Οικοσυμμαχία για Αειφορία 2021-’22

280594559 1364196820714700 7844792933209074526 n 1

280594559 1364196820714700 7844792933209074526 n 1

 

Το νηπιαγωγείο μας από την σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετέχει σε δράσεις με την ομάδα εκπαιδευτικών στο e-twinning “Οικοσυμαχία για την Αειφορία”.

Το δίκτυο  αποτελείται από μια ομάδα νηπιαγωγείων της Στερεάς Ελλάδας τα οποία συσπειρώθηκαν σκοπεύοντας να δημιουργήσουν μια εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο την συνεργασία, την επικοινωνία, την ανταλλαγή καλών πρακτικών, την απόκτηση δεξιοτήτων και την αλληλοϋποστήριξη των μελών, μέσα από την αξιοποίηση της πλατφόρμας του eTwinning.

Με πλαίσιο τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τη φετινή σχολική χρονιά, εργαστήκαμε στους τέσσερις θεματικούς κύκλους, και ήρθαμε σε επαφή με τους βιώσιμους στόχους της Αειφορίας. Οδηγό-εμψυχώτρια είχαμε την μασκότ του ομότιτλου συνεργατικού eTwinning έργου που την υποδύθηκε μια ζέβρα.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

“Γίνε και εσύ κρίκος στην αλυσίδα της ζωής. Μπορείς”

Έρευνα πεδίου στο σχολείο και στο απέναντι δασάκι για σκουπίδια φυσικά, αλλά και άλλα.

πεδιου1πεδιου22ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας Έρευνα στην αυλή του σχολείου  πεδιου3

Διαχωρισμός σκουπιδιών σε αυτά που ανακυκλώνονται , σε εκείνα που επαναχρησιμοποιούνται και σε άλλα που πηγαίνουν στον κομποστοποιητή.

1 2022 06 02

Φτιάξαμε τα δικά μας φύλλα με τύπωμα και γράψαμε οικολογικά μηνύματα που ανταλλάξαμε με άλλα νηπιαγωγεία, φτιάχνοντας το δικό μας δάσος της ελπίδας

2 1

 

οθόνης 589

Φυτεύουμε δέντρα , λαχανικά και λουλούδια στον κήπο μας

.jpg 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας Φύτεμα δέντρων φυτων 22ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας Τα λαχανικά μεγάλωσαν2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας Οι φραουλιές μας λαχανικά μεγάλωσαν

 

Φυτεύουμε βολβούς μέσα σε παλιά παπούτσια (επαναχρησιμοποίηση) και γράφουμε οικολογικό μήνυμα το οποίο ανταλλάσσουμε με τα  άλλα νηπιαγωγεία της οικοσυμμαχίας.

.jpg αγάπης

φυτων 1 .jpg

 

Συμμετέχουμε μαζί με τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία της Οικοσυμμαχίας  στην συγγραφή ιστορίας για ένα παπούτσι που κατέληξε να είναι γλάστρα

 

οθόνης 582 1   οθόνης 583 1 οθόνης 585 1 οθόνης 586 1 οθόνης 587

Μαθαίνουμε για την κομποστοποίηση και παίζουμε το παιχνίδι του γεωσκώληκα, ο οποίος τρώει μόνο όσα μπαίνουν στον κομποστοποιητή.

 

.jpg .jpg

Φτιάχνουμε την γωνιά της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης. Όλη την χρονιά το κάνουμε πράξη μέσα από κατασκευές

 

.jpg

Στολίζουμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας με οικολογικά στολίδια και με ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά φτιάχνει το κάθε σχολείο ένα στολίδι για το δέντρο της οικοσυμμαχίας. Το μηνύματα πιο πολύ είναι για την αειφορία.

οθόνης 589 1

269904497 10227606782533776 735212802595699597 n

Γράψαμε σε συνεργατικό πίνακα τα δικά μας αινίγματα για ανακυκλώσιμα αντικείμενα , αλλά απαντήσαμε και στα αινίγματα των άλλων νηπιαγωγείων

Μετάβαση στο padlet.com

 

 

Τέλος μαθαίνουμε για το οικολογικό μας αποτύπωμα και στο τέλος της χρονιάς το συμπληρώνουμε για να δούμε τι πετύχαμε να κάνουμε.

αποτυπωμα.j1pg αποτυπωμα

 

 

2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων, Θεματική  ενότητα: Ευζην- Ζω καλύτερα

” Με μια ζέβρα οδηγό στον δρόμο εγώ κυκλοφορώ”

Μέσα από το ψηφιακό παιχνίδι “escape”  του twinboard της οικοσυμμαχίας ανακαλύπτουμε την μασκότ την ζέβρα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΣΚΟΤ

Την κατασκευάζουμε με διάφορα υλικά και ψηφίζουμε για να της δώσουμε ένα όνομα.

2 1

1

Σε συνεννόηση με τα υπόλοιπα σχολεία της οικοσυμμαχίας, χωριζόμαστε σε ομάδες και γράφουμε μία ιστορία για το πως έφτασε η ζέβρα στην πόλη και τι θα κάνει. Το ανεβάζουμε σε συνεργατικό έγγραφο και γίνεται βιβλίο.

ΖΕΒΡΑΣ1 ΖΕΒΡΑΣ2 ΖΕΒΡΑΣ 3

Συνεργαζόμαστε με τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία και φτιάχνουμε ένα διαδραστικό πίνακα με ήχους από την φύση στην οποία ζούσε η Μπέλα , αλλά και την πόλη που βρέθηκε τώρα και καλείται να εξερευνήσει.

Κάνουμε έρευνα πεδίου και ξεναγούμε παράλληλα την Μπέλα στην γειτονιά μας, εξερευνώντας πινακίδες σήμανσης που βοηθούν κάποιον στην κυκλοφορία στον δρόμο.

για κοκ

Πολλές οι απορίες μας και πολλά τα ευρήματα. Ποιος θα μας δώσει απαντήσεις; Έρχεται μετά από πρόσκληση στο νηπιαγωγείο τροχονόμος από   την τροχαία Χαλκίδας και μας βοηθάει πάρα πολύ. Ζητούμε από τον Δήμο να φτιάξει διάβαση έξω από το σχολείο και να βάλει πινακίδα.

.jpg ΤΡΟΧΟΝΌΜΟς  ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ

 

Ο τροχονόμος έρχεται άλλη μια φορά και δίνει στους γονείς σημαντικές οδηγίες σε εκπαιδευτικούς και γονείς για την συμπεριφορά στο αυτοκίνητο και στον δρόμο με τα παιδιά τους.

ΑΥΤΗ

Όλες οι απορίες μαζί με τις απαντήσεις του αστυνομικού σε ένα συνεργατικό διαδραστικό πίνακα από την οικοσυμμαχία

ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ

Φτιάχνουμε μακέτα κυκλοφοριακής αγωγής, φοράμε τα κουστούμια μας και αναλαμβάνουμε ρόλο.

 

κοκ κυκλο

Μαθαίνουμε τα σήματα και σε ομάδες τα μέλη της οικοσυμμαχίας φτιάχνουμε το λεξικό της κυκλοφορίας

Φτιάχνουμε ψηφιακά παιχνίδια και τα ανεβάζουμε σε ένα συνεργατικό πίνακα για να μπορέσουμε να τεστάρουμε τις γνώσεις μας για τον ΚΟΚ.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Βρίσκουμε λάθος συμπεριφορές πεζών και οδηγών  τις συζητάμε τις ζωγραφίζουμε και σε συνεργασία με ένα ζευγάρι από τη οικοσυμμαχία δίνουμε την λύση.κοκ κοκ

Τελειώνουμε το εργαστήριο με ποδηλατοδρομία στο σχολείο, δίνοντας το μήνυμα, ό,τι όταν ποδηλατώ το περιβάλλον βοηθώ.

.jpg 1για το περιβαλλον

 

3ο Εργαστήριο δεξιοτήτων, Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ

“Ξεναγοί από κούνια”

Ανακαλύπτουμε την ζέβρα η οποία βρέθηκε σε ένα μουσείο. Τι κάνει εκεί;. Πήγε να δει διάφορα μνημεία.

μουσειο 1

Προσπαθούμε να καταλάβουμε τι είναι μνημείο. Με την βοήθεια χαρτών και τουριστικών οδηγών ανακαλύπτουμε μνημεία της περιοχής μας.

ΕΙΝΑΙ ΜΝΗΜΕΙΟ

Συμμετέχουμε σε συνεργατικό ερωτηματολόγιο της google forms για το τι είναι  μνημείο

Με την βοήθεια των γονιών βγάζουμε φωτογραφίες από κοντινά μνημεία. Στέλνουμε τις φωτογραφίες στο σχολείο και ψηφίζουμε ποια μας αρέσει.

 

οθόνης 598

Στέλνουμε τις φωτογραφίες στην ομάδα και φτιάχνεται μια συνεργατική πινακοθήκη με τα μνημεία που έστειλαν όλα τα νηπιαγωγεία της οικοσυμμαχίας.

Η τεχνολογία μας βοηθά και με τo google map και google earth βλέπουμε τα μνημεία σε εικονικό περιβάλλον και σχεδιάζουμε την διαδρομή για να τα επισκεφτούμε

285434890 1032390464055038 4604586776673318639 n ΔΙΑΔΡΟΜΉ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

 

Συνεργατικό έγγραφο:

Το χάρτη τον πραγματικό τώρα θα τον κάνω ψηφιακό (με ένα tablet ή ένα κινητό) (padlet.com)

Πραγματοποιούμε την επίσκεψη  στον Ναό της Ίσιδος,  στο ναό του Δαφνηφόρου Απόλλωνα, στο Αρχαιολογικό μουσείο, στο σπίτι με τα ψηφιδωτά, στο Αρχαίο Γυμνάσιο και καταλήγουμε στο αρχαίο Θέατρο της Ερέτριας, που είναι το μνημείο που μας ενδιαφέρει πιο πολύ.

 Συνεργατικό έγγραφο    

“Προς το μνημείο μου προχωρώ και στη διαδρομή μου βρίσκω χίλια δυο” – Παρουσιάσεις Google

Ζητούμε πληροφορίες για το αρχαίο θέατρο και σκεφτόμαστε πως θα λύσουμε τα προβλήματα που ανακαλύψαμε στην διαδρομή. Απευθυνόμαστε με επιστολές στον δήμαρχο, στην εφορία Αρχαιοτήτων και στην ελβετική εταιρία για να τους πούμε τα αποτελέσματα της ερευνάς μας.

 

 2ο ΝΓ Ερέτριας Εννοιολογικός χάρτης    για αρχαίο θέατρο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Συνεργατικό έγγραφο

Στη διαδρομή μου βρήκα προβλήματα πολλά και πρέπει όλα να τα λύσω σωστά – Google Jamboard

Χρησιμοποιούμε αλγόριθμους που μας οδηγούν σε εικονικούς προορισμούς. Χρησιμοποιούμε το ρομπότ για να λύσουμε προβλήματα, αλλά και για να κατανοήσουμε χωρικές έννοιες.

ρομπότ    

 

 

Με βοηθό την τεχνολογία δίνουμε φωνή στο μνημείο μας το οποίο αυτοπαρουσιάζεται δίνοντας πληροφορίες στα υπόλοιπα  μέλη της Οικοσυμαχίας. Το βίντεο μετατρέπεται σε κωδικό QR και μπαίνει σε συνεργατικό τουριστικό οδηγό, της Στερεάς Ελλάδας, τον οποίο αποκωδικοποιούμε και  γνωρίζουμε και άλλα μνημεία της περιοχής μας.

2ο ΝΓ Ερέτριας οδηγός

 

 

Προκαλούμε τα μέλη να μας απαντήσουν σε ερώτηση που βασίζεται στο προηγούμενο βίντεο. Όλα τα βίντεο αναρτώνται σε συνεργατικό padlet

Μετάβαση στο padlet.com

 

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ζω

“Κινώντας τα νήματα της αγάπης”

Η ζέβρα μας εισάγει σε προβληματισμό για να ανακαλύψουμε τα δικαιώματα που μπορούμε να έχουν τα παιδιά. Κάνουμε υποθέσεις , τις καταγράφουμε. Απαντούμε σε συνεργατικό κουίζ όλα τα νηπιαγωγεία της ομάδας.

ΣΚΈΨΕΙς ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ

Παρακολουθούμε βίντεο και συζητάμε.

Σε συνεργασία με άλλα δύο νηπιαγωγεία αναλαμβάνουμε να βρούμε έργα τέχνης που έχουν σχέση με κάποιο δικαίωμα.  Το συζητάμε μέσω τηλεδιάσκεψης και φτιάχνουμε μία φράση που σχετίζεται με το δικαίωμα που διαλέξαμε, ζητώντας  το άλλο σχολείο να την συμπληρώσει.

3 1 2

Το ανεβάζουμε σε συνεργατικό πίνακα:

Πες το με τέχνη! (office.com)

Παρακολουθούμε την ταινία, Τιτιβίσματα, και προσπαθούμε να την ζωγραφίσουμε και να δραματοποιήσουμε μία σκηνή της. Οι φωτογραφίες και τα ηχητικά από τις δραματοποιήσεις ανεβαίνουν σε συνεργατικό βιβλίο, φτιάχνοντας μια ολοκληρωμένη ιστορία.

ΠΟΥ ΧΆΘΗΚΑΝ  

Δραματοποιούν τα παιδιά μία σκηνή από την ταινία με ανθρώπινους χαρακτήρες, μαγνητοφωνούν το κείμενο και το ανεβάζουν σε συνεργατικό παραμύθι:

“”Το μεγάλο ταξίδι”” – Free stories online. Create books for kids | StoryJumper

Έχουμε κατανοήσει την έννοια της προσφυγιάς και εφόσον παρακολουθήσουμε την ταινία η κίτρινη ομπρέλα, γράφουμε ένα μήνυμα σχετικό που θα προκύψει μετά την ταινία και το στέλνουμε σε όλα τα σχολεία της οικοσυμμαχίας. Βάζουμε όλα τα μηνύματα της ομάδας και παρουσιάζουμε την δράση μας στους γονείς.

δικαιωμάτων  

 

 

 

 

Διαβάζουμε το βιβλίο της unicef για τους πρόσφυγες, αναλαμβάνουμε να ζωγραφίσομε μία σελίδα του και τις στέλνουμε στην ομάδα.

και δυσκολίες  για οργανώσεις

Συνεργατικό: ΜΕ ΜΙΑ ΒΑΛΙΤΣΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ (calameo.com)

Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες γενικά για τους πρόσφυγες, αλλά και εάν υπάρχουν στην περιοχή μας. Η Οικοσυμμαχία, έρχεται σε επαφή με το 35 Δημοτικό σχολείο Αθηνών. Οι μαθητές μας λένε τα όνειρά τους και το κάθε νηπιαγωγείο αναλαμβάνει  να ζωγραφίσει το όνειρο κάποιου παιδιού. Θα παρουσιαστούν στα ίδια τα παιδιά με ηχητικά.

ΖΕΧΡΑ 

Φτιάχνουμε ένα συνεργατικό λεξικό, που το κάθε σχολείο θα γράψει μία λέξη που δηλώνει ένα συναίσθημα που αναδύεται από το εργαστήριο και θα το επιμεληθεί καλλιτεχνικά με διάφορα υλικά

.jpg

 

https://www.flipsnack.com/8AA5DBDD75E/-.html