Συνυπολογίζοντας τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, η «ασφάλεια στο διαδίκτυο» οφείλει να αποτελεί κομμάτι των διδακτικών παρεμβάσεων. Μέσω, λοιπόν, της συμμετοχής μας στην «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου», οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το τι είναι διαδίκτυο και πώς να το χρησιμοποιούν, προκειμένου να παραμένουν ασφαλείς.
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου”
Μία ακόμη θεματική που αναδείχθηκε μέσα στα πλαίσια του προγράμματος, E- Twinning, «The Giving Tree», είναι και η αξία της «προσφοράς», η οποία αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, συναισθηματικής νοημοσύνης και υπευθυνότητας. Συνοδοιπόροι στην προσπάθειά μας να διερευνήσουμε την έννοια αυτή, ήταν τρεις σημαντικές προσωπικότητες που έχουν αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στον τομέα τους : Frida Kahlo, Isambard Kingdom Brunel και Γαλιλαίος Γαλιλέι.
Η Frida Kahlo, με την μοναδική της τέχνη και τα αυτοβιογραφικά της έργα επηρέασε το κίνημα του φεμινισμού και την έννοια της προσωπικής αυτοδιάθεσης. Ο Isambard Kingdom Brunel υπήρξε πρωτοπόρος στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών γραμμών, γεφυρών και πλοίων. Ο Γαλιλαίος Γαλιλέι, με τα θεμελιώδη έργα του στην επιστήμη, ιδιαίτερα στην αστρονομία και τη φυσική, υπήρξε ο θεμελιωτής της σύγχρονης επιστημονικής μεθόδου.
Η προσφορά των ανθρώπων αυτών αποτέλεσε πηγή έμπνευσης, ενισχύοντας την προσπάθεια των μαθητών να αντιληφθούν την έννοια της «προσφοράς», ως μια θετική πράξη που δίνει χαρά στους άλλους και ενδυναμώνει τον τρόπο ζωής και τις σχέσεις μας. Μαθητές απ’ όλο τον κόσμο χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν την δημιουργία μικρών αποστολών, στοχεύοντας στην εξερεύνηση μιας προσωπικότητας. Το σχολείο μας ανήκε στην ομάδα της Frida Kahlo!
Τελευταίο στάδιο της θεματικής ήταν η κοινοποίηση των δράσεων και στις υπόλοιπες ομάδες, με σκοπό την ενασχόλησή τους σε δεύτερο χρόνο.
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διερευνώντας την έννοια της “Προσφοράς”!!!
Το ”δέντρο που έδινε” έγινε και η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας. Μια υπέροχη συναισθηματική παρουσίαση, που συνδύασε το πνεύμα των Χριστουγέννων με το μήνυμα της αγάπης και της προσφοράς.
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το δέντρο που έδινε…”Χριστούγεννα”!
Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος e-twinning, “The Giving Tree”, σχολεία της Ιταλίας, της Ρουμανίας, της Πορτογαλίας, της Ελλάδας και της Τουρκίας αναζήτησαν τις αξίες που είναι “κρυμμένες” στο βιβλίο του Shel Silverstein, “Το Δέντρο που έδινε”. “Αγάπη”, “Φιλία”, “Σεβασμός”, “Ανιδιοτέλεια” ήταν μερικές από τις αξίες που ήρθαν στην επιφάνεια μέσα από τους μικρούς μας μαθητές! Μοιράσαμε τις ευχές μας δημιουργώντας το “Δέντρων των Ευχών” στην αυλή του σχολείου μας και πραγματοποιήσαμε την προσφορά μας στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Ν. Προποντίδας!
Στην πρώτη μεγάλη διαδικτυακή μας συνάντηση με όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος, γνωρίσαμε τους φίλους μας από διάφορα σημεία του κόσμου, ανταλλάξαμε τους χαιρετισμούς μας και χορέψαμε το τραγούδι “Happy Tree Song”!!!
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαδικτυακή Συνάντηση E-Twinning _”The Giving Tree”
Γέλια, παιχνίδια, χριστουγεννιάτικα τραγούδια από υπέροχες παιδικές φωνές, μα πάνω απ’όλα μοναδικές στιγμές αγάπης και προσφοράς…
Αυτό είναι τα Χριστούγεννα για μας!!!!
Και φυσικά, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, πραγματοποιήθηκε (με την βοήθεια του Συλλόγου Γονέων) η κοπή της βασιλόπιτας! Τραγουδήσαμε για το νέο χρόνο, εκφράσαμε τις ευχές μας για την νέα χρονιά και αναζητήσαμε το φλουρί!!
Τα υπέροχα πλάσματα του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Καλλικράτειας σας εύχονται…
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρόνια Πολλά!!! Καλή Χρονιά!!!
Η πρώτη online συνάντηση, με τους εταίρους του προγράμματος E-twinning, είναι γεγονός και πραγματοποιήθηκε κάτω από την ομπρέλα της τέχνης! Το Colorillo μπήκε στην τάξη μας και μας πρόσφερε μια μοναδική, διαδραστική εμπειρία δημιουργικής ζωγραφικής με τους μαθητές του 27ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, μέσω της εφαρμογής colorillo τα παιδιά πήραν μέρος σε μία online ζωγραφική, όπου είχαν την ευκαιρία να παρέμβουν σε ένα κοινό καμβά και να δημιουργήσουν!!
Αποτέλεσμα αυτής της διαδραστικής αλληλεπίδρασης ήταν…
Το Colorillo αποτέλεσε έναν ασφαλή και διασκεδαστικό τρόπο για να καλλιεργηθεί η λεπτή κινητικότητα, μέσω της χρήσης ψηφιακών εργαλείων, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η συνεργασία, η συγκέντρωση και η αυτοπεποίθηση των παιδιών, καθώς εκφράστηκαν ελεύθερα και είδαν το έργο τους να παίρνει μορφή σε πραγματικό χρόνο!!
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Colorillo… Όταν η τέχνη συναντά την τεχνολογία οι αποστάσεις μηδενίζονται!!
Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος «The Giving Tree» (e –twinning), το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην «Εβδομάδα Κώδικα», η οποία αποτέλεσε μια διαδραστική ευκαιρία για να εισαχθούν τα παιδιά στον κόσμο του προγραμματισμού και της τεχνολογίας. Έτσι, μέσα από δημιουργικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες, εστιασμένες στην συνεργασία, αλλά και την ανάπτυξη λογικής σκέψης και στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού.
Πιο συγκεκριμένα, δούλεψαν σε ομάδες σχεδιάζοντας το δικό τους δέντρο, χρησιμοποιώντας pixel art, το οποίο στην συνέχεια μεταφράστηκε σε κώδικα. Τον κώδικα αυτόν τον στείλαμε στα υπόλοιπα νηπιαγωγεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, προκειμένου οι συνομήλικοί μας να προσπαθήσουν να το αποκρυπτογραφήσουν και να βρουν την «κρυμμένη εικόνα». Το ίδιο κλήθηκαν να κάνουν, φυσικά, και οι δικοί μας μαθητές, αναζητώντας τις «κρυμμένες εικόνες» των άλλων σχολείων, μια διαδικασία ανακάλυψης που ενθουσίασε τα παιδιά!!!
Φέτος το σχολείο μας συμμετέχει σε πρόγραμμα e-Twinning, με τίτλο «The Giving Tree». Τοέργο βασίζεται στο βιβλίο του Shel Silverstein, «Το δέντρο που έδινε». Πρόκειται για ένα αλληγορικό βιβλίο με ποικιλία κοινωνικoσυναισθηματικών μηνυμάτων, το οποίο δύναται να αξιοποιηθεί ως εργαλείο για:
ανακάλυψη της βιολογικής και κοινωνικής πορείας του ανθρώπου
διερεύνηση συναισθημάτων (π.χ. αγάπη, απογοήτευση κ.τ.λ.) και αξιών (π.χ. ανιδιοτέλεια, εμπιστοσύνη κ.α.), καθώς και αναζήτηση των τρόπων έκφρασης αυτών
μελέτη των ανθρώπινων σχέσεων και του ρόλου που διαδραματίζει ο κάθε άνθρωπος στην κοινωνία (κοινωνικοί ρόλοι)
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να:
ενισχυθούν στον προσδιορισμό και διαχείριση συναισθημάτων
καλλιεργήσουν τρόπους αντιμετώπισης/ διαχείρισης μιας κατάστασης
διερευνήσουν τα προσωπικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά τους και τις όποιες κοινωνικές συμβάσεις που αυτά φέρουν
καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνιακού τύπου
αναπτύξουν στάσεις και αξίες όπως π.χ. αλληλεγγύη, σεβασμός, υπευθυνότητα, ελευθερία κ.α.
προσπαθήσουν να αντιληφθούν το αντίκτυπο που έχουν οι ατομικές επιλογές στην κοινωνία- καλλιέργεια κριτικής σκέψης-
ενισχυθούν σε δεξιότητες που σχετίζονται με την συνεργασία και την ομαδικότητα
εκφράσουν απόψεις και σκέψεις με λεκτικούς ή μη τρόπους, αξιοποιώντας εργαλεία πολλαπλής κωδικοποίησης
καλλιεργήσουν ψηφιακού τύπου δεξιότητες (δράσεις steam)