ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Α’ ΤΜΗΜΑ)

Η δεύτερη θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων τελείωσε με επιτυχία.

Θεματικός κύκλος: « Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».

Υποθεματική: «Συμπερίληψη : Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα».

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία : Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία».

Βασικοί στόχοι του θεματικού κύκλου: Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα.  Αλληλοσεβασμός, συνεργασία, συνεργατικότητα, σεβασμός στη διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, κοινωνική ευαισθησία. Δημοκρατική παιδεία, ενίσχυση αυτοεκτίμησης, καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, έκφραση των συναισθημάτων με τρόπο άμεσο, κατανοητό. Εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών.

Διάρκεια Θεματικού κύκλου: 7 εργαστήρια ( Δεκέμβριος 2024- Ιανουάριος 2025).

Εργαστήρια:

1ο εργαστήριο: « Ας γνωριστούμε παίζοντας»

α) Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στον χώρο, με τη συνοδεία μουσικής, σφίγγοντας το χέρι κάποιου άλλου παιδιού που συναντούν λέγοντας το όνομά τους.

β) Τα παιδιά στέκονται όρθια το ένα κοντά στο άλλο. Δίνουν τα χέρια, χωρίς συγκεκριμένη διάταξη και έπειτα προσπαθούν να ξεμπερδευτούν για να φτιάξουν έναν κύκλο.

γ) Ένα μπουκέτο με πολύχρωμα λουλούδια (Ομαδική κατασκευή).

Τα παιδιά κόβουν και σχεδιάζουν λουλούδια με τα φύλλα τους, γράφουν το όνομά τους στο κέντρο τους και ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι. Έτσι δημιουργείται ένα πανέμορφο μπουκέτο με πολύχρωμα λουλούδια.

2ο εργαστήριο: «Όλοι έχουμε θέση στην τάξη του νηπιαγωγείου»

α) Παρακολούθηση της ιστορίας : «Το Κάτι Άλλο!» των : Κάθριν Κέιβ και Κρίς Ρίντελ. Ζωγραφίζω τι μου έκανε εντύπωση.

β) Αντιστοίχηση εικόνας μέσα από την ιστορία: «Το Κάτι Άλλο!» με το συναίσθημα που μπορεί να νιώθει το ίδιο.

γ) Συζήτηση συναισθημάτων και διαχείριση αυτών.

δ) Τρόποι επίλυσης προβλημάτων καθημερινών καταστάσεων.

3ο εργαστήριο: «Εσύ και εγώ μαζί»

α) Συναισθήματα: Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από την ανάγνωση της ιστορίας: «Ένας για όλους και όλοι για έναν!», της Μπριγκίττε Βένιγκερ και Εύας Θάρλετ.

β) Ζωγραφίζουμε τι μου έκανε εντύπωση από την ανάγνωση της ιστορίας: «Η σκάλα της αγάπης» της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη.

γ) Διαχείριση συναισθημάτων.

4ο εργαστήριο: «Ο Εαυτός μου»

α) Τα παιδιά ζωγραφίζουν, ατομικά το καθένα, τον εαυτό τους.

β) Παιχνίδια ρόλων.

γ) Παρουσίαση του εαυτού τους στην ολομέλεια της τάξης.

5ο εργαστήριο: «Και οι άλλοι»

α) Προβολή βίντεο: «Η εχθρόπιτα» του Ντέρεκ Μάνσον. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τί θα έκαναν για να αποκτήσουν ένα καινούργιο φίλο.

β) Ζωγραφίζω ό,τι μου έκανε εντύπωση από την παρακολούθηση του παραδοσιακού- Ουκρανικού παραμυθιού:«Το Γάντι».

γ) Ζωγραφίζω ποια ζωάκια μπαίνουν μέσα στο Γάντι για να ζεσταθούν!

δ) Ζωγραφίζω τους φίλους μου.

ε) Ομαδική Κατασκευή:«Η Κουρτίνα της Αγάπης». Τα παιδιά σχεδιάζουν και κόβουν ατομικά,  χρωματιστές καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες δημιουργούν την «Κουρτίνα της Αγάπης».

6ο εργαστήριο:« Η Ταυτότητά μου»

α) Ζωγραφίζω τι μου έκανε εντύπωση από την ανάγνωση της ιστορίας για τη διαφορετικότητα : «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας» του Ντέιβιντ Μακ Κι.

β) Ομαδική κατασκευή και μαθηματική δραστηριότητα παιχνίδι : «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας».

γ) Συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, διαφορετικές φυλετικές ομάδες, για διαφορετική ενδυμασία, εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος, χρώμα ματιών).

δ) Φτιάχνουν τις δικές τους ταυτότητες (Ατομική εργασία) και συζητούν στην ολομέλεια της τάξης γι’ αυτές, το καθένα ξεχωριστά.

ε) Ομαδικό παιχνίδι: «Πες μου κάτι για τον εαυτό σου»

7ο εργαστήριο: « Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι »

α) Ζωγραφίζω ό,τι μου άρεσε από την ιστορία: «Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος» της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη.

β) Ζωγραφίζω την οικογένειά μου.

γ) «Η Οικογένειά μου – Πώς μεγαλώνω; » (Ομαδική εργασία).

δ) Παρουσιάζονται φωτογραφίες με θέμα την « Οικογένεια». Τα παιδιά συζητούν για τις ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους οικογένεια.

ε) Ομαδική εργασία : Τα παιδιά σχεδιάζουν, κόβουν και κολλούν την εξέλιξη της οικογένειας από μωρό εως…

στ) Αυτοαξιολόγηση εργαστηρίου Δεξιοτήτων.

Φωτογραφικό Υλικό!

1ο εργαστήριο

IMG 20250306 100902IMG 20250306 100758IMG d6ea4a8fd7334e8bbd0d0ed8bd930ec1 VIMG 20250227 195033IMG aeaffa487acf589b67e13bc562375d9b V

2ο εργαστήριο

IMG 7b72656ddf54d518a8a03df2e4bd5e80 V IMG 0819b1189446b1332b6028a8979d6b2a VIMG 20250228 061159IMG 2bcf7571343348d89e238a940c854df6 V

3ο εργαστήριο

IMG f5c1577ed379a12a3bcc71393b505568 VIMG 8b7b43f80ace2154c39a68829dd617b7 VIMG e4f9d2386afb7cd3f5e9865c15b160a2 VIMG 20250306 174414IMG 88410535b97a7b09db3a446822eedecd V

4ο εργαστήριο

IMG c9a07f97ddbefc29f3c57a552ee7b2db V IMG e22909454515ef7b2498c05f5f47a7e1 V

5ο εργαστήριο

IMG e10538e329c776e8fcd00857a899a570 V IMG fdbeca576d447f50d6597caf6ce410fd VIMG 20250312 082542IMG 20250228 061423IMG 20250228 061439IMG 4e66bb613d91b127caff2827c572feba VIMG 8e5914824230a1d9e465b7cd9654d0b2 VIMG db1e746acbc06bae67186175bb4109ee VIMG 743c06a0cf9f8b21da07100cea0891ad V IMG 69395f635aa2a633ac11c6f16da87023 V IMG ce154c6a7631649eaa4f2bf8ea7d3aa6 V

6ο εργαστήριο

IMG 20250306 100946IMG 8c05e62f30b80f11c62c2215eaea8749 V IMG aeb1f397be703c9b98b8fd9c65f8a1b3 VIMG 11cd060457cb59562c4368939c833575 V

7ο εργαστήριο

IMG 37d53c3eb34e2d8ac45c7c948ccda2ba V

IMG 7870934dbb24015bbd082ab1acb9b59f V IMG 20a04c7de1346bf8573993d4dcf4d1c2 VIMG e7f3540a738370b3c1f575560e60c0ed VIMG 076b32611947e0d72953c6475c02e1be VIMG 20250306 125947