Ένα ταξίδι ανακάλυψης ξεκίνησε για τους μικρούς μας μαθητές, όπου αναζήτησαν την “προσωπική” και “κοινωνική” τους ταυτότητα!!! Με βιωματικούς και παιγνιώδεις τρόπους αποδομήθηκαν στερεότυπα, ενισχύθηκαν δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας, δημιουργικότητας, επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα προωθήθηκε η φυλετική και κοινωνική ισότητα!
Παίζω… Μεγαλώνω… τον εαυτό μου διαμορφώνω!
Φθινόπωρο… Φθινοπωρακι…
Τα παιδιά του φθινοπώρου είναι τρία στη σειρά… Ο Σεπτέμβρης… Ο Οκτώβρης… Κι ο Νοέμβρης βρε παιδιά…
Μια εξόρμηση στην αυλή ήταν αρκετή για να αρχίσουν τα παιδιά να αναζητούν τις αλλαγές που έφερε το φθινόπωρο στην αυλή μας και να συλλέξουν τα στοιχεία του!! Τα υλικά της φύσης αποτέλεσαν το καμβά , προκειμένου να αναπτυχθεί η δημιουργικότητα και η φαντασία τους, καλλιεργώντας παράλληλα τις γνωστικές και κοινωνικό – συναισθηματικές δεξιότητες τους!!

Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας
”Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου”
Φέτος ασχοληθήκαμε με το σχολικό πολιτιστικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας ”βουτιά στον κόσμο του βιβλίου” του Ιδρύματος Λαμπράκη. Μέσα από την εβδομαδιαία λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την ανάγνωση διαφορετικών κατηγοριών βιβλίου. Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τα εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός βιβλίου (εξώφυλλο, οπισθόφυλλο κλπ.), τα είδη της παιδικής λογοτεχνίας, το βιβλίο ως περιεχόμενο (μυθιστορήματα, εγκυκλοπαίδειες, κόμικς, εικονοβιβλία, ποίηση, βιβλία γνώσεων, κ.τ.λ), καθώς και τα βασικά δομικά στοιχεία του κειμένου (χαρακτήρες, δομή, πλοκή, σκηνικό, οπτική γωνία, θέμα κ.τ.λ). Επίσης, πραγματοποιήσαμε πολλές βιωματικές & παιγνιώδεις δραστηριότητες φιλαναγνωσίας.
Τέλος, δημιουργήσαμε και το δικό μας βιβλίο, εμπνευσμένοι από τους πίνακες του Κλόντ Μονέ. Παρακάτω θα βρείτε το link από το e-book μας.
https://read.bookcreator.com/3orbsi8HI0gJiXc22JdpNF9RH142/NkGxBR_CQH-c_XJYVUB7dA
Καλοκαίρι σ’ αγαπώ!
Έφτασε επιτέλους η αγαπημένη εποχή μικρών και μεγάλων. Έτσι κι εμείς περνάμε τις τελευταίες μέρες στο σχολείο μας, με πολύ παιχνίδι, κατασκευές και προετοιμασίες για τη καλοκαιρινή μας γιορτή. Ψαράκια, καβουράκια, φουρφούρια ήταν μερικές από τις δημιουργίες μας. Ακόμα, μιλήσαμε για τη Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, παρακολουθήσαμε εικόνες και βίντεο από καθαρές και μολυσμένες θάλασσες, αναρωτηθήκαμε σε ποια θάλασσα θα θέλαμε να κολυμπάμε και με ποιους τρόπους μπορούμε να διατηρούμε τις ακτές και τις θάλασσες καθαρές. Τέλος,στα πλαίσια της μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο, επισκεφτήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο γειτονικό μας Δημοτικό Σχολείο. 





Πάσχα
Τα μικρά χεράκια μας καταπιάστηκαν με διάφορες κατασκευές εν αναμονή της μεγάλης γιορτής της Ορθοδοξίας. Βάψαμε και στολίσαμε αυγά από φελιζόλ, αυγά από χαρτόνι με όσπρια, ζυμαρικά και ρύζι, φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες , καλαθάκια, κάναμε κατασκευή του Γολγοθά με cd. Επίσης ακολουθώντας την παράδοση φτιάξαμε λαζαράκια μαθαίνοντας και τη συνταγή. Θαυμάστε τις δημιουργίες μας!
Άνοιξη!
Από την 25η Μαρτίου, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου μέχρι τις πρώτες μέρες της άνοιξης, την ζωγραφική στην αυλή των δέντρων της αυλής μας και την έμπνευση μας από πίνακες μεγάλων ζωγράφων , η εποχή της Άνοιξης μας κράτησε αρκετά απασχολημένους. Αξίζει να σημειωθεί η επίσκεψή μας στο θέατρο Ράδιο Σίτι και η παρακολούθηση της παράστασης “Ένα βήμα τη φορά”.
Σώμα γερό και μυαλό δυνατό!
Οι συζητήσεις που γίνονταν την ώρα του δεκατιανού για τις επιλογές των σνακ μας, οδήγησαν τα παιδιά σε προβληματισμούς και ερωτήματα σχετικά με την υγιεινή διατροφή και γενικότερα για τον υγιεινό τρόπο ζωής. Έναρξη του θέματος αποτέλεσε η επεξεργασία του σώματός μας, από έξω προς τα μέσα, καθώς επίσης μιλήσαμε για τα ενζυμάκια που δουλεύουνε σκληρά στο Σταθμό του στομαχιού, μαθαίνοντας ποιες είναι καλές και ποιές οι βλαβερές τροφές. Επίσης μιλήσαμε για το τι πρέπει να περιλαμβάνει το πιάτο μας, χωρίζοντάς το σε τρία μέρη: υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φρούτα/λαχανικά. Για να κάνουμε τη μάθηση περισσότερο βιωματική, μια ηλιόλουστη μέρα αποφασίσαμε να επισκεφθούμε την τοπική λαϊκή αγορά μας, να δούμε τα φρούτα και τα λαχανικά από κοντά και να αγοράσουμε μήλα. Χρησιμοποιώντας τα μήλα αυτά, γίναμε μικροί ζαχαροπλάστες και φτιάξαμε το δικό μας υγιεινό κέικ μήλου!!!
Φυσικά η υγιεινή διατροφή πρέπει να συνοδεύεται από μια καλή φυσική κατάσταση και συχνή άσκηση του σώματος. Γι’ αυτόν τον λόγο αποφασίσαμε να στήσουμε τους δικούς μας σταθμούς γυμναστικής στην αυλή, με τρέξιμο , διάφορα εμπόδια και στόχους.
Τέλος, ολοκληρώσαμε το θέμα μας με το πρόγραμμα προληπτικής οδοντιατρικής. Μας επισκέφτηκαν οι οδοντίατροι του ΕΣΥ της Ν.Καλλικράτειας και μας ενημέρωσαν μεταξύ άλλων και για το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών μας!
Ο σχολικός μας κήπος, πεδίο μάθησης και δημιουργίας
Συνεχίζοντας το έργο του σχολικού μας κήπου, το οποίο είχε δημιουργηθεί την προηγούμενη σχολική χρονιά, αποφασίσαμε φέτος να ασχοληθούμε ακόμα πιο ενεργά με αυτόν. Μέσα από τη βιωματική μάθηση, τον πειραματισμό και την επαφή με το φυσικό περιβάλλον, μάθαμε το πως φυτεύουμε λαχανικά και μυρωδικά, τα στάδια της ανάπτυξης του φυτού, καθώς επίσης αναπτύχθηκε μέσα μας το αίσθημα της ευθύνης και της αγάπης προς το περιβάλλον. Επίσης, αφού ενημερωθήκαμε για τον τρόπο μετατροπής των απορριμάτων σε οργανικό λίπασμα, τοποθετήσαμε έναν ξύλινο κομποστοποιητή στο πίσω μέρος της αυλής. Εκεί ρίχναμε τα φθινοπωρινά φύλλα της αυλής και φλούδες φρούτων που τρώγαμε στο δεκατιανό.













































