Σκοπός:
Με την κατάρτιση του παρόντος σχεδίου επιδιώκεται η λήψη των αναγκαίων
προληπτικών μέτρων, για την αντιμετώπιση κάθε κινδύνου από ατύχημα που μπορεί να προέλθει από ισχυρό σεισμό καθώς και η αποτελεσματική προστασία των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στην περίπτωση σεισμού.
Πριν το σεισμό:
Το κτίριο του σχολείου δεν έχει ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα από σεισμούς. Δεν υ-
πάρχουν εμφανείς βλάβες και επικίνδυνα σημεία.
Τα βαριά αντικείμενα έχουν μετακινηθεί σε χαμηλές θέσεις και οι βιβλιοθήκες
έχουν στερεωθεί στον τοίχο.
Σε καίρια σημεία του σχολείου υπάρχουν πυροσβεστήρες οι οποίοι έχουν ελεγ-
χθεί και αναγομωθεί.
Έχει καθορισθεί χώρος συγκέντρωσης των μαθητών σε περίπτωση εκκένωσης του
κτιρίου (προαύλιο) και θα γίνουν ασκήσεις εκκένωσης του κτιρίου, οι οποίες θα επαναλαμβάνονται τακτικά και κάτω από διαφορετικές κάθε φορά συνθήκες.
Οι μαθητές θα ενημερωθούν για τις ενέργειες που γίνονται στην περίπτωση σεισ-
μού και ανά τμήμα θα γίνουν όλες αυτές οι απαραίτητες ενέργειες από τους εκπαιδευτικούς ώστε, όσο μπορούν, να είναι προετοιμασμένοι για κάθε περίπτωση.
Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών θα ενημερωθούν για τις διαδικασίες που ακολουθούνται σε περίπτωση σεισμού.
Ορίζονται υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές τους ως εξής:
Γενικός υπεύθυνος του σχεδίου, ο οποίος έχει και την ευθύνη για την εκπόνηση
του σχεδίου έκτακτης ανάγκης καθώς και την οργάνωση, εκπαίδευση και προετοιμασία του προσωπικού, είναι η προϊσταμένη του σχολείου Βρούχα Ελένη.
Υπεύθυνη «Πρώτων Βοηθειών», η οποία θα φροντίσει και για την οργάνωση,
το συστηματικό έλεγχο καθώς και τη μεταφορά του φορητού φαρμακείου στο χώρο συγκέντρωσης σε περίπτωση εκκένωσης του κτιρίου, ορίζεται η σχολική νοσηλεύτρια Διαμαντή Παρασκευή με αναπληρώτρια την προϊσταμένη Βρούχα Ελένη . Υπεύθυνοι για την καταγραφή των μαθητών στο χώρο συγκέντρωσης ορίζονται
οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τη στιγμή εκκένωσης του κτιρίου στα αντίστοιχα τμήματα. Για το Πρωινό 1 η Παπίλα Μαρία, το Πρωινό 2 η Λαϊνοπούλου Στυλιανή και το ολοήμερο η Βρούχα Ελένη.
Τα εβδομαδιαία παρουσιολόγια μεταφέρονται στο χώρο συγκέντρωσης των τμημάτων από τις εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη στιγμή εκκένωσης του κτιρίου στα αντίστοιχα τμήματα..
Υπεύθυνοι για τον έλεγχο στις εξώπορτες του σχολείου και την καταγραφή των
μαθητών που παραλαμβάνονται από συγγενικά τους πρόσωπα ορίζονται οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα τμήματα την ώρα του σεισμού.
Επειδή στο 2ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς υπηρετούν λίγοι εκπαιδευτικοί ,τρεις στο πρωινό και μία στο απογευματινό ολοήμερο τμήμα, μέγιστη προτεραιότητα αποτελεί η ασφαλής απομάκρυνση των νηπίων από το κτίριο και η παράδοσή τους στους γονείς ή συνοδούς τους. Αν μετά από αυτό, υπάρξει ανάγκη και περιθώριο χρόνου ορίζονται:
Υπεύθυνη για το κλείσιμο των κλιματιστικών του σχολείου, αν αυτό κριθεί ανα-
γκαίο, ορίζεται η εκπαιδευτικός του Πρωινού 2 τμήματος Λαϊνοπούλου Στυλιανή η με αναπληρώτρια την Παπίλα Μαρία.
Υπεύθυνη για τη γενική διακοπή του ρεύματος του σχολείου, στην περίπτωση
που αυτό κριθεί απαραίτητο, ορίζεται η προϊσταμένη Βρούχα Ελένη με αναπληρώτρια την εκπαιδευτικό του Πρωινού 1 τμήματος Παπίλα Μαρία.
Με ευθύνη της προϊσταμένης ενημερώνονται για το Σχέδιο όλοι οι εκ-
παιδευτικοί του σχολείου.
Το παρόν σχέδιο αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου.
Την ώρα του σεισμού
Σε περίπτωση σεισμού, οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας
δίνουν το παράγγελμα «Παιδιά Σεισμός». Οι μαθητές-τριες, για να προστατευθούν, θα πρέπει να μπουν κάτω από τα τραπεζάκια ή όπου βρίσκονται εκείνη τη στιγμή, κουλουριασμένοι σε εμβρυακή στάση και με τα χέρια να προστατεύουν τον αυχένα και η εκπαιδευτικός στο κέντρο της αίθουσας με αντίστοιχη στάση .Σκύβω ,καλύπτομαι, κρατιέμαι.
Με το παράγγελμα «Τέλος Σεισμού», που δίνεται όταν σταματήσουν οι δονήσεις
και ηρεμήσουν τα πράγματα, αρχίζει η εφαρμογή του προγράμματος εκκένωσης των αιθουσών, ως εξής:
Οι μαθητές/τριες του Πρωινού 1 τμήματος που βρίσκονται στην αίθουσα 1 βγαίνουν στην αυλή με τη σειρά από την είσοδο της αίθουσας, συγκεντρώνονται στο προαύλιο και αποχωρούν από την συρόμενη εξώπορτα της αυλής
Οι μαθητές/τριες του Πρωινού 2 τμήματος που βρίσκονται στην αίθουσα 2 βγαίνουν στην αυλή με τη σειρά από την είσοδο της αίθουσας, συγκεντρώνονται σε ορισμένο σημείο της αυλής και αποχωρούν από την ανοιγόμενη εξώπορτα της αυλής.
Αν οι μαθητές βρίσκονται σε άλλους χώρους εκτός των αιθουσών, για την εκκέ-
νωση του κτιρίου επιστρέφουν στην αίθουσα διδασκαλίας τους (με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού που διδάσκει στο τμήμα τη στιγμή του σεισμού αν χρειαστεί) και αποχωρούν μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά. Οι εκπαιδευτικοί αποχωρούν τελευταίοι, αφού έχουν ελέγξει πως δεν υπάρχει μαθητής/τρια στην αίθουσά τους και αφού πάρουν μαζί τους την κατάσταση παρουσιών.
Στην περίπτωση σεισμού κατά την ώρα λειτουργίας του ολοημέρου τμήματος εφαρμόζεται το σχέδιο με ευθύνη της εκπαιδευτικού του ολοημέρου. Οι μαθητές προστατεύονται όπως παραπάνω και εξέρχονται από την είσοδο της αίθουσας.
Σε περίπτωση που ο σεισμός γίνει κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μα-
θητές/τριες πηγαίνουν με τη βοήθεια της εφημερεύουσας εκπαιδευτικού στο χώρο συγκέντρωσης που έχει οριστεί.
Σε κάθε περίπτωση η προϊσταμένη ή η επόμενη παρούσα ιεραρχικά εκπαιδευτικός του σχολείου, εξερχόμενη του κτιρίου παίρνει μαζί της το ασύρματο τηλέφωνο και την κατάσταση με τα τηλέφωνα των γονέων που είναι αναρτημένη στον πίνακα ανακοινώσεων του γραφείου Εκπαιδευτικών.. Σε περίπτωση απουσίας τους τη μεταφορά των παραπάνω φροντίζουν οι εκπαιδευτικοί των 2 τμημάτων.
Μετά το σεισμό.
Μετά το τέλος του σεισμού και αφού έχουν εφαρμοστεί όσα αναφέρονται παρα-
πάνω:
Κάθε εκπαιδευτικός ελέγχει, με βάση τους καταλόγους – παρουσιολόγια που θα έχει στα χέρια του, αν όλοι οι μαθητές βρίσκονται στον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης και αναφέρει σχετικά στην προϊσταμένη του σχολείου ή αν αυτή απουσιάζει στην επόμενη ιεραρχικά εκπαιδευτικό.
Οι υπεύθυνοι για τις πρώτες βοήθειες εκπαιδευτικοί φροντίζουν τους πιθανούς
τραυματίες και αναφέρουν σχετικά στην προϊσταμένη του σχολείου.
Σε καμία περίπτωση μαθητές και μαθήτριες δεν αποχωρούν μόνοι τους από το
σχολείο. Σε περίπτωση παραλαβής μαθητών από γονέα ή κηδεμόνα υπεύθυνος είναι ο εκπαιδευτικός που δίδασκε στο τμήμα την ώρα του σεισμού.
Η προϊσταμένη ή η επόμενη ιεραρχικά εκπαιδευτικός:
Ειδοποιεί την Πυροσβεστική Υπηρεσία και το Κέντρο Άμεσης Βοήθειας αν υπάρ-
χει ανάγκη.
Ελέγχει αν προκλήθηκαν εμφανείς ζημιές στο κτίριο και ειδοποιεί τις τεχνικές
υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σχετικά.
Ενημερώνει τις προϊστάμενες αρχές για το όποιο πρόβλημα.
Αποφασίζει μαζί με τους εκπαιδευτικούς και μετά από σχετική επαφή με τις αρ-
μόδιες αρχές, για την επιστροφή ή μη των μαθητών στις αίθουσες διδασκαλίας. Σε κάθε περίπτωση αναφέρει σχετικά στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Σε περίπτωση οριστικής διακοπής των μαθημάτων φροντίζει για την ενημέρωση των γονέων των μαθητών (αν αυτό είναι εφικτό). Σε καμιά περίπτωση δεν εγκαταλείπει το κτίριο ή τον περιβάλλοντα χώρο, αν σε αυτό υπάρχουν μαθητές ή προσωπικό του σχολείου.
Πριν την οριστική εκκένωση του κτιρίου ελέγχει πιθανές εστίες φωτιάς και διαρ-
ροής νερού.
Η προϊσταμένη και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου Δροσιάς
(προσχέδιο:1ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς)