ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΙΝΟΥΙΤ ! (Β’ ΤΜΗΜΑ)

Στο Β’ τμήμα του νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά, μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό (εικόνες, βίντεο και αφίσες), «ταξίδεψαν» στις αρκτικές περιοχές του πλανήτη μας και γνώρισαν τους Ινουιτ, έναν λαό με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και μοναδικό τρόπο ζωής. Οι Ινουίτ ζουν σε περιοχές όπως η Αλάσκα, ο βόρειος Καναδάς και η Γροιλανδία. “Ινουίτ” σημαίνει “άνθρωπος” στη γλώσσα τους, ενώ η λέξη “Εσκιμώος” είναι μια παλαιότερη ονομασία που αποτελεί μεταφορά του γαλλικού esquimaux, (eskimants = «τρώει ωμά») και θεωρείται υποτιμητική από πολλούς Ινουίτ. Τα παιδιά μας έμαθαν για τον παραδοσιακό τρόπο ζωής των Ινουίτ, που ήταν κυνηγοί και ψαράδες, για τη διατροφή τους που βασιζόταν στο κρέας φώκιας, θαλάσσιου ελέφαντα, φάλαινας, ταράνδου και ψαριών. Γνώρισαν τα ιγκλού, τα χαρακτηριστικά σπίτια τους από πάγο, καθώς και τα καγιάκ και ουμιάκ, τα παραδοσιακά τους σκάφη. Επίσης, ενθουσιάστηκαν με τα έλκηθρα, τα οποία χρησιμοποιούν οι Ινουίτ για τις μετακινήσεις τους. Οι μικροί μας εξερευνητές ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η σημασία της διαφορετικότητας, καθώς οι Ινουίτ αντιμετωπίζουν σήμερα πολλές προκλήσεις, όπως η κλιματική αλλαγή και η απώλεια της παραδοσιακής τους ζωής. Τέλος, οι μαθητές μας με ενθουσιασμό εφτιάξαν τις ατομικές χειροτεχνίες που ακολουθούν, δημιουργώντας έτσι μια αξέχαστη ανάμνηση από αυτό το ταξίδι στον κόσμο των Ινουίτ. Συγχαρητήρια παιδιά!♥️

ΙΝΟΥΙΤ 2ΙΝΟΥΙΤΙΓΚΛΟΥΑΛΙ

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ 2ΥΒΟΝΝΗ 2ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΙΝΟΥΙΤ 3ΙΝΟΥΙΤ 4ΚΑΛΟΜΟΙΡΑΥΒΟΝΝΗΦΙΛΙΠΠΟΣΝΕΚΤΑΡΙΟΣIMG 72fe974162bfc14ca13fba99b50957ca VIMG b79c7a0a67d43e83cb6f0ae9703331cc V20250218 114713

 

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025 (Α’ ΤΜΗΜΑ, 2ο ΜΕΡΟΣ)

Μέσα από εποπτικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο κ.α.) μάθαμε για τις αλλαγές που συμβαίνουν στον άνθρωπο, στη φύση και τα ζώα το χειμώνα καθώς επίσης για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, τα πολικά ζώα, τους Εσκιμώους και τα σπίτια τους (ιγκλού), τα μέσα θέρμανσης. Γνωρίσαμε τα χειμωνιάτικα φρούτα, λαχανικά, αθλήματα, ρούχα. Παρατηρήσαμε χειμωνιάτικα τοπία και έργα τέχνης που είχαν θέμα τους το χειμώνα. Διαβάσαμε, παίξαμε, δραματοποιήσαμε τραγούδια, παραμύθια και χειμωνιάτικες ιστορίες, λύσαμε χειμωνιάτικους γρίφους, είπαμε αινίγματα, δημιουργήσαμε χειμωνιάτικες λέξεις, διασκεδάσαμε με παιχνίδια, τραγούδια, χορό και παίξαμε θεατρικό παιχνίδι.

IMG e843cb3e94db433ed950b9a66037b4cb VIMG 4ac7280c0c8f5057cb2f700ba69a3fe2 V IMG 39b1869ed8a2c3d32b0cfdf51f3ec669 VIMG 395af7f8a28f7c3cd6407b3200f5eaaf V IMG 684f4c63bf95846e7722974fc133a6e0 VIMG 7336aeb10bb6c81a927c72e17296d416 VIMG 4ecc79c68b0438084bc6d66e6870f0d3 VIMG a86aa314dd0eacb2ae7930c30ba55958 V

Με μεγάλη μας χαρά, ξεκινήσαμε τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο, αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στην κατάκτηση της ανάγνωσης και του γραπτού λόγου, μαθαίνουν να είναι υπεύθυνα διατηρώντας τα βιβλία σε καλή κατάσταση και ανακαλύπτουν τις χαρές της ανάγνωσης ενός βιβλίου και τη γνώση που αυτό προσφέρει! Με τη δική σας βοήθεια και συνεργασία, ευελπιστούμε να λειτουργήσει ομαλά ο θεσμός της Δανειστικής Βιβλιοθήκης και να επιτευχθούν οι παιδαγωγικοί και ψυχαγωγικοί στόχοι που έχουμε θέσει!

trashed 1743751890 IMG 20250305 093020

IMG 98cd13c80e0abd2500285b7171dcda07 VIMG ff2925c1dba1232ab3e4a3218fd2d80e VΦτιαξαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες!!!

Οι Κατασκευές μας μέσα στην τάξη !!

Οι κατασκευές προάγουν τη συνεργασία, τη φαντασία, την ομαδικότητα, τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά επιθυμούν να αυτενεργούν, να συγκεντρώνονται και να πειραματίζονται μόνα τους.

IMG 5e9332e0319d76675aff14031e56432c V IMG 9a8c43f5b82dea7f61303fc215b3e04e V IMG 277cc6f36a59f8ae13fc68924e333278 V

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025 ( Α’ ΤΜΗΜΑ)

Ήρθε ο χειμώνας ασπροντυμένος

και φορτωμένος χιόνια πολλά!

Τα άνθη, τα χόρτα, πάγωσαν όλα

στην παγωμένη του αγκαλιά!

Κάνει κρύο πέφτει χιόνι

είναι άσπρο το βουνό,

σκοτεινιάζει και θολώνει

συννεφιά στον ουρανό!

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Ο πρώτος μήνας της νέας χρονιάς! Τον Ιανουάριο στα βουνά κρύα, χιόνια, παγωνιά!

Τα παιδιά της τάξης υποδέχτηκαν το 2025 με χαρές, ενθουσιασμό, πολλά χαμόγελα και αγκαλιές Ανταλλάξαμε ευχές και βάλαμε καινούργιους στόχους για την νέα χρονιά!! Ξεκινήσαμε την προσέγγιση της θεματικής ενότητας “Ο Χειμώνας”. Στολίσαμε την τάξη μας με τις χειμωνιάτικες κατασκευές μας (χειμωνιάτικοι σκούφοι και γάντια, χιονάνθρωποι, χειμωνιάτικα τοπία με χαρτοκολλητική και τέμπερες).

IMG f016f45f3d0fa9f749d3d5125b32cdd1 VIMG a05c49ffffac45278096353640ba2539 V IMG a440cf55f2093aaffec1a1f670e3f0f4 V IMG aa118fda62f336a975d20379651a8680 V IMG c09deb0280bbfe26992faeb2661b6fb3 VIMG 3c0e405c68060e77a9bb3bc999fcbd01 VIMG 3c79d3d7a04b6722541624d39edb841e VIMG 09f0b43ff585aef30a2984a61c19a956 VIMG 888c20393c47338268ef2eef5ce5af9e VIMG ea82be63c297270dbae921c7b29826c3 VIMG 20250228 061242 IMG 20250228 061347 IMG 2a87ec1e8e8f8a6e39134bb7f1cb6958 V IMG 3a487a6b94bfb9e6a2a9455ac3866f81 V IMG 7f40117cfca11712c14e59dc74e591dc V IMG 748e41700d4c9cea2b7100fc0a39f4ac V IMG 917dfcf28984059402c18f711dd56196 V IMG c2935789526cfd09677dbcab3c8d85a3 V IMG e89a51386c2d8c86fb4dca8258282c70 V IMG a2caecdd302bf59f2e48355d243f0e5f VIMG 5c23bb973910f89a48f37bf96060ad6c V IMG 47c41ec68447c7e466af171f96a05bfc V IMG 59e4cb20fdcd90d85031ee06c2298f48 V IMG 609a4fa0ee5512ab24729adca2580188 V IMG 744c9f51a56b5fd4ce65f6b1bbb8782d V IMG 2ab274122795c6c259c8c63df0919fe9 VIMG f9845f2c9461843f4096e50d8e3c60c4 VIMG 6b59650888d50607162e40fb2b7dc26f VIMG 861b429c6b1a88f2f53c1f64b6403b78 VIMG bea5c0273773a038d3bcc1fe8357006f VIMG 10385cbfc064cb774c8f7273b73c557c V IMG 57c7e30c3ef880b452a4d404350a417b VIMG 0a4f625c6a0c3d83861a4901865f4ea6 VIMG 044bf037321bd076d5744f5b63a6e79d VIMG 625c474691bfa8e2196df9489a0da6de VIMG 20250227 194204IMG eb72bf21be633d87fcbf0ad554e67382 V IMG 5468f6d97d74576e6d82350e1495789f VIMG e9fab88ec723c79da2209d63d413e6ef VIMG 2a64ce57e3733e00edc4a6c829bea0b6 VIMG 20250227 192646 920 IMG 20250227 192837 158 IMG 20250227 193033 320 IMG 20250227 193227 207 IMG 20250228 060157 452 IMG 0c47b0aaab1736193c56cdbf7ac77e0d V IMG 3b8a8fffc7e00120d943a3cf3bf2ad4a V IMG 85f244524b203bda0915f72302e208df V IMG 957a2bfb0828c1cb02bbe6ce64aacefa V

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Β΄ΤΜΗΜΑ)

Η δεύτερη Θεματική Ενότητα ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Κύκλος: «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη»

Υποθεματική: «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα»

Τίτλο;: «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία».

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό επίπεδο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν σε κάθε μαθητή να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτητης του 21ου αιώνα.

Η θεματική ολοκληρώθηκε σε 7 εργαστήρια δίμηνης διάρκειας: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025.
Εργαστήρια:
1ο «Ας γνωριστούμε παίζοντας»
α) Οι μαθητές περπατούν στο χώρο ελεύθερα, παίζουν το παιχνίδι «ο οδηγός» σε ζευγάρια, πιάνονται στον κύκλο και χορεύουν με διάφορους τρόπους (σαν γίγαντες, σαν νάνοι, σαν γέροι, σαν μωρα)
β) Ένα μπουκέτο με λουλούδια.
2ο «Όλοι έχουμε θέση στην τάξη μας»
α)Παρουσίαση persona dolls, η Δώρα και ο Γιούρι.
– Αφήγηση της ιστορίας τους.
– Ομαδική εργασία (συννεφόλεξο) : Συναισθήματα
β)Καλλιεργώ την καλοσύνη, παραμύθι: «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα»
γ)Επίλυση προβλημάτων
3ο «Εσύ και εγώ μαζί»
-Παραμύθι «Ένας για όλους και όλοι για έναν»
– Φύλλο εργασίας: Τι σας άρεσε;
-Παραμύθι «Η σκάλα της Αγάπης»
-Ζωγραφιζουμε αυτό που μας άρεσε  από το παραμύθι.
-Αγάπη: ένα πανέμορφο συναίσθημα.

4ο «Ο εαυτός μου»
-Παιχνίδι ρόλων
-Γαϊτης φύλλο εργασίας
-Ομαδική εργασία: Τα παιδιά της τάξης μου.
-Κολάζ: Το αγαπημένο μου πράγμα.
5ο «……και οι άλλοι»
-Παραμύθι «Ο ραφτάκος των λέξεων»
-Ομαδική κατασκευή: «Η κουρτίνα της Αγάπης»
6ο «Η ταυτότητά μου»
-Παραμύθι «Ελμερ, ο παρδαλός ελέφαντας»
-Ομαδική και ατομική χειροτεχνία με τον Έλμερ
-Όλοι είμαστε ίδιοι, μα και διαφορετικοί, εποπτικό υλικό, ομαδοποίηση, καταγραφή (ομαδική εργασία)
-Ατομική συνέντευξη- παιχνίδι: πες μου κάτι για εσένα.
7ο «Όλοι διαφορετικοί- όλοι ίσοι»
-Η οικογένειά μου (ζωγραφική, παρουσίαση)
-Δημιουργία του γενεαλογικού μου δέντρου (μαζί με τους γονείς στο σπίτι) και παρουσίαση στην τάξη.
-Μικρές διδακτικές ιστορίες: η οικογενειά μου και εγώ.
-Συμβολικό παιχνίδι
-Αυτοαξιολόγηση

Φωτογραφικό υλικο:

1ο εργαστήρι

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ

Ας γνωριστούμε, παίζοντας

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ6

Ας γνωριστούμε, παίζοντας

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ3

Ας γνωριστούμε παίζοντας

20250117 104551

Ας γνωριστούμε, παίζοντας

20250117 103016

Ας γνωριστούμε, παίζοντας

20250117 103530

Ας γνωριστούμε, παίζοντας

20250117 103341

Ας γνωριστούμε, παίζοντας

ΕΝΑ ΜΟΥΚΕΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ6

Ένα μπουκέτο με λουλούδια

ΕΝΑ ΜΟΥΚΕΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

Ένα μπουκέτο με λουλούδια

ΕΝΑ ΜΠΟΥΚΕΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ 2

Ένα μπουκέτο με λουλούδια

ΕΝΑ ΜΟΥΚΕΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ4

Ένα μπουκέτο με λουλούδια

2ο εργαστήρι

ΔΩΡΑ

Η Δώρα (persona doll)

ΓΙΟΥΡΙ

Ο Γιούρι (persona doll)

20250301 133033

Συννεφόλεξο – Συναισθήματα

OIP

Παραμύθι: Το κοριτσάκι με τα σπίρτα

20250301 133348

Καλλιεργώ την καλοσύνη

20250301 133550

Επίλυση προβλημάτων

3ο εργαστήρι: 

παραμύθι

Παραμύθι: Ένας για όλους και όλοι για έναν

20250301 133728

Τι μου άρεσε πιο πολύ;

20250115 111916

Παραμύθι: Η σκάλα της αγάπης

20250115 115327

Ζωγραφίζουμε αυτό που μας άρεσε από το παραμύθι

20250115 115312

Ζωγραφίζουμε αυτό που μας άρεσε από το παραμύθι

20250301 133859

Αγάπη: Ενα πανέμορφο συναίσθημα

4ο εργαστήρι

20250301 134050

Ο εαυτός μου

τα παιδιά της τάξης μου

Τα παιδιά της τάξης μου – ‘Ολοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί

20250305 120122

Το πιο αγαπημένο μου πράγμα στον κόσμο

5ο εργαστήρι

ο ραφτάκος των λέξεων

Παραμύθι: Ο ραφτάκος των λέξεων

20250301 134158

ΕΥΑ

Κόβουμε χαρτόνια κανσον σε σχήμα καρδιάς για την κουρτίνα της αγάπης

ΛΑΜΠΡΙΝΗ 2

Κόβουμε χαρτόνια κανσον σε σχήμα καρδιάς για την κουρτίνα της αγάπης

ΥΒΟΝΝΗ 3

Κόβουμε χαρτόνια κανσον σε σχήμα καρδιάς για την κουρτίνα της αγάπης

ΔΗΜΗΤΡΑ

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

ΕΛΕΝΗ Α

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

ΦΩΤΕΙΝΗ

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

ΙΟΛΗ 2

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

ΙΡΙΔΑ

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

ΥΒΟΝΝΗ

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ

Ζωγραφίζουμε και γράφουμε αυτό που θέλουμε να πούμε στον φίλο μας

20250129 102658

Η κουρτίνα της Αγάπης

6ο εργαστήρι

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Παραμύθι: Ελμερ. ο παρδαλός ελέφαντας

ΕΛΜΕΡ

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΕΛΜΕΡ2

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρά χρωματιστά χαρτάκια

ΕΛΜΕΡ3

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΕΛΜΕΡ6

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΕΛΜΕΡ 7

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΛΕΩΣ

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΕΛΕΝΗ Α

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΕΥΑ

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΛΑΜΠΡΙΝΗ

Φτιάχνοντας τον Έλμερ με μικρα χρωματιστά χαρτάκια

ΕΛΜΕΡ 8

ΕΛΜΕΡ :  1)Ομαδική εργασία κολάζ  2)Ατομικές χειροτεχνίες

20250122 104323

Όλοι είμαστε ίδιοι, μα και διαφορετικοί

IMG 5096850cf43ff5155a38b13b79ebd12c V

Όλοι είμαστε ίδιοι, μα και διαφορετικοί

IMG 53802720b1eb2bca412c05bc69705ac4 V

Όλοι είμαστε ίδιοι, μα και διαφορετικοί

IMG 85a46d58722785c2bb317077a9cde9a6 V

Όλοι είμαστε ίδιοι, μα και διαφορετικοί

20250129 131349

Όλοι είμαστε ίδιοι, μα και διαφορετικοί (Ομαδική εργασία)

7ο εργαστήρι

20250301 134451

Η οικογένειά μου

20250301 134550

Το γενεαλογικό μου δέντρο

20250301 134741

Αυτοαξιολόγηση

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Α’ ΤΜΗΜΑ)

Η δεύτερη θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων τελείωσε με επιτυχία.

Θεματικός κύκλος: « Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».

Υποθεματική: «Συμπερίληψη : Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα».

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία : Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία».

Βασικοί στόχοι του θεματικού κύκλου: Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα.  Αλληλοσεβασμός, συνεργασία, συνεργατικότητα, σεβασμός στη διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, κοινωνική ευαισθησία. Δημοκρατική παιδεία, ενίσχυση αυτοεκτίμησης, καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, έκφραση των συναισθημάτων με τρόπο άμεσο, κατανοητό. Εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών.

Διάρκεια Θεματικού κύκλου: 7 εργαστήρια ( Δεκέμβριος 2024- Ιανουάριος 2025).

Εργαστήρια:

1ο εργαστήριο: « Ας γνωριστούμε παίζοντας»

α) Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στον χώρο, με τη συνοδεία μουσικής, σφίγγοντας το χέρι κάποιου άλλου παιδιού που συναντούν λέγοντας το όνομά τους.

β) Τα παιδιά στέκονται όρθια το ένα κοντά στο άλλο. Δίνουν τα χέρια, χωρίς συγκεκριμένη διάταξη και έπειτα προσπαθούν να ξεμπερδευτούν για να φτιάξουν έναν κύκλο.

γ) Ένα μπουκέτο με πολύχρωμα λουλούδια (Ομαδική κατασκευή).

Τα παιδιά κόβουν και σχεδιάζουν λουλούδια με τα φύλλα τους, γράφουν το όνομά τους στο κέντρο τους και ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι. Έτσι δημιουργείται ένα πανέμορφο μπουκέτο με πολύχρωμα λουλούδια.

2ο εργαστήριο: «Όλοι έχουμε θέση στην τάξη του νηπιαγωγείου»

α) Παρακολούθηση της ιστορίας : «Το Κάτι Άλλο!» των : Κάθριν Κέιβ και Κρίς Ρίντελ. Ζωγραφίζω τι μου έκανε εντύπωση.

β) Αντιστοίχηση εικόνας μέσα από την ιστορία: «Το Κάτι Άλλο!» με το συναίσθημα που μπορεί να νιώθει το ίδιο.

γ) Συζήτηση συναισθημάτων και διαχείριση αυτών.

δ) Τρόποι επίλυσης προβλημάτων καθημερινών καταστάσεων.

3ο εργαστήριο: «Εσύ και εγώ μαζί»

α) Συναισθήματα: Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από την ανάγνωση της ιστορίας: «Ένας για όλους και όλοι για έναν!», της Μπριγκίττε Βένιγκερ και Εύας Θάρλετ.

β) Ζωγραφίζουμε τι μου έκανε εντύπωση από την ανάγνωση της ιστορίας: «Η σκάλα της αγάπης» της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη.

γ) Διαχείριση συναισθημάτων.

4ο εργαστήριο: «Ο Εαυτός μου»

α) Τα παιδιά ζωγραφίζουν, ατομικά το καθένα, τον εαυτό τους.

β) Παιχνίδια ρόλων.

γ) Παρουσίαση του εαυτού τους στην ολομέλεια της τάξης.

5ο εργαστήριο: «Και οι άλλοι»

α) Προβολή βίντεο: «Η εχθρόπιτα» του Ντέρεκ Μάνσον. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τί θα έκαναν για να αποκτήσουν ένα καινούργιο φίλο.

β) Ζωγραφίζω ό,τι μου έκανε εντύπωση από την παρακολούθηση του παραδοσιακού- Ουκρανικού παραμυθιού:«Το Γάντι».

γ) Ζωγραφίζω ποια ζωάκια μπαίνουν μέσα στο Γάντι για να ζεσταθούν!

δ) Ζωγραφίζω τους φίλους μου.

ε) Ομαδική Κατασκευή:«Η Κουρτίνα της Αγάπης». Τα παιδιά σχεδιάζουν και κόβουν ατομικά,  χρωματιστές καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες δημιουργούν την «Κουρτίνα της Αγάπης».

6ο εργαστήριο:« Η Ταυτότητά μου»

α) Ζωγραφίζω τι μου έκανε εντύπωση από την ανάγνωση της ιστορίας για τη διαφορετικότητα : «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας» του Ντέιβιντ Μακ Κι.

β) Ομαδική κατασκευή και μαθηματική δραστηριότητα παιχνίδι : «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας».

γ) Συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, διαφορετικές φυλετικές ομάδες, για διαφορετική ενδυμασία, εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος, χρώμα ματιών).

δ) Φτιάχνουν τις δικές τους ταυτότητες (Ατομική εργασία) και συζητούν στην ολομέλεια της τάξης γι’ αυτές, το καθένα ξεχωριστά.

ε) Ομαδικό παιχνίδι: «Πες μου κάτι για τον εαυτό σου»

7ο εργαστήριο: « Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι »

α) Ζωγραφίζω ό,τι μου άρεσε από την ιστορία: «Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος» της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη.

β) Ζωγραφίζω την οικογένειά μου.

γ) «Η Οικογένειά μου – Πώς μεγαλώνω; » (Ομαδική εργασία).

δ) Παρουσιάζονται φωτογραφίες με θέμα την « Οικογένεια». Τα παιδιά συζητούν για τις ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους οικογένεια.

ε) Ομαδική εργασία : Τα παιδιά σχεδιάζουν, κόβουν και κολλούν την εξέλιξη της οικογένειας από μωρό εως…

στ) Αυτοαξιολόγηση εργαστηρίου Δεξιοτήτων.

Φωτογραφικό Υλικό!

1ο εργαστήριο

IMG 20250306 100902IMG 20250306 100758IMG d6ea4a8fd7334e8bbd0d0ed8bd930ec1 VIMG 20250227 195033IMG aeaffa487acf589b67e13bc562375d9b V

2ο εργαστήριο

IMG 7b72656ddf54d518a8a03df2e4bd5e80 V IMG 0819b1189446b1332b6028a8979d6b2a VIMG 20250228 061159IMG 2bcf7571343348d89e238a940c854df6 V

3ο εργαστήριο

IMG f5c1577ed379a12a3bcc71393b505568 VIMG 8b7b43f80ace2154c39a68829dd617b7 VIMG e4f9d2386afb7cd3f5e9865c15b160a2 VIMG 20250306 174414IMG 88410535b97a7b09db3a446822eedecd V

4ο εργαστήριο

IMG c9a07f97ddbefc29f3c57a552ee7b2db V IMG e22909454515ef7b2498c05f5f47a7e1 V

5ο εργαστήριο

IMG e10538e329c776e8fcd00857a899a570 V IMG fdbeca576d447f50d6597caf6ce410fd VIMG 20250312 082542IMG 20250228 061423IMG 20250228 061439IMG 4e66bb613d91b127caff2827c572feba VIMG 8e5914824230a1d9e465b7cd9654d0b2 VIMG db1e746acbc06bae67186175bb4109ee VIMG 743c06a0cf9f8b21da07100cea0891ad V IMG 69395f635aa2a633ac11c6f16da87023 V IMG ce154c6a7631649eaa4f2bf8ea7d3aa6 V

6ο εργαστήριο

IMG 20250306 100946IMG 8c05e62f30b80f11c62c2215eaea8749 V IMG aeb1f397be703c9b98b8fd9c65f8a1b3 VIMG 11cd060457cb59562c4368939c833575 V

7ο εργαστήριο

IMG 37d53c3eb34e2d8ac45c7c948ccda2ba V

IMG 7870934dbb24015bbd082ab1acb9b59f V IMG 20a04c7de1346bf8573993d4dcf4d1c2 VIMG e7f3540a738370b3c1f575560e60c0ed VIMG 076b32611947e0d72953c6475c02e1be VIMG 20250306 125947

Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

Στις 30 Ιανουαρίου, και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείο μας τίμησαν τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών –του Βασιλείου του Μεγάλου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Οι Τρεις Ιεράρχες θεωρούνται προστάτες της παιδείας, των μαθητών και των εκπαιδευτικών καθώς με τη ζωή και το έργο τους διέδωσαν όχι μόνο το Χριστιανισμό, αλλά και την αγάπη για την επιστήμη, τη μάθηση, το έργο και το ρόλο του Δασκάλου, την αξία των γραμμάτων και του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η αγάπη για το συνάνθρωπο, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η κοινωνική δικαιοσύνη ήταν οι αρετές που δίδαξαν και υπηρέτησαν έμπρακτα.

Χρόνια πολλά, με υγεία και δύναμη!!

Ακολουθούν μερικές από τις εργασίες των παιδιών μας:

A. TMHMA

Α΄ ΤΜΗΜΑ

A TMHMA

Α΄ΤΜΗΜΑ

οι τρεις ιεράρχες 4

Β΄ΤΜΗΜΑ

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ 2

Β΄ΤΜΗΜΑ

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Β΄ΤΜΗΜΑ

Η ΣΧΗΜΑΤΟΥΠΟΛΗ

Στο νηπιαγωγείο μας, οι μαθητές και των δύο τμημάτων βρήκαν τον πιο διασκεδαστικό τρόπο να μάθουν τα γεωμετρικά σχήματα! Με χρωματιστές κιμωλίες στα χέρια τους και έναν μεγάλο πίνακα στην αυλή, δημιούργησαν τετράγωνα, ορθογώνια, κύκλους και τρίγωνα. Μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία τους, αυτά τα απλά σχήματα μεταμορφώθηκαν σε πανέμορφα σπιτάκια, δέντρα, ανθρωπάκια γεμάτα από την αγάπη των παιδιών μας.

Οι παιδικές φωνές γέμισαν την αυλή και η χαρά τους ήταν μεταδοτική!!! Χάρισαν σε όλους μας στιγμές ανεκτίμητης ευτυχίας.♥️ Μπράβο παιδιά!

ΣΧΗΜΑΤΟΥΠΟΛΗ

ΣΧΗΜΑΤΟΥΠΟΛΗ

 

ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΣΕΙΣΜΟ

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι γενικά παραδεκτό ότι η μείωση των επιπτώσεων των σεισμών μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πολίτες έχουν ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας που πρέπει να λάβουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό. Σε ό,τι αφορά στη σχολική κοινότητα, καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους. Στην κατεύθυνση της εκπόνησης του Αντισεισμικού Σχεδιασμού της σχολικής μας μονάδας, υλοποιήσαμε άσκηση ετοιμότητας για σχέδιο εκκένωσης, σύμφωνα και με τις οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π. Οι ασκήσεις ετοιμότητας δίνουν τη δυνατότητα να αποκτηθεί η ενδεδειγμένη αντισεισμική στάση και συμπεριφορά των μαθητών και να βελτιωθούν οι δεξιότητές τους. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί και των δύο τμημάτων συζητήσαμε με τους μαθητές μας για το φυσικό φαινόμενο του σεισμού. Καταγράφηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών και μέσα από εικόνες – βίντεο κατανόησαν τι συμβαίνει στο εσωτερικό της γης, όταν γίνεται σεισμός. Εμαθαν τι κάνουμε κατά τη διάρκεια του σεισμού όταν βρισκόμαστε στην τάξη και τι κάνουμε όταν τελειώσει ο σεισμός. Οι μαθητές μας ακολούθησαν επιτυχώς τις οδηγίες, τόσο «κατά τη διάρκεια του σεισμού εντός τάξης», όσο και «κατά τη διάρκεια εκκένωσης των τάξεων», όταν ακούστηκε ο συνθηματικός ήχος λήξης του σεισμού. Ήρεμοι, προσεχτικοί και ψύχραιμοι ακολούθησαν την προσχεδιασμένη πορεία προς το προαύλιο και στάθηκαν στην καθορισμένη θέση τους, όπου οι εκπαιδευτικοί προχώρησαν στην καταμέτρησή τους. Θερμά συγχαρητήτια σε όλα τα παιδια!!!

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ

Το Νηπιαγωγείο μας τήρησε το έθιμο της βασιλόπιτας για το καλό του νέου έτους! Οι μαθητές και των δύο τμημάτων συγκεντρώθηκαν στο χώρο της τραπεζαρίας του Νηπιαγωγείου μας, όπου οι υπεύθυνες νηπιαγωγοί έκοψαν και μοίρασαν τη βασιλόπιτα. Τα παιδιά μας με ενθουσιασμό και αγωνία έφαγαν το κομμάτι τους, προκειμένου να εντοπίσουν ποιος τυχερός από κάθε τμήμα θα βρει το φλουρί. Οι δύο τυχερές βρέθηκαν και έλαβαν ως αναμνηστικό δώρο ένα βιβλίο η καθεμία. Τα παιδια συνεχάρησαν τις συμμαθήτριές τους και αντάλλαξαν ευχές για τη νέα χρονιά.