Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023

Προγραμματισμός εργαστηρίων δεξιοτήτων



Λήψη αρχείου

 

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ” ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

ΤΙΤΛΟΣ:  “Υπεύθυνα παιδιά υπερασπιστές ζώων”

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. Γενικοί στόχοι:

  • Να καλλιεργήσουν την γλωσσική τους έκφραση, εμπλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιό τους
  • Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
  • Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
  • Να έρθουν σε επαφή με τη γραφή, την ανάγνωση και τα μαθηματικά.
  • Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
  • Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
  • Να αναλύσουν πίνακες ζωγραφικής
  • Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
  • Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
  • Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.

Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:

  • να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο,
  • να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν και να μην τα εκμεταλλεύεται μόνο για να καλύψει τις διατροφικές, αλλά και άλλες του ανάγκες.
  • Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:
Το πρόγραμμα αξιοποιεί τις αρχές της διερευνητικής μάθησης, τις αρχές διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης. Επίσης ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας καθώς και τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ:
Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα ( επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη), των Δεξιοτήτων Ζωής
(ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα, κοινωνικές δεξιότητες) των Δεξιοτήτων του Νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη) και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Ποιος γιορτάζει;”

1η Δραστηριότητα

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων, οι μαθητές παρακολουθούν βίντεο από το διαδίκτυο σχετικό με το τι γιορτάζουμε και προβληματίζονται από την συζήτηση που ακολουθεί

2η δραστηριότητα

Σε προσωπική εργασία ο κάθε μαθητής ζωγραφίζει στο μπλοκ του το ζώο που θέλει χρησιμοποιώντας το αποτύπωμα της παλάμης του

ΜΕ ΠΑΛΑΜΕΣ

3η δραστηριότητα

Κάνουμε ομαδική εργασία με ζώα που φωνάζουν τα δικαιώματά τους. Με το αποτύπωμα παλάμης δημιουργείται  αφίσα για την παγκόσμια ημέρα των ζώων

ημερα ζώων ζώων

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: ” Που είναι το σπίτι μου;”

1η Δραστηριότητα

Παιχνίδι με τα ζώα, που έχουμε στις γωνιές,  ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις ανάλογα με το που μένουν, τι τρώνε, κ.λ.π.

310581186 1074444433275039 2361617886061058233 n       ζώων

2η Δραστηριότητα

Ένα ζώο σε κλουβί; Πως και γιατί να βρέθηκε εκεί; Πως αισθάνεται; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;

Παιχνίδι: «Λιοντάρι στο κλουβί»

σκιά

3η Δραστηριότητα

Χειροτεχνία: με γραμμές και σχήματα που κόβουμε φτιάχνουμε στον ατομικό φάκελο το σπιτάκι για τα αδέσποτα  ζωάκια

ΑΔΕΣΠΟΤΑ

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Τι παίρνω από τα ζώα”

1η Δραστηριότητα

Ζώα που μας προσφέρουν τροφή.  Έχουμε εικόνες με προϊόντα ζώων από το διαδίκτυο και προσπαθούμε να φανταστούμε ποια είναι η πηγή τους.

Εργασία και στον ατομικό φάκελο

ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ

2η Δραστηριότητα

Βλέπουμε τις φωτογραφίες που μας είχαν στείλει οι γονείς με τα κατοικίδια ζώα που έχουν στο σπίτι τους. Τα παιδιά μας μιλούν για αυτά.

Τραγούδι: Οι δυο φίλοι

μας ζωάκια

3η Δραστηριότητα

Σύνθεση  ζώων από φυσικά υλικά (φύλλα ) και κατασκευή μάσκας και καπέλου αγαπημένου ζώου

.jpg ΖΩΩΝ

 

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Τα ζώα εκφράζουν συναισθήματα μέσα από την τέχνη”

1η Δραστηριότητα

Βλέπουμε πίνακες ζωγραφικής με ζώα από το διαδίκτυο. Αναλύουμε συζητάμε και τους χωρίζουμε σε αυτούς που δείχνουν την αγάπη και φροντίδα και σε εκείνους που δείχνουν την κακοποίηση και εκμετάλλευση.

2022 12 27

2η Δραστηριότητα

Παραμύθι: Διαβάζουμε το γνωστό παραμύθι “Ο Ξουτ” και  γίνεται αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό. Ακολουθεί δραματοποίηση.

3η Δραστηριότητα

Ζωγραφίζουμε και εμείς ένα δικό μας πίνακα με άνθρωπο και ζώα, με κηρομπογιές και αραιωμένη τέμπερα

  317346915 2005814919614861 958236883743193257 n  πίνακα

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Υπεύθυνος υπερασπιστής των ζώων”

1η Δραστηριότητα

Φωνάζουμε μία μαμά στο σχολείο που φροντίζει αδέσποτα ζώα στον δήμο μας και μας μιλάει μαζί με την κόρη της για την δουλειά της.

1

Ταΐζουμε και δείχνουμε την αγάπη μας σε αυτά. Μαθαίνουμε μυστικά για την περιποίησή τους.

.png .png

Τα πάμε βόλτα

.png

2η Δραστηριότητα

Αναλαμβάνουμε δράση

Υιοθετούμε 2 γατάκια που βρήκαμε στην αυλή μας και ένα μωρό χελωνάκι.

2022 12 281

Τους φτιάχνουμε στέγη και τους προσφέρουμε φαγητό

γατόσπιτου γατόσπιτο 2022 12 28 

 

 

3η Δραστηριότητα

Φτιάχνουμε μία δική μας ιστορία εμπνευσμένοι από τα υιοθετημένα μας ζωάκια, την ζωγραφίζουμε και την κάνουμε ηλεκτρονικό βιβλίο. Πατήστε πάνω στον παρακάτω σύνδεσμο για να την διαβάσετε

Ασπρούλα κοκοτούλα

 

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Δημιουργώ και καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη & πρωτοβουλία

ΤΙΤΛΟΣ:  “Θεατής στο ταξίδι της γης”

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. Γενικοί στόχοι:

  • Να καλλιεργήσουν την γλωσσική τους έκφραση, εμπλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιό τους
  • Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
  • Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
  • Να εμπλακούν στη γραφή, την ανάγνωση
  • Να προσεγγίσουν έννοιες κωδικοποίησης και μαθηματικών, χωροχρονικές έννοιες
  • Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
  • Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
  • Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
  • Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
  • Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.
  • Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία
  • Να κατανοήσουν την έννοια της ρομποτικής, του αλγόριθμου και να πειραματιστούν
  • Να σκεφτούν, να μετρήσουν και να υπολογίσουν προκειμένου να δημιουργήσουν μια κατασκευή μηχανικής
  • Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο

 

 

Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:

  • Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος
  • Με βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη
  • Να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του, την πορεία του, για να κατανοήσουν πως δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου
  • Να συνδέσουν τον Ήλιο και το υπόλοιπο πλανητικό σύστημα με τη Μυθολογία
  • Εξοικείωση με τις Ψηφιακές Τεχνολογίες, δημιουργία και διαμοιρασμό ψηφιακού υλικού
  • Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης και την σχέση της με την σελήνη
  • Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας

 

  • Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικό λογισμικό έκφρασης και δημιουργικότητας και να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους εποχή
  • Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό
  • Να λύσουν αινίγματα και να προγραμματίσουν την Beebot να κάνει τη σωστή διαδρομή

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:

  • Η καθοδηγούμενη ανακάλυψη ιδιαίτερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου, μπορεί να είναι μια αναπτυξιακά κατάλληλη πρακτική όταν στόχος μας είναι να κατανοήσουν θέματα δύσκολα για την ηλικία τους
  • Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας
  • Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα (IBSE) υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση ξεκινά με περιέργεια (Savery, 2006) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσετε τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ:

Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα ( επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη),) των Δεξιοτήτων του Νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη) και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων

Επαυξημένη πραγματικότητα, Υπολογιστική Σκέψη, Ψηφιακά εργαλεία-εισαγωγή στην κωδικοποίηση- αλγόριθμο

Δεξιότητες Τεχνολογίας- Επίλυση Προβλήματος – Ρομποτική

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Βόλτα στον γαλαξία”

1η Δραστηριότητα

Παρακολουθούμε παιδικό βίντεο που μας δείχνει το big bang και τον γαλαξία μας

ΧΠ1 2023 04 209

2η Δραστηριότητα

Βλέπουμε την σειρά των πλανητών, σε εκπαιδευτικό βίντεο, όπως βρίσκονται στο πλανητικό σύστημα και αναπαριστούμε την σειρά τους με καρτέλες. Μετά τους βάζουμε σε τυχαία σειρά και προσπαθούμε να βρούμε το λάθος.

ΧΠ1 2023 04 210

 

 

3η Δραστηριότητα

Εισαγωγή στην ρομποτική, γνωριμία με την beebot, την πίστα και απλή διαδρομή (πάω στον πλανήτη που μου αρέσει)

1 2023 04 2018

ΧΠ1 2023 04 2019

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Όλα γύρω του γυρίζουν”

1η Δραστηριότητα

Κατασκευή με τρείς κύκλους τριών μεγεθών που αναπαριστάνουν τον ήλιο, την γη και το φεγγάρι αντίστοιχα (ζωγραφική από τα παιδιά) και συνδέονται μεταξύ τους με γλωσσοπίεστρο και διπλόκαρφα. Αναπαράσταση της κίνησης της γης γύρω από τον ήλιο και της σελήνης γύρω από την γη.

1 2023 04 202 1 2023 04 201

 

2η Δραστηριότητα

Με χαρτιά ανακυκλώσιμα που τα ντύνουμε με φλούδες κρεμμυδιού και μαλλί πλεξίματος φτιάχνουμε τους πλανήτες και τους τοποθετούμε με σειρά σε πίνακα που παρουσιάζει το πλανητικό σύστημα.

1 2023 04 2017 ΧΠ1 2023 04 2011

pl7

3η Δραστηριότητα

Ταξιδεύουμε στο δικό μας πλανητικό σύστημα φτιάχνοντας τον δικό μας ιπτάμενο δίσκο.

 

1 2023 04 20

1 2023 04 2010

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Μέρα ή νύχτα”

1η Δραστηριότητα

  • Παρακολουθούμε με βίντεο την εναλλαγή της ημέρας με την νύχτα και προσπαθούμε με πολλούς τρόπους να την αναπαραστήσουμε και να την κατανοήσουμε.

ΧΠ1 2023 04 206

  • Σε χαρτόκουτο φτιάχνουμε κατασκευή, που χωρίζουμε στην μέση και διακοσμούμε με ζωγραφιές της ημέρας το μισό και με έναστρη νύχτα εκείνο που αντιπροσωπεύει την νύχτα. Τοποθετούμε στην μέση την υδρόγειο σφαίρα και από μία τρύπα στα πλάγια διαχέουμε φως, ώστε να φανεί η διαφορά της μέρας με της νύχτας.

ΧΠ1 2023 04 203

2η Δραστηριότητα 

Με αφορμή το φεγγάρι του Γενάρη  γνωρίζουμε το φεγγάρι και τις φάαεις του.

Χειροτεχνίες:

  • το φεγάρι στην τελευταία φάση με κολλάζ από μπαλάκια γκοφρέ

ΦΕΓΓΆΡΙ

  • το φεγγάρι του Γενάρη με αλουμινόχαρτο

1 2023 04 2016

3η Δραστηριότητα

Χειροτεχνούμε φτιάχνοντας με κολλάζ την ημέρα και στην συνέχεια με φωτοτυπία φτιάχνουμε το αρνητικό που το τοποθετούμε δίπλα και φαίνεται σαν την νύχτα.

1 2023 04 205 1 2023 04 204

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Οι όμορφες κόρες του Χρόνου”

1η Δραστηριότητα

  • Διαβάζουμε, παρακολουθούμε σε ταινία και δραματοποιούμε τον μύθο της Περσεφόνης,  βλέποντας πως οι αρχαίοι Έλληνες εξηγούσαν την αλλαγή των εποχών.
  • Παρακολουθούν  σε βίντεο την εναλλαγή των εποχών και την θέση της γης σε κάθε εποχή. Το δραματοποιούμε.

Χπ εποχές1

Χπ εποχές

2η Δραστηριότητα

  • Ζωγραφίζω τις τέσσερις εποχές και αντιστοιχώ το όνομά τους

1 2023 04 2014

 

  • Ταξινομώ τους μήνες στην κάθε εποχή που ανήκουν και στοιχεία της κάθε εποχής τα βάζω στα παραθυράκια του σπιτιού της

332870746 149049771378310 2402704257067600842 n removebg preview

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΠΟΧΩΝ

 

3η Δραστηριότητα

α. Προγραμματίζουν την beebot να περάσει από όλες τις εποχές , αλλά με την σωστή σειρά.

β. Η beebot περνάει από όλα τα στοιχεία της εποχής που θέλει να τερματήσει.

STEAM EPOXES

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Παίζω με τους πλανήτες”

1η Δραστηριότητα

  • Παιχνίδι μνήμης με τους πλανήτες

1 2023 04 2013

 

2η Δραστηριότητα

  • Περιγράφει κάποιος έναν πλανήτη και δύο παιδιά, κρατώντας από μία μυγοσκοτώστρα ο καθένας, προσπαθούν  να καταλάβουν για ποιον πρόκειται . Εκείνος που θα ακουμπήσει τον σωστό πλανήτη πρώτος είναι ο νικητής.
1 2023 04 2012

 

3η Δραστηριότητα

  • Συμπληρώνουμε το σταυρόλεξο με τις σωστές λέξεις

Σταυρόλεξο εποχών

  • Οδηγώ την beebot στην αγαπημένη μου εποχή και γράφω στα κουτάκια τις κινήσεις που θα κάνω

1 2023 04 2015 beebot

 

3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Ζω καλύτερα- Ευ Ζην“, Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση

ΤΙΤΛΟΣ:  “Ο καθένας μας είναι μοναδικός”

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. Γενικοί στόχοι:

  • Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
  • Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
  • Να εμπλακούν στη γραφή, την ανάγνωση με νέους τρόπους και να αντιληφθούν ότι είναι μέσα επικοινωνίας
  • Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
  • Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
  • Να εκφραστούν εικαστικά και να νιώσουν την χαρά της δημιουργίας
  • Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
  • Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
  • Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.
  • Να μπορούν να εκφράζονται χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους
  • Να αντιληφθούν ότι ο προφορικός λόγος μεταφράζεται σε γραπτό
  • Να ανακαλύψουν νέους τρόπους έκφρασης και δημιουργίας
  • Να αυτοσχεδιάσουν εξερευνώντας νέα υλικά με την αφή

Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:

  • Να αναπτύξουν ικανότητες αυτογνωσίας και δεξιότητες ενσυναίσθησης
  • Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητά τους
  • Να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου
  • Να αποκτήσουν ικανότητες συνεργασίας, βρίσκοντας τον δικό τους τρόπο να ανταποκριθούν σε πραγματικές δυσκολίες
  • Να αναπτύξουν το συναίσθημα και τη φαντασία τους υποδυόμενοι άλλα πρόσωπα
  • Να αντιληφθούν την σημασία των λέξεων: συνάνθρωπος και συνεργασία

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:

  • Η καθοδηγούμενη ανακάλυψη ιδιαίτερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου, μπορεί να είναι μια αναπτυξιακά κατάλληλη πρακτική όταν στόχος μας είναι να κατανοήσουν θέματα δύσκολα για την ηλικία τους
  • Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας
  • Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τα παιδιά προβληματίζονται με νέες καταστάσεις και προσπαθούν να βρουν λύσεις σε καταστάσεις που βιώνουν

 

  ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ:

Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα ( επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη),) των Δεξιοτήτων του Νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)  δεξιότητα ενσυναίσθησης,

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Ποιος είμαι”

1η Δραστηριότητα:  Περιγράφω τον εαυτό μου (εξωτερικά χαρακτηριστικά) κοιτάζοντας τον στον καθρέπτη 

2023 06 22

2η Δραστηριότητα: Στο μπλοκ ζωγραφίζω τον εαυτό μου, όπως τον αντιλαμβάνομαι

352982997 1604706266716851 6177979913604942200 n 352859971 928625821765390 3792043031894527685 n

3η Δραστηριότητα: https://youtu.be/86SfCcVPbP4 «Το κάτι άλλο» (παραμύθι) Αντιλαμβανόμαστε ότι ο καθένας είναι διαφορετικός , αλλά και τόσο ίδιος!

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Μίλα καλά, μίλα ωραία για εμένα”

1η Δραστηριότητα: 

Ζωγραφίζω την παλάμη μου και την κόβω

2η Δραστηριότητα: 

Στο περίγραμμα της παλάμης μας συμπληρώνει το κάθε παιδί από την ομάδα, ένα θετικό σχόλιο για τον εαυτό μας. Στο τέλος στολίζουμε τις παλάμες σε ένα βάζο, σαν λουλούδια.

3η Δραστηριότητα: Φτιάχνουμε το προσωπικό μας αποτύπωμα 

345782740 951294215915110 3702337941495225214 n 345791654 630117252311076 7495954443804774854 n

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Ιδιαιτερότητα ή ικανότητα”

1η Δραστηριότητα:

Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά” Παραμύθι

2η Δραστηριότητα: 

Προβληματισμός και δημιουργία ενός κώδικα ανάγνωσης για όσους δεν βλέπουν με άλλα υλικά

1 2023 06 164 1 2023 06 163

3η Δραστηριότητα: 

Παιχνίδι:  οδηγώ εκείνον που δεν βλέπει

1 2023 06 16 1 2023 06 161

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Έλα στην θέση μου”

1η Δραστηριότητα: “Ο μαύρος κότσυφας  και ο άσπρος γλάρος” Παραμύθι για την διαφορετικότητα

Κοτσυφας και γλάρος

2η Δραστηριότητα: Δραματοποίηση παραμυθιού

 3η Δραστηριότητα: Παιχνίδι για την κατανόηση της ενσυναίσθησης. “Έρχομαι στην θέση σου και νιώθω όπως εσύ”

 

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Όλοι μαζί καλύτερα”

1η Δραστηριότητα:

Μιλάμε και εξηγούμε την έννοια της συνεργασίας

2η Δραστηριότητα:

Παιχνίδι εμπιστοσύνης στο άλλον και συνεργασίας

Χπ3 Χπ1

3η Δραστηριότητα:

Παιχνίδι συνεργασίας (Δυο μαζί μπορούμε καλύτερα)

Χπ4 Χπ2

 

 

4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”

ΤΙΤΛΟΣ:  “Δικαιώματα στην ζωή μας”

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. Γενικοί στόχοι:

  • Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
  • Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
  • Να εμπλακούν στη γραφή, την ανάγνωση με νέους τρόπους και να αντιληφθούν ότι είναι μέσα επικοινωνίας
  • Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
  • Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
  • Να εκφραστούν εικαστικά και να νιώσουν την χαρά της δημιουργίας
  • Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
  • Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
  • Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.
  • Να μπορούν να εκφράζονται χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους
  • Να αντιληφθούν ότι ο προφορικός λόγος μεταφράζεται σε γραπτό
  • Να ανακαλύψουν νέους τρόπους έκφρασης και δημιουργίας
  • Να αυτοσχεδιάσουν εξερευνώντας νέα υλικά με την αφή

Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:

  • Να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν κάποια από τα δικαιώματα τους
  • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι στο διαδίκτυο
  • Να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται τα δικαιώματα  του άλλου και να μάθουν τα όρια τους.
  • Να αποκτήσουν ικανότητες συνεργασίας, βρίσκοντας τον δικό τους τρόπο να ανταποκριθούν σε πραγματικές δυσκολίες
  • Να αναπτύξουν το συναίσθημα και τη φαντασία τους υποδυόμενοι άλλα πρόσωπα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:

  • Η καθοδηγούμενη ανακάλυψη ιδιαίτερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου, μπορεί να είναι μια αναπτυξιακά κατάλληλη πρακτική όταν στόχος μας είναι να κατανοήσουν θέματα δύσκολα για την ηλικία τους
  • Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας
  • Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τα παιδιά προβληματίζονται με νέες καταστάσεις και προσπαθούν να βρουν λύσεις σε καταστάσεις που βιώνουν

 

 

 ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ:

Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα ( επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη),) των Δεξιοτήτων του Νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)  Ψηφιακές δεξιότητες

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Το δικαίωμα στην στέγη”

1η Δραστηριότητα: 

Διαβάζουμε τα δικαιώματα των παιδιών και επιλέγουμε μέσα από ηλεκτρονική ψηφοφορία με ποιο δικαίωμα θα ασχοληθούμε.

2ο ΝΓ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΚΟΥΙΖ

 

2η Δραστηριότητα:

Ασχολούμαστε με το δικαίωμα για σπίτι που έχουν όλα τα παιδιά. Ζωγραφίζουμε, προβληματιζόμαστε, ενημερωνόμαστε τι θα μπορούσε να συμβεί εάν δεν είxαν ένα σπίτι

327949891 3433488580217505 6193173285415565520 n

3η Δραστηριότητα:

Φτιάχνουμε αντίγραφο  ενός πίνακα ζωγραφικής της Karla με διάφορα υλικά που μιλάει για το συγκεκριμένο δικαίωμα

2022 12 151

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Δικαίωμα στην μη εργασία των παιδιών”

1η Δραστηριότητα: 

Διαβάζουμε το παραμύθι «Η κούκλα που ταξίδευε»

Η κουκλα που ταξίδευε 3ΧΠ

2η Δραστηριότητα:

Δραματοποίηση του παραμυθιού

Η κουκλα που ταξίδευε 1ΧΠ Η κουκλα που ταξίδευε 2ΧΠ

3η Δραστηριότητα:

Με αφορμή το παραμύθι, συζητούμε το δικαίωμα των παιδιών στην μη εργασία και βλέπουμε στο ίντερνετ περιπτώσεις που μπορούμε να βρούμε παιδιά να εργάζονται

 

 

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Συνεργάζομαι μέσα από την τέχνη”

1η Δραστηριότητα: 

Συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία και ανταλλαγή υφασμάτων για να φτιάξουμε μία κούκλα.

316227399 1197867514189340 1700958199367086275 n 4

2η Δραστηριότητα:

Εμπνευσμένοι από το προηγούμενο παραμύθι, φτιάχνουμε την δική μας κούκλα ομαδικά και της δίνουμε το όνομα ΝΑΚΕ από τα αρχικά των νηπιαγωγείων που έστειλαν τα υφάσματα

317479872 1105549689999483 9150264694097840958 n 11

 

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Δικαίωμα σε ασφαλές ίντερνετ”

1η Δραστηριότητα: 

Ενημερωνόμαστε μέσα από την σελίδα του saferinternet4kids, για το δικαίωμα του  ασφαλές ίντερνετ, με βοηθό και ήρωα τον @Παπάκη

Παπάκης

2η Δραστηριότητα:

Συμμετέχουμε στην δημιουργία συνεργατικού βίντεο με θέμα “Αλήθεια ή ψέμα”    με σκοπό  να μπορούμε να ξεχωρίσουμε τις αλήθειες  ή τα ψέματα που προσπαθούν να μας πλασάρουν  στο ίντερνετ

ή ψέμα στο διαδίκτυο

3η Δραστηριότητα:

Με άλλα 3 νηπιαγωγεία φτιάχνουμε και εικονογραφούμε ένα συνεργατικό παραμύθι με σκοπό να κατανοήσουν τα νήπια τα όρια στο δικαιώματά τους για την χρήση των online gaming


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

2ο ΝΓ Ερέτριας Ζωγραφιές παραμυθιού

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Δικαίωμα στην εκπαίδευση”

1η Δραστηριότητα: 

Συνεργασία με την ομάδα της Οικοσυμμαχίας, για την δημιουργία παραμυθιού για το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Μία συγγραφέας καλείται να γράψειι ένα παραμύθι με ήρωες, καταστάσεις φράσεις, που της έχουμε υποδείξει, μετά από τηλεσυνάντηση, όλα τα παιδιά από τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας.

2η Δραστηριότητα:

Αφού διαβαστεί το παραμύθι ( βλέπε εδώ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΥΝΤΟΜΗ ΟΙΚΟΣΥΜΜΑΧΙΑ (1) (1) ), αναλαμβάνει το κάθε σχολείο να φτιάξει μία σκηνή του παραμυθιού σε ένα κουτί από παπούτσια. Εμείς φτιάξαμε την 8η σκηνή,  όπου η Σοφία βοηθάει τον Ραούλ να μάθει να διαβάζει στο πάρκο.

2οΝΓ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΣΚΗΝΗ 8

3η Δραστηριότητα:

Γράφουμε στίχους για κάποια δικαιώματα και  μαζί με άλλα νηπιαγωγεία συμμετέχουμε, ώστε να φτιαχτεί ένας συνεργατικός ύμνος των δικαιωμάτων.

Αντίγραφο του ΜΑΣΚΟΤ