Συνεχίζοντας την συνεργασία μας με την ίδια ομάδα της Οικοσυμμαχίας, φέτος θα αναλάβουμε το έργο Artful Ecoteams, που επικεντρώνεται στην τέχνη και θα διερευνήσει εάν οι διάφορες μορφές της μπορούν να συμβάλλουν στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες (οικολογικά συνειδητοποιημένοι) τόσο ως προς την προστασία του περιβάλλοντος όσο και για την καλλιέργεια κοινωνικών σχέσεων.
Το φετινό μας έργο ως συνέχεια, στοχεύει να προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω και να καλλιεργήσει δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα αλλά και να διεισδύσει στην πολιτιστική μας κουλτούρα δημιουργώντας ένα πολιτιστικό υπόβαθρο στους μαθητές που θα εγείρει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και θα ενισχύσει τις γνώσεις τους. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες θα πειραματιστούν με τις διάφορες μορφές τέχνης (ζωγραφική, μουσική, δράμα, γλυπτική, φωτογραφία, κ.α.), θα ανακυκλώσουν και θα επαναχρησιμοποιήσουν μέσα από αυτές, συμμετέχοντας συγχρόνως και σε διάφορες περιβαλλοντικές εκδηλώσεις. Επίσης, θα έρθουν σε επαφή με το παρελθόν, προσεγγίζοντας πολιτιστικά μνημεία της περιοχής τους με επιτόπια έρευνα και θα τα αποδώσουν με διάφορους τρόπους τέχνης (γλυπτό, τρισδιάστατη κατασκευή, κα). Θα αναπτύξουν κρίκους πολιτισμού μεταξύ τους και με τη μέθοδο του καταιγισμού των ιδεών τους θα ανασυγκροτήσουν τις γνώσεις και θα τις εμπλουτίσουν. Απώτερος στόχος όμως όλων, είναι η διαδραστική επικοινωνία μεταξύ των μαθητών/τριών, η εργασία σε ομάδες, η σωστή διαχείριση των συγκρούσεων, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού και γενικότερα η αύξηση της αυτοεκτίμησή
- 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022
Την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου συμμετείχαμε σε κοινή δράση με την ομάδα του etwinning Artful Ecoteams- Οικοσυμμαχία στην εβδομάδα προγραμματισμού CODEWEEK. Tα νήπια ήρθαν σε επαφή με την έννοια του αλγόριθμου και του προγραμματισμού ΄. Κατασκεύασαν με ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά ένα άβαταρ ( Μr Tree) και έφτιαξαν έναν χρωματικό κώδικα στέλνοντας το δικό τους οικολογικό μήνυμα.
- 3 NOEMBRIOY 2022
Global Schools Action Day-Running out of time
Τέλος έλαβαν μέρος στην σκυταλοδρομία στο σχολείο και στο απέναντι παρκάκι μεταφέροντας συμβολικά την σκυτάλη τους.
1η δραστηριότητα: Γνωριμία
To κάθε σχολείο αναλαμβάνει να φτιάξει ένα αίνιγμα περιγράφοντας χαρακτηριστικά της πόλης του και του σχολείου του, τα οποία θα προβάλλονται μέσα από κάποιες φωτογραφίες. Το αίνιγμα και οι φωτογραφίες ανέβηκαν σto παρακάτω pablet, όπου είχαν πρόσβαση όλα τα σχολεία.
Εμείς κληρωθήκαμε να κάνουμε τηλεδιάσκεψη με το 4ο Αγίων Αναργύρων. Στις 24 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η τηλεδιάσκεψη και τα παιδιά και των δύο νηπιαγωγείων εφόσον βρήκαν με ποιο νηπιαγωγείο ήρθαν σε επαφή ακούγοντας το αίνιγμά τους, ζωγράφισαν από κοινού στο colorilo και το απόλαυσαν.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ”
“ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΑΣ ΠΑΙΔΙΑ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ”
-
Δράσεις Νοεμβρίου
- 19/11/2022
Συνδυάζοντας την ημέρα υπέρ των δικαιωμάτων των παιδιών, παρακολουθούμε το παραμύθι “Η κούκλα που ταξίδευε στον κόσμο”. Το συζητάμε, το δραματοποιούμε.
Β. Ακολουθώντας τα χνάρια της Ναϊρήν, της Όλγας και της Σόφης, από το παραμύθι “Η κούκλα που ταξίδευε στον κόσμο” και αφού πάρουμε από άλλα τρία νηπιαγωγεία υφάσματα,ι τους δίνουμε και εμείς τα δικά μας. Με αυτά φτιάχνουμε μία υφασμάτινη κούκλα, της δίνουμε το όνομα ΝΑΚΕ από τα αρχικά των σχολείων που συνεργάστηκαν ( Νεοχώρι, Αυλωνάρι, Κάραβος, Ερέτρια) και την υιοθετούμε ως την μασκώτ μας. Η παρακάτω φωτογραφία ανεβαίνει σε συνεργατικό έγγραφο.
Γ. Συνεργαζόμαστε με άλλα 3 νηπιαγωγεία ( 4ο Βασιλικού, 15ο Ιλίου και Ν/Γ Πάλιουρα) και φτιάχνουμε στίχους από τον ύμνο της ομάδας, σχετικό με τα δικαιώματα, ( καθαρό περιβάλλον, υγεία, φαγητό και νερό) και το ανεβάζουμε σε συνεργατικό έγγραφο, που έχουν γράψει και τα υπόλοιπα σχολεία.
Δ. Φτιάχνουμε με χαρτόνι ανακυκλώσιμο και καρυδότσουφλα κλακέτες, που θα μας βοηθήσουν στην μελοποίηση του ύμνου των δικαιωμάτων
ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Α. Στο πνεύμα των δικαιωμάτων των παιδιών αποφασίζουμε σαν νηπιαγωγείο να ασχοληθούμε με το δικαίωμα της στέγης. Υπήρχαν υποψήφιοι δύο πίνακες, όπου μετά από ψηφοφορία των σχολείων της Οικοσυμμαχίας αποφασίστηκε να ασχοληθούμε εμείς και το 6ο Ν/Γ Χαλκίδος με τον πίνακα της Κάρλα.
Σαν πρώτο βήμα παρουσιάζεται ο πίνακας στην ολομέλεια και προσπαθούμε να τον προσεγγίσουμε χρησιμοποιώντας την ρουτίνα σκέψης
“Χρώματα-σχήματα-γραμμές”. Το αποτελέσμα πολύ καλό.
Δεύτερο βήμα να αντιγράψουμε τον πίνακα.
Συμφωνήθηκε να χρησιμοποιήσουμε την μικτή τεχνική κολλάζ και ζωγραφικής.
Φτιάχνουμε χαρτοπολτό, τον βάφουμε και τον χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε τα σπιτάκια
Στρίβουμε γκοφρέ χαρτί για τους κορμούς, κόβουμε κύκλους για τους καρπούς, κόβουμε υφάσματα, χρησιμοποιούμε αλουμινόχαρτο, δημητριακά, κορδόνι, συνθετικό χιόνι και αρχίζουμε να κολλάμε και να αντιγράφουμε τον πίνακα. Στο τελείωμα χρησιμοποιούμε τέμπερες σε μαρκαδόρο για κάνουμε τις λεπτομέρειες.
Και ιδού το αποτέλεσμα:
Ανεβαίνει σε συνεργατικό έγγραφο.
Όλα τα ζευγάρια των πινάκων θα χρησιμοποιηθούν στο να δημιουργηθεί ένα ημερολόγιο για την καινούργια χρονιά, δίνοντας την δυνατότητα να μοιραστεί στους γονείς, αλλά και στην τοπική κοινωνία.
https://www.flipsnack.com/AndrianaKasviki/2023-artful-ecoteams.html
Β. Επόμενη δραστηριότητα να δημιουργηθεί ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο εμπνευσμένο από τους πίνακες ένός ζωγράφου, όπου μας προτείνει ένα σχολείο της ομάδας.
Στο νηπιαγωγείο μας προτάθηκε από το 4ο Βασιλικού να εμπνευστούμε από τους πίνακες του Τζόττο ντι Μποντόνε.
Είδαμε ότι ο ζωγράφος αποτυπώνει στα έργα του σκηνές από την αγία γραφή και συνήθως επιμένει στο να ζωγραφίζει αγγέλους.
Αποφασίστηκε από την ολομέλεια να φτιάξουμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο που θα φαίνεται η σκηνή της γέννησης.
Το δέντρο είναι έτοιμο:
Το δέντρο μπήκε σε συνεργατικό καμβά και δημιουργήθηκε μία όμορφη κάρτα ευχών για τα Χριστούγεννα:
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ”
“ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΛΛΑ, ΟΜΩΣ ΣΚΕΨΟΥ ΕΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΑ”
ΔΡΑΣΕΙΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
- Συμμετοχή στον 26ο Πανελλαδικό Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας σε θέματα προσφύγων με τίτλο: «Το αύριο είναι τώρα! – Κλιματική κρίση και αναγκαστικός εκτοπισμός», που διοργάνωσε η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Οι μαθητές, αρχικά προβληματίστηκαν σχετικά με τις αλλαγές στο περιβάλλον τους καθώς και το περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο που επηρεάζει όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και την ποιότητα ζωής όλων των κατοίκων της γης.
Στη συνέχεια, πρότειναν ιδέες, συναποφάσισαν, συνεργάστηκαν και έφτιαξαν ομαδικές εργασίες και κολλάζ, όπου με την βοήθεια των νηπιαγωγών παρουσιάζονται όλα σε μία αφίσα με τίτλο “Υπερασπίσου σήμερα την ζωή στην γη σταματώντας την κλιματική αλλαγή”, στοχεύοντας στη διάδοση των δράσεών τους στην σχολική τους κοινότητα, αλλά και στην τοπική κοινωνία.
- Εισαγωγικό κουΐζ στο θέμα
Με το escape room οι μαθητές εισάγονται από τα δικαιώματα των παιδιών στην ασφάλεια που δικαιούμαστε να έχουμε στο θέμα του ιντερνέτ.
- Δημιουργία αποθήκης έργων τέχνης για το διαδίκτυο
Σε συνεργατικό έγγραφο – παρουσίασης ανεβαίνουν διάφορα έργα τέχνης, street-art, φωτογραφίες, ζωγραφική, ψηφιακά γλυπτά, κ.λ.π. με σκοπό να χρησιμοποιηθουν , ως πηγή έμπνευσης για όλη την ομάδα.
- Ιδεοθύελλα για το τι σημαίνει διαδίκτυο
Βλέποντας κάποια έργα από την αποθήκη έργων τέχνης, δημιουργούμε την δική μας ιδεοθύελλα με απαντήσεις των μαθητών στην ερώτηση “Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε την λέξη internet-διαδίκτυο”.
Προσθέτουμε ζωγραφιές δίπλα από τις απαντήσεις και το ανεβάζουμε σε συνεργατικό έγγραφο του jamdoard.
Στην συνέχεια επιλέγουμε μία από τις ιδέες τους την ζωγραφίζουν και την ανεβάζουμε σε συνεργατικό αραχνόγραμμα, όπου και τα άλλα σχολεία έχουν κάνει το ίδιο. Οι μαθητές μας επέλεξαν το παρακάτω:
- Safer internet for kids.( Aσφαλές διαδίκτυο για τα παιδιά)
Τα σχολεία της Artuful, Ecoteams -Οικοσυμμαχία, χωρίζονται σε 5 υποομάδες, όσες είναι και οι θεματικές που διαπραγματεύεται η σελίδα του Safer Internet for Kids.
Στόχος της δραστηριότητας είναι να μελετήσει η κάθε υποομάδα, το θέμα που θα επιλέξει, να συναποφασίσουν ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους , ώστε να παρουσιάσουν στις υπόλοιπες υποομάδες συγκεκριμμένες πληροφορίες της ενότητας. Βασική προϋπόθεση να στηρίζονται στην τέχνη.
Το νηπιαγωγείο μας συνεργάστηκε μαζί με το Νηπιαγωγείο Ροβιών, το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων και το 15ο Νηπιαγωγείο Ιλίου στην παρουσίαση της θεματικής ενότητας: “online gaming”
Πρώτα έκαναν τηλεσυνάντηση οι νηπιαγωγοί μεταξύ τους για να αποφασίσουν τι θα παρουσιάσουν και στην συνέχεια έκαναν και με τους μαθητές. Χρειάστηκαν συνολικά 3 τηλεσυναντήσεις.
Η ομάδα αποφάσισε να παρουσιάσει ένα συνεργατικό παραμύθι, που θα παρουσίαζε τους κινδύνους του online gaming και τρόπους αντιμετώπισής τους. Το κάθε σχολείο αναλάμβανε να συνεχίσει την ιστορία και να κάνει στο κείμενό του και την εικονογράφηση.
Στην τελευταία τηλεσυνάντηση οι μαθητές και των 4 νηπιαγωγείων αποφάσισαν τον τίτλο του παραμυθιού και έφτιαξαν με το web εργαλείο colorilo, συνεργατική ζωγραφιά για το εξώφυλλο.
- Αληθινή και ψεύτικη ζωή
Όλα τα σχολεία της ομάδας χωρίζονται πάλι σε δύο ομάδες: Πραγματικός κόσμος – ψηφιακός κόσμος
Το σχολείο μας επέλεξε τον ψηφιακό κόσμο.
Μέσα από την αποθήκη έργων τέχνης και αφορμή κάποιο έργο, προσπαθούμε να αποτυπώσουμε έντεχνα τον ψηφιακό κόσμο.
Ο κάθε μαθητής κάνει το δικό του έργο αντιγράφοντας το πρωτότυπο
Με ζωγραφική και κολλάζ συνθέτουμε το δικό μας ομαδικό έργο:
Το αποτέλεσμα είναι το ακόλουθο:
Το έργο αυτό θα ανέβει σε ένα συνεργατικό καμβά και θα αποτελέσει μέρος ενός πίνακα street art.
- Επεξεργαζόμαστε το έργο με τον έντεχνο συλλογισμό και τις εξής ρουτίνες σκέψης:
- 10 λέξεων,
- Χρώματα-Σχήματα-Γραμμές,
- Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι
- Αρχή-Μέση-Τέλος
- Βάζω Τίτλους
Οι απαντήσεις των παιδιών πραγματικά μαργαριτάρια!!!
- Συμμετοχή στο μαθητικό διαγωνισμό του Safer Internet 4 kids με ένα συνεργατικό βίντεο!
Ακούστε προσεκτικά τι σας λένε τα παιδιά!
- Συγκέντρωση γονέων – συζήτηση
Καλούμε τους γονείς σε συζήτηση με θέμα: ” Όρια στην χρήση κινητών και άλλων συσκευών” με σκοπό να τους φέρουμε σε επαφή με την σελίδα του Safe internet for kid και να ενημερωθούν.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ”
“ΚΑΘΕ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ ΜΑΓΕΥΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΣΕ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ”
ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΥ- ΑΡΧΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
- Πες το με ένα χαϊκού
Στόχος της δραστηριότητας είναι η δημιουργία μίας συλλογής από χαϊκού με θέμα το βιβλίο. Τα σχολεία της οικοσυμμαχίας μπαίνουν σε μια σειρά και είναι έτοιμα για την σκυταλοδρομία: Το καθένα προκαλεί το επόμενο στέλνοντας τους ένα πίνακα από την αποθήκη έργων για το βιβλίο και μία λέξη πρόκληση. Το κάθε σχολείο με τη σειρά του, οφείλει να διαβάσει το χαϊκού του προηγούμενου σχολείου και χρησιμοποιώντας την λέξη πρόκληση να γράψει ένα νέο χαϊκού για τον πίνακα που του ανατέθηκε. Και όλα ανεβαίνουν στο παρακάτω συνεργατικό έγγραφο: πες το με ένα χαϊκού
https://www.flipsnack.com/AndrianaKasviki/haiku-poems.html
Στο δικό μας νηπιαγωγείο ανατέθηκε από το 4ο Νηπιαγωγείο Βασιλικού ο παρακάτω πίνακας και η λέξη πρόκληση, ήταν: δέντρο.
Στη συνέχεια αξιοποιώντας τις αρχές του Artful thinking, επεξεργαστήκαμε τον πίνακα με την ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω-Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”
Εκτυπώνουμε τον πίνακα, κόβουμε ένα κομμάτι του το κολλάμε σε ένα χαρτί και με την τεχνική του φωτοκολλάζ και της ζωγραφικής ζητάμε από τους μαθητές να ολοκληρώσουν τον υπόλοιπο0 πίνακα.
Όλα αυτά τα ανεβάζουμε σε συνεργατικό camva.
2. Παραμύθι στο κουτί
Όλα τα σχολεία χωρίζονται σε τρεις ομάδες και προτείνουν ήρωες, συνδετικές φράσεις και διάφορες σκηνές στην συγγραφέα συνεργάτιδα Νικολέτα Καπίλα, όπου περιμένουν με αυτά να συνθέσει ένα παραμύθι. Το νηπιαγωγείο μας πρότεινε κάποιες συνδετικές εκφράσεις:” Γειά σου φίλε να χαρείς….Έχω μια ιδέα…Ξαφνικά εξαφανίστηκε…Κάποτε… Δε θα σε πειράξω…Μη κλαις…Σταματήστε παιδιά”
Η Συγγραφέας μας έφτιαξε το παραμύθι και εμείς το διαβάσαμε.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΥΝΤΟΜΗ ΟΙΚΟΣΥΜΜΑΧΙΑ
Το παραμύθι χωρίζεται από την ίδια την συγγραφέα σε σκηνές και το κάθε σχολείο αναλαμβάνει να ζωντανέψει μία σκηνή μέσα σε ένα κουτί από παπούτσια: Το 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας ζωντάνεψε την 8η σκηνή, όπου ο Ραούλ συναντούσε στο πάρκο την Σόφη που του έκανε μάθημα και τον μάθαινε να διαβάζει.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τα σκηνικά, τους ήρωες, έφτιαξαν τα δέντρα με ζωγραφική και κολάζ, το παγκάκι από γλωσσοπίεστρα και σύνθεσαν την σκηνή, όπως βλέπετε στις παρακάτω εικόνες.
Όλες οι σκηνές ανεβαίνουν σε συνεργατικό έγγραφο
3. Που μπορώ να διαβάσω ένα βιβλίο;
Δημιουργείται μία αλυσίδα σχολείων που προτείνουν στο επόμενο σχολείο ένα μέρος για να διαβάσουν ένα βιβλίο. Πρώτα όμως το κάθε σχολείο έχει αναλάβει να κωδικοποιήσει με ένα σχέδιο ένα από τα γράμματα της αλφαβήτου. Εμείς φτιάξαμε ένα μισοφέγγαρο κολλάζ με μπαλάκια γκοφρέ και το βάλαμε στην θέση του γράμματος “ρ”. Όλη η αλφάβητος κωδικοποιημένη με σχέδια ανεβαίνει σε συνεργατικό έγγραφο.
Στην συνέχεια σκεφτήκαμε που θα θέλαμε να διαβάσει το επόμενο σχολείο ( Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου) το βιβλίο του και κοιτάζοντας το κωδικοποιημένο αλφάβητο γράψαμε και στείλαμε στο νηπιαγωγείο Νεοχωρίου την επιθυμία μας ( χωρίς τα γράμματα)
Ενώ από την άλλη αποκωδικοποιήσαμε την τοποθεσία που μας πρότεινε το 4ο Νηπιαγωγείο Βασιλικού:
Και φυσικά το υλοποιήσαμε!!
Όλες οι φωτογραφίες από τα διάφορα μέρη που διάβασαν τα παιδιά της Οικοσυμμαχίας το βιβλίο τους ανεβαίνουν σε ένα συνεργατικό βίντεο, το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού βιβλίου( 2 Απριλίου):
4. Παραμύθι με όνομα.
Χωριζόμαστε ζευγάρια σχολείων και επιλέγουμε ένα παραμύθι περιβαλλοντικό. Το διαβάζουμε και αποφασίζουμε να ζωγραφίζουμε σε συνεργατικό εργαλείο ( colorillo), ταυτόχρονα και τα δύο σχολεία, το μεν πρώτο την αρχή και το άλλο το τέλος.
Εμείς μαζί με το 15ο Νηπιαγωγείο Ιλίου διαβάσαμε το οικολογικό παραμύθι “Δεντράκι που πας;” της Ντέμη Ρούσσα
Όλες οι συνεργασίες ανεβαίνουν σε συνεργατικό πίνακα.
6. Βιβλία Φρενέ
Το παραμύθι που διαβάσαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα το γράφουμε και το ζωγραφίζουμε συνεργατικά μέσα στην τάξη στις 7 από τις 8 σελίδες ενός μικρού βιβλίου,( βιβλιαράκι Φρενέ) όπου και εκτυπώνουμε.
Την 8η και τελευταία θα την ζωγραφίσουν τα παιδιά στο σπίτι τους, δίνοντας ο καθένας ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία.
Τα επιστρέφουν στο σχολείο, διαβάζουμε το διαφορετικό τέλος του κάθε “μικρού συγγραφέα” μας και με ευκαιρία την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, τα κρεμάσαμε σε ένα μικρό δεντράκι στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας!!
Όλα ανεβαίνουν σε συνεργατικό έγγραφο:
7. Συνέντευξη από μία συγγραφέα και μία βιβλιοθηκάριο
Το κάθε σχολείο μαγνητοφωνεί μία ερώτηση σχετική ή στην συγγραφέα, ή στην βιβλιοθηκάριο, μέλη της ομάδας και στο τέλος εκείνες απαντούν σαν να δίνουν μία συνέντευξη και απαντούν στις ερωτήσεις μας. Εμείς σαν σχολείο ρωτήσαμε την βιβλιοθηκάριο του παραρτήματος Βιβλιοθήκης της Τριφυλίας, Κα Γαρυφαλιά: “Πόσες ώρες μένει η βιβλιοθήκη ανοικτή”
Οι δύο συνεντεύξεις, ηχητικά, ανεβαίνουν στο παρακάτω συνεργατικό padlet:
Διαβάστε και την συνέντευξη:
https://www.flipsnack.com/andrianakasviki/no3/full-view.html
1ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης παραμυθιών
Όλο τον μήνα Μάρτιο διαβάσαμε παραμύθια των οποίων τους τίτλους χρησιμοποιήσαμε με έντονα γράμματα για να φτιάξουμε ένα παραμύθι. Όλα τα παραμύθια από το κάθε σχολείο, ανέβηκαν σε ένα συνεργατικό βιβλίο, που φτιάχτηκε με το εργαλείο του storyjumper.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”
“ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ”
ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΙΟΥ- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Θυμήσου την σελίδα
Τα παιδιά φτιάχνουν σελιδοδείκτες με λουλούδια που μάζεψαν από το απέναντι πάρκο, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμο χαρτί περιτυλίγματος και διάφορα άλλα υλικά, που έχουμε στο σχολείο.
Γράφουμε ένα χαϊκού για την αγάπη μας στην φύση και μοιράζοντας τους σελιδοδείκτες στα διπλανά σχολεία, στην τοπική κοινωνία, στέλνουμε μήνυμα περιβαλλοντικό.
Συμμετέχουμε σε δράση της Global action day με τρεις δράσεις:
- τους σελιδοδείκτες, που είχαμε φτιάξει με ανακυκλώσιμα, στέλνοντας οικολογικό μήνυμα,
- την μέρα χωρίς κρέας, τρώγοντας σαν δεκατιανό φρούτα και λαχανικά, που δεν χρειάζονται επεξεργασία
- και την ανταλλαγή βιβλίων, για εξοικονόμηση χαρτιού
2. 1,2,3 στην φύση βρες την μαγεία
Παίρνουμε καλαθάκια ( ένα για το κάθε χρώμα του ουράνιου τόξου), βγαίνουμε στην αυλή του σχολείου και στο απέναντι παρκάκι και ψάχνουμε για θησαυρούς της φύσης. Τα καλαθάκια μας γέμισαν με χρώματα. Ούτε που το φανταζόμασταν πόσα χρώματα λουλουδιών θα βρίσκαμε σε μία τόσο απλή εξόρμηση.
Γυρίσαμε στο σχολείο και κάναμε την ταξινόμηση. Φτιάξαμε ένα λουλούδι με χρωματιστά πέταλα και το στολίσαμε με τους θησαυρούς μας.
Βάλαμε τους θησαυρούς μας σε συνεργατικό έγγραφο
και φτιάχτηκε το ουράνιο τόξο της Οικοσυμμαχίας!!
3. Την φύση αγαπώ και με τέχνη θα στο πω ( Land Art)
Τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας χωρίζονται σε ζευγάρια, παρακολουθεί το καθένα τους θησαυρούς που ανάρτησε το άλλο σχολείο στην προηγούμενη δράση και δίνει πρόκληση να φτιάξει ένα έργο τέχνης χρησιμοποιώντας τους θησαυρούς του. Εμείς γίναμε ζευγάρι με το 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας και μας προσκάλεσαν να φτιάξουμε μία κίτρινη κούνια στην εξοχή χρησιμοποιώντας τα λουλούδια που μαζέψαμε.. Και ιδού το αποτέλεσμα..
Όλα τα έργα της ομάδας θα ανέβουν σε μία ηλεκτρονική πινακοθήκη, με το ψηφιακό εργαλείο artsteps
4. Δες και πρόσεξε καλά, το έργο ζωντάνεψε ξαφνικά
Διαβάζουμε το βιβλίο “ο κήπος του Matisse” και μελετάμε την τεχνική του κολλάζ και τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ο καλλιτέχνης στις δημιουργίες του.
Παίρνουμε χρωματιστά χαρτιά και ζωντανεύουμε τον δικό μας κήπο, ο οποίος ανεβαίνει σε συνεργατικό έγγραφο, ώστε να φτιαχτεί και ο κήπος της οικοσυμμαχίας.
5. Με άχρηστο υλικό, παιχνίδι φτιάχνω στο λεπτό
Τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν ένα πάρκινγκ για να αποθηκεύουν, να παρκάρουν και να παίζουν με τα αυτοκινητάκια μέσα στο σχολείο, αλλά και έξω. Βρήκαμε σαν ανακυκλωμένα υλικά, χαρτόκουτα, ρολά από χαρτί κουζίνας, πήραμε μπογιές, πινέλα, μαρκαδόρους και κόλλα και ξεκινήσαμε να το φτιάχνουμε.
Οι οδηγίες χρήσης και το πως παίζεται γυρίστηκαν σε ένα βίντεο, το οποίο ανέβηκε σε μία διαδραστική αφίσα με όλα τα παιχνίδια των σχολείων της οικοσυμμαχίας. Με το παιχνίδι συμμετέχουμε:
- σε διαγωνισμό του Μουσείου Σχολικής ζωής “Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια”
- σε ημέρα δράσης της Action global day , “outdoor classroom day”
Παρακολουθήστε το βίντεο εδώ
6. Υπόσχεση θα δώσω, ένα δέντρο εγώ να μεγαλώσω
Αποφασίζουμε να υιοθετήσουμε την μικρή αμυγδαλιά που φυτεύτηκε πέρυσι στην αυλή μας και χρειάζεται περιποίηση και φροντίδα. Τα παιδιά φέρνουν βότσαλα, τα βάφουν, διακοσμούν με χρώματα ένα παλιό ξύλινο φράκτη, φτιάχνουν λουλούδια και γράφουν επάνω υποσχέσεις αγάπης και φροντίδας που αγκαλιάζουν την μικρή αμυγδαλιά.
Όλα τα έργα ανεβαίνουν στο παρακάτω συνεργατικό:
https://prezi.com/view/HARwXsrYuEnJ4bYgkGL2/
7. Περιβαλλοντική πρακτική
Τα σχολεία χωρίζονται σε ομάδες και επιλέγουν να εφαρμόσουν μία περιβαλλοντική πρακτική της αρεσκείας τους. Εμείς αναλάβαμε να φτιάξουμε ποτίστρες για τα έντομα, τα πουλιά ή τα ζωάκια που θα επισκεφτούν την αυλή μας. Βάφουμε 2 μεγάλα πήλινα κεσεδάκια από γιαούρτι τα γεμίζουμε με νερό και τα τοποθετούμε.
Ζωάκια σας περιμένουμε να ξεδιψάσετε…
8. Περιβαλλοντική επιτροπή
Βίντεο που παρουσιάζει συνολικά τις δράσεις της Artful Ecoteams- Οικοσυμμαχία
Τέλος όλα τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας βοήθησαν στο να αρθρογραφηθούν και να εικονογραφηθούν όλες οι δράσεις της σχολικής χρονιάς σε μια ηλεκτρονική εφημερίδα με δυνατότητα εκτύπωσης:
Στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς, θελήσαμε σαν σύλλογος διδασκόντων να ενημερώσουμε συναδέλφους σχολείων του δήμου μας για τις απίστευτες ευκαιρίες και εμπειρίες που παρέχει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς το ταξίδι μέσω ενός προγράμματος etwinning.