«Πασχαλιά-Πασχαλιά»!
με τα κόκκινα αυγά!
Χριστός Ανέστη! Τι μεγάλη χαρά!
Σωρός τα κόκκινα τα αυγά!
Τσουγκρίζουν όλα τα παιδιά!
«Πάσχα» σε κάθε γειτονιά!
Απρίλιος
Δεύτερος μήνας της Άνοιξης! Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι η : « Πρωταπριλιά » και διαβάσαμε την ιστορία:
« Ο Ψεματούρης » της Γιολάντα-Τσορώνη-Γεωργιάδη.
Τα παιδιά είπαν τι απόψεις τους για την ιστορία και για το τί τους έκανε περισσότερο εντύπωση.
Τα παιδιά ζωγράφισαν και έβαψαν με δαχτυλομπογιές το γράμμα Π ( π.χ. σπίτι του ποδοσφαιριστή, κ.α.).
2 Απριλίου «Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου!»
Η μέρα αυτή επιλέχθηκε γιατί στις 2 Απριλίου γεννήθηκε ένας από τους σπουδαιότερους παραμυθάδες του κόσμου: ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Ο σπουδαίος Δανός συγγραφέας έγραψε πολλά παραμύθια όπως : «Το Ασχημόπαπο», « Η Βασιλοπούλα και το ρεβύθι», «Η Τοσοδούλα », « Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», « Η Βασίλισσα του Χιονιού », « Η Μικρή Γοργόνα », « Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα», κ.α.
Λόγια Αίνσταιν
Τα παιδιά παρακολούθησαν στο βίντεο τη «Μικρή Γοργόνα» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Ζωγράφισαν ατομικά το αγαπημένο τους παραμύθι.
Ομαδικές εργασίες: α) « Τι μας προσφέρει ένα βιβλίο; » Ένα Βιβλίο…
β) « Τι νιώθουμε όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο; », « Όταν διαβάζω ένα βιβλίο νιώθω…».
4 Απριλίου : « Παγκόσμια Ημέρα των Αδέσπωτων ζώων ».
Η σημερινή ημέρα είναι ημέρα ευαισθητοποίησης για τα αδέσποτα ζώα όλου του κόσμου… είναι υπενθύμιση, όσων μπορούμε να κάνουμε για να μην υπάρχουν αδέσποτα. Αυτόπου πρέπει να περάσει ως μήνυμα σε όλους μας είναι πως πρέπει να συνεχίσουμε να δείχνουμε το ίδιο ενδιαφέρον γιατί τα αδέσποτα ζώα κάθε μέρα, έχουν την ίδια ανάγκη για φροντίδα. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα αδέσποτα ζωάκια (γατούλες, σκυλάκια, κ.α.), καθώς επίσης και για τα ζώα που πιθανόν να έχουν στο σπίτι τους και διαπιστώσαμε τη μεγάλη αγάπη τους και φροντίδα γι αυτά. Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για τα αδέσποτα ζώα, μέσα από σχετικές συζητήσεις, ερωτήσεις, απαντήσεις, εικόνες,φωτογραφίες,σχετικά βίντεο.
Ζωγράφισαν ατομικά, το αγαπημένο τους Αδέσποτο Ζωάκι.
Ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από την παρακολούθηση του βίντεο « Η ζωή μέσα απο τα μάτια των Αδέσποτων Ζώων».
Οι επόμενες δράσεις μας είναι αφιερωμένες στο « Πάσχα».
Στολίσαμε την τάξη μας Πασχαλινή.
Διαβάσαμε πασχαλινά παραμύθια και ιστορίες.
Διαβάσαμε ποιήματα και τραγουδήσαμε Πασχαλινά τραγούδια όπως: « Άγιο Πασχα», «Κόκκινα αυγά», « Η Λαμπρή», « Η Πασχαλιά », « Η Ψυλομύτα Λαμπάδα » κ.α.
Μιλήσαμε για τα Πασχαλινά έθιμα και τον συμβολισμό τους.
Μιλήσαμε για τη ζωή και τα Πάθη του Χριστού, μέσα από εικόνες, φωτογραφίες και video.
Γράψαμε την«Ακροστιχίδα του Πάσχα».
Κάναμε διάφορες Πασχαλινές κατσκευές με διάφορα υλικά: α) Τρισδιάστατα Πασχαλινά αυγά.
β) Πασχαλινά αυγά πάνω σε κανσόν χαρτονάκια με διάφορες τεχνικές, διακοσμημένα με διάφορα υλικά (πον-πον).
γ) Πασχαλινά λαγουδάκια ,ζωγραφισμένα με τέμπερες.
δ) Σχεδιάσαμε, κόψαμε, ζωγραφίσαμε, χάρτινες Πασχαλινές λαμπάδες.
ε) Σχεδιάσαμε, κόψαμε, ζωγραφίσαμε, σε κανσόν χαρτονάκια, όμορφες Πασχαλινές κάρτες με ευχές.
στ) Ατομικά Πασχαλινά καλαθάκια Λαγουδάκια, γεμισμένα με σοκολατένια πασχαλινά αυγουλάκια καραμέλες και ζελεδάκια.
Ζωγραφίσαμε Πασχαλινά αυγά, Πασχαλινά καλαθάκια, και ένα από τα θαύματα του Ιησού.
Με μεγάλη χαρά, κέφι και ενθουσιασμό, παίξαμε στην τάξη μας το «κυνήγι των κρυμμένων πασχαλινών αυγών».
Παίξαμε « Αυγουλομαχίες » στην μεγάλη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Νηπιαγωγείου μας.
Στα παιδιά δόθηκαν Πασχαλινές κάρτες με ευχές από την Ε.Δ.Υ ( την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό) του Νηπιαγωγείου μας.
« Σας ευχόμαστε, ολόψυχα, το Άγιο φως να φωτίζει τις καρδιές σας και να σας χαρίζει Υγεία, Αγάπη, Ειρήνη, Ευτυχία και Ευημερία!!! »