες εθνικές μειονότητες, των οποίων οι ρίζες προέρχονται από τους ιστορικούς αυτούς λαούς. Ορισμένοι από αυτούς τους ιθαγενείς διατηρούν μέχρι σήμερα ένα μοναδικό τρόπο ζωής, ενώ κάποιοι άλλοι αναζήτησαν μόνιμη διαμονή δημιουργώντας μικρές κοινότητες και χωριά, ενώ σε κάποιες περιοχές κατάφεραν να οργανωθούν σε μεγαλύτερες κοινότητες, ακόμα και πόλεις, με πολιτική οργάνωση. Η ονομασία προέρχεται από την πεποίθηση του Κολόμβου ότι έφτασε στην Ινδία, ενώ στην πραγματικότητα είχε φτάσει στην Αμερική και ότι οι κάτοικοι που συνάντησε είναι Ινδοί.

Βγάλαμε τα ινδιάνικα ονόματά μας, ντυθήκαμε ινδιάνοι και χορέψαμε με ινδιάνικα τραγούδια

 

Οι ινδιάνοι τρέφουν απέραντη αγάπη για τη φύση, τα ζώα, τον άνθρωπο και τη συλλογικότητα του βίου και την ειρήνη δίνοντας προτεραιότητα στο “εμείς”και στην κοινότητα ως όλον. Επειδή τίποτα πάνω στη γη και στον ουρανό δεν ανήκει σε έναν, αλλά τα πάντα είναι κοινά….

Το διαβάσαμε από το: ΙΝΔΙΑΝΟΙ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ – ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ,ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΦΥΛΕΣ http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2016/10/blog-post_713.html#ixzz57fYPVdWq

Φτιάξαμε ονειροπαγίδες

Ονειροπαγίδες κατασκεύασαν αρχικά οι Ινδιάνοι Τσιπέουα (αλλιώς Οτζίμπουε). Το αντικείμενο στη γλώσσα τους ονομάζεται asabikeshiinh. Τις κατασκεύαζαν πλέκοντας σε δίχτυ κλωστές από νεύρα μέσα σε στεφάνια από ξύλο ιτιάς, με μια πλέξη που θύμιζε ιστό αράχνης. Συνήθως τις διακοσμούσαν με χάντρες και φτερά. Μετά τις κρεμούσαν πάνω από τα κρεβάτια των παιδιών, για να τα προστατέψουν από τα κακά όνειρα. Με τον καιρό και καθώς το παιδί μεγάλωνε, η ονειροπαγίδα φθειρόταν και καταστρεφόταν. Υποτίθεται ότι μόνο τα καλά όνειρα μπορούσαν να περάσουν από την κεντρική τρύπα της ονειροπαγίδας, ενώ τα κακά σκάλωναν και έμεναν παγιδευμένα. Στη συνέχεια, τα παγιδευμένα κακά όνειρα θα διαλύονταν με το πρώτο φως της αυγής.

Έπειτα ακολουθήσαμε τον Φιλέα στη Νέα Υόρκη

και ψάξαμε στον ταξιδιωτικό οδηγό για τα αξιοθέατα αυτής της πόλης

Αποτέλεσμα εικόνας για the national geo traveller ny

μας βοήθησε και το ταξίδι του Ευτύχη Μπλέτσα και της εκπομπής του Happy traveller

μας εντυπωσίασε το άγαλμα της ελευθερίας

Φημολογείται ότι το πρόσωπο του αγάλματος απεικονίζει τη μητέρα του Μπαρτολντί και ότι εμπνεύστηκε το άγαλμα από τον Κολοσσό της Ρόδου….

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ti-schesi-echi-to-agalma-tis-eleftherias-me-ton-kolosso-tis-rodou-echi-tin-ipografi-tou-aifel-ke-plirosan-gi-afto-plousii-ftochi-ke-akomi-ke-i-mathites-tis-gallias/

Και ο Φιλέας Φόγκ παρά τις δυσκολίες περνά τον ατλαντικό ωκεανό και φτάνει στην ιρλανδία και από εκεί επιστρέφει στην Αγγλία και κερδίζει το στοίχημα καθώς ταξιδεύοντας με αυτή την πορεία κερδίζει μια μέρα!

και ναι το στοίχημα ολοκληρώθηκε έκανε τον γύρο του κόσμου σε 80 μέρες

αλλά αυτό που τελικά μένει είναι

πιο πλούσιος είναι αυτός που έχει ταξιδέψει πιο πολύ κι όποιος ζήσει τις πιο πολλές εμπειρίες

και αυτά που ζήσαμε εμείς μας έκαναν όλους πιο πλούσιους!

 

που πάμε μετά….

Και σειρά έχει η Ιαπωνία!Ο Φιλέας Φόγκ επισκέπτεται  την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Εξερευνούμε τη χώρα με φωτογραφικό υλικό και μαθαίνουμε για

Το όρος Φούτζι (ιαπωνικά富士山‎, Fuji-san) ή Φουτζι-γιάμα είναι το ψηλότερο βουνό της Ιαπωνίας, με υψόμετρο της κορυφής του πάνω από το επίπεδο της θάλασσας 3.776 μέτρα. Βρίσκεται περίπου εκατό χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Τόκιο, από όπου είναι ορατό τις καθαρές ημέρες, και είναι ενεργό ηφαίστειο.

Η θέση του Όρους Φούτζι.

Η κορυφή του Όρους Φούτζι.

Ο εξαιρετικά συμμετρικός κώνος του Φούτζι είναι γνωστό σύμβολο της Ιαπωνίας και διαδεδομένο σε φωτογραφίες και ως θέμα ζωγραφικών πινάκων. Έτσι, το επισκέπτονται πολλοί τουρίστες και ορειβάτες. Από το 2013 ανήκει στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Στην συνέχεια μιλάμε για τους πολεμιστές της Ιαπωνίας τους Σαμουράι, αλλά και τις γκέισες

Οι σαμουράι (ιαπωνικά‎), όπως τουλάχιστον παρουσιάζονται στην ιαπωνική ιστορία, ήταν μια τάξη άφοβων και βίαιων πολεμιστών, που ουσιαστικά κυριάρχησε στην Ιαπωνία για περισσότερα από 600 χρόνια, από τα μέσα του 12ου αιώνα. Η θέση τους στο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο της ιαπωνικής φεουδαρχίας υπήρξε σημαντική, καθώς λειτούργησαν αρκετές φορές ως ρυθμιστές της ροής των ιστορικών γεγονότων. Απέκτησαν παγκόσμια φήμη για τις ικανότητές τους στο χειρισμό των όπλων, ιδιαίτερα στο ξίφος, και τα κατορθώματά τους έγιναν θρύλοι της ενδοχώρας.

Γκέισα (ιαπωνικά芸者‎) ονομάζεται στην Ιαπωνία η μορφωμένη γυναίκα, η οποία έχει παρακολουθήσει ειδικές σπουδές, φοράει τα κιμονό με εντυπωσιακά χρώματα και σχέδια και χτενίζεται με το χαρακτηριστικό χτένισμα, γνωρίζει καλά την πατροπαράδοτη «τελετουργία του τσαγιού» και χορεύει τους παραδοσιακούς χορούς της Ιαπωνίας ή παίζει το μουσικό όργανο σαμισέν.

Βρίσκουμε κοινά στοιχεία με τη γειτονική Κίνα, όπως ο Βουδισμός και η φιλοσοφία Ζεν, κοινά πολιτισμικά στοιχεία όπως η ενδυμασία αλλά και πολλά κοινά φαγητά, όπως το σούσι.

Για να γνωρίσουμε όμως και το σούσι πρέπει καλύτερα να το γευτούμε.

  (περισσότερα…)

Φυτεύοντας….

Και επειδή εδώ στη Ρόδο το καλοκαίρι έρχεται νωρίς φτιάχνουμε το παρτέρι μας με τα καλοκαιρινά μας φυτά

 

σκαλίζουμε καλά το χώμα

φυτεύουμε τα φυτά μας, μικρές φραουλίτσες (ευχαριστούμε τον παππού του σχολείου μας που μας προμήθευσε!!!!)

ποτίζουμε καλά

και περιμένουμε τα φυτά μας να μεγαλώσουν και να καρποφορήσουν!!!

…και το ταξίδι συνεχίζεται!

Πρώτη εβδομάδα των αποκριών και ο Φιλέας Φόγκ μας ταξιδεύει στην Κίνα.

Κατασκευάζουμε τον δράκο

Ο κινέζικος δράκοντας συμβολίζει τη δύναμη και τη χάρη, το θάρρος και την ανδρεία, τον ηρωισμό και την υπομονή, την ευγένεια και την θεότητα. Στην ουσία πρόκειται για μια ενεργητική αποφασιστική και ευφυή δύναμη που αντιπροσωπεύει την ομορφιά , την σοφία και την καλοσύνη.

 

Ντυθήκαμε με παραδοσιακές φορεσιές της Κίνας και ήπιαμε τσάι σε κινέζικα φλυτζανάκια

Η  Παραδοσιακή κινεζική φορεσιά ονομάζεται “Hanfu”. Τα μοτίβα περιγράφηκαν σε κύκλους – “tuan”, και όλα τα στοιχεία του κεντήματος είχαν μια βαθιά παραδοσιακή σημασία. Τα κυρίαρχα μέρη στην ιεραρχία των συμβόλων ήταν το ιερογλυφικό του ροδάκινου (ως ενσάρκωση της μακροζωίας), οι ορχιδέες (το σύμβολο της γνώσης), το πίνι (πλούτο). Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στα λουλούδια και στα χρώματα.

κινέζικα παιχνίδια με σχήματα, μάθαμε να φτιάχνουμε σχέδια με το τανγραμ

ο τάνγκραμ (διεθνώς: tangram, κινεζικά: 七巧板, που σημαίνει επτά επίπεδα πλακίδια) είναι ένα παζλ που αποτελείται από επτά επίπεδα σχήματα, που ονομάζονται ταν (tan, επτάρι), τα οποία ενώνονται για να σχηματίσουν σχήματα. Ο στόχος του παζλ είναι να διαμορφώσει κάποιο συγκεκριμένο σχήμα (του οποίου δίνεται μόνο ένα περίγραμμα ή μια σιλουέτα) χρησιμοποιώντας και τα επτά κομμάτια, χωρίς να επικαλύπτει το ένα το άλλο. Φημολογείται ότι το τάνγκραμ έχει εφευρεθεί στην Κίνα κατά τη διάρκεια της Δυναστείας Σονγκ,[1] και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Ευρώπη μέσω των εμπορικών πλοίων στις αρχές του 19ου αιώνα. 

Μάθαμε τα αξιοθέατα και τα μνημεία από την Κίνα και όσα χαρακτηρίζουν αυτή τη χώρα

και φυσικά διασκεδάσαμε πολύ την πρώτη αυτή εβδομάδα της αποκριάς!!!!

Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες…

Και το ταξίδι συνεχίζεται…

Ο Φιλέας Φόγκ στοιχηματίζει να γυρίσει τον κόσμο σε 80 μέρες. Ξεκινά από το Λονδίνο με επόμενη στάση το Παρίσι

 

Τα παιδιά γνωρίζουν τον Πύργο του Άιφελ, την Παναγία των Παρισίων, τις Βερσαλλίες…..και όχι μόνο

 

γεύονται γαλλικά τυριά, μπαγκέτες και αυθεντικές γαλλικές σοκολάτες….το ταξίδι μόλις άρχισε…..

 

χορεύουμε αλά γαλλικά

διαβάζουμε και παρακολουθούμε τον αγαπημένο μικρό πρίγκιπα του Αντουάν Ντε Σάιντ Εξυπερύ

  

Πριν συνεχίσουμε το ταξίδι μας με τρένο για Τορίνο ,παρέα πάντα με το Φιλέα Φογκ , να μη φάμε ένα ωραίο γαλλικό brunch ???
με κρέπες .. τι άλλο …

Bonjour Paris!!!

στο Τορίνο για Lavazza
και στο Μπριντιζι για pasta …

Στην Ιταλία παίζουμε παιχνίδια

τι έχω στο κεφάλι μου;;;;…..μμμμ το Κολοσσαίο;;;

Φτιάχνω παζλ με τα αξιοθέατα

και σχηματίζω τους πύργους που έμαθα με ξυλάκια…η Πίζα σαν να στράβωσε….χιχιχι

η διαδρομή συνεχίζεται και ο χάρτης προστίθεται

Έπειτα ταξίδι σε θάλασσες ανοιχτές …
next stop διώρυγα σουεζ…

Μαθαίνουμε για την Αίγυπτο

και παίζουμε αρχαία αιγυπτιακά επιτραπέζια παιχνίδια όπως η Νεφερτίτη

Σενέτ

 Αποτέλεσμα εικόνας για mehen game

και mehen

O Φιλέας Φογκ διασχiζει την Ινδία με κατεύθυνση την Καλκούτα … Στη διαδρομή σώζει την όμορφη πριγκίπισσα Αούντα και την παίρνει μαζί του …

κάνουμε γιόγκα

Και αφού είμαστε στις Ινδίες να μη φτιάξουμε ένα chicken tandoori και λίγο ρύζι basmati???

Επόμενη στάση Κίνα ..