25Η ΜΑΡΤΙΟΥ (Β΄ΤΜΗΜΑ)

Η 25η Μαρτίου είναι μια διπλή γιορτή για την Ελλάδα, καθώς συνδυάζει τον εορτασμό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου με την επέτειο της έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Αφηγηθήκαμε στους μαθητές μας, με απλά λόγια, ένα κομμάτι της ιστορίας της πατρίδας μας: τα 400 χρόνια της τουρκικής κατοχής, τη ζωή των Ελλήνων εκείνη την περίοδο, τους τρόπους που βρήκαν για να διαδώσουν τη γλώσσα τους και να τη διδάξουν στα μικρά παιδιά. Αναφερθήκαμε στους ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας και στις σπουδαίες προσωπικότητες που συμμετείχαν σε αυτήν. Μιλήσαμε για τους ήρωες της Επανάστασης, τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα. Ζωγραφίσαμε τα πορτρέτα τους και τις παραδοσιακές φορεσιές τους, ανάλογα με την περιοχή της Ελλάδας όπου ζούσαν. Κατασκευάσαμε τσαρούχια, τσολιαδάκια και ομαδικά κολάζ. Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και κατασκευάσαμε κρίνους. Τέλος, μάθαμε πολλά τραγούδια και ποιήματα τα οποία παρουσιάσαμε στη γιορτή του τμήματος μας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:

IMG 80c2f52d0e45a6a9858ce65fc2b67d78 VAGORIAkrinoikrinakiaIMG b88d4196c4e001ea45c8a2707c81d8c4 Vkrinoi 1

20250331 21001720250331 210454

20250331 21131920250331 21173520250401 00085120250401 00151920250401 00190620250401 002114

KOBOYME 7KOBOYME6KOBOYME1KOBOYME2KOBOYME420250325 222736

20250325 22302620250325 19184720250325 19130920250325 222409

TSAROYCHIA 1 1TSAROYCHIATSAROYCHIA 3TSOLIADAKIA

20250330 17503520250330 17521420250330 175414

HROES1hroes220250330 18254020250330 18263720250330 18281720250330 18295620250330 183101HROES4KRINOI3KRINOI1KRINOI2

1821 2

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

1821 3

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

1821 KITRINO

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

1821 KOKKINO

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

1821

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

PICA0007

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

OLA 1821

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

PICA0015

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

PICA0016

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

PICA0017

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

PODIA2

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΔΙΑ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

PODIA

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΔΙΑ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

PODIA3

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΔΙΑ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

ARCHIKO 1o1o3o5o

OLOHMERO 2

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

1o bhma

2o bhma

3o bhma

4o bhma

5o bhma

PICA0023

PICA0024

PICA0026

PICA0029

PICA0030

25h martioy

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

PORTA

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !!!!

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (Β’ ΤΜΗΜΑ)

Η σωματική ανάπτυξη, οι ανάγκες, το είδος και το επίπεδο της κίνησης των παιδιών υφίστανται ραγδαίες αλλαγές κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, με κύριο χαρακτηριστικό την ενίσχυση ελέγχου του σώματός τους. Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις αλλαγές, εμπλέκουμε τα παιδιά σε οργανωμένες ψυχοκινητικές δραστηριότητες οι οποίες συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη, τα βοηθούν να γνωρίσουν το σώμα τους και να αναπτύξουν τις κινητικές δεξιότητές τους. Επιπλεον, οι ψυχοκιντικές δραστηριότητες, δημιουργώντας μια άλλη «γλώσσα» επικοινωνίας, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών και τα κινητοποιούν να συμμετέχουν και να συνεργάζονται.
Στη δραστηριότητα που ακολουθεί, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν bowling. Με ενθουσιασμό και συγκέντρωση, στόχευαν τις κορίνες και προσπαθούσαν να πετύχουν το καλύτερο σκορ. Ήταν μια ιδανική ευκαιρία να βελτιώσουν τις δεξιότητες στόχευσης και ακρίβειας

ELENH31KALOMOIRA31KONSTANTINOSLAMPRINH3NEKTARIOS3NIKHOLOI MAZI

Στην παρακάτω δραστηριότητα, χρησιμοποιήσαμε μόνο στεφάνια, τα οποία χωρισμένα στη μέση με χαρτοταινία, δημιούργησαν μια συναρπαστική πρόκληση: τα παιδιά έπρεπε να πηδούν μέσα σε αυτά, στρίβοντας το σώμα τους με ακρίβεια, προκειμένου να αποφύγουν να πατησουν την χαρτοτανία.

1LEOS1YBONNHDHMHTRA 1ELENHEYA 1EYAIRISK.CHARHSKALOMOIRA 2KATERINA 1LAMPRINOYLANEKTARIOSNIKH aylhPAPADOPOYLOS KFILIPPOS 1Η παρακάτω δραστηριότητα περιλάμβανε μια συναρπαστική διαδρομή με κουτσό σε στεφάνια, πηδήματα πάνω από εμπόδια, περπάτημα με ισορροπία και πηδήματα με κλειστά πόδια. Τα παιδιά ξεπέρασαν κάθε πρόκληση και επέδειξαν αποφασιστικότητα και ευελιξία σε κάθε στάδιο!

CHARHS1LAMPRINH1IRIDA1YBONNH1KALOMOIRA1IOLH1ANASTASHS1KARAS1KONSTANTINOS P1AMELEIA1

Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ (Β΄ΤΜΗΜΑ)

Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα από τα παλαιότερα έθιμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που συναντάται σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο, που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι παλαιότερα για να μετρούν τις εβδομάδες της νηστείας μέχρι το Πάσχα, σε εποχές που δεν υπήρχαν τα ημερολόγια σε κάθε σπίτι.
Η Κυρά Σαρακοστή απεικονίζεται ως μια γυναίκα με σταυρωμένα χέρια, σε στάση προσευχής, χωρίς στόμα, συμβολίζοντας τη νηστεία. Έχει επτά πόδια που αντιστοιχούν στις επτά εβδομάδες από τις Απόκριες μέχρι το Πάσχα. Έκοβαν ένα πόδι, από το πρώτο Σάββατο της Τεσσαρακοστής, μέχρι το Μεγάλο Σάββατο, οπότε έκοβαν και το τελευταίο.

Στην τάξη μας:
1. Συζητήσαμε για το παραπάνω έθιμο και τα νηστισιμα φαγητά.
2. Διαβάσαμε και μάθαμε το ποίημα της κυράς Σαρακοστής.
«Την κυρά Σαρακοστή που΄ναι έθιμο παλιό, οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν με αλεύρι και νερό!
Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι ένα σταυρό, μα το στόμα της ξεχνούσαν γιατί νήστευε καιρό!
Και τις μέρες, τις μετρούσαν με τα πόδια της τα επτά, κόβαν ένα τη βδομάδα, μέχρι να΄ρθει η Πασχαλιά!»

3. Κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του κυρά Σαρακοστή σε χαρτινη ζωγραφιά. Η μαθήτριά μας, Κατερίνα, έφτιαξε στο σπίτι της με πηλο μια ομορφη κυρά Σαρακοστή και την έφερε στην τάξη μας .

DHMHTRAKATERINAKON. PFILIPPOSKATERINA 2OLOI

ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΥΛΙΚΩΝ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Συνεχίζοντας το θέμα «Αμυγδαλιά», αξιοποιήσαμε δημιουργικα τα «σκουπίδια» μας, μαθαίνοντας παράλληλα για την αξία της ανακύκλωσης των υλικών.

1. Φυλάξαμε σε ένα συρτάρι τους χαλασμένους μαρκαδόρους μας.

ΧΑΛΑΣΜΕΝΟΙ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΙ

2.Ταξινομήσαμε τους παλιούς μαρκαδόρους μας, κατά χρώμα.

20250316 105503

3.Βάλαμε τους μαρκαδόρους σε βαζάκια (από καφέ, μαρμελάδα) με λίγο νερό.

20250316 11110220250316 11130120250316 11155420250316 111806

4.Σε 10 ημέρες βγάλαμε τους μαρκαδόρους και είχαμε βαζάκια με υγρή βαφή για τις χειροτεχνίες μας.

ΒΑΛΑΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ ΣΕ ΒΑΖΑΚΙΑ ΜΕ ΝΕΡΟ

5.Βάψαμε το φόντο της ομαδικής εργασίας με την ξεχωριστή απόχρωση του μπλε που δημιουργήσαμε.

ΒΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΝΤΟ2ΒΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΝΤΟ3ΒΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΝΤΟ 4

Βάψαμε το φόντο της ομαδικής εργασίας με την ξεχωριστή απόχρωση του μπλε που δημιουργήσαμε

Ο κορμός και τα κλαδάκια της Αμυγδαλιάς έγιναν με πινέλο και τέμπερα καφέ χρώματος.

Ο ΚΟΡΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΛΑΔΑΚΙΑ ΜΕ ΤΕΜΠΕΡΑ

Τα άνθη της, τα κάναμε με έναν πρωτότυπο τρόπο, ο οποίος ενθουσίασε τους μαθητές μας. Χρησιμοποιήσαμε το κάτω μέρος πλαστικών μπουκαλιών (νερού και αναψυκτικού), δημιουργώντας έτσι  τυπώματα άσπρου και ροζ χρώματος, που “άνθισαν” πάνω στο χαρτί.

τυπωμα με το κατω μερος μπουκαλιών

τύπωμα1

τυπωμα3

20250313 131815

τυπωμα4

20250313 131834

20250313 131820

Τέλος, χρησιμοποιήσαμε πινέλο για τα φυλλαράκια.

Ιδού το αποτέλεσμα!

20250316 145126

ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ: ΜΥΘΟΙ, ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας, υπάρχουν δύο αμυγδαλιές! Τις φύτεψαν, πριν χρόνια, οι τότε μαθητές του Β’ Τμήματος με τις δασκάλες τους: Η «ΤΙΓΚΕΡΜΠΕΛ», η μεγάλη αμυγδαλιά, φυτεύτητηκε πριν από 5 χρόνια και η «ΛΙΛΙΜΠΕΛ», η μικρή αμυγδαλιά, φυτεύτηκε πριν από 3 χρόνια!

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Η μεγάλη Αμυγδαλιά «ΤΙΓΚΕΡΜΠΕΛ»

Η μεγάλη Αμυγδαλιά «ΤΙΓΚΕΡΜΠΕΛ»

Η μεγάλη Αμυγδαλιά «ΤΙΓΚΕΡΜΠΕΛ»

Η ΜΙΚΡΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Η μικρή Αμυγδαλιά «ΛΙΛΙΜΠΕΛ»

PICA0047

Οι δυο τους, σιωπηλοί φρουροί της άνοιξης, έγιναν η αφορμή για ένα μαγευτικό ταξίδι στη φύση και τη μυθολογία. Η «ΤΙΓΚΕΡΜΠΕΛ» είναι στολισμένη με χιλιάδες λευκά και ροζ άνθη που ευωδιάζουν γλυκά, σημάδι ότι η άνοιξη έχει φτάσει και η φύση βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. Η «ΛΙΛΙΜΠΕΛ» μπορεί ακόμα να μην έχει ανθίσει, αλλά με τα τρυφερά φύλλα που έβγαλε, μας υπενθυμίζει τον κύκλο της ζωής, την υπομονή και την αναγέννηση.  Το ταξίδι μας ξεκίνησε με τον μύθο της Φυλλίδας και του Δημοφώντα, μια όμορφη ιστορία αγάπης και μεταμόρφωσης από την ελληνική μυθολογία. Στο ολιγόλεπτο βίντεο που ακολουθεί , μπορείτε να παρακολουθήσετε συνοπτικά τον μύθο.

Η ιστορία της πριγκίπισσας Φυλλίδας, που μεταμορφώθηκε σε αμυγδαλιά, περιμένοντας τον αγαπημένο της Δημοφώντα, είναι γεμάτη συμβολισμούς και διδάγματα για την Αγάπη, την Υπομονή και την Ελπίδα. Άγγιξε τις καρδιές των παιδιών μας και με ενθουσιασμό, δραματοποιήσαμε τον μύθο, δύο φορές , προκειμένου να λάβουν μέρος περισσότερα παιδιά. Η δραματοποίηση βοηθησε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα την ιστορία, να αναπτύξουν τη φαντασία τους, να εκφραστούν δημιουργικά, δίνοντας ζωή στους ήρωες και να ζήσουν τη συγκίνηση της ιστορίας.

ΦΥΛΛΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΦΩΝΤΑΣ

H Φυλλίς και ο Δημοφώντας (1η παράσταση)

ΦΥΛΛΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΦΩΝΤΑΣ2

H Φυλλίς και ο Δημοφώντας (2η παράσταση)

Ο Δημοφώντας έφυγε για την Αθήνα, δίνοντας υπόσχεση στη Φυλλίδα ότι θα επιστρέψει σύντομα. Ο καιρός περνούσε, ο Δημοφώντας δεν επέστρεφε και η Φυλλίδα στεναχωρέθηκε πολύ. Απαρηγόρητη ηταν…..

ΑΠΑΡΗΓΟΡΗΤΗ

ΑΠΑΡΗΓΟΡΗΤΗ Η ΦΥΛΛΙΣ

Λυπημένη και απαρηγόρητη η Φυλλίς. (1η παράσταση)

ΑΠΑΡΗΓΟΡΗΤΗ

Λυπημένη και απαρηγόρητη η Φυλλίς. (2η παράσταση)

ΠΕΘΑΙΝΕΙ

Η Φυλλίς μαράζωσε από τη λύπη της, αρρώστησε και πέθανε (1η παράσταση)

ΠΕΘΑΙΝΕΙ Η ΦΥΛΛΙΣ

Η Φυλλίς μαράζωσε από τη λύπη της, αρρώστησε και πέθανε (2η παράσταση)

ΟΙ ΘΕΟΙ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ

Οι Θεοί στον Όλυμπο που παρακολουθούσαν τα πάντα, λυπήθηκαν με το θάνατο της Φυλλίδας. Πρέπει να κάνουν κάτι! Ο Δίας αποφάσισε: Μεταμόρφωσε τη Φυλλίδα σε δέντρο για να μπορεί να περιμένει τον αγαπημένο της για ΠΑΝΤΑ.

ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΝΤΡΟ

Η Φυλλίς έγινε δεντράκι (1η παράσταση)

ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΝΤΡΟ 2

Η Φυλλίς έγινε δεντράκι (2η παράσταση)

ΔΗΜΟΦΩΝΤΑΣ

Ο Δημοφώντας επέστρεψε. Μαθαίνει ότι η Φυλλίς πέθανε και ότι οι Θεοί τη ματαμόρφωσαν σε δεντράκι που τον περιμένει. Λυπήθηκε, πόνεσε. “Πρέπει να βρω το δέντρο της Φυλλίδας”, έλεγε και έκλαιγε με λυγμούς.

Ο ΔΗΜΟΦΩΝΤΑΣ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ

Ο Δημοφώντας αγκάλιασε σφιχτά το δεντράκι της Φυλλίδας και εκλαιγε. Ξαφνικά το δέντρο άνθισε! Ήταν η ψυχή της Φυλλίδας που ένιωσε τον Δημοφώντα και άνθισε από τη χαρά της. Εγινε μια πανέμορφη ανθισμένη ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ. (1η παράσταση)

Ο ΔΗΜΟΦΩΝΤΑΣ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ

Ο Δημοφώντας αγκάλιασε σφιχτά το δεντράκι της Φυλλίδας και εκλαιγε. Ξαφνικά το δέντρο άνθισε. Ήταν η ψυχή της Φυλλίδας που ένιωσε τον Δημοφώντα και άνθισε από τη χαρά της. Έγινε μια πανέμορφη ανθισμένη ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ. (2η παράσταση)                                             

Από τότε η Αμυγδαλιά έγινε σύμβολο Ελπίδας, δείχνοντάς μας οτι η αληθινή αγάπη δεν μπορει ΠΟΤΕ να νικηθεί από το θάνατο. Στη συνέχεια, πήραμε πινέλα και τεμπερες σε χρώμα λευκό, ροζ, καφέ, πράσινο και μεταφέραμε την ομορφιά της αμυγδαλιάς στο χαρτί. Με έμπνευση από τα λευκά άνθη της μεγάλης αμυγδαλιάς «ΤΙΓΚΕΡΜΠΕΛ» και την υπομονή της μικρής «ΛΙΛΙΜΠΕΛ», δημιουργήσαμε τις δικές μας μοναδικές αμυγδαλιές. Κάθε παιδί, με τη δική του ματιά, απέδωσε την ομορφιά της φύσης και την ιστορία της Φυλλίδας.

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΥΓΑΛΙΕΣ 1

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΥΓΑΛΙΕΣ 2

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΥΓΑΛΙΕΣ 3

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΥΓΑΛΙΕΣ 5

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΥΓΑΛΙΕΣ 6

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΥΓΑΛΙΕΣ 7

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΥΓΑΛΙΕΣ 7 1

ΟΙ ΑΜΥΓΔΑΛΙΕΣ ΜΑςΟΙ ΑΜΥΓΔΑΛΙΕΣ

Η δράση ήταν μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά να συνδεθούν με τη φύση, να γνωρίσουν τον μύθο και να εκφραστούν δημιουργικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά, αυθόρμητα στο διάλειμμα αγκαλιάζουν και μιλούν τρυφερά στην μικρή αμυγδαλιά, όπως έκανε ο Δημοφώντας στο μύθο, προκειμένου να ανθίσει και εκείνη!

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

ΤΑ ΠΑΙΛΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

PICA0048

ΕΝΑ ΦΙΛΙ ΣΤΗ ΛΙΛΙΜΠΕΛΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2025 (Β ΤΜΗΜΑ)

Με χαρά και ενθουσιασμό, τα παιδιά μας υποδέχτηκαν τις Απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα, δημιουργώντας πολύχρωμες μάσκες, ευφάνταστα καπέλα και αέρινους χαρταετούς. Η αποκριάτικη περίοδος είναι μια ευκαιρία για τα παιδιά να εξερευνήσουν τη φαντασία τους, να εκφραστούν ελεύθερα και να γνωρίσουν τις παραδόσεις του τόπου μας. Μέσα από την κατασκευή των μασκών, μεταμορφώθηκαν σε αγαπημένους τους ήρωες, ενώ τα καπέλα τους έγιναν σύμβολα χαράς και γιορτής. Η διαδικασία της κατασκευής των χαρταετών, με χαρτόνια κομμένα σε σχήμα ρόμβου και πολύχρωμες ουρές από γκοφρέ χαρτί, αποτέλεσε μια ευκαιρία να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητά τους και να δημιουργήσουν με χρώματα και περίτεχνα σχέδια τα δικά τους μοναδικά έργα τέχνης.
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν θα δείτε τις δημιουργίες των παιδιών. Ας ταξιδέψουμε μαζί στον κόσμο της αποκριάτικης μαγείας και ας θαυμάσουμε τα έργα των μικρών μας καλλιτεχνών!

ΜΑΣΚΕΣ

Φτιάξαμε μάσκες !

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΠΕΛΟΥ

Φτιάξαμε καπέλα !

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Καπέλα και μάσκες!

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΠΕΛΟΥ2

Καπέλα, μάσκες, κλόουν!

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΣΚΑΣ

Μάσκες, καπέλα και κλόουν!

ΜΑΣΚΑ ΚΑΠΕΛΟ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥ

Φτιάξαμε χαρταετό !

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥ2

Φτιάξαμε χαρταετούς !

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥ3

ΜΑΣΚΕΣ1

Φορέσαμε τις μάσκες που φτιάξαμε!

ΜΑΣΚΕΣ2

Φορέσαμε τις μάσκες που φτιάξαμε!

ΦΟΡΑΜΕ ΤΑ ΚΑΠΕΛΑ ΜΑΣ2

Φορέσαμε τα καπέλα που φτιάξαμε!

ΦΟΡΑΜΕ ΤΑ ΚΑΠΕΛΑ ΜΑΣ3

ΕΛΕΝΗ ΙΡΙΔΑ

Φορέσαμε και το καπέλο και τη μασκα που φτιάξαμε!

ΝΙΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Φορέσαμε και το καπέλο και τη μασκα που φτιάξαμε!

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

Φορέσαμε και το καπέλο και τη μασκα που φτιάξαμε!

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ

Οι χαρταετοί μας !

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ2

Οι χαρταετοί μας !

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ3

Οι χαρταετοί μας !

ΚΛΟΟΥΝ 3

Φτιάξαμε Κλόουν (μαθητές του Ολοήμερου Β΄)

PICA0033

Αποκριάτικη κατασκευή (Ολοήμερο Β)

PICA0034

Αποκριάτικές κατασκευές (Ολοήμερο Β)

PICA0036

Αποκριάτικη κατασκευή (Ολοήμερο Β)

PICA0037

Αποκριάτικη κατασκευή (Ολοήμερο Β)

PICA0038

Αποκριάτικη κατασκευή (Ολοήμερο Β)

ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Ομαδική εργασιά “Οι κλόουν χορεύουν” (Ολοήμερο Β)

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 (Α’ ΤΜΗΜΑ)

Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει

καλοκαίρι θα μυρίσει,

μα κι αν δώσει και κακώσει,

μες το χιόνι θα μας χώσει!

Φεβρουάριος!!! Ο μήνας της αρχής της Αποκριάς, του γλεντιού, του ξεφαντώματος. Με αφορμή την καλοκαιριά των ημερών « Αλκυονίδες ημέρες», μιλήσαμε για τον μύθο της «Αλκυόνας». Ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε από το μύθο της «Αλκυόνας» αφού διαβάσαμε την ιστορία της, και παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο. Φτιάξαμε ατομικά, τις δικές μας «Αλκυόνες».

IMG 3015c5390144afd3e890d0695ce6ac1a VIMG 20250228 060955 IMG e8a485e35ad7d411a621c5a57d3120c1 VIMG af657153206114b3ddd58263b55d1005 V IMG 80de4df5c6e747afbf485ff38c8e2506 V IMG 20250307 144728

Το Τριώδιο ξεκίνησε και υποδεχθήκαμε τις Απόκριες με μεγάλη χαρά, κέφι και διασκέδαση. Στολίσαμε την τάξη μας αποκριάτικα!!

IMG dbf93a0477ea4de27169ad54e681297c V

IMG 20250226 091945IMG 20250226 091046IMG 20250226 091120 IMG 20250226 091212IMG 0f1f9c840286effcfc4c8916a41439ad V IMG 73af31274f17306148bcef242824bde0 V

Γνωρίσαμε τα αποκριάτικα έθιμα, τόσο του τόπου μας, όσο και άλλων χωρών (καρναβάλι Βενετίας, παραδοσιακές μάσκες και φορεσιές της Βενετίας, καρναβάλι Ρίου της Βραζιλίας, κ.α.)

IMG 945e9bfd8ca6d2dd1f115b6a6a269280 V

IMG c4e1dd0f8d6621b0f3dc0769da9ef1b0 VIMG d6bd091729c6178c8ef48bd5ae0a4e96 V

Αφού διαβάσαμε την ιστορία του «Αρλεκίνου» και είδαμε σχετικό βίντεο, ζωγραφίσαμε μάσκες «Αρλεκίνου».

IMG 20250225 115718IMG 98eb4a674909c2c6555c529f64872a5b V

Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε αποκριάτικα κινέζικα καπέλα.

IMG a25002885948aaab9d9187946c32887b V IMG bc68c4760fea8c1cbce9b6317ffa73d1 V IMG a836552e8211b8445d7fcc39325c21a4 V IMG 15daee2fa093128399e936ba1375a1c1 V IMG 584f69e9e900b7c0e4afae61982fd735 V IMG d9de3c88cb5048a6e7ae3cd0edeb6ef8 V IMG 42aba80c20ef1e03b67069acf0fb82ac V

Ζωγραφίσαμε την Αποκριάτικη στολή μας.

IMG 20250307 155537

Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε μάσκες γάτας.

IMG 3f1ba58ae690200747d7572e58c05602 VIMG 97993b5023916cad810f7bea114da93e V

«Για τον Χαρταετό»

«Τα όνειρά μας τα μικρά

άσε να ανοίξουνε φτερά,

άσε να ανέβουνε ψηλά

κάπου να βρούνε τη χαρά!

μοιάζει και αυτή με αετό

όταν με κάνει να πετώ…

Δώσε και πάρε αετούς.

Όνειρα κάνε

Μην ακούς.

Τον σπάγκο άσε χαλαρό

να φτάσουν ως τον ουρανό…

Να γίνομαι άνεμος

για το χαρταετό

και χαρταετός για τον άνεμο,

ακόμα και όταν ουρανός

δεν υπάρχει!»

( Οδυσσέας Ελύτης)

Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε χαρταετούς.

IMG fca12822b3b37170883594adcce499d9 VIMG bc5975785be87d26bf70aa882021421d V IMG 97a608a2565b891a62b3ad8d3a238539 V IMG 2c4a66647320febbf81b2b22f41e0dbc V

IMG cb7e917e0ea878afedf41afcdb72237f V

Ομαδική εργασία (Κατασκευή μεγάλου χαρταετού).

IMG 20250226 091442 IMG 20250226 125459 xartaetos

Μιλήσαμε για την «Τσικνοπέμπτη» και φτιάξαμε την πιατέλα της «Τσικνοπέμπτης»

IMG 20250225 115913

Οι Χαρταετοί διακοσμούν το Νηπιαγωγείο μας.

IMG 90fba9fbc5e40e284701129a6164ca1e V IMG 4823dc528caad7aa7a0ee1ca8a12fd7c VIMG 4eca76d94d8183297caf8d17601fcede VIMG d024215096725ef0fa411d270fcd90f5 V IMG e7906890ae94a27b6075ba67a922357c V IMG 7e6bf7781821abb68476f7ad27cd565b V

Κατασκευή αποκριάτικης μάσκας στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας. IMG 20250228 103335 IMG 20250228 103351 IMG 20250228 103421IMG 20250228 101305

Μιλήσαμε για τη « Σαρακοστή και την Καθαρά Δευτέρα»

IMG 20250225 120211IMG 20250225 121020

Ομαδική εργασία ταξινόμησης για τη « Σαρακοστή» (Νηστίσιμα- Αρτύσιμα).

IMG 20250225 115807 IMG 20250225 115832

Ζωγραφική το «Σαρακοστιανό Τραπέζι» ( Τι τρώω τη Σαρακοστή ).

IMG 20250226 134751

Μιλήσαμε για το έθιμο « Το Γαϊτανάκι » στη χώρα μας και φτιάξαμε μία ομαδική κατασκευή.

IMG 20250226 091127

Παιχνίδια, χορός, καπέλα, μάσκες, μεταμφιέσεις, αστεία και χαρταετοί κυριάρχησαν στην τάξη μας!

Το κέφι κορυφώθηκε με την αποκριάτικη γιορτή μας ντυμένοι μασκαράδες!!!

IMG b9bccc0d65cc7831f6bc60c52ffc7ecf V IMG 75bc2a5ea4f0a2f68300cf62ea40b9dd V IMG 7f767117296c7b1d7a4265b16bf06eff V IMG 6d7cee407c154df72a16acf1848175f8 V IMG add2288cd66d3cf96c8d339e4cf5ed1f V IMG 5cfda3beded0c96720261c65345863da V IMG 96c54621ecc7896763938295055058ed V IMG df0c7946ae39f51bc39ceb7ca94ad5e3 V

IMG 20250227 100728

ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ: ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Μέσα στο κρύο του χειμώνα, μια μαγική έκπληξη μας περίμενε! Ο ήλιος ξεπρόβαλε, η θερμοκρασία ανέβηκε και… έφτασαν οι ηλιόλουστες Αλκυονίδες μέρες! Τα προσωπάκια των παιδιών έλαμπαν από χαρά με αυτή την απρόσμενη αλλαγή του καιρού. “Τι είναι αυτές οι μαγικές μέρες;” αναρωτήθηκαν όλα μαζί.

Έτσι, ξεκίνησε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο του μύθου της Αλκυόνης και του Κήυκα. Με μεγάλο ενδιαφέρον, τα παιδιά άκουσαν την ιστορία τους και αμέσως θέλησαν να τη ζωντανέψουμε! Η τάξη μεταμορφώθηκε σε σκηνή θεάτρου, με τους μικρούς μας ηθοποιούς να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Κάποιοι έγιναν παντοδύναμοι θεοί του Ολύμπου, άλλοι ο Δίας και η Ήρα, ενώ άλλοι έγιναν ο βασιλιάς Κήυκας και η αγαπημένη του Αλκυόνη. Και φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει η πανέμορφη Αλκυόνη, το πουλί! Μάθαμε τα πάντα για αυτό το υπέροχο πλάσμα, είδαμε φωτογραφίες και βίντεο.

Πήραμε τα χρώματα και δημιουργήσαμε τις δικές μας, μοναδικές αλκυόνες. Κάθε μια και μια μικρή, πολύχρωμη έκρηξη χαράς! Οι Αλκυονίδες μέρες μας χάρισαν μια αξέχαστη εμπειρία, γεμάτη μάθηση, δημιουργικότητα και ατελείωτο παιχνίδι!

a9cf43a2 880a 4f31 8a28 4c17dcddf9eaΑΛΚΥΟΝΑ20250225 11453120250225 11452220250225 11453820250225 114558

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ (Β’ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

Οι μικροί καλλιτέχνες του Β’ ολοήμερου τμήματος δημιούργησαν ένα μαγευτικό χειμωνιάτικο τοπίο, χρησιμοποιώντας τέμπερες και μπόλικη φαντασία! Αυτή τη φορά, εξερεύνησαν διαφορετικές τεχνικές για να δώσουν ζωή στο έργο τους, πέρα από το κλασικό πινέλο. Τέμπερα σε σύριγγα: Η τεχνική αυτή τους βοήθησε να αναπτύξουν τον έλεγχο των κινήσεών τους και να σχεδιάσουν λεπτές γραμμές με ακρίβεια και λεπτομέρεια, όπως τα κλαδιά των δέντρων και τις χιονονιφάδες. Τύπωμα – στάμπα σε τέμπερα: Χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα, όπως σφουγγάρι και φελλό δημιούργησαν επαναλαμβανόμενα μοτίβα με χιονισμένα εφέ. Συγχαρητήρια, παιδιά!

τεμπερα σε συριγγα 2

τεμπερα σε συριγγα

χειμωνας

20250224 122629

Αέρας και χιόνι στο δάσος

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

20250224 102745

20250224 103216

Σκουφάκια και γαντια για να μας ζεσταίνουν το Χειμώνα

20250224 103128

Σκουφάκια και γαντια για να μας ζεσταίνουν το Χειμώνα

20250224 102922

ΟΛΟΗΜΕΡΟ Β

” Η καφέ Αρκούδα κοιμάται” –  Κατασκευές των μαθητών του Β΄ Ολοήμερου