Προγραμματισμός εργαστηρίων δεξιοτήτων
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ” ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”
ΤΙΤΛΟΣ: “Υπεύθυνα παιδιά υπερασπιστές ζώων”
ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Α. Γενικοί στόχοι:
- Να καλλιεργήσουν την γλωσσική τους έκφραση, εμπλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιό τους
- Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
- Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
- Να έρθουν σε επαφή με τη γραφή, την ανάγνωση και τα μαθηματικά.
- Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
- Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
- Να αναλύσουν πίνακες ζωγραφικής
- Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
- Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
- Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.
Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:
- να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο,
- να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν και να μην τα εκμεταλλεύεται μόνο για να καλύψει τις διατροφικές, αλλά και άλλες του ανάγκες.
- Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Ποιος γιορτάζει;”
1η Δραστηριότητα
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων, οι μαθητές παρακολουθούν βίντεο από το διαδίκτυο σχετικό με το τι γιορτάζουμε και προβληματίζονται από την συζήτηση που ακολουθεί
2η δραστηριότητα
Σε προσωπική εργασία ο κάθε μαθητής ζωγραφίζει στο μπλοκ του το ζώο που θέλει χρησιμοποιώντας το αποτύπωμα της παλάμης του
3η δραστηριότητα
Κάνουμε ομαδική εργασία με ζώα που φωνάζουν τα δικαιώματά τους. Με το αποτύπωμα παλάμης δημιουργείται αφίσα για την παγκόσμια ημέρα των ζώων
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: ” Που είναι το σπίτι μου;”
1η Δραστηριότητα
Παιχνίδι με τα ζώα, που έχουμε στις γωνιές, ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις ανάλογα με το που μένουν, τι τρώνε, κ.λ.π.
2η Δραστηριότητα
Ένα ζώο σε κλουβί; Πως και γιατί να βρέθηκε εκεί; Πως αισθάνεται; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;
Παιχνίδι: «Λιοντάρι στο κλουβί»
3η Δραστηριότητα
Χειροτεχνία: με γραμμές και σχήματα που κόβουμε φτιάχνουμε στον ατομικό φάκελο το σπιτάκι για τα αδέσποτα ζωάκια
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Τι παίρνω από τα ζώα”
1η Δραστηριότητα
Ζώα που μας προσφέρουν τροφή. Έχουμε εικόνες με προϊόντα ζώων από το διαδίκτυο και προσπαθούμε να φανταστούμε ποια είναι η πηγή τους.
Εργασία και στον ατομικό φάκελο
2η Δραστηριότητα
Βλέπουμε τις φωτογραφίες που μας είχαν στείλει οι γονείς με τα κατοικίδια ζώα που έχουν στο σπίτι τους. Τα παιδιά μας μιλούν για αυτά.
Τραγούδι: Οι δυο φίλοι
3η Δραστηριότητα
Σύνθεση ζώων από φυσικά υλικά (φύλλα ) και κατασκευή μάσκας και καπέλου αγαπημένου ζώου
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Τα ζώα εκφράζουν συναισθήματα μέσα από την τέχνη”
1η Δραστηριότητα
Βλέπουμε πίνακες ζωγραφικής με ζώα από το διαδίκτυο. Αναλύουμε συζητάμε και τους χωρίζουμε σε αυτούς που δείχνουν την αγάπη και φροντίδα και σε εκείνους που δείχνουν την κακοποίηση και εκμετάλλευση.
2η Δραστηριότητα
Παραμύθι: Διαβάζουμε το γνωστό παραμύθι “Ο Ξουτ” και γίνεται αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό. Ακολουθεί δραματοποίηση.
3η Δραστηριότητα
Ζωγραφίζουμε και εμείς ένα δικό μας πίνακα με άνθρωπο και ζώα, με κηρομπογιές και αραιωμένη τέμπερα
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Υπεύθυνος υπερασπιστής των ζώων”
1η Δραστηριότητα
Φωνάζουμε μία μαμά στο σχολείο που φροντίζει αδέσποτα ζώα στον δήμο μας και μας μιλάει μαζί με την κόρη της για την δουλειά της.
Ταΐζουμε και δείχνουμε την αγάπη μας σε αυτά. Μαθαίνουμε μυστικά για την περιποίησή τους.
Τα πάμε βόλτα
2η Δραστηριότητα
Αναλαμβάνουμε δράση
Υιοθετούμε 2 γατάκια που βρήκαμε στην αυλή μας και ένα μωρό χελωνάκι.
Τους φτιάχνουμε στέγη και τους προσφέρουμε φαγητό
3η Δραστηριότητα
Φτιάχνουμε μία δική μας ιστορία εμπνευσμένοι από τα υιοθετημένα μας ζωάκια, την ζωγραφίζουμε και την κάνουμε ηλεκτρονικό βιβλίο. Πατήστε πάνω στον παρακάτω σύνδεσμο για να την διαβάσετε
2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Δημιουργώ και καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη & πρωτοβουλία“
ΤΙΤΛΟΣ: “Θεατής στο ταξίδι της γης”
ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Α. Γενικοί στόχοι:
- Να καλλιεργήσουν την γλωσσική τους έκφραση, εμπλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιό τους
- Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
- Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
- Να εμπλακούν στη γραφή, την ανάγνωση
- Να προσεγγίσουν έννοιες κωδικοποίησης και μαθηματικών, χωροχρονικές έννοιες
- Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
- Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
- Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
- Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
- Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.
- Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία
- Να κατανοήσουν την έννοια της ρομποτικής, του αλγόριθμου και να πειραματιστούν
- Να σκεφτούν, να μετρήσουν και να υπολογίσουν προκειμένου να δημιουργήσουν μια κατασκευή μηχανικής
- Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο
Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:
- Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος
- Με βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη
- Να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του, την πορεία του, για να κατανοήσουν πως δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου
- Να συνδέσουν τον Ήλιο και το υπόλοιπο πλανητικό σύστημα με τη Μυθολογία
- Εξοικείωση με τις Ψηφιακές Τεχνολογίες, δημιουργία και διαμοιρασμό ψηφιακού υλικού
- Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης και την σχέση της με την σελήνη
- Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας
- Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικό λογισμικό έκφρασης και δημιουργικότητας και να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους εποχή
- Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό
- Να λύσουν αινίγματα και να προγραμματίσουν την Beebot να κάνει τη σωστή διαδρομή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:
- Η καθοδηγούμενη ανακάλυψη ιδιαίτερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου, μπορεί να είναι μια αναπτυξιακά κατάλληλη πρακτική όταν στόχος μας είναι να κατανοήσουν θέματα δύσκολα για την ηλικία τους
- Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας
- Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα (IBSE) υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση ξεκινά με περιέργεια (Savery, 2006) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσετε τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ:
Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα ( επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη),) των Δεξιοτήτων του Νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη) και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων
Επαυξημένη πραγματικότητα, Υπολογιστική Σκέψη, Ψηφιακά εργαλεία-εισαγωγή στην κωδικοποίηση- αλγόριθμο
Δεξιότητες Τεχνολογίας- Επίλυση Προβλήματος – Ρομποτική
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Βόλτα στον γαλαξία”
1η Δραστηριότητα
Παρακολουθούμε παιδικό βίντεο που μας δείχνει το big bang και τον γαλαξία μας
2η Δραστηριότητα
Βλέπουμε την σειρά των πλανητών, σε εκπαιδευτικό βίντεο, όπως βρίσκονται στο πλανητικό σύστημα και αναπαριστούμε την σειρά τους με καρτέλες. Μετά τους βάζουμε σε τυχαία σειρά και προσπαθούμε να βρούμε το λάθος.
3η Δραστηριότητα
Εισαγωγή στην ρομποτική, γνωριμία με την beebot, την πίστα και απλή διαδρομή (πάω στον πλανήτη που μου αρέσει)
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Όλα γύρω του γυρίζουν”
1η Δραστηριότητα
Κατασκευή με τρείς κύκλους τριών μεγεθών που αναπαριστάνουν τον ήλιο, την γη και το φεγγάρι αντίστοιχα (ζωγραφική από τα παιδιά) και συνδέονται μεταξύ τους με γλωσσοπίεστρο και διπλόκαρφα. Αναπαράσταση της κίνησης της γης γύρω από τον ήλιο και της σελήνης γύρω από την γη.
2η Δραστηριότητα
Με χαρτιά ανακυκλώσιμα που τα ντύνουμε με φλούδες κρεμμυδιού και μαλλί πλεξίματος φτιάχνουμε τους πλανήτες και τους τοποθετούμε με σειρά σε πίνακα που παρουσιάζει το πλανητικό σύστημα.
3η Δραστηριότητα
Ταξιδεύουμε στο δικό μας πλανητικό σύστημα φτιάχνοντας τον δικό μας ιπτάμενο δίσκο.
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Μέρα ή νύχτα”
1η Δραστηριότητα
- Παρακολουθούμε με βίντεο την εναλλαγή της ημέρας με την νύχτα και προσπαθούμε με πολλούς τρόπους να την αναπαραστήσουμε και να την κατανοήσουμε.
- Σε χαρτόκουτο φτιάχνουμε κατασκευή, που χωρίζουμε στην μέση και διακοσμούμε με ζωγραφιές της ημέρας το μισό και με έναστρη νύχτα εκείνο που αντιπροσωπεύει την νύχτα. Τοποθετούμε στην μέση την υδρόγειο σφαίρα και από μία τρύπα στα πλάγια διαχέουμε φως, ώστε να φανεί η διαφορά της μέρας με της νύχτας.
2η Δραστηριότητα
Με αφορμή το φεγγάρι του Γενάρη γνωρίζουμε το φεγγάρι και τις φάαεις του.
Χειροτεχνίες:
- το φεγάρι στην τελευταία φάση με κολλάζ από μπαλάκια γκοφρέ
- το φεγγάρι του Γενάρη με αλουμινόχαρτο
3η Δραστηριότητα
Χειροτεχνούμε φτιάχνοντας με κολλάζ την ημέρα και στην συνέχεια με φωτοτυπία φτιάχνουμε το αρνητικό που το τοποθετούμε δίπλα και φαίνεται σαν την νύχτα.
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Οι όμορφες κόρες του Χρόνου”
1η Δραστηριότητα
- Διαβάζουμε, παρακολουθούμε σε ταινία και δραματοποιούμε τον μύθο της Περσεφόνης, βλέποντας πως οι αρχαίοι Έλληνες εξηγούσαν την αλλαγή των εποχών.
- Παρακολουθούν σε βίντεο την εναλλαγή των εποχών και την θέση της γης σε κάθε εποχή. Το δραματοποιούμε.
2η Δραστηριότητα
- Ζωγραφίζω τις τέσσερις εποχές και αντιστοιχώ το όνομά τους
- Ταξινομώ τους μήνες στην κάθε εποχή που ανήκουν και στοιχεία της κάθε εποχής τα βάζω στα παραθυράκια του σπιτιού της
3η Δραστηριότητα
α. Προγραμματίζουν την beebot να περάσει από όλες τις εποχές , αλλά με την σωστή σειρά.
β. Η beebot περνάει από όλα τα στοιχεία της εποχής που θέλει να τερματήσει.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Παίζω με τους πλανήτες”
1η Δραστηριότητα
- Παιχνίδι μνήμης με τους πλανήτες
2η Δραστηριότητα
- Περιγράφει κάποιος έναν πλανήτη και δύο παιδιά, κρατώντας από μία μυγοσκοτώστρα ο καθένας, προσπαθούν να καταλάβουν για ποιον πρόκειται . Εκείνος που θα ακουμπήσει τον σωστό πλανήτη πρώτος είναι ο νικητής.
3η Δραστηριότητα
- Συμπληρώνουμε το σταυρόλεξο με τις σωστές λέξεις
- Οδηγώ την beebot στην αγαπημένη μου εποχή και γράφω στα κουτάκια τις κινήσεις που θα κάνω
3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Ζω καλύτερα- Ευ Ζην“, Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση
ΤΙΤΛΟΣ: “Ο καθένας μας είναι μοναδικός”
ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Α. Γενικοί στόχοι:
- Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
- Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
- Να εμπλακούν στη γραφή, την ανάγνωση με νέους τρόπους και να αντιληφθούν ότι είναι μέσα επικοινωνίας
- Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
- Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
- Να εκφραστούν εικαστικά και να νιώσουν την χαρά της δημιουργίας
- Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
- Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
- Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.
- Να μπορούν να εκφράζονται χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους
- Να αντιληφθούν ότι ο προφορικός λόγος μεταφράζεται σε γραπτό
- Να ανακαλύψουν νέους τρόπους έκφρασης και δημιουργίας
- Να αυτοσχεδιάσουν εξερευνώντας νέα υλικά με την αφή
Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:
- Να αναπτύξουν ικανότητες αυτογνωσίας και δεξιότητες ενσυναίσθησης
- Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητά τους
- Να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου
- Να αποκτήσουν ικανότητες συνεργασίας, βρίσκοντας τον δικό τους τρόπο να ανταποκριθούν σε πραγματικές δυσκολίες
- Να αναπτύξουν το συναίσθημα και τη φαντασία τους υποδυόμενοι άλλα πρόσωπα
- Να αντιληφθούν την σημασία των λέξεων: συνάνθρωπος και συνεργασία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:
- Η καθοδηγούμενη ανακάλυψη ιδιαίτερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου, μπορεί να είναι μια αναπτυξιακά κατάλληλη πρακτική όταν στόχος μας είναι να κατανοήσουν θέματα δύσκολα για την ηλικία τους
- Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας
- Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τα παιδιά προβληματίζονται με νέες καταστάσεις και προσπαθούν να βρουν λύσεις σε καταστάσεις που βιώνουν
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ:
Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα ( επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη),) των Δεξιοτήτων του Νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη) δεξιότητα ενσυναίσθησης,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Ποιος είμαι”
1η Δραστηριότητα: Περιγράφω τον εαυτό μου (εξωτερικά χαρακτηριστικά) κοιτάζοντας τον στον καθρέπτη
2η Δραστηριότητα: Στο μπλοκ ζωγραφίζω τον εαυτό μου, όπως τον αντιλαμβάνομαι
3η Δραστηριότητα: https://youtu.be/86SfCcVPbP4 «Το κάτι άλλο» (παραμύθι) Αντιλαμβανόμαστε ότι ο καθένας είναι διαφορετικός , αλλά και τόσο ίδιος!
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Μίλα καλά, μίλα ωραία για εμένα”
1η Δραστηριότητα:
Ζωγραφίζω την παλάμη μου και την κόβω
2η Δραστηριότητα:
Στο περίγραμμα της παλάμης μας συμπληρώνει το κάθε παιδί από την ομάδα, ένα θετικό σχόλιο για τον εαυτό μας. Στο τέλος στολίζουμε τις παλάμες σε ένα βάζο, σαν λουλούδια.
3η Δραστηριότητα: Φτιάχνουμε το προσωπικό μας αποτύπωμα
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Ιδιαιτερότητα ή ικανότητα”
1η Δραστηριότητα:
“Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά” Παραμύθι
2η Δραστηριότητα:
Προβληματισμός και δημιουργία ενός κώδικα ανάγνωσης για όσους δεν βλέπουν με άλλα υλικά
3η Δραστηριότητα:
Παιχνίδι: οδηγώ εκείνον που δεν βλέπει
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Έλα στην θέση μου”
1η Δραστηριότητα: “Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος” Παραμύθι για την διαφορετικότητα
2η Δραστηριότητα: Δραματοποίηση παραμυθιού
3η Δραστηριότητα: Παιχνίδι για την κατανόηση της ενσυναίσθησης. “Έρχομαι στην θέση σου και νιώθω όπως εσύ”
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Όλοι μαζί καλύτερα”
1η Δραστηριότητα:
Μιλάμε και εξηγούμε την έννοια της συνεργασίας
2η Δραστηριότητα:
Παιχνίδι εμπιστοσύνης στο άλλον και συνεργασίας
3η Δραστηριότητα:
Παιχνίδι συνεργασίας (Δυο μαζί μπορούμε καλύτερα)
4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”
ΤΙΤΛΟΣ: “Δικαιώματα στην ζωή μας”
ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Α. Γενικοί στόχοι:
- Να μυηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανταλλάσσοντας ιδέες και να καλλιεργήσουν την επικοινωνία.
- Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
- Να εμπλακούν στη γραφή, την ανάγνωση με νέους τρόπους και να αντιληφθούν ότι είναι μέσα επικοινωνίας
- Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες ερχόμενα σε επαφή με διάφορα υλικά.
- Να απολαύσουν την αφήγηση λογοτεχνικών κειμένων
- Να εκφραστούν εικαστικά και να νιώσουν την χαρά της δημιουργίας
- Να μιμηθούν και να δραματοποιήσουν.
- Να παίξουν και να αναπτύξουν την κινητικότητά τους.
- Να δουν την χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την συλλογή πληροφοριών.
- Να μπορούν να εκφράζονται χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους
- Να αντιληφθούν ότι ο προφορικός λόγος μεταφράζεται σε γραπτό
- Να ανακαλύψουν νέους τρόπους έκφρασης και δημιουργίας
- Να αυτοσχεδιάσουν εξερευνώντας νέα υλικά με την αφή
Β. Ειδικοί επιμέρους στόχοι:
- Να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν κάποια από τα δικαιώματα τους
- Να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι στο διαδίκτυο
- Να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται τα δικαιώματα του άλλου και να μάθουν τα όρια τους.
- Να αποκτήσουν ικανότητες συνεργασίας, βρίσκοντας τον δικό τους τρόπο να ανταποκριθούν σε πραγματικές δυσκολίες
- Να αναπτύξουν το συναίσθημα και τη φαντασία τους υποδυόμενοι άλλα πρόσωπα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:
- Η καθοδηγούμενη ανακάλυψη ιδιαίτερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου, μπορεί να είναι μια αναπτυξιακά κατάλληλη πρακτική όταν στόχος μας είναι να κατανοήσουν θέματα δύσκολα για την ηλικία τους
- Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας
- Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τα παιδιά προβληματίζονται με νέες καταστάσεις και προσπαθούν να βρουν λύσεις σε καταστάσεις που βιώνουν
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ:
Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα ( επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη),) των Δεξιοτήτων του Νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη) Ψηφιακές δεξιότητες
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Το δικαίωμα στην στέγη”
1η Δραστηριότητα:
Διαβάζουμε τα δικαιώματα των παιδιών και επιλέγουμε μέσα από ηλεκτρονική ψηφοφορία με ποιο δικαίωμα θα ασχοληθούμε.
2η Δραστηριότητα:
Ασχολούμαστε με το δικαίωμα για σπίτι που έχουν όλα τα παιδιά. Ζωγραφίζουμε, προβληματιζόμαστε, ενημερωνόμαστε τι θα μπορούσε να συμβεί εάν δεν είxαν ένα σπίτι
3η Δραστηριότητα:
Φτιάχνουμε αντίγραφο ενός πίνακα ζωγραφικής της Karla με διάφορα υλικά που μιλάει για το συγκεκριμένο δικαίωμα
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Δικαίωμα στην μη εργασία των παιδιών”
1η Δραστηριότητα:
Διαβάζουμε το παραμύθι «Η κούκλα που ταξίδευε»
2η Δραστηριότητα:
Δραματοποίηση του παραμυθιού
3η Δραστηριότητα:
Με αφορμή το παραμύθι, συζητούμε το δικαίωμα των παιδιών στην μη εργασία και βλέπουμε στο ίντερνετ περιπτώσεις που μπορούμε να βρούμε παιδιά να εργάζονται
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Συνεργάζομαι μέσα από την τέχνη”
1η Δραστηριότητα:
Συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία και ανταλλαγή υφασμάτων για να φτιάξουμε μία κούκλα.
2η Δραστηριότητα:
Εμπνευσμένοι από το προηγούμενο παραμύθι, φτιάχνουμε την δική μας κούκλα ομαδικά και της δίνουμε το όνομα ΝΑΚΕ από τα αρχικά των νηπιαγωγείων που έστειλαν τα υφάσματα
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Δικαίωμα σε ασφαλές ίντερνετ”
1η Δραστηριότητα:
Ενημερωνόμαστε μέσα από την σελίδα του saferinternet4kids, για το δικαίωμα του ασφαλές ίντερνετ, με βοηθό και ήρωα τον @Παπάκη
2η Δραστηριότητα:
Συμμετέχουμε στην δημιουργία συνεργατικού βίντεο με θέμα “Αλήθεια ή ψέμα” με σκοπό να μπορούμε να ξεχωρίσουμε τις αλήθειες ή τα ψέματα που προσπαθούν να μας πλασάρουν στο ίντερνετ
3η Δραστηριότητα:
Με άλλα 3 νηπιαγωγεία φτιάχνουμε και εικονογραφούμε ένα συνεργατικό παραμύθι με σκοπό να κατανοήσουν τα νήπια τα όρια στο δικαιώματά τους για την χρήση των online gaming
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Τίτλος: “Δικαίωμα στην εκπαίδευση”
1η Δραστηριότητα:
Συνεργασία με την ομάδα της Οικοσυμμαχίας, για την δημιουργία παραμυθιού για το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Μία συγγραφέας καλείται να γράψειι ένα παραμύθι με ήρωες, καταστάσεις φράσεις, που της έχουμε υποδείξει, μετά από τηλεσυνάντηση, όλα τα παιδιά από τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας.
2η Δραστηριότητα:
Αφού διαβαστεί το παραμύθι ( βλέπε εδώ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΥΝΤΟΜΗ ΟΙΚΟΣΥΜΜΑΧΙΑ (1) (1) ), αναλαμβάνει το κάθε σχολείο να φτιάξει μία σκηνή του παραμυθιού σε ένα κουτί από παπούτσια. Εμείς φτιάξαμε την 8η σκηνή, όπου η Σοφία βοηθάει τον Ραούλ να μάθει να διαβάζει στο πάρκο.
3η Δραστηριότητα:
Γράφουμε στίχους για κάποια δικαιώματα και μαζί με άλλα νηπιαγωγεία συμμετέχουμε, ώστε να φτιαχτεί ένας συνεργατικός ύμνος των δικαιωμάτων.