Η Αλκυόνη, οι αλκυονίδες μέρες και η Αμυγδαλιά
Φτάσαμε στην καρδιά του χειμώνα και κάπου εκεί ανάμεσα σε μετεωρολογικά δελτια και δελτία ακραίων φαινομένων, μας έλουσε ένας ήλιος και μια ανοιξιάτικη ζέστη που μας έκανε να αναζητήσουμε τις αιτίες αυτής την απότομης μα καλοδεχούμενης αλλαγής. Μάθαμε λοιπόν για τον μύθο της Αλκυόνης. Η Αλκυόνη αγαπούσε πολύ τον Κύηκα και ο Κύηκας όμως ανταπέδιδε την αγάπη της. Έφτασαν όμως να νομίζουν οτι μοίαζει η αγάπη τους με αυτή των θεών και άρχισαν να φωνάζουν ο ένας τον άλλο “Ήρα και Δία”. Ο Δίας όμως άκουσε την προσβολή και για να τους τιμωρήσει, δημιούργησε μια φουρτούνα η οποία έπνιξε τον Κύηκα καθώς ψάρευε. Τότε η Αλκυόνα αρχισε να θρηνεί και να κλαίει στα βράχια μέρες ολόκληρες, κάνοντας τον Δία να νιώθει τύψεις γ’αυτό που της έκανε. Έτσι, τη μεταμόρφωσε σε πουλί που μένει στα βράχια και γεννά τα αυγά του εκεί. Τα δεινά όμως της Αλκυόνας δεν σταμάτησαν εκεί. Η κακοκαιρία του Χειμώνα και τα μεγάλα κύματα, τσάκιζαν τα αυγά της και έτσι έχανε και τα παιδιά της. Ο Δίας λοιπόν βλέποντας την Αλκυόνα να βασανίζεται, αποφάσισε να σταματήσει την κακοκαιρία μέσα και να φέρνει την Άνοιξη για 14 μέρες κάθε χρονιά, έτσι ώστε να προλάβει η Αλκυόνα να γεννήσει τα αυγά της.
Κάπως έτσι, αποφασίσαμε να αποτυπώσουμε σε φύλλο εργασίας την Αλκυόνα, να ψαρεψουμε φωνολογικά τις λέξεις που τελειώνουν στα φωνήματα -όνα και να μάθουμε το φώνημα [α] με το οποίο ξεκινά και τελειώνει η λέξη Αλκυόνα. Παράλληλα, γυμνάσαμε τα δάχτυλά μας και ενισχύσαμε τη λεπτή κινητικότητα με διασκεδαστικές κατασκευές και επιδοθήκαμε σε θεατρικά δρώμενα, δραματοποιώντας το μύθο με μοναδική θεατρικότητα και σκηνική παρουσία
Ο χειμώνας πλησιάζει στο τέλος του και ακόμη ένας μύθος αγάπης γεννήθηκε για να εξηγήσει ένα μεγαλειώδες φαινόμενο της φύσης … άνθισαν οι πρώτες αμυγδαλιές, κόντρα στο κρύο των ημερών και στην έλευση του Βοριά. Οι άνθρωποι έδωσαν ανθρώπινη μορφή και στην δυνατή Αμυγδαλιά και της έπλασαν έναν μύθο (πατήστε εδώ για να τον παρακολουθήσετε στο you tube σε επιμέλεια της Τάνιας Μάνεση).
Ο μύθος αυτός μας οδήγησε σε βιωματική επαφή με τα αντικείμενα που προσεγγίζουμε στα θέματα μας, φύλλα εργασίας, μετρήσεις, ταξινομήσεις και κατασκευές
Χειμώνας
Καλωσορίσαμε τον καινούριο χρόνο στο σχολείο μας.
Υποδεχτήκαμε τον χειμώνα, φτιάχνοντας χιονάνθρωπους και χιονισμένα τοπία.
Φανταστήκαμε τον χειμώνα σαν ένα φίλο μας…
Μάθαμε για τα ζώα της χειμερίας νάρκης, χτίσαμε τις φωλιές τους, γίναμε καφέ αρκούδες και τα χεράκια μας έφτιαξαν σκατζόχοιρους.
Παράλληλα δραματοποιήσαμε το τραγούδι “Θα πάω για αρκούδες” και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με τις τοποθεσίες που βρεθήκαμε “ψάχνοντας” την αρκούδα. Την δραματοποίησή μας συνόδευσε και μία επιτυχημένη ταξινόμηση εικόνων!


Τέλος, διαβάσαμε το βιβλίο “ο Γλετζοφλέβαρος” της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη και προσεγγίσαμε θέματα όπως τα συναισθήματα και η
διαφορετικότητα.
Φύλλο εργασίας 1
Πηγή Φύλλου εργασίας 1: Ανακτήθηκε απο την ηλεκτρονική διεύθυνση https://apeirotakia.blogspot.com/2017/02/blog-post_2.html στις 01/02/2022
«Μικροί μετεωρολόγοι»
Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων
Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: Ρομποτική, STEM/STEAM
Τίτλος: «Μικροί μετεωρολόγοι»
1ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η συμμετοχή σε συζητήσεις και χρήση στοιχειώδους επιχειρηματολογίας, η περιγραφή και διάκριση των μεταβολών του καιρού και συσχέτισή τους με την καθημερινή ζωή του ανθρώπου και η εύρεση μεθόδων καταγραφής δεδομένων.
Αρχικά συζητήσαμε στην ολομέλεια για τα καιρικά φαινόμενα που γνωρίζουν τα παιδιά, πώς συνδέονται με τις δραστηριότητες των ανθρώπων στην καθημερινή τους ζωή και τι ρούχα φοράμε σε κάθε περίπτωση π.χ. όταν έχει ήλιο, όταν χιονίζει κ.τ.λ. Καταλήξαμε ότι για να μπορούμε να σημειώνουμε κάπου τον καιρό της ημέρας, χρειάζεται να φτιάξουμε έναν πίνακα καιρού με καρτέλες καιρικών συμβόλων και των αντίστοιχων ονομασιών τους. Πριν τοποθετήσουμε τον πίνακα καιρού στην ολομέλεια, παίξαμε αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με τις λέξεις κάθε καιρικού φαινομένου.
Στη συνέχεια, παίξαμε παιχνίδι παντομίμας όπου κάθε παιδί επέλεγε μια καρτέλα καιρού και προσπαθούσε να την περιγράψει μόνο με το σώμα του στους υπόλοιπους.
Ακόμη, εγκαινιάσαμε μια νέα δραστηριότητα όπου η ομάδα υπηρεσίας κατέγραφε τον καιρό της ημέρας στο ημερολόγιο του Ιανουαρίου.
Τέλος, δόθηκε στα παιδιά ένα εβδομαδιαίο φύλλο παρατήρησης και καταγραφής, όπου καλούνταν να σχεδιάσουν το σύμβολο του καιρού για κάθε μέρα και από κάτω τι φοράμε.
2ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η χρήση της φωτογραφικής μηχανής και του υπολογιστή με σκοπό την παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, η διενέργεια πειραμάτων δημιουργίας καιρικών φαινομένων και η ικανότητα διεξαγωγής υποθέσεων και συμπερασμάτων από αυτά.
Αφού τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τη λειτουργία της φωτογραφικής μηχανής (κατόπιν υποδείξεων των εκπαιδευτικών), τη χρησιμοποιούσαν για να φωτογραφίζουν καθημερινά τον ουρανό και τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου ημέρες με διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Με αυτές τις φωτογραφίες οι εκπαιδευτικοί σχεδίασαν ψηφιακά παζλ, τα οποία έπαιζαν τα παιδιά στον υπολογιστή.( https://www.jigsawplanet.com/sitsgeo/o-kairos )

Ακόμη, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα πείραμα κατασκευής χιονοθύελλας σε βάζο. Κατέγραψαν σε χαρτί τα βήματα του πειράματος και τα υλικά που απαιτούνταν, έκαναν υποθέσεις για το τι πρόκειται να συμβεί κάθε φορά που πρόσθεταν κάποιο υλικό και στο τέλος κατέληξαν σε συμπεράσματα.
Για την εμπέδωση της διαδικασίας του πειράματος δόθηκε στα παιδιά φύλλο καταγραφής των επιμέρους σταδίων και των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν.
Τέλος, τα παιδιά παρασκεύασαν το δικό τους τεχνητό χιόνι με μαγειρική σόδα και κρέμα μαλλιών, έφτιαξαν με αυτό χιονάνθρωπους και χιονόμπαλες, τις οποίες πετούσαν με μεγάλη ευχαρίστηση από το παράθυρο στην αυλή του σχολείου μας.
3ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η σωστή χρήση των βασικών εργαλείων του λογισμικού σχεδίασης tux paint, η εκμάθηση της διαδικασίας δημιουργίας ενός ψηφιακού λεξικού, η φωνολογική επίγνωση μέσω της αντιστοίχισης εικόνων και λέξεων και η εξάσκηση αδρής και λεπτής κινητικότητας με τη βοήθεια παιχνιδιού ψυχοκίνησης.
Αρχικά, συζητήσαμε στην ολομέλεια τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα λεξικά, τι πληροφορίες μας δίνουν και πώς τα χρησιμοποιούμε. Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε το δικό μας ψηφιακό λεξικό του καλού μετεωρολόγου που θα περιέχει λήμματα σχετικά με τον καιρό. Τα παιδιά βρήκαν όσες περισσότερες λέξεις μπορούσαν από τα γράμματα της αλφαβήτου και τις καταγράψαμε σε μια λίστα. Έπειτα, σχεδίασαν εικόνες για κάθε λέξη είτε σε κόλλες Α4, είτε στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας το λογισμικό tux paint.
- ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΥ Τμήμα 1
- ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΥ Τμήμα 2
Επίσης, διαβάσαμε σε εικονόλεξο το ποίημα «Ο Μάρτης και η μάνα του» που αναφέρεται στις εναλλαγές ήλιου- συννεφιάς, κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας και παίξαμε παιχνίδι ψυχοκίνησης στο οποίο τα παιδιά όταν εμφανιζόταν ο ήλιος έπρεπε να απλώσουν τη μπουγάδα και όταν είχε συννεφιά να τη μαζέψουν.
Τέλος, κατασκευάσαμε πίνακα αναφοράς με την κλίμακα μποφόρ αντιστοιχίζοντας εικόνες που δείχνουν την ένταση του ανέμου με τον κατάλληλο αριθμό. (πηγή: linasar.wordpress.com/2015/01/28/κλίμακα-μποφόρ/)
4ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η εύρεση μεθόδων παρατήρησης και συλλογής δεδομένων για τα καιρικά φαινόμενα, οι μετρήσεις και συγκρίσεις χωρητικότητας , ποσότητας, όγκου, μεγέθους, θερμοκρασίας και η γνωριμία με μύθους σχετικούς με τις εναλλαγές του καιρού.
Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με οδηγίες κατασκευής απλών μετεωρολογικών οργάνων (ανεμούριο, ανεμόμετρο, βροχόμετρο) και αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τον τρόπο λειτουργίας τους και τη χρησιμότητά τους. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να κατασκευάσουμε κι εμείς τα δικά μας μετεωρολογικά όργανα και με αυτά να συγκεντρώνουμε καθημερινά στο σχολείο μας πληροφορίες για τον άνεμο και τη βροχή.

Έτσι, για παράδειγμα μέρες με αέρα παρατηρούσαμε στην αυλή το ανεμόμετρο και υπολογίζαμε την έντασή του, καθώς και τα ανεμούρια και υπολογίζαμε την κατεύθυνσή του. Με τον ίδιο τρόπο παρατηρώντας τη στάθμη του νερού στα βροχόμετρά μας, υπολογίζαμε την ποσότητα του νερού που έπεσε μια βροχερή μέρα.
Ακόμη, κατασκευάσαμε τα δικά μας θερμόμετρα, όπου ανεβοκατεβάζοντας τον υδράργυρο σημειώναμε τη θερμοκρασία της ημέρας. Τα παιδιά για μια εβδομάδα κατέγραφαν σε σχετικό φύλλο παρατήρησης τη θερμοκρασία του εξωτερικού χώρου.
Τέλος, παρακολουθήσαμε σε κινούμενο σχέδιο τον μύθο του Αισώπου «Ο Βοριάς και ο Ήλιος» (https://www.youtube.com/watch?v=d66Bk9512wQ) και τον δραματοποιήσαμε.
5ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η περιγραφή του καιρού με βάση προηγούμενες παρατηρήσεις και καταγραφές, η συνεργασία με σκοπό την παρουσίαση μετεωρολογικού δελτίου και η χρήση ορολογίας σχετικά με τον καιρό.
Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μετεωρολογικό δελτίο γνωστού μετεωρολόγου, όπου δόθηκε έμφαση στα στοιχεία που απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο δελτίο (θερμοκρασία, καιρός, ένταση και κατεύθυνση ανέμων, κ.α). Με βάση λοιπόν αυτό τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν και να παρουσιάσουν το δικό τους μετεωρολογικό δελτίο στην ολομέλεια κολλώντας στον χάρτη της Ελλάδας πλαστικοποιημένα σύμβολα καιρού σε όποιες περιοχές είχαν επιλέξει. Τέλος, κατασκεύασε ατομικά το καθένα τη δική του τηλεόραση με το δελτίο καιρού που επιθυμούσε.

6ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η συνεργασία σε ομάδες για την δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού, η διερεύνηση του χώρου και βελτίωση χωρικών δεξιοτήτων και η εξοικείωση με τη χρήση εξοπλισμού ρομποτικής.
Τα παιδιά κάνοντας χρήση των εικόνων με τα καιρικά φαινόμενα που σχεδίασαν στο λογισμικό tux paint, συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ρομποτικής για το bee bot. Ρίχνοντας το ζάρι οδηγούσαν το πιόνι- bee bot στα τετραγωνάκια και σε όποιο σταματούσε εκτελούσαν την αντίστοιχη εντολή.
7ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η διερεύνηση πληροφοριών από διαφορετικές μορφές αναπαράστασης δεδομένων, η εξαγωγή συμπερασμάτων και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων έρευνας.
Στο τέλος του μήνα τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις καταγραφές καιρού που είχαν στο ημερολόγιο του Ιανουαρίου, παρουσίασαν στην ολομέλεια τα στατιστικά στοιχεία (πόσες μέρες του μήνα είχε ήλιο, πόσες συννεφιά, κ.ο.κ) φτιάχνοντας στήλες με τουβλάκια για κάθε καιρικό φαινόμενο. Αυτή τη δραστηριότητα την αποτύπωσαν ως ραβδόγραμμα σε σχετικό φύλλο εργασίας.
Ακόμη, στο μάθημα των Αγγλικών τα παιδιά κατασκεύασαν με τη Miss Mary έναν τροχό με εικόνες καιρικών φαινομένων. Γυρνούσαν το βελάκι και σε όποια εικόνα τύχαινε πρόφεραν στα αγγλικά την αντίστοιχη λέξη. Επίσης, έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού στην τάξη, όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν το αντικείμενο ακολουθώντας τις εντολές «cold- hot» που τους έλεγε η Miss Mary.
«Χέρι, χέρι μαζί… όπως εγώ έτσι κι εσύ»
Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων
Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα και συμπερίληψη
Τίτλος: «Χέρι, χέρι μαζί… όπως εγώ έτσι κι εσύ»
1ο Εργαστήριο
Αρχικά, διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε τα βιβλία « Τα σώματα των ανθρώπων » και « Μια μέρα με τα παιδιά του κόσμου », όπου εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές στα εξωτερικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων από διάφορες χώρες. Έπειτα, τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους και τα ενδιαφέροντά τους, συγκρίνοντας τα κοινά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους. Κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα κομμάτι παζλ ένα στοιχείο του εαυτού που το κάνει ξεχωριστό. Τέλος, συνθέσαμε το παζλ της τάξης μας.
2ο Εργαστήριο
Διαβάσαμε το παραμύθι « Τα παπούτσια των άλλων » της Άλκηστις Χαλικιά. Κατόπιν, δόθηκαν στα παιδιά εικόνες παπουτσιών, και αφού μάντεψαν σε ποιον άνηκαν, παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων με συνοδεία μουσικής για κάθε χαρακτήρα. Δόθηκε φύλλο εργασίας και το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι.
3ο Εργαστήριο
Παρουσιάστηκε στα παιδιά πλούσιο έντυπο υλικό σχετικό με τα δικαιώματα των παιδιών, το οποίο παρατηρήσαμε και επεξεργαστήκαμε. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με την σημασία του όρου « δικαίωμα ».
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα σποτ της Unicef, για τα δικαιώματα των παιδιών (Cartoons on Children’s Rights 2), όπου αναγνωρίσαμε ποιο δικαίωμα προβαλλόταν και το κατονομάζαμε. Έπειτα, αποτυπώθηκε ζωγραφικά κάποιο από τα δικαιώματα και παίξαμε παιχνίδι μνήμης με καρτέλες δικαιωμάτων. Επίσης, δόθηκαν στα παιδιά δύο φύλλα αξιολόγησης και το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με την κατασκευή δύο αφίσών που αποτυπώνουν τα δικαιώματα των παιδιών έτσι όπως τα φαντάστηκαν τα ίδια.
4ο Εργαστήριο
Τα παιδιά κατηγοριοποίησαν τις εικόνες, με θέμα την ειρήνη και τον πόλεμο, σε δύο ομάδες και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκάλεσε κάθε εικόνα. Σε σχετικό φύλλο εργασίας ζητήθηκε από τα παιδιά να αποτυπώσουν ζωγραφικά τι σημαίνει για αυτά ειρήνη και πόλεμος. Κατόπιν, ζωγράφισαν τον εαυτό τους φορώντας μαγικά γυαλιά που βλέπουν τον κόσμο πάντα με ειρήνη. Ακόμη, συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο και αναπαρέστησαν με εκφράσεις του προσώπου και με κινήσεις του σώματος, τα συναισθήματά τους. Με αφορμή τους πίνακες του Πικάσο έφτιαξαν κατασκευές με θέμα το περιστέρι ως σύμβολο της ειρήνης. Τέλος, τα παιδιά χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες μετέτρεψαν εικόνες γκράφιτι με πολεμικά στοιχεία σε ειρηνικές εικόνες.
5ο Εργαστήριο
Διαβάσαμε το παραμύθι « Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα » της Γιουσαφζάι Μαλάλα
και είδαμε…
που αναφέρεται στο δικαιώμα στη μόρφωση. Στη συνέχεια τα παιδιά με τη χρήση του εξοπλισμού ρομποτικής Bee-bot τοποθέτησαν τις εικόνες του παραμυθιού στη σωστή χρονική σειρά. Σε σχετικό φύλλο εργασίας ζωγράφισαν πως θα ήθελαν να είναι τα σχολεία σε όλο τον κόσμο.
6ο Εργαστήριο
Μιλήσαμε για την έργο της Unicef και παίξαμε παιχνίδια με το λογότυπό της.
7ο Εργαστήριο
Οι μαθητές και των δύο τμημάτων σε συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς συγκέντρωσαν είδη πρώτης ανάγκης στο χώρο του σχολείου με σκοπό να τα προσφέρουν στο παιδικό χωριό SOS Θράκης. Η συμμετοχή όλων ήταν συγκινητική και η χαρά των μαθητών μεγάλη, που βοήθησαν σε αυτή την φιλανθρωπική δράση !.
Χριστούγεννα
Ήρθαν τα Χριστούγεννα… κι η Πρωτοχρονιά!
Μετρήσαμε αντίστροφα τον χρόνο, μέχρι τα Χριστούγεννα, με την βοήθεια του Άγιου Βασίλη και ετοιμάσαμε το ημερολόγιο μας, με δωράκια-έκπληξη για όλα τα παιδιά.
Στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας…
Αφού μάθαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού..κατασκευάσαμε τα χριστουγεννιάτικα δεντράκια μας,τις φάτνες μας και τα αγγελάκια μας.
Γίναμε ξωτικά και λαμπερά αστεράκια και…δημιουργήσαμε τις δικές μας χιονόμπαλες.
Φτιάξαμε τους Άγιους βασίληδες με τις μπότες τους και γράψαμε το γράμμα μας με τα δώρα που επιθυμούσαμε!
Ο Ρούντολφ έστειλε τις ευχές μας…
Μας επισκέφθηκε ο Άγιος Βασίλης, με τον σάκο του γεμάτο, με δωράκια και γλυκίσματα!
Και…..παίξαμε και γελάσαμε με την καρδιά μας, αφήνοντας για το 2021 ,το σχολείο μας ,σαν μικροί Ρούντολφ!
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας
Εφαρμόζοντας την Υπουργική Απόφαση 108906/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021 με τίτλο “Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο”, κληθήκαμε να εκθέσουμε τη λειτουργία του σχολείου κατα το προηγούμενο έτος και να θέσουμε ένα στόχο προς επίτευξη σε έναν άξονα ο οποίος χρειάζεται ενίσχυση για την αναβάθμιση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Διαβάζοντας παρακάτω, μπορείτε να ενημερωθείτε για το στόχο τον οποίο θα υλοποιήσει η σχολική μονάδα για το έτος 2021-2022.
Λειτουργία: Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Τίτλος Σχεδίου Δράσης Σχολικής Μονάδας: Ενδο-σχολική, Δια-σχολική επιμόρφωση-εκπαίδευση
Στόχος: Η μελέτη της Πρώτης Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου(2020-21) έδειξε πως καταπολεμώντας την πανδημία με εγκλεισμό, περιορίσαμε τις ενδοσχολικές επιμορφώσεις. Η συνεχής επιμόρφωση όμως των εκπαιδευτικών είναι σημαντικός παράγοντας εμπλουτισμού και επιτυχίας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και δεν πρέπει να παραλείπεται από τη σχολική ζωή. Ειδικότερα, η επιμόρφωση που έχει ως βασικό άξονα τις ανάγκες του συγκεκριμένου προσωπικού, του συγκεκριμένου κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται και δραστηριοποιείται η σχολική μονάδα καθώς και τα συγκεκριμένα προγράμματα που εκπονούνται σε αυτή, δύναται να αποτελέσει το όχημα για βελτίωση της ποιότητας της μάθησης και της επαγγελματικής δεινότητας των εκπαιδευτικών. Θέτουμε ως στόχο του Σχεδίου Δράσης μας λοιπόν την ενδοσχολική επιμόρφωση η οποία θα υλοποιηθεί «χτίζοντας» συνεργασίες πρώτα με φορείς οι οποίοι θα ενισχύσουν επαγγελματικά και εκπαιδευτικά τους εκπαιδευτικούς και δεύτερον, με άλλα σχολεία τα οποία θα συμμετάσχουν και θα συνδιοργανώσουν αυτές τις επιμορφώσεις επιτυγχάνοντας τη διάχυση της γνώσης σε μεγαλύτερο εύρος εκπαιδευτικών.
Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Αγγλικά….μια παγκόσμια γλώσσα
Στο μάθημα της Εισαγωγής των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, η εκπαιδευτικός, έκανε
αναφορά στις χώρες που έχουν ως μητρική τους γλώσσα τα Αγγλικά και τα παιδιά
γνώρισαν, μέσα από εικόνες και βίντεο, βασικά στοιχεία των πολιτισμών του Ηνωμένου
Βασιλείου, των ΗΠΑ και της Αυστραλίας.
Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με χειροτεχνίες που σχετίζονται με αυτούς τους πολιτισμούς.
Συγκεκριμένα, μια κορώνα που έχει άμεση σχέση με την Βασίλισσα της Αγγλίας και το
χαρακτηριστικό καπέλο της Βασιλικής Αγγλικής φρουράς
Τα παιδιά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών έφτιαξαν επίσης
ένα κολάζ με κάποια από τα στοιχεία αυτών των πολιτισμών.

























































































































































































